Gezondheid alle pijlers

Zwanger worden na een bevriezing baarmoedermond ???

12-08-2014 03:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar terug een cryocoagulatie (bevriezing baarmoedermond) laten doen i.v.m. bloedverlies. De behandeling heeft prima geholpen, alleen kan ik nu niet zwanger worden dankzij deze behandeling!

Daar is mij niet op gewezen voor de behandeling. En volgens de folders kun je daarna gewoon nog zwanger worden.

Zijn er vrouwen met ditzelfde probleem???
Ah, daar hebben we onze geologe..

Als je zelf al een beetje onderzoek had gedaan wist je dat je bewering niet klopt, een cryocoagulatie (enkel het kortstondig bevriezen van het slijmvlies) heeft zelden enig effect op het zwanger worden, sterker nog de zwaardere behandeling (conisatie) waarbij de baarmoedermond gedeeltelijk of bijna helemaal wordt verwijderd heeft hier ook zelden invloed op..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mijn nicht heeft die behandeling ook ondergaan en daarna twee kinderen gekregen.....

Is er door de arts vastgesteld dat dit de oorzaak is dat je niet zwanger kunt worden? Of is er iets anders aan de hand?
Ben je iedere maand netjes ongesteld? Als er bloed door naar buiten kan, kan er ook sperma door naar binnen...
quote:sweetfozziebabe schreef op 12 augustus 2014 @ 03:04:

De behandeling heeft prima geholpen, alleen kan ik nu niet zwanger worden dankzij deze behandeling!Waarom schrijf je dankzij? Gaat het niet om 2 loststaande zaken? Je bent behandeld, en je kunt niet zwanger worden? Wie heeft er een verband tussen beide uitgesproken? Je arts?
Lijkt me sterk dat het alleen daardoor komt... Ik heb het twee keer gehad en daarna nog drie kinderen gekregen. Zegt de gyn dat het komt door die bevriezing? Wellicht is het daarna wat verkleefd?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
In een ander topic schrijf je dat je 42 bent. Zou dat er ook niet iets mee te maken hebben dat je moeilijk zwanger wordt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Het is wel degelijk vastgesteld. Door de cryo is het baarmoedermond- en hals slijmvlies van dergelijke kwaliteit geworden dat spermacellen hier niet meer doorheen kunnen dringen.
quote:Belle73 schreef op 12 augustus 2014 @ 11:44:

In een ander topic schrijf je dat je 42 bent. Zou dat er ook niet iets mee te maken hebben dat je moeilijk zwanger wordt?Dat kan, maar als de spermacellen er zowiezo niet doorheen komen word ik daardoor al niet zwanger.
quote:suzyqfive schreef op 12 augustus 2014 @ 11:40:

Lijkt me sterk dat het alleen daardoor komt... Ik heb het twee keer gehad en daarna nog drie kinderen gekregen. Zegt de gyn dat het komt door die bevriezing? Wellicht is het daarna wat verkleefd?Dan ben je een mazzelkont. Zo'n cryo schijnt hier toch echt invloed op te kunnen hebben volgens mijn gynaecoloog.
quote:tof schreef op 12 augustus 2014 @ 11:33:

Ben je iedere maand netjes ongesteld? Als er bloed door naar buiten kan, kan er ook sperma door naar binnen...Helaas, leuke veronderstelling. Maar als het slijmvlies van je baarmoedermond niet voldoende toegankelijk is/van mindere kwaliteit is, komen er geen spermacellen doorheen.
quote:tof schreef op 12 augustus 2014 @ 11:40:

[...]

Waarom schrijf je dankzij? Gaat het niet om 2 loststaande zaken? Je bent behandeld, en je kunt niet zwanger worden? Wie heeft er een verband tussen beide uitgesproken? Je arts?Idd, mijn arts. Ik heb het niet zelf verzonnen.
quote:Sense-1970 schreef op 12 augustus 2014 @ 03:23:

Als je zelf al een beetje onderzoek had gedaan wist je dat je bewering niet klopt, een cryocoagulatie (enkel het kortstondig bevriezen van het slijmvlies) heeft zelden enig effect op het zwanger worden, sterker nog de zwaardere behandeling (conisatie) waarbij de baarmoedermond gedeeltelijk of bijna helemaal wordt verwijderd heeft hier ook zelden invloed op..Ik heb een bijzonder goede gynaecoloog met heel veel ervaring op dit gebied, je info is helaas achterhaald.
quote:Sense-1970 schreef op 12 augustus 2014 @ 03:23:

Als je zelf al een beetje onderzoek had gedaan wist je dat je bewering niet klopt, een cryocoagulatie (enkel het kortstondig bevriezen van het slijmvlies) heeft zelden enig effect op het zwanger worden, sterker nog de zwaardere behandeling (conisatie) waarbij de baarmoedermond gedeeltelijk of bijna helemaal wordt verwijderd heeft hier ook zelden invloed op..

O, en by the way, Sense-1970,

Geologie of aardkunde (γεος = aarde, λογος = wetenschap) is de wetenschapdie de Aarde, haar geschiedenis en de processen die haar vormen en gevormd hebben, bestudeert. Geologie behoort tot de aardwetenschappen. Wetenschappers die de geologie als vakgebied hebben, worden geologengenoemd.
quote:sweetfozziebabe schreef op 12 augustus 2014 @ 16:40:

[...]

O, en by the way, Sense-1970,

Geologie of aardkunde (γεος = aarde, λογος = wetenschap) is de wetenschapdie de Aarde, haar geschiedenis en de processen die haar vormen en gevormd hebben, bestudeert. Geologie behoort tot de aardwetenschappen. Wetenschappers die de geologie als vakgebied hebben, worden geologengenoemd.

Precies, en aangezien je opgravingen hebt gedaan in de diepe historische kelders van dit forum, noem ik je dus Geologe..

Goed, jij hebt dus als enige wel 'last' van de cryocoagulatie.

En je kunt prima zwanger raken, wellicht niet op de 'normale' manier maar met IUI moet het voor jou toch geen probleem zijn..
quote:Sense-1970 schreef op 12 augustus 2014 @ 17:49:

[...]

Precies, en aangezien je opgravingen hebt gedaan in de diepe historische kelders van dit forum, noem ik je dus Geologe..

Goed, jij hebt dus als enige wel 'last' van de cryocoagulatie.

En je kunt prima zwanger raken, wellicht niet op de 'normale' manier maar met IUI moet het voor jou toch geen probleem zijn..

Ben toch wel erg benieuwd waarom jij denkt dat ik de enige ben.

Als je hier zelf onderzoek naar hebt gedaan, heb je recht van spreken.

En zo niet? Dan vraag ik me af hoe je zo zeker van je zaak bent...
quote:sweetfozziebabe schreef op dinsdag 12 augustus 2014 16:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tof in "Zwanger worden na een bevriezing baarmoe..."" class="messagelink">tof schreef op 12 augustus 2014 @ 11:33</a>:</b>

Ben je iedere maand netjes ongesteld? Als er bloed door naar buiten kan, kan er ook sperma door naar binnen...</div></blockquote>Helaas, leuke veronderstelling. Maar als het slijmvlies van je baarmoedermond niet voldoende toegankelijk is/van mindere kwaliteit is, komen er geen spermacellen doorheen. Sperma hoeft niet door het slijmvlies.. Waar gaat het dan heen, naar je darmen? Je bloedbaan?
Dit is de weg die sperma aflegt:

Bevruchting

Zodra de zaadcellen zich in het lichaam van de vrouw bevinden, zoeken ze de weg naar de eicel. De eicel bevindt zich in 1 van de 2 eierstokken of eileiders en moet nog loskomen uit zijn follikel of is al op weg naar de baarmoeder. De helft van de gezonde zaadcellen die in staat zijn de lange reis te maken, zwemt de verkeerde eileider in. Na vele sneuvelingen onderweg, bereikt een heel klein percentage uiteindelijk de eicel. Slechts 1 zaadcel dringt met zijn kop door de wand van de eicel heen. Zodra de kop binnen is, sluit de wand van de eicel zich af voor andere zaadcellen. De eicel en zaadcel wisselen genetisch materiaal uit: de bevruchting heeft plaatsgevonden.

En dat zijn allemaal open ruimtes, een open vagina, open baarmoedermond, open eileider enz. Ze hoeven nooit door een andere cellaag..

Heeft je man geen traag zaad??
quote:sweetfozziebabe schreef op 12 augustus 2014 @ 19:43:

[...]

Ben toch wel erg benieuwd waarom jij denkt dat ik de enige ben.

Als je hier zelf onderzoek naar hebt gedaan, heb je recht van spreken.

En zo niet? Dan vraag ik me af hoe je zo zeker van je zaak bent...

Omdat ik de behandeling heb ondergaan, en vele met mij die een stap verder gaan dan jouw behandeling, duizenden zijn zwanger geraakt na een cryocoagulatie, en nog eens duizenden na een conisatie..

Nee, ik heb geen kinderen, maar het niet /nauwelijks hebben van een baarmoedermond is dat niet de oorzaak van..

Zoek een andere goede gynaecoloog..
Dat is dan wel heel zuur zeg. Maar zou het niet kunnen zijn dat jouw slijmvlies sowieso al niet goed was? Aangezien je last gehad hebt van die bloedingen. Dit in combinatie met je leeftijd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
[quote]Sense-1970 schreef op 13 augustus 2014 @ 01:00:

[...]

Omdat ik de behandeling heb ondergaan, en vele met mij die een stap verder gaan dan jouw behandeling, duizenden zijn zwanger geraakt na een cryocoagulatie, en nog eens duizenden na een conisatie..

Nee, ik heb geen kinderen, maar het niet /nauwelijks hebben van een baarmoedermond is dat niet de oorzaak van..

Duizenden? Goh, waar haal je die "cijfers" vandaan...
quote:suzyqfive schreef op 13 augustus 2014 @ 10:56:

Dat is dan wel heel zuur zeg. Maar zou het niet kunnen zijn dat jouw slijmvlies sowieso al niet goed was? Aangezien je last gehad hebt van die bloedingen. Dit in combinatie met je leeftijd.

Die bloedingen hadden toen waarschijnlijk te maken met bepaald medicijngebruik vond mijn dermatoloog destijds. Ik had toen beter kunnen wachten met de behandeling tot na het stoppen met de medicijnen. Dan was de cryo misschien niet nodig geweest. Maar de gynaecoloog van toen was weer uitdrukkelijk van mening dat de cellaag bevroren moest gaan worden, zodat er daarna een nieuwe, wat hardere, cellaag op zou komen. Die is dan minder gevoelig voor bloedingen. De cellaag die er eerst op zat, is onschuldig en komt bij veel vrouwen voor. En heeft ook gen invloed op zwanger worden, zeggen ze.

Of die cryo dus echt nodig was, is dus maar de vraag.

Mijn huidige gynaecoloog is er iig overtuigd van dat het daar iets mee te maken heeft.

2 september een nieuwe afspraak, dan praat ik er verder over met haar.
quote:masque schreef op 12 augustus 2014 @ 20:02:

Dit is de weg die sperma aflegt:

Bevruchting

Zodra de zaadcellen zich in het lichaam van de vrouw bevinden, zoeken ze de weg naar de eicel. De eicel bevindt zich in 1 van de 2 eierstokken of eileiders en moet nog loskomen uit zijn follikel of is al op weg naar de baarmoeder. De helft van de gezonde zaadcellen die in staat zijn de lange reis te maken, zwemt de verkeerde eileider in. Na vele sneuvelingen onderweg, bereikt een heel klein percentage uiteindelijk de eicel. Slechts 1 zaadcel dringt met zijn kop door de wand van de eicel heen. Zodra de kop binnen is, sluit de wand van de eicel zich af voor andere zaadcellen. De eicel en zaadcel wisselen genetisch materiaal uit: de bevruchting heeft plaatsgevonden.

En dat zijn allemaal open ruimtes, een open vagina, open baarmoedermond, open eileider enz. Ze hoeven nooit door een andere cellaag..

Heeft je man geen traag zaad??De zaadcellen moeten allereerst door je vagina naar je baarmoedermond- en halsslijmvlies op weg naar je baarmoeder. Rond je eisprong word dit slijmvlies helder en toegankelijk en van de juiste kwaliteit voor de spermacellen. Dat is dus bij niet het geval. En dan komen de spermacellen er niet doorheen, en word je dus niet zwanger.
quote:masque schreef op 12 augustus 2014 @ 19:52:

[...]

Sperma hoeft niet door het slijmvlies.. Waar gaat het dan heen, naar je darmen? Je bloedbaan?Sorry hoor, maar jij moet echt ff terug naar school om een lesje biologie te doen. Dan mag je weer ff terugkomen.
Ik heb 28 jaar terug ook deze behandeling gehad, cryochirugie ( bevriezen van de baarmoedermond ) en heb daarna zonder problemen 2 gezonden jongen gekregen, nu 23 en 25 jaar oud.
Leef vandaag, niet morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven