10 weken zwanger en rare afscheiding. Help!

06-11-2008 17:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Op het moment ben ik precies 10 weken zwanger. Gisteren naar de gyneacoloog geweest, echo laten maken. Prima in orde zou je zeggen. Tot vandaag.......toen ik naar het toilet ging zag ik een hele vreemde kleur afscheiding, het was geel, bruin, oranjeachtig van kleur. Nu weet ik dat ik meer afscheiding wel normaal is tijdens je zwangerschap maar de kleur ervan leek me toch niet echt normaal. Misschien ben ik nu onnodig in paniek. Ik kan straks mijn gyn bellen om te vragen hoe het zit. Maar ik kan even niet wachten vandaar dat ik hier nu even schrijf. Hopelijk kan iemand me meer vertellen. Als aanstaande moeder maak ik me toch een beetje druk. Het wordt mijn eerste en alles is natuurlijk nieuw. Maar is er iemand die hetzelfde heeft gehad of er iets meer van weet?

Alvast bedankt!
Heb je een inwendige echo gehad? het kan zijn dat ze daarmee iets beschadigd hebben en dat het een heel klein beetje gebloed heeft en dat, dat er nu uitkwam. Gisteren was alles in orde, dus dat is nu ook nog zo hoor!

Ik heb het ook een keer gehad na een inwendige echo!
Dat stelt me gerust. Hopelijk heb je gelijk Syennaj! Het was inderdaad een inwendige echo.

Reden van ongerustheid is eigenlijk dat ik vaak lees en hoor dat bloed, krampen en afname symptomen kunnen wijzen op een miskraam. Ik let er dus verschrikkelijk op. Ik zit nu ook constant, obsessief eigenlijk, te letten of mijn borsten nu plat zijn (zie afname symptomen). :):) Misschien dat ik me inderdaad onnodig zorgen maak.
bel anders voor de zekerheid de gyn. die kan je vast ook geruststellen!
Ja, dat ga ik zeker doen! Hopelijk is het niets ernstig. Heb het eigenlijk niet eerder gehad.

Nu heb ik dus de neiging om weer een echo te laten maken. Maar of dat niet schadelijk is voor de foetus vraag ik mij dan af....

Ik moet gewoon even afwacht op de gyn denk ik.

Maar jij hebt dit dus ook eerder gehad Syennaj? Ging het vanzelf weer over of hield het wel even aan?
afwacht = afwachten. Sorry.
.
Kan inderdaad ook. Maar zit me nu echt op te vreten van de zenuwen. Wat nou als? Is het echt geen miskraam, denk je?

Heb net toch voor de zekerheid een wattenstaafje ingebracht ter controle van bloedingen (hiermee doe ik mijn eigen tests:) ). Maar er was niets gelukkig.

Even afwachten nog...
.
Rosanne, het kan absoluut géén kwaad voor je kindje om een echo te maken. Dit is onderzocht.

Er zijn zat vrouwen die tijdens hun zwangerschap wekelijks een echo krijgen.

Over je afscheiding: vraag het even na bij de gyn. Ik heb ook een paar keer wat gekleurde afscheiding gehad tussen de 7 en 14 weken zwangerschap, dit was volgens de verloskundige een beetje bloed doordat er wat vaatjes van de baarmoeder waren gesprongen doordat die zo snel groeide.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Succes
quote:Rosanne26 schreef op 06 november 2008 @ 18:01:

Dat stelt me gerust. Hopelijk heb je gelijk Syennaj! Het was inderdaad een inwendige echo.

Reden van ongerustheid is eigenlijk dat ik vaak lees en hoor dat bloed, krampen en afname symptomen kunnen wijzen op een miskraam. Ik let er dus verschrikkelijk op. Ik zit nu ook constant, obsessief eigenlijk, te letten of mijn borsten nu plat zijn (zie afname symptomen). :):) Misschien dat ik me inderdaad onnodig zorgen maak.

Had ik ook na mijn inwendige echo, dus geen zorgen maken, gisteren was alles nog okee, dus waarschijnlijk gaat nu ook alles goed!

Zou dat wattenstokken niet meer doen hoor! Als je nu zou bloeden zou je het echt zien! Spreek uit ervaring, dan heb je afscheiding met rode soort draden erbij en dat heb je niet.

En je bent nu bijna 10 weken, dus is er wel minder kans hoor dat het fout gaat.

Ik ben trouwens nu 27 wkene zwanger, dus bij mij is alles ook goed gegaan!

ga gewoon lekker op de bank liggen en doe rustig aan en waarschijnlijk is het straks weer over en anders morgen even bellen. maar het klinkt naar mijn idee niet echt zorgwekkend hoor!
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap bloedverlies gehad. Ben dan wel met 29 weken bevallen, maar mijn dochtertje is kerngezond! Snap best dat je onzeker bent, maar als 't echt fout zit dan merk je dat wel. Suc6 ermee en probeer van je zwangerschap te genieten!
Hoi rosanne

Ik herken je verhaal helemaal!!! Ik had het ook een keer gehad met 9 weken zwangerschap (de dag na een inwendige echo). Ook die aparte kleur die jij omschrijft.

Was helemaal in paniek, maar alles was in orde....Ben nu bijna 7 maanden zwanger en met de kleine gaat alles goed
Als er met die echo nog niks aan de hand was is alles waarschijnlijk gewoon oke, maar dat met dat wattenstaafje is niet zo handig hoor
Hoi,

Ik ben nu ook 10 weken zwanger en heb het ook. Dinsdag had ik opeens lichtroze afscheiding en ik schrok gelijk. Ik heb ook al een week erge rugpijn. De huisarts heeft gekeken en het was wat oud bloed en mijn baarmoedermond is een beetje ontstoken. Waarschijnlijk is het een schimmelinfectie of zoiets. Net als jij ben ik ook wel een beetje bang hoor maar mijn baarmoedermond is gesloten en niks wijst verder op een miskraam. Die lichtroze afscheiding heb ik nog steeds. De huisarts zei dat als je een miskraam krijgt dat je echt veel bloed verliest en krampen in je buik krijgt. Dat heb ik allemaal niet dus hoef me volgens hem geen zorgen te maken. Er is een kweekje gemaakt en volgende week krijg ik de uitslag. Ook moet ik volgende week naar de gyneacoloog dus dan wordt er een echo gemaakt. Ben toch wel een beetje zenuwachtig.
Ik heb ondertussen met de gyneacoloog gesproken. Ze zei dat deze afscheiding geen kwaad kan. Nergens om me zorgen over te maken. Ik ben wel opgelucht. Ik ga er dus vanuit dat het kindje gewoon nog vrolijk rondzwemt in het vruchtwater.

Was er grappig trouwens dat ik op de laatste echo de armpjes zag bewegen. Terwijl ik daar zelf gewoon niets van voel apart he?!

@Jalisa: hopelijk krijg je een mooie echo te zien. Gewoon vanuit gaan! Het klopt inderdaad dat er bij een miskraam gewoon sprake is van een 'heftige menstruatie' en hevige krampen. Zolang je dit niet hebt geen zorgen maken.Tenzij je een missed abortion heb waarbij je dus niets merkt. Daar vrees ik ook vaak voor! Maar we blijven positief toch?!

@2000 : ben blij voor je dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt. Je mag al bijna de kleine in je armen gaan nemen. Lijkt me heerlijk! :-)

@ Syennaj: bedankt voor je tips! Nog veel succes met je zwangerschap! Geniet er van! Zo zien we dat het meestal goed gaat.

@ Meds: je hebt gelijk van die wattenstaafjes. Laat de gyn het maar doen!

Bedankt voor jullie reacties lieve forummers!
Ik heb vandaag een echo gehad en het was mis. Het kindje is gestopt met groeien. Al weken geleden. Waarschijnlijk vlak na de vorige echo.
Jalisa,

wat jammer dat het mis is gegaan. Zeker nadat je een goede echo gehad hebt.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Jalisa Wat een vreselijk nieuws zeg. Veel sterkte met het verwerken van je verlies.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Lieve Jalisa,

Wat een vreselijk verdrietig nieuws! Wat jammer dat moeder natuur niet haar werk goed heeft gedaan Het vruchtje was dus niet gezond genoeg om verder te groeien in je lichaam.

Ik vind het erg akelig, maar helaas zit de kans erin dat het dus misgaat. Je hebt nog meer kansen en hopelijk zal er de volgende keer een gezond kindje in je groeien.

Veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Veel liefs ,

Rosanne
Jalisa, sterkte meis! Wat verdrietig!

Rosanne, hoe is het met jou? Zijn je verschijnselen alweer terug?
Het was wel een schok. Je denkt al 11 weken zwanger te zijn maar dat was dus niet zo. Gelukkig weet ik dat het ook wel goed kan gaan. Ik heb al een hele lieve dochter van 2,5.
Jalisa nogmaals : veel sterkte en veel geluk in de toekomst! Prijs jezelf gelukkig met je lieve dochter die je al hebt! Er komen er vast nog zeker veel meer....:) Ik leef met je mee!\

Met mij gaat het redelijk. Heb zo af en toe nog steeds een donkergeel oranje achtige afscheiding maar dit is dus volstrekt normaal. We zullen het zien op de echo volgende week. Dan ben ik precies 12 week. Vorige week was ik 10 week en de echo was prima. Heb nog wat last van gespannen borsten, misselijkheid en een afkeer tegen etens- en bakluchten. Oooh verschrikkelijk.

Hoe is het met jou syennaj?
Nou met de verschijnselen zit het dus wel goed! Dat is een goed teken toch?

Wel fijn dat je volgende week alweer een echo krijgt, geeft jezelf toch meer rust!

Vandaag was de vlos even hier omdat ik meedoe aan een soort onderzoek.

Ze liet mijn dochter even naar het hartje luisteren, dat vind ze zo leuk, op de knop drukken.

vond het zelf stiekem ook wel fijn, had haar de hele dag bijna nog niet gevoeld.

Nou, kon de vlos het hartje niet vinden, was echt helemaal in de stress, normaal zet ze dat ding op mijn buik en dan direct oef, toef, toef en nu niks.

Maar gelukkig, na hard duwen en zoeken toch gevonden!! was echt superblij en alles klonk ook gewoon goed. De kleine is nu ook heel hard aan het bewegen, maar het was wel even schrikken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven