Gezondheid alle pijlers

Zweepslag??

02-10-2009 07:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

gisteren zou ik mijn lieve konijntjes gaan voeren, ik bukte voorover om het voerbakje te pakken en toen... PATS!!! Het leek wel of iemand met een groot elastiek op mijn bil sloeg. Meteen voel ik een scherpe, stekende pijn en kan nagenoeg niet meer op het been staan. Ik ben direct gaan koelen maar dat heeft niet geholpen. Mijn bilspier voelt hard aan, is wat gezwollen en doet vreselijk pijn.

Nu heb ik zelf het vermoeden dat het om een zogenoemde "zweepslag" gaat. Wie heeft hier ervaring mee? Heeft iemand tips om de pijnklachten te verminderen of een idee hoe lang het herstel zou kunnen duren? En wat is beter: rust houden of toch langzaamaan in beweging proberen te blijven?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Yadira
Zou ff op google zoeken wat het is er wat je er voor/tegen kan doen. Maar in ieder geval zegt mijn huisarts altijd als ik weer eens door mijn rug ben gegaan of stijve nek heb dat ik moet bewegen, in de zin van rustig aan maar anders wordt je lichaam te stijf.

Wens je veel sterkte.
Met het gevaar van de open deur: ik zou even naar de huisarts gaan...misschien heb je wel een spier gescheurd!
Vlinder72: een zweepslag is iets heel anders dan 'gewoon' last van je rug hebben.

TO: zo snel mogelijk even bij de huisarts of de fysio langs. Ik zou eerst de huisarts doen, misschien kan er bekeken worden hoe erg het is (gedeeltelijk of bijna helemaal gescheurd), want dat het een spierscheur is daar twijfel ik niet aan.

Je verhaal is precies de omschrijving van wat je voelt als je spier scheurt wanneer er plotselinge rek op komt.

Gauw een afspraak maken dus!

De herstelperiode is, net zoals met bijna alle lichamelijke klachten, zes weken wanneer het goed in de gaten gehouden wordt. Ik zou als ik jou was begeleiding van een fysiotherapeut vragen, kan nooit kwaad en die kan je helpen de belasting goed op te bouwen, en ervoor te zorgen dat je niet teveel doet.

Heel veel sterkte en beterschap!
Klinkt als zweepslag. Moet je niet zelf mee blijven aanrommelen, als je niet goed revalideert, heb je kans dat het bij het minste geringste blijft terugkomen. Dus op naar de dokter!
Bedankt voor jullie reacties,

Nu ga ik eigenlijk nooit naar de dokter, maar áls ik hem een keer nodig heb is mij met vakantie! Heb ik weer natuurlijk. Straks een afspraak maken bij de vervangend huisarts, even afwachten dus nog...

Groet,

Yadira
Hier een update...

Het bleek niet om een zweepslag te gaan maar om een verdraaide ruggenwervel, een van de onderste. Inmiddels staat deze wervel dankzij de chiropractor weer recht en is de pijn minder geworden, toch nog wel degelijk aanwezig!

Groet,

Yadira

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven