Gezondheid alle pijlers

Zwanger? Geen bloedonderzoek?

21-07-2011 12:11 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

In mijn hand heb ik een zwangerschapstest, met daarop een licht tweede streepje. () Na even met mijn ogen te hebben geknipperd (is het echt echt echt zo??) heb ik de huisartsassistente net aan de telefoon gehad om te vragen of een bloedonderzoek nodig is. Ze zei dat een positieve test bijna altijd betekent dat je zwanger bent, ook al is het een licht streepje. Als ik google zeggen alle sites alleen dat het verstandig is toch bloed te prikken. Is het gebruikelijk om geen bloed te prikken, maar gewoon te vertrouwen op het resultaat van een test?

Morgen nog maar eens testen, met een andere test.. *noteert test op boodschappenlijstje*

Poeh, even een kop thee & bijkomen hoor.
een streepje is een streepje.

En dus zwanger.

Gefeliciteerd!!
quote:ramiaatje schreef op 21 juli 2011 @ 12:12:

En dus zwanger.

Gefeliciteerd!!eens, dus ook gefeliciteerd!!
Ik ken letterlijk niemand die een bloedonderzoek heeft gehad of zelfs maar bij de huisarts is geweest na het ontdekken van een zwangerschap. Ik heb zelf gebeld dat ik zwanger was en ik heb een verloskundige opgezocht. Daarna heb ik twee maanden moeten wachten en toen kreeg ik een echo die bevestigde dat ik echt zwanger was.
gefeliciteerd!

Ik kreeg ook geen bloedtest, volgens mij huisarts was een positieve test zwanger, een tweede urine test of bloedtest was niet nodig zei ze..
quote:ramiaatje schreef op 21 juli 2011 @ 12:12:

En dus zwanger.

Gefeliciteerd!!Dat had ik van andere topics ook begrepen (zit hier al een uur te googlen, ook op viva, waar het ene vage-streepjes-topic na het andere te vinden is, haha) Maar geen bloedonderzoek dus?
Nee geen bloedonderzoek nodig.
Ah, nee dus .
Beetje geduld, je merkt het snel genoeg zou ik zeggen.

Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!!

Een test is hartstikke betrouwbaar. Waarom denk je dat je nog bloedonderzoek nodig hebt? Zelfs huisartsen werken met die goedkope urine thuis testen, bloedonderzoek op HcG wordt niet zomaar gedaan.
Ik heb mijn huisarts niet 1 keer gesproken tijdens mijn zwangerschappen, althans niet daarover. Verloskundige gebeld na een week of wat, en toen bij 10 weken een echo, geen bloedonderzoek hoor om zwangerschap te bevestigen, heb daar ook nog nooit over gehoord en lijkt mij erg overdreven. Gefeliciteerd trouwens!
Gut.

Ik neem even een tweede kop thee
@Georgette: wanneer wel dan?
Nee, is nergens voor nodig, kost alleen maar onnodig veel geld.

Later in de zwangerschap krijg je wel een standaard bloedonderzoek op geslachtsziekten ed.

En gefeliciteerd!
Dank voor de felicitaties allemaal trouwens
quote:chrissiy schreef op 21 juli 2011 @ 12:16:

@Georgette: wanneer wel dan?Als er twijfel is over de zwangerschap wordt nog wel eens een bloedonderzoek gedaan.
gefeliciteerd!
Chrissiy, het is misschien eng, maar je moet vertrouwen dat een urinetest echt voldoende is. Het is de meest gebruikte en betrouwbaarste thuistest!

Bel de verloskundige binnenkort (kan nu ook al als je dat zou willen) en zij helpen je verder. Je krijgt tussen de acht en de twaalf weken zwangerschap een afspraak voor de intake en een agspraak voor de echo. Nog even geduld dus!
Wat Lughnasadh zegt dus.
Geen bloedtest om te controleren of je wel echt zwanger bent, nee. Maar na het eerste bezoek aan de verloskundige wel. Ik weet niet meer precies waarom, volgens mij voor je bloedgroep en te kijken of je nog resistent bent voor Rode Hond en of je SOA's hebt.

En gefeliciteerd natuurlijk!
Nee hoor geen bloedtest hier, en was echt zwanger hoor. Volgens mij is het in België wel meer gebruikelijk.
Gefeliciteerd! Ik heb toen ik erachter kwam gewoon een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Bij de 1e afspraak werd daar wel bloed afgenomen, maar dat was al na de echo en is dus niet om te kijken of je echt zwanger bent.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 12:20:

Chrissiy, het is misschien eng, maar je moet vertrouwen dat een urinetest echt voldoende is. Het is de meest gebruikte en betrouwbaarste thuistest!

Bel de verloskundige binnenkort (kan nu ook al als je dat zou willen) en zij helpen je verder. Je krijgt tussen de acht en de twaalf weken zwangerschap een afspraak voor de intake en een agspraak voor de echo. Nog even geduld dus!

Moet eerst naar de huisarts, is mij verteld. Daar hoor ik meer & krijg ik een verwijzing voor de gynaecoloog (verloskundige is in mijn geval geen optie).

Ik wacht braaf af, maar koop toch stiekem straks een extra test, voor de zekerheid

Tussen de 8 en 12 weken ben ik in ieder geval niet. Eerst maar eens op vakantie en dan zien we wel verder.

Dank voor de berichten allemaal.
Je kunt gewoon een afspraak maken bij de verloskundige, die bloedtest is echt niet nodig! De zwangerschapstesten zijn tegenwoordig bijna 100% betrouwbaar.
Hebben jullie nooit van de verloskundige bloed moeten laten prikken? Ik wel vaker ook tijdens de zwangerschap. Een paar keer om te kijken of ik geen zwangerschapssuiker had. En aan het eind nog een keer (dat was standaard) om op trombose-kans en nog wat te controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven