Gezondheid alle pijlers

Zwanger/ morning after pil

17-07-2018 22:38 45 berichten
1 juli ben ik ongesteld geweest en 12 tm 16 juli zijn mijn vruchtbare dagen.
Elke dag heb ik die dagen sex gehad nu kan ik de morning after pil nemen maar wat als ik de week ervoor al zwanger ben geraakt. Is die ma niet slecht voor het vruchtje??
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gelezen heb: van de Ella-One is niet bekend of deze schade kan aanrichten als er al een bevruchting heeft plaatsgevonden.
De "gewone" map richt geen schade aan, maar die is weer iets minder betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er nog steeds geen hout van... Je wil wel een MAP nemen maar je wil niet dat dat je vruchtje beschadigt...? Je hebt maar liefst vier keer (of meer) onbeschermde seks en je vraagt je nu pas dit soort dingen af? Je hebt een wankele relatie maar je wil wel graag een kind? Uberhaupt, hoe wankel is je relatie als je wel dagelijks sekst...?
Zoveel vragen!
Honingbij volgens mij lees jij niet goed

Veroordelen hoeft niet ik heb slechts 1 vraag.
Alle reacties Link kopieren
marcaro schreef:
17-07-2018 23:43
Halverwege doen we altijd condoom om
Om ?

Bedoel je niet af ? Je zegt “voor het zingen de kerk uit “ , dus dat hij zich terugtrekt als hij klaar komt. Waarom doe je dan na een
poossie neuken het condoom er OM ?
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 18-07-2018 00:30
0.52% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
marcaro schreef:
17-07-2018 23:39
Ik ben al in de 30 en wil graag moeder worden maar met een goede relatie en die wankelt op ogenblik en vriend weet ook niet als we uit elkaar gaan of hij voor het kind wil zorgen dus zal ik er alleen voorstaan.

Pil kan ik niet tegen. Spiraal medisch gezien niet mogelijk
Waarom kan een spiraal niet ?
En dan zijn er nog condooms en een pessarium en een nuvaring en de prikpil....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
marcaro schreef:
17-07-2018 23:39
Ik ben al in de 30
marcaro schreef:
17-07-2018 23:43
Halverwege doen we altijd condoom om
:facepalm:
Waarom wil je een MAP innemen als je zwanger wil raken? Lees dit eens door, dan worden al je vragen beantwoord denk ik:
https://www.apotheek.nl/themas/morning- ... g-afterpil

Waarom gebruiken jullie de condooms niet zoals het hoort?
Voor het zingen de kerk uit is een zeer onbetrouwbare methode als je niet zwanger wil raken? Lees de Pearl Index eens door:
https://www.anticonceptiemethoden.be/pe ... gelijking/

Er zijn vele vormen van anticonceptie, zoek er ajb één die gewoon werkt i.p.v. dit gepruts.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan prima lezen, maar ik lees alleen maar dingen waar ik enorm mijn vraagtekens bij zet, zoals je laksheid qua anticonceptie en een halfslachtige kinderwens die blijkbaar belangrijker is dan een stabiele (relatie-) basis voor je kind.
Honingbij je leest toch wil graag een kind maar wel met een stabiele relatie.
En ik word kotsmisselijk v elke pil, spiraal kan medisch gezien niet reden hou ik prive maar dokter raad me het in mijn geval niet aan en prikpil ook niet gezin mijn leeftijd en ik nog een kinderwens heb. En ja we hadden condooms moeten gebruiken maar doe het al jaren zo buiten mijn vruchtbare periode
Waarom geef je zo selectief antwoord?
Alle reacties Link kopieren
Onbegrijpelijk dat mensen maar wat aanklooten met wat om nieuw leven gaat.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Stap 1 lijkt me, deze man dumpen, geen seks meer mee hebben! Hij kan je niet bieden wat je zoekt.
Stap 2, krijg de rest van je leven op orde (open er gerust een topic voor)

Verdiep je ook eens in veilige seks
Alle reacties Link kopieren
Wellicht kan je t beste even je huisarts bellen. Die horen wel gekkere dingen dan dit.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO haar vraag best simpel is. Voor de seks van afgelopen weekend zou ze graag een MAP nemen, want ze voelt zich niet oké bij het feit nu zwanger te raken van haar onstabiele relatie.
Maar ze vraagt zich af of ze misschien van eerdere vrijpartijen zwanger kan zijn, en wil dus niks beschadigen wat al is ontstaan.

Het klinkt wat rommelig allemaal, maar ik vind het verstandig om niet koste wat kost (ivm kinderwens) zwanger te willen worden. Zeker als je relatie bergafwaarts gaat. Dat kan best escaleren in een weekend, waardoor haar vraag ineens relevant is.

TO: ik zou je vraag vandaag bij de apotheek neerleggen. Zij hebben alle informatie over de MAP en kunnen je dit rustig uitleggen.
En denk ook na of je deze situatie vaker wil. Vrijen met condoom van begin tot en met het einde klinkt me toch verstandiger dan hoe je het nu omschrijft.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
18-07-2018 07:22
Ik denk dat TO haar vraag best simpel is. Voor de seks van afgelopen weekend zou ze graag een MAP nemen, want ze voelt zich niet oké bij het feit nu zwanger te raken van haar onstabiele relatie.
Maar ze vraagt zich af of ze misschien van eerdere vrijpartijen zwanger kan zijn, en wil dus niks beschadigen wat al is ontstaan.
Of...
is vrijpartij 1 met een ander dan vrijpartij 2???
Alle reacties Link kopieren
Te dom om te poepen....dit kan niet echt zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-07-2018 07:50
Of...
is vrijpartij 1 met een ander dan vrijpartij 2???
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar ik werd met een goed humeur wakker, dus de balans sloeg door naar hulpvaardig. :biggrin:
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eerst eens beslissen of je nou wel of niet een kind wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-07-2018 09:39
Misschien moet je eerst eens beslissen of je nou wel of niet een kind wil.

Volgens mij kan ze beter bedenken of ze met deze relatie verder wil. Stap 1 lijkt me
marcaro schreef:
18-07-2018 00:55
Honingbij je leest toch wil graag een kind maar wel met een stabiele relatie.
En ik word kotsmisselijk v elke pil, spiraal kan medisch gezien niet reden hou ik prive maar dokter raad me het in mijn geval niet aan en prikpil ook niet gezin mijn leeftijd en ik nog een kinderwens heb. En ja we hadden condooms moeten gebruiken maar doe het al jaren zo buiten mijn vruchtbare periode
Van een prikpil word je niet onvruchtbaar.

Gebruik alsjeblieft gewoon anticonceptie en ga met je huisarts in gesprek. Wat je doet is gewoon Russisch roulette.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven