'sMiddags naar de peuterspeelzaal, maar het slapen dan?
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:03
Ik heb zojuist mijn 17 maanden oude zoontje opgegeven voor de peuterspeelzaal. Het duurt nog even, maar als hij 2 jaar en 3 maanden is, is hij welkom.
Nu wonen wij in een kleine gemeenschap, dus valt er qua dagdelen niets te kiezen. De speelzaal is open op woensdagochtend van 08:30 tot 11:45 en op vrijdagmiddag van 13:00 tot 15:15.
Nu vraag ik me af of dat niet vreemd (ongebruikelijk) is om kinderen van die jonge leeftijd 's midddags naar de speelzaal te laten gaan. Zoon heeft flink wat slaap nodig en slaapt nu nog minimaal 3 uur in de middag. Ik zie hem tegen die tijd eigenlijk nog niet zonder slapen de dag doorkomen....
Toevoeging: Hem alleen op woensdag brengen is geen optie, de regel is 'alles of niets'.
Nu wonen wij in een kleine gemeenschap, dus valt er qua dagdelen niets te kiezen. De speelzaal is open op woensdagochtend van 08:30 tot 11:45 en op vrijdagmiddag van 13:00 tot 15:15.
Nu vraag ik me af of dat niet vreemd (ongebruikelijk) is om kinderen van die jonge leeftijd 's midddags naar de speelzaal te laten gaan. Zoon heeft flink wat slaap nodig en slaapt nu nog minimaal 3 uur in de middag. Ik zie hem tegen die tijd eigenlijk nog niet zonder slapen de dag doorkomen....
Toevoeging: Hem alleen op woensdag brengen is geen optie, de regel is 'alles of niets'.
The time is now
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:05
Vind het maar raar idd. Na de lunch lekker even slapen rond een uur of 13.00 is best gangbaar bij die kleintjes.
Heb je je probleem voorgelegd en zo ja hoe reageerde ze? Je zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt lijkt me.
Heb je je probleem voorgelegd en zo ja hoe reageerde ze? Je zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt lijkt me.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?

vrijdag 14 augustus 2009 om 14:09
@ikbi; nee ik heb het nog niet voorgelegd. Ik heb verder ook nog geen leiding gesproken. Ik heb me alleen (online) aangemeld en toen viel dit me dus op.
@renaat; tja lastig. Als ik zoon nu na een uur wakker maak (één keer gemoeten ivm afspraak gyn) is hij totaal hysterisch en de rest van de dag onhandelbaar.
@renaat; tja lastig. Als ik zoon nu na een uur wakker maak (één keer gemoeten ivm afspraak gyn) is hij totaal hysterisch en de rest van de dag onhandelbaar.
The time is now
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:10
quote:Mamasaar schreef op 14 augustus 2009 @ 14:09:
Ze zijn er vaak maar een uur of 2,5, 3. Ze komen dan om te spelen en niet om te slapen.
Alhoewel bij onze psz ook een fijne bank staat Inderdaad. Als hij tot 13:00 wakker moet blijven, valt hij daar zo als een blok in slaap tot een uurtje of 4. Lijkt me niet de bedoeling.
Ze zijn er vaak maar een uur of 2,5, 3. Ze komen dan om te spelen en niet om te slapen.
Alhoewel bij onze psz ook een fijne bank staat Inderdaad. Als hij tot 13:00 wakker moet blijven, valt hij daar zo als een blok in slaap tot een uurtje of 4. Lijkt me niet de bedoeling.
The time is now
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:11
Banba, het zijn nog 9 maanden, dan slapen ze ook een stuk minder tegen die tijd!
Ik zat me wel te bedenken dat ik dochter die dag maar heel vroeg eruit haal, zodat ze een uur of 5 later nog een uurtje kan gaan slapen om daarna naar de psz te gaan.
Even kijken of dat misschien werkt.
Ik zat me wel te bedenken dat ik dochter die dag maar heel vroeg eruit haal, zodat ze een uur of 5 later nog een uurtje kan gaan slapen om daarna naar de psz te gaan.
Even kijken of dat misschien werkt.
Ja, dat vind ik echt.
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:13
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:13
Dat dacht ik ook maar toch ging het bij mijn beide zoontjes goed. Ze sliepen ook nog lang 's middags, sloegen het heel soms over dus zag het ook niet gebeuren.
Maar het liep wel. Ik liet ze gewoon de dag ervoor en erna slapen en dat ene middagje zonder slaap was prima. Het heeft hier juist gezorgd voor een beter ritme.
Maar het liep wel. Ik liet ze gewoon de dag ervoor en erna slapen en dat ene middagje zonder slaap was prima. Het heeft hier juist gezorgd voor een beter ritme.
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:14
Bij ons kan je wel kiezen maar dan uit 2 dagen. Het is sowieso een middag en een ochtend.
Mijn kinderen sliepen al niet meer met 2 jaar tussen de middag.
Vanaf 2 jaar is heel normaal om dan naar psz te gaan.
En moeders van nog slapende kinderen lieten ze na de ochtend slapen of voor de middag.
Hier moest ik alleen kind wakker maken om ochtend naar psz te gaan. Anders sliep ze altijd uit. Maar ze vond het er geweldig daardoor stond ze graag vroeg op.
Mijn kinderen sliepen al niet meer met 2 jaar tussen de middag.
Vanaf 2 jaar is heel normaal om dan naar psz te gaan.
En moeders van nog slapende kinderen lieten ze na de ochtend slapen of voor de middag.
Hier moest ik alleen kind wakker maken om ochtend naar psz te gaan. Anders sliep ze altijd uit. Maar ze vond het er geweldig daardoor stond ze graag vroeg op.
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:17
Mini-me is wellis waar 3 jaar maar heeft haar slaap s'middags nog steeds hard nodig. Had dus gevraagd bij de psz hoe dat precies zat. Maar je mag alleen maar gebruik maken van die twee dagdelen. Dus helaas.
In de praktijk werkt het bij ons nu zo, op de middag dat ze naar de psz gaat doen we s'morgens heel rustig aan. Geen afspraken of dingen ondernemen. (Heb wel eens geprobeerd om haar vroeger naar bed te doen, maar moest haar dan wakker maken en dat eindigde altijd in een drama..Daar kan ze gewoon niet tegen.) Dan eten we lekker een broodje en gaat ze naar de psz. Als ik haar ophaal dan drinken we samen nog wat en gaat ze als nog haar bedje in. Ze slaapt dan meetal nog een uurtje of 2. En s'avonds is ze dan toch nog dusdanig moe dat ze op gewone bedtijd er weer in ligt.
Weet niet of dat voor jou kindje ook gaat werken maar misschien heb je er wat aan.
In de praktijk werkt het bij ons nu zo, op de middag dat ze naar de psz gaat doen we s'morgens heel rustig aan. Geen afspraken of dingen ondernemen. (Heb wel eens geprobeerd om haar vroeger naar bed te doen, maar moest haar dan wakker maken en dat eindigde altijd in een drama..Daar kan ze gewoon niet tegen.) Dan eten we lekker een broodje en gaat ze naar de psz. Als ik haar ophaal dan drinken we samen nog wat en gaat ze als nog haar bedje in. Ze slaapt dan meetal nog een uurtje of 2. En s'avonds is ze dan toch nog dusdanig moe dat ze op gewone bedtijd er weer in ligt.
Weet niet of dat voor jou kindje ook gaat werken maar misschien heb je er wat aan.
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:19
Heel raar dit inderdaad. Hier slaapt dochter van bijna 3 ook nog zeker 2 uur in de middag, als ze s'morgens naar de psz is geweest vaak nog wel langer.
En je brengt hem toch heen om met andere kinderen te spelen niet om te gaan slapen lijkt me.
En je brengt hem toch heen om met andere kinderen te spelen niet om te gaan slapen lijkt me.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:21
vrijdag 14 augustus 2009 om 14:22
@Kess; ja dat ben ik . Echt heel last minute was het trouwens niet, ik ben nu 30 weken zwanger. Maar we zijn eruit gekomen en dochterlief hoeft dus niet naamloos door het leven. Ik heb beloofd dat ik het eind oktober even kom melden op het meisjesnamentopic.
@Maxem; dat is natuurlijk waar, voor anderen zijn middagen weer handiger.
@Caro; bedankt voor het advies, ik denk dat het hiert tzt ook ongeveer zo zal gaan.
@Maxem; dat is natuurlijk waar, voor anderen zijn middagen weer handiger.
@Caro; bedankt voor het advies, ik denk dat het hiert tzt ook ongeveer zo zal gaan.
The time is now
vrijdag 14 augustus 2009 om 15:08
Bij mij ook 1 ochtend en 1 middag. In het begin geprobeerd middagslaapje wat naar voren te verhuizen, maar dat werd een drama. In overleg met leiding besloten eerst alleen maar de ochtenden te brengen en toen zoontje wat ouder werd en geen middagslaapje meer nodig was, is hij ook de middagen gegaan.
vrijdag 14 augustus 2009 om 15:43
quote:Banba schreef op 14 augustus 2009 @ 14:22:
@Kess; ja dat ben ik . Echt heel last minute was het trouwens niet, ik ben nu 30 weken zwanger. Maar we zijn eruit gekomen en dochterlief hoeft dus niet naamloos door het leven. Ik heb beloofd dat ik het eind oktober even kom melden op het meisjesnamentopic.
Ik zal het in de gaten houden!
Ik zal het in de gaten houden!
Loretta is De Mol. Punt.