Gezondheid alle pijlers

Zweetvoeten

23-08-2007 20:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent het?

Ik heb er zelf redelijk snel last van. Als ik zonder sokken aan in schoenen zit bijvoorbeeld. Maar zo met sokken aan weinig last. Mijn vriend heeft er echter ongelooflijk veel last van. Met sokken aan in goede schoenen. Hij heeft al van alles geprobeerd, maar merkt er wening van. Nou ja als hij het niet gebruikt is het helemaal erg. Maar ook met de hulpmiddeltjes heeft het allemaal maar weninig effect. Wat we al geprobeerd hebben:

* Inlegzooltjes die reuk verminderen/absorberen

* syneo: bij drogist te verkrijgen, eigenlijk voor je oksels maar hij heeft het voor zijn voeten gebruikt.

* met koud water wassen (veel zeep, weinig zeep)

* via de huisarts speciaal spul voor gekregen, leek even te verminderen, maar dan gaat ie over zijn hele lichaam meer zweten. Probleem dus alleen maar verleggen...

Ik ben er inmiddels wel gewend aan geraakt. Oke fijn is anders. Maar soms is het zo erg dat je het door zijn schoenen heen ruikt. Gewoon als je naast hem zit in de auto. Je kan je voorstellen dat als je dit niet gewend bent, dit niet te harden is...

Wat doen jullie aan dit probleem?
Hey,

Laatst bij oprah winfrey was er zo'n dokter op bezoek met tips.

Er was ook een vrouw die het heel erg had en ze lieten zien wat ze er aan gedaan had. Die dokter had gezegd dat ze voor geloof ik een week elke dag een half uur met haar voeten in een koud badje moest zitten,

maar in dat water moest ze thee zakjes laten trekken.

Er was iets mee dat het foliumzuur (dat wil ik zeggen, weet het eigenlijk even niet meer wat er nou in thee zat) en dat droogt dan uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies meer weet,

alleen wel dat ze razend enthousiast was en dat het echt goed had geholpen!

Misschien een optie?
Zweetvoeten

Na het wassen insmeren met azijnwater.

Sokken niet in wasverzachter omspoelen, dit houdt namelijk vocht vast.

- D

Een paar dagen achter elkaar de voeten 's morgens en 's avonds goed wassen en daarna insmeren met zinkolie, verkrijgbaar bij de apotheek. Een schone "witte" sok erover. Helpt geweldig!

- Christien

Talkpoeder een of twee maal daags in de sok strooien.

- Mirjam

Zweetvoeten? 's avonds een wisselbad voor de voeten, 10 tellen heet water tot boven de enkels, 3 tellen koud water tot onder de enkels dit een paar keer herhalen dan een half uurtje met de voeten omhoog en daarna insmeren met kamferspiritus.

- Brigit

Groene schil van noten raspen en vermengen met zout. 2 uur in je voeten laten trekken en je bent een jaar van je zweetvoeten af.

- Anita

ELKE dag een voetbad met lauw water en daarin een flinke scheut javelwater. Gedurende een 20 tal minuten laten trekken en dit een paar weken volhouden! Succes gegarandeerd!!

- Patrick

Nooit twee dagen achterelkaar de zelfde schoenen dragen. Schoenen hebben tijd nodig om het oude zweet en dus de geur kwijt te raken.

Via via was ik aan het grasduinen op jullie site die vol goede tips staat. Echter bij zweetvoeten-tips wil ik toevoegen dat mensen met zweetvoeten afvalstoffen via de voeten elimineren. Ze moeten dus zorgen voor een goede voethygiëne. Want heel dikwijls worden mensen die van het zweetvoetenprobleem af zijn vervolgens veel vatbaarder voor longkwaaltjes. Maakte het mee met mijn jongste zoon, en staat eveneens vermeld in Dr. Vogel's boek.

- Anne Marie Willems

Erg veel mensen hebben last van zweetvoeten en verstoppen dit door geen schoenen uit te durfen trekken, of hebben elke week wel een paar nieuwe kousen gekocht omdat ze zich schamen wanneer een ander hun was doet. Geen probleem. TREK EEN PAAR OUDE KOUSEN AAN EN NEEM EEN PAAR OUDE LIEFST LEDER SCHOENEN WELKE JE BEIDE VULT MET EEN BORRELGLAS JONGE JENEVER. trek de schoenen aan en je moet een dag in de jenever soppen. Nooit meer last van zweetvoeten.

- Steven Kok

Was zowel 's ochtends als 's avonds de voeten met groene zeep. Hierdoor zullen uw voeten minder ruiken! Als de schoenen erg ruiken naar zweet, boen deze uit met groene zeep en laat ze daarna goed droog worden. Trek altijd schone, katoenen sokken aan, en strooi wat talkpoeder over de voeten.

- Kelly

Elke dag je voeten wassen met zeep en inwrijven met handcreme en na een tijdje nooit meer zweetvoeten.

- Ronny

de voeten insmeren met zinkolie savonds sokken erom heen en herhalen , het helpt!

- rein

Als je 's morgens in de douche staat eerst over je voeten plassen en dan lekker gaan douchen. Je zult zien dat je een hele tijd geen zweetvoeten meer hebt!!!

- Marjan

Als je last hebt van zweetvoeten moet je 's avonds je voeten insmeren met zinkzalf, en er dan (oude) sokken overheen doen. Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten:D!

- Ray

Ik heb bijna alles al geprobeerd zalfjes, geurvreters, talkpoeder etcetera, maar ik bleef maar stinkende zweetvoeten houden. Via via kreeg ik een tip, en ik gebruik nu inlegzolen gemaakt van cederhout. Dit is een soort natuurproduct en dat neutraliseert op 1 of andere manier de geur. Ik kan nu gewoon 's avonds na een dag werken mijn schoenen uittrekken zonder mijn vrouw het merkt! Ik heb ze besteld op Internet via www.nosweat.nl het werkt super, en uh ik heb geen aandelen van dat bedrijf hoor :-). Succes ermee.

- Jan Willem

Elke dag, een week lang, elke morgend (in de lente) op je blote voeten door de dauw lopen op het gras. Na een weekje ben je van je zweetvoeten af.

- Max

Heb je last van zweetvoeten via via kwam ik tot de tip om je voeten ongeveer 2 maanden lang s'morgens en s'avonds te wassen en na het wassen er met een puimsteenblok over heen te wrijven. Hou dit vol voor een maand of 2 en raar maar waar ik ben ook van mijn zweetvoeten af.

- Quirina

Ik gebruik zalf tegen zweetvoeten, en mijn kinderen ook. Bij b.v kruidvat kun je akileine kopen, dit is een tube groen/wit en gegarandeerd uw bent van de zweetvoeten af

- Ruud

Zilversokken laten zweetvoetengeur na een uur verdwijnen. Zilver bezit antibacteriële eigenschappen. Bij gebruik van textielproducten waarin zilvergaren is verwerkt hechten positief geladen zilverionen zich aan de bacteriën die de geur veroorzaken en leggen hun stofwisseling lam, waardoor deze afsterven. Dit klinisch geteste en wetenschappelijk bewezen 'zilverionen-effect' treedt bij de meeste bacteriën na een uur op.

- Anneke

Boorzuurschilfers in de sokken strooien vóór je ze aantrekt. Blijven herhalen. Na enkele weken ben je van je zweetvoeten verlost.

- Karibu

Een heel goed middel voor zweetvoeten is kampferspiritus, je komt van je zweetvoeten af en je loopt geen blaren omdat je voeten er ook nog eens harder van worden. Dit wordt meestal gebruikt om de tepels van een hond af te doen als de jonkie's gedronken hebben. Deze tip heb ik van mijn fysiotherapeut. EN HET WERKT!!!

- Willeke

Heb je last van zweetvoeten? Neem eens een voetenbadje met rozemarijn, tea-olie of kamille en zorg er voor dat ze eeltvrij zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
10 tips tegen zweetvoeten

1. Dagelijks wisselen van kousen of sokken en schoenen.

2. Dagelijks de voeten wassen met lauwwarm water. Daarna grondig afdrogen, vooral ook tussen de tenen.

3. Na het afdrogen de voeten met voetpoeder of een poederspray behandelen. Het poeder zuigt het vocht op. Vaak bevatten deze middelen ook bacteriënremmende stoffen. Ook zijn er speciale crèmes verkrijgbaar voor de verzorging van de voeten na het voetbad of na het wassen.

4. Warme voetbaden kunnen ook helpen bij zweetvoeten. Deze voetbaden mogen echter niet te vaak genomen worden, hoogstens twee maal per week. Door de warmte wordt de zweetuitscheiding namelijk bevorderd. De watertemperatuur mag niet hoger zijn dan 38 graden Celsius (handwarm), terwijl het bad niet langer dan vijf minuten mag duren.

5. Extracten van looizuurhoudende stoffen zoals eikenschors, dennennaalden of walnootbladeren zijn zeer aan te bevelen voor een voetbad. Maar ook extracten van kruiden die samentrekkend werken, bij voorbeeld salie, tijm of van geneeskrachtige kruiden zoals kamille, duizendblad of strobloemen, zijn zeer effectief.

6. Altijd katoenen sokken dragen en synthetische stoffen vermijden. Wel zijn er inmiddels nieuwe synthetische materialen ontwikkeld, die qua eigenschappen vergelijkbaar zijn met katoen en soms zelfs beter zijn.

7. Bij het kopen van schoeisel altijd opletten of de schoenen zowel van buiten als van binnen van echt leer zijn. Vooral de binnenkant van lichte, modieuze schoenen dient kritisch bekeken te worden.

8. Om de binnenkant van schoenen te beschermen, kunnen inlegzolen worden gebruikt. Er zijn inlegzolen in allerlei soorten en materialen, zowel dikke als dunne en ook die de vochtigheid reguleren (bijvoorbeeld met actieve koolstof).

9. De sokken en ook de binnenzijden van de schoenen dienen met een desinfecterende antischimmelspray of –poeder behandeld te worden, hoewel bij poedergebruik het aankoeken van poeder niet te vermijden is.

10. Elke gedragen schoen moet voldoende tijd krijgen om te luchten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wauw BGB dat zijn een heleboel tips. Zal ze aan vriendlief laten lezen kan hij ze proberen.

Dat van de zinkzalf lijkt me een simpele maar goede tip. neem ik van het werk gewoon een potje mee. Hopelijk werkt het. Ik gaf hem ook wel eens gewone babypoeder, net als menthol. Maar dat was niet bacterie dodend. Zal eens kijken of ik zo eentje vind.

Alvast bedankt!!
wat bij m,n zoon goed hielp:elke dag minstens 2x met de voeten onder koud stromend water.hij deed dat gewoon in de wasbak,je moet dit volhouden tot je t gevoel hebt dat je voeten dr afvallen van de kou.het lijkt simpel maar hij is nu na jaren wel van z,n zweetvoeten af.geen zeep of creme gebruiken.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:NurseLovely schreef op 23 augustus 2007 @ 21:47:

wauw BGB dat zijn een heleboel tips. Zal ze aan vriendlief laten lezen kan hij ze proberen.

Dat van de zinkzalf lijkt me een simpele maar goede tip. neem ik van het werk gewoon een potje mee. Hopelijk werkt het. Ik gaf hem ook wel eens gewone babypoeder, net als menthol. Maar dat was niet bacterie dodend. Zal eens kijken of ik zo eentje vind.

Alvast bedankt!!Heeft het geholpen? Ik heb ook nog zinkzalf in huis en ben nu echt op zoek naar DE tip. Als ik s'ochtends mijn sloffen aan doe zijn ze nog kletsnat van de avond ervoor. Om gek van te worden. Ruiken doe ik ze gelukkig niet maar de hele dag soppen in je sloffen of schoenen vind ik maar ook niets.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Pedicare.

Klein wit potje, met blauwe letters. Werkt als een trein. Te koop bij oa Durlinger. Bonnetje bewaren, want als het niet werkt kun je je geld terugvragen.

(En nee, dit is geen reclame, en ik heb helaas geen aandelen).
zweet voeten? altijd koude natte voeten? worden ze slecht warm?

kalk of schimmel nagel??

een schimmel infectie kan onderhuids ook veel zorgen voor voetproblemen , als koude voeten en of zweetvoeten.....

succes....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2018 23:02
Reden: spam
97.74% gewijzigd
Geen ervaring mee, maar als ik het probleem en de tips lees denk ik dat je het vooral moet zoeken in èn èn èn. Meerdere tips tegelijk opvolgen dus. En dan in elk geval meermalen per dag voeten wassen met relatief koud water en drogen met een schone handdoek en daarna schone katoenen sokken aandoen en dagelijks schoenen wisselen (dus minstens twee paar gebruiken). En in die paren dan elke dag nog wat poeder strooien. En wellicht nog wat van de andere tips erbij combineren. :lol:

Dan moet het goedkomen toch?
ikBedoelHetGoed schreef:
05-03-2018 22:53
Geen ervaring mee, maar als ik het probleem en de tips lees denk ik dat je het vooral moet zoeken in èn èn èn. Meerdere tips tegelijk opvolgen dus. En dan in elk geval meermalen per dag voeten wassen met relatief koud water en drogen met een schone handdoek en daarna schone katoenen sokken aandoen en dagelijks schoenen wisselen (dus minstens twee paar gebruiken). En in die paren dan elke dag nog wat poeder strooien. En wellicht nog wat van de andere tips erbij combineren. :lol:

Dan moet het goedkomen toch?
De voeten van de vriend van TO zijn inmiddels wel weggerot.
Moiren’ schreef:
05-03-2018 22:54
De voeten van de vriend van TO zijn inmiddels wel weggerot.
:HA:

weggepoetst bedoel je vast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven