14 maanden; speelgoed en spelen

25-07-2009 22:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dame is nu 14,5 maand. Sinds een maand loopt ze veel achter haar loopwagen aan en op haar loopfietsje. Ze vermaakt zich daar goed mee.

Tegelijkertijd merk ik dat ze zich wat verveelt als ze niet aan t lopen / kruipen is.

Ik ben op zoek naar leuke dingen voor haar; ik wissel regelmatig speelgoed af, maar het lijkt haar niet echt te boeien (terwijl ze voorheen echt lekker kon spelen). Ze heeft oa: duplo, houte blokken, blokkenstoof, boerderij Little People, bal, boekjes, muziekinstrumentjes, enz. (dit is wat ze totaal heeft, staat niet tegelijkertijd beneden)

Wie heeft er tips voor leuk speelgoed??
Pop en buggy of poppenwagen? (misschien toch nog wat te jong)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Knopjespuzzel (met grote stukken en dan 4-5 stukken), plaatjes boeken met harde bladzijde, zachte balletjes om mee te rollen en bijbehorende zachte kegels., muziekinstrumenten speciaal voor ukkies (o.a. tamboerijn en bellenkrans). Een schoenendoos vullen met doekjes, schuursponsjes, wol, papier etc. Zoon kreeg dit toen hij die leeftijd was op de creche en ze konden daar echt wel tien minuten vol verbazing aan voelen en kijken.
Die schoenendoos is leuk gizz!
Keukentje is ook altijd een succes!

Maar op deze leeftijd vinden ze lopen veel leuker omdat dit een nieuwe ontwikkeling is. Daar zijn ze dan helemaal mee bezig.
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 juli 2009 @ 23:18:

Die schoenendoos is leuk gizz!Dank je, de creche kwam er toen mee, en was hier echt een succes en de inhoud kan je aanpassen, knijpers, megagrote kralen, afgesloten flesjes met water of met rijst, zodat ze lekker kunnen schudden etc. Echt op die leeftijd zijn ze snel tevreden. En ook gewoon je kind eens lekker laten aanmodderen als je ziet dat ze zich een beetje verveelt. Ook dat is namelijk goed voor je kind, zo leert ze zich zelf te vermaken en nieuwe dingen te ontdekken.
Sambaballen zijn hier ook populair, samen met zo'n ding met ijzerdraadjes waar gekleurde kraaltjes aan zitten die je heen en weer kunt bewegen. Ook een stokje dat rechtop staat waar ringen overheen geschoven moeten worden vindt ze leuk (komt muziek uit bij elke ring die je er goed overheen schuift). Verder zijn vooral de dingen die nièt mogen boeiend: mijn mobiel, de afstandsbediening, de inhoud van het dressoir...
Volgens mij is het wel bekend rond die leeftijd.

En zoals iemand al zei is vervelen juist goed soms.

Ik gaf nog wel eens een pan met deksel en een pollepel oid.
Mijn 13 maanden oude dochter laat momenteel haar speelgoed (zo'n beetje hetzelfde als wat jij hebt) het grootste gedeelte van de dag links liggen. Alleen de wheelybug is soms leuk om mee door het huis te crossen, en verder vermaakt ze zicht met kruipen, zich overal aan optrekken en kasten leeghalen . Ik vind het prima, speelgoed komt wel weer, toch?
Favoriete spel van mijn dochter (13 mnd): la in de keuken open, spullen een voor een bekijken en op de grond gooien, spullen weer terug in de la, la weer dicht, la weer open, spullen eruit, spullen erin, andere spullen erin (afstandsbediening, sleutels, zonnebril, schoentjes en sokjes.... we zoeken ons regelmatig rot naar vanalles), door de kamer kruipen en alle spullen uit de la ergens anders in stoppen (in schoenen, in de kast, in haar speelgoedmand, achter de kussens van de bank, enz enz (dus wederom zoeken we ons te pletter). Hier geldt dus: hoezo speelgoed??

oja, boekjes vindt ze wel ontzettend leuk, ze vermaakt zich heel lang met heen en terug bladeren. Verder heeft ze een eigen afstandsbediening (oud ding, we weten niet eens meer waarvan, dus hebben we de batterijen eruit gehaald en nu is 'ie van dochter), al tijden een groot succes! (En handig, want ze wil m nog wel eens ruilen tegen de echte afstandsbediening/telefoon/mobiel als ze die te pakken heeft gekregen).
Hallo Femke,

Hier ook een mannetje dat graag alles lopend doet (inmiddels bijna 2). Wat bij hem ook een succes was/is: Een kinderbezem om te vegen, een hondje aan een loopstok voor hem uitduwen of een beestje aan een touwtje om mee te nemen achter zich aan. Hij heeft ook graag speelgoed waarmee hij in beweging is en begint eigenlijk nu pas te spelen 'op zijn plek'.

Groeten,

Mardejo
Hallo Femke,

Hier ook een mannetje dat graag alles lopend doet (inmiddels bijna 2). Wat bij hem ook een succes was/is: Een kinderbezem om te vegen, een hondje aan een loopstok voor hem uitduwen of een beestje aan een touwtje om mee te nemen achter zich aan. Hij heeft ook graag speelgoed waarmee hij in beweging is en begint eigenlijk nu pas te spelen 'op zijn plek'.

Groeten,

Mardejo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven