Gezondheid alle pijlers

Zware, pijnlijke benen

04-08-2009 17:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Sinds een maand of 2 heb ik erg veel last van m'n benen. Lang staan doet zeer, ik krijg steken in m'n knieholtes en kuiten en het is net of ik te strak in m'n vel zit. Verder voelt het net alsof ik m'n bloed letterlijk voel 'stromen' door m'n benen. Een tintelend irritant gevoel.

Heb een zittend beroep waarbij ik elke paar minuten wel zit te schuiven met m'n benen omdat ik niet meer weet hoe ik moet zitten.

Heb ook last van wat beginnende spataderen, maar vind het zo raar dat ik dan m'n hele benen voel en niet alleen die plekken.

Ben hier vorig jaar zomer (heb het eigenlijk alleen in de zomer) al mee naar de huisarts gegaan. Maar die gaf aan dat er niets aan te doen was

Heeft iemand hier ook last van? En wat kun je ertegen doen?

Groetjes,

Dare
PS: oh ja, ik slik al van die capsules van Bloem tegen vermoeide benen en spataderen + smeer met de bijpassende benengelei...maar na 3 weken nog geen verbetering..snif...
Ik heb juist een staand beroep, en vaak last van 'stalpoten' gelukkig nog geen spataderen, maar het zit wel in de familie.

Om mijn benen zo veel mogelijk pijnvrij te houden zorg ik dat ik een paar keer in de week op de crosstrainer ga, en dat als ik een zware dag gehad heb ze hoog leg als ik op de bank zit of in bed lig. Ook willen wisselbaden (eerst de koude straal dan de warme en dan weer de koude enz.) nog wel eens werken.

Ook doe ik minstens 1 keer in de week yoga oefeningen speciaal op mijn benen gericht.

Succes, het is namelijk geen pretje als je benen niet mee willen werken.
Ik zou naar de huisarts gaan. Misschien is het wel trombose of een ander ernstig vaatprobleem.
Ik zou ook naar de huisarts terug gaan en een doorverwijzing vragen naar de chirurg of de dermatoloog. Die kunnen de vaten in je been goed onderzoeken en eventueel een behandeling afspreken. Dat er niks aan te doen is, is onzin. Je kan namelijk altijd steunkousen aan laten meten tegen de klachten!
Je verhaal klinkt als spataders, die geven ook dat gevoel. Dus vraag eens om een verwijzing naar een dermatoloog of chirurg inderdaad. Dan wordt er een echo van je beenvaten gemaakt om te kijken of het echt zo is en wat de beste behandelmethode voor jou is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
heb je tijdens je werk zo'n voetenbankje om je voeten op te zetten? zo ja die weg doen, heeft bij mij veel geholpen. Benen naast elkaar in plaats van over elkaar. De instellingen van je stoel goed zetten.Verder regelmatig schoenen wisselen, dus niet de hele week op hoge hakken of juist platte schoenen. Regelmatig opstaan en even de benen strekken. Draag je erg strakke broeken? Ik heb het ook wel een s gehad als ik een strakke spijkerbroek aan had.
Dank allemaal voor jullie reacties!

Denk dat het inderdaad het beste is als ik nog maar eens naar de huisarts ga (heb het zo niet op huisartsen, altijd het gevoel dat ik voor jan jurk kom) Een vriendin van mij heeft oedeem en draagt idd steunkousen..lijkt me echt geen pretje :( Maar goed, zoals het nu is is het ook niets.

Kusunum: hoe zijn je benen bij jou als je bv in het weekend niet staat? Is het dan beter?

Ring en Singalala: thanks voor de tip. Ga dit zeker even aan m'n huisarts vragen.

Pff...nu 10.00 en weet al niet meer hoe ik moet zitten...grrrr. Ga direct bellen!

Thanks allemaal!
...en jawel...praktijk gesloten wegens vakantie..jolijt
Oh wat irritant he? Wil je eindelijk een afspraak, zijn ze er niet!
Jij hebt last van beginnende spataderen, ik heb ze over mijn hele benen heen.

Ik heb weken lang last van mijn benen, kom nauwelijks de trap op en alleen al opstaan is een drama.

En ik ben 25 jaar!

Heb vandaag een afspraak bij de huisarts, maar ja daar verwacht ik ook al niet zoveel van...

Heb je ook last van opgeswollen benen?
daredevil, die huisarts krijgt dik betaald om naar jou te luisteren, dus ik zou me niet schuldig voelen als ik jou was

kusunum, wat voor oefeningen zijn dat?

Edit: Ik gebruik zelf de supplementen van Venal, die werken bij mij heel goed.
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 05-08-2009 11:16
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@Ring1981, nou zeg dat...en dat gebeurd me dus regelmatig bij deze huisarts..of een dag vrij, of op cursus..'t is altijd wat.

Tijd voor een nieuwe..

Oeh Boomgaert..dat klinkt ook niet best..25 is inderdaad nog heel jong. Ben zelf 33 en vond dat al aan de 'frisse' kant.

Heb net even op de site van de Bergman Kliniek zitten kijken, die doen aan spataderbehandelingen e.d. Wordt wel vergoed door de verzekeraar in bijna alle gevallen. Vind het alleen nog wel een beetje eng...ben jij toevallig ook al naar zoiets aan het kijken?

BosAap, je hebt natuurlijk gelijk..voel me alleen op de een of andere manier altijd een zeurmuts bij die huisarts. Ben er nog nooit vandaan gekomen met een concrete oplossing dus dan ga je onderhand aan jezelf twijfelen.

Kusunum: ben inderdaad ook benieuwd naar die oefeningen!
Een groot misverstand is trouwens dat spataders altijd zichtbaar zijn. Dat is niet zo. Je kan dus best veel last ervan hebben, maar weinig aan de oppervlakte zien. Alleen door zo'n echo (duplex) kan duidelijk worden hoe groot het probleem echt is.

Privéklinieken doen dezelfde behandelingen als de 'reguliere' ziekenhuizen. Wegspuiten, laseren, strippen en foamen komen het meest voor, gecombineerd met steunkousen na afloop (in eerste instantie tijdelijk, maar soms worden ze permanent aangeraden). Het ligt aan de soort spataders wat voor behandeling geschikt is.
quote:daredevil schreef op 05 augustus 2009 @ 14:13:

BosAap, je hebt natuurlijk gelijk..voel me alleen op de een of andere manier altijd een zeurmuts bij die huisarts. Ben er nog nooit vandaan gekomen met een concrete oplossing dus dan ga je onderhand aan jezelf twijfelen.

Dat is vervelend... Misschien een andere huisarts idd. Of, als je heel assertief bent, proberen het aan te kaarten bij hem/haar, misschien heeft hij/zij het niet eens door...

(edit: met 'het' bedoel ik natuurlijk het feit dat jij je een zeurmuts voelt, niet het feit dat je het aankaart )
@Ring1981...ok, dat wist ik inderdaad ook niet. Heb er twee in m'n knieholtes die ik wel voel 'trekken' maar verder doet ook de rest van m'n benen pijn. Kon het daarom ook al niet echt plaatsen.

Weet wel dat het een familiekwaaltje is, m'n moeder en oma hadden ook spataderen. Alleen dan weer niet van die 'stalpoten' (goeie uitdrukkig die ik hier las) die ik heb.

@BosAap..sja, aankaarten. Ben wel een held op sokken met dat soort dingen, maar ga nu wel voet bij stuk houden dat ik een doorverwijzing wil naar het ziekenhuis. Heb hier te veel last van om me weer 'weg' te laten sturen met niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven