17 september: Dag van de Leidster

08-09-2009 11:06 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Onze twee kinderen bezoeken twee dagen in de week een kinderdagverblijf. Ik vind het geweldig op wat voor manier er daar met de kinderen wordt omgegaan. Daarom wil ik de aankomende dag van de leidster graag benutten om de pedagogisch medewerkers van het kdv van onze zonen eens even flink in het zonnetje te zetten. Deze keer valt het op donderdag, een dag waarop onze kinderen thuis zijn. Toch wil ik erg graag iets leuks doen, maar ik weet niet zo goed wat...

Alle tips zijn welkom!
bestaat dat ook al, dag van de leidster/leider?

uhm tja, een kaartje? Gebak uitdelen? Bloemen? Handafdrukjes in klei?
Samen met andere ouders een algemene bon voor leidsters!

Mijn zoon mag zijn allerliefste juf (peuterzaal) die dag in het zonnetje zetten door eens een keertje NIET weg te lopen en gewoon lief mee te doen aan alles!
Ik ben zelf ook leidster en mijn collega's en ik vinden het al leuk als ouders eraan denken! Vaak word het vergeten namelijk..

Dus wat je ook gaat geven/doen, het wordt zeker gewaardeerd!
Ook ik zal iets moeten produceren voor die dag. Is geen probleem, doe ik wel, maar ik krijg toch altijd een beetje een vervelende smaak in mijn mond van dit soort dagen.

Waarom moeten de leidsters een speciale dag hebben? Ik heb dat op mijn werk ook niet en heb er ook geen speciale dag voor. Ik weet best dat deze leidsters heel lief zijn en goed hun werk doen en het top is dat ze het zo goed doen met mijn dochter, maar dat is toch ook gewoon hun werk? Ik doe dan liever iets leuks als ze jarig zijn ofzo.

Net als scretaressedag en valentijnsdag vind ik het dus zwaar overdreven. Maar goed, ik zal netjes mijn bijdrage leveren, al gaat het niet van harte.

Oh en ik geef de taxi chauffeur ook geen fooi omdat ik de buschauffeur dat ook niet geef. Waarom zou de een dat wel verdienen en de ander niet? Ze doen allebei hun werk naar behoren en zoals het hoor. Ik zie geen reden waarom ik ze dan beide anders zou "belonen".
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik snap best dat als het je werk is je het leuk vind, maar echt wat een ontzettende onzin weer!

Wie bedenkt dit soort dagen en hoe selecteren ze dan het beroep?

Ik ben namelijk ook erg blij met onze vuilnismannen, ze zijn vriendelijk, doen werk wat ik (en heel veel mensen) niet zou willen en erg noodzakkelijk, toch koop ik nooit kado's voor ze. Dat geld voor veel beroepen, maar als je leidster of secretesse of .... (weet even geen andere beroepen met een dag) dan in eens word t erg gewaardeerd.

Ik snap dat dus niet hoor, en ik doe er ook niet aan mee.

Toen mijn kinderen nog op een kdv zaten 'moesten' we geld doneren bij de bijenkorf zodat de leidster daar hun dure kado konden ophalen... nou echt niet dus he?!
Hoi,

Ik vind het altijd wel leuk. Ik laat mijn zoon een tekening maken.

Geld geven voor een cadeau vind ik onzin, maar een tekening of een knutselwerk is wel leuk vind ik
Ik zou als je zoiets gaat doen, eerst overleggen met de andere ouders. Want wat volgens mij vaak gebeurd is dan dat het ene kindje wel een cadeautje heeft en de andere niet. En dat is voor de kindjes zelf dan niet echt leuk.

Ik vind sowieso dat er zoveel dingen zijn waar mensen cadeautjes aan leidsters/juffen/meesters geven.

Als ze jarig zijn ( oke leuk juist om dat met de hele klas te vieren ), als ze zwanger worden, als ze met zwangerschap verlof gaan, als het kindje is geboren, als ze gaan trouwen, aan het eind van het schooljaar, nu dus met leidsterdag. En dan zijn er vast nog wel meer dingen waar ik nu niet aan gedacht heb. Ik vindt het zo overdreven worden. En de ene wil dan een nog origineler cadeautje geven dan de andere. Pfft niet mijn ding.

En het ene kindje heeft dus steeds wel een cadeautje en de andere niet en dat vindt ik dan ook weer sneu.

Waarom niet afspreken dat de verjaardag leuk gevierd wordt en als ze zwanger zijn of trouwen dat er met de klas 1 leuk cadeautje wordt gedaan? ( En dan dus niet aan het begin van zwangerschap, als ze met verlof gaan en dan als het kindje geboren is enz. )
duffie_1 wijzigde dit bericht op 08-09-2009 11:40
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Dank voor de reacties.

Ik begrijp dat wel hoor, die verbazing over het feit dat er een dag van de leidster is. Er is per slot van rekening ook geen dag van de vuilnisman (voor zover ik weet), terwijl dat ook erg belangrijk werk is.

Dure cadeaus zijn bepaald niet wat ik in gedachten had. Gigaluilak, ik kan me voorstellen dat je niet meedoet aan het 'moeten' doneren van geld. Dat zou ik ook belachelijk vinden.

Het is zo dat ik er gewoon wat aandacht aan wil besteden, zeker omdat wij binnen afzienbare tijd gaan verhuizen en dit waarschijnlijk de laatste dag van de leidster op dit kdv is. Ik denk nog even verder.

(Denk nu aan muffins en bloemen, zoiets. Mijn kinderen zijn niet van die knutselaars...)
bij ons regelt de oudercommissie dat; we geven allemaal een bijdrage en zij kopen dan voor alle leidsters hetzelfde

superhandig.
bij m'n vorige creche gaf ik meestal een doucheschuimflesje (van de etos ofzo)

is niet duur en iedereen vindt dat wel leuk (in tegenstelling tot bonbons etc want er is altijd wel iemand aan t lijnen)
Eens met mimmie!

Kado's mogen wij ook niet aannemen zelfs! Behalve als we jarig zijn. En het hele kdv is op de hoogte van die regel!

Tekening of knutselwerk of een kaartje is gewoon leuk. Waardering voor wat we doen want er zijn nog steeds mensen die denken dat we een beetje op de kids letten.
Duffie, goed punt.

Op het kdv hangen papieren waarop staat: "Op donderdag 17 september vieren alle pedagogisch medewerkers van het kdv hun verjaardag."

Mensen weten er dus wel van en zijn volledig vrij om te bepalen hoe hiermee om te gaan.
Utah, kun je geen muffins maken met glazuur en je kids er smarties o.i.d. op laten gooien? Hebben ze het zelf gemaakt en het ziet er leuk uit!
quote:Emma01 schreef op 08 september 2009 @ 11:46:

bij m'n vorige creche gaf ik meestal een doucheschuimflesje (van de etos ofzo)

is niet duur en iedereen vindt dat wel leuk (in tegenstelling tot bonbons etc want er is altijd wel iemand aan t lijnen)Ja! Da's ook een goeie tip! Bedankt. (Scheelt ook weer een hoop gedoe in de keuken met die muffins.) Dit wordt em, denk ik.
quote:chocolover schreef op 08 september 2009 @ 11:48:

Utah, kun je geen muffins maken met glazuur en je kids er smarties o.i.d. op laten gooien? Hebben ze het zelf gemaakt en het ziet er leuk uit!Kan zeker ook!
Ik ben zelf een leidster op een bso.

En wat wij weten is dat de ouderraad van de opvang, meestal het een en ander organiseert voor zo'n dag! Misschien ook nog een idee, om 's bij hun aan de bel te trekken??
De oudercommissie regelt het hier ook dat is niet het probleem. Ook denk ik niet dat leidster alleen maar even oppassen. Het gaat mij om het feit dat de één zon dag heeft en de ander niet. Vind ik nergens op slaan.

En trouwens ik ben niet van het knutselen en ook niet van het bakken dus met geld geven zou ik juist weer blij zijn.

Maar goed, ik doe het wel hoor, ik friemel wel wat in elkaar.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik dacht ècht eerst: 'Nee toch wat een Onzin! Dit zal een grap zijn.'

Maar nee, het is geen grap. Weer een eigengeile beroepsgroep gevonden. Tjonge zeg.
Wat een bespottelijk verschijnsel, de dag van de leidster. Ik kan me goed voorstellen dat je met zoiets in je maag zit. Je wilt ook niet dat je kind zich lullig voelt omdat het geen kadootje heeft, maar het is natuurlijk erg overdreven om op zo'n dag iets kado te geven aan iemand die gewoon haar/zijn werk doet en daar al voor betaald krijgt.

En dat verplicht moeten doneren aan de Bijenkorf??? Wat een bullshit.

Gewoon iets kleins doen of je kind iets laten maken. Het gaat tenslotte om het gebaar, een blijk van waardering. En dat hoeft niet overdreven duur te zijn om in de smaak te vallen. Maar het blijft in mijn ogen overdreven om voor bepaalde beroepsgroepen een "dag van" uit te roepen.
Huh? Is dat nieuw? Echt onzin.
maar wat veel belangrijker is:

19 september: international talk like a pirate day!!
quote:danivo schreef op 08 september 2009 @ 12:41:

maar wat veel belangrijker is:

19 september: international talk like a pirate day!!arrr arrr
Deze dag van is net zoals andere bedacht om het beroep aantrekkelijker te maken. Er was destijds ook een hele campagne bij omdat er tekort aan geschoolde leidsters was. Zlef ben ik ook leidster en kan beamend dat het erg prettig is om bedankt te worden maar dat geldt natuurlijk voor iedereen. Het is volgens mij ook meer de bedoeling dat de werkgever hier iets aan doet. Net zoals bij de secretaresses en verlpeegkundige dag bestaat trouwens ook. Verder zou ik er niet te veel geld aan spenderen maar een tekening of kaartje is vaak even leuk dan niet leuker.
Nieuwsgierig als ik ben even google geraad pleegd;

• 5 maart Dag van de Doktersassistente

• 8 maart Internationale Vrouwendag

• 11 maart Dag van de Zelfstandige

• 19 maart Dag van de Leerplicht

• 21 maart Antiracismedag

• 21 maart Wereld Downsyndroomdag

• 7 april Wereldgezondheidsdag

• 7 april Geluidshinderdag

• 7-9 april Week van de Ondernemer

• 16 april Secretaressedag

• 1 mei Dag van de Arbeid

• 9 mei Dag van Europa

• 10 mei Moederdag

• 12 mei Dag van de Verpleging

• 29 mei Viva La Donna Day

• 31 mei Wereld Niet Roken Dag

• 14 juni Wereld Bloeddonordag

• 20 juni Wereldvluchtelingendag

• 27 juni Nederlandse Veteranendag

• 31 juli Systeembeheerdersdag

• 4 september Contact Center Agent Day

• 13 september Nationale Ziekendag

• 17 september Dag van de Leidster

• 19 september Dag van de Diëtist

• 21 september Alzheimerdag

• 21 september Internationale Dag van de Vrede

• 26 september Burendag

• 1 oktober Dag van de Ouderen

• 4 oktober Werelddierendag

• 5 oktober Dag van de Leraar

• 15 oktober Dag van de Witte Stok

• 16 oktober Wereldvoedseldag

• 10 november Dag van de Mantelzorgers

• 7 december Nationale Vrijwilligersdag

Wat een onzin bedenken mensen toch...

blijft toch mijn vraag wie die onzin bedenkt en waarom?

Als een beroepsgroep personeel te kort heeft werf je op deze manier toch niet meer mensen (lijkt mij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven