17 september: Dag van de Leidster

08-09-2009 11:06 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Onze twee kinderen bezoeken twee dagen in de week een kinderdagverblijf. Ik vind het geweldig op wat voor manier er daar met de kinderen wordt omgegaan. Daarom wil ik de aankomende dag van de leidster graag benutten om de pedagogisch medewerkers van het kdv van onze zonen eens even flink in het zonnetje te zetten. Deze keer valt het op donderdag, een dag waarop onze kinderen thuis zijn. Toch wil ik erg graag iets leuks doen, maar ik weet niet zo goed wat...

Alle tips zijn welkom!

Ik zou een lekkere taart bakken en die geven .Succes verzekerd
waarom geef je ze niet ies op zeven april een herrie dat het daar alijd is!
Heeeeeeeeee kijk es wie we daar hebben.
Je kunt zo'n "basis" kalender kopen bij boekhandels, en daar kun je dan zelf foto's inhangen, misschien een idee om foto's te verzamelen van alle kindjes in dat klasje en een kalender te maken?
Bij ons worden de verjaadagen vervangen door de viering van leidsterdag! Een hele goeie oplossing want ik hou echt niet bij wanneer wie jarig is.

Dus hierwel een cadeautje!
Tussen de berichten van ontsteltenis ook nog wat leuke tips, waarvoor dank!
quote:gigaluilak schreef op 08 september 2009 @ 13:36:

Nieuwsgierig als ik ben even google geraad pleegd;

• 5 maart Dag van de Doktersassistente

• 8 maart Internationale Vrouwendag

• 11 maart Dag van de Zelfstandige

• 19 maart Dag van de Leerplicht

• 21 maart Antiracismedag

• 21 maart Wereld Downsyndroomdag

• 7 april Wereldgezondheidsdag

• 7 april Geluidshinderdag

• 7-9 april Week van de Ondernemer

• 16 april Secretaressedag

• 1 mei Dag van de Arbeid

• 9 mei Dag van Europa

• 10 mei Moederdag

• 12 mei Dag van de Verpleging

• 29 mei Viva La Donna Day

• 31 mei Wereld Niet Roken Dag

• 14 juni Wereld Bloeddonordag

• 20 juni Wereldvluchtelingendag

• 27 juni Nederlandse Veteranendag

• 31 juli Systeembeheerdersdag

• 4 september Contact Center Agent Day

• 13 september Nationale Ziekendag

• 17 september Dag van de Leidster

• 19 september Dag van de Diëtist

• 21 september Alzheimerdag

• 21 september Internationale Dag van de Vrede

• 26 september Burendag

• 1 oktober Dag van de Ouderen

• 4 oktober Werelddierendag

• 5 oktober Dag van de Leraar

• 15 oktober Dag van de Witte Stok

• 16 oktober Wereldvoedseldag

• 10 november Dag van de Mantelzorgers

• 7 december Nationale Vrijwilligersdag

Wat een onzin bedenken mensen toch...

blijft toch mijn vraag wie die onzin bedenkt en waarom?

Als een beroepsgroep personeel te kort heeft werf je op deze manier toch niet meer mensen (lijkt mij)Geen promovendi
quote:Zwieber schreef op 08 september 2009 @ 18:09:

[...]

Geen promovendi Alsof promovendi geen moeders, bloeddonors, ziek, vrijwilliger of veteraan kunnen zijn! ;)
Zelf ben ik leidster op een kdv. Van mij hoeft die hele dag ook niet. Ik zou trouwens niet eens iets willen krijgen van ouders die nog te beroerd zijn om dankjewel te zeggen voor alle vader-, en moederdag kadootjes die wij met de kinderen voor ze maken. En dan heb ik het nog geeneens over knutselwerkjes voor opa's en oma's, verdere familieleden en de kadootjes voor ouders en kinderen met sinterklaas en kerst.

Dus nee, sla mij maar over, dan hoef ik ook niet dankbaar te zijn.
quote:Utah schreef op 08 september 2009 @ 18:14:

[...]

Alsof promovendi geen moeders, bloeddonors, ziek, vrijwilliger of veteraan kunnen zijn! ;)Dat is waar!
quote:cnjmbengel schreef op 08 september 2009 @ 20:36:

Zelf ben ik leidster op een kdv. Van mij hoeft die hele dag ook niet. Ik zou trouwens niet eens iets willen krijgen van ouders die nog te beroerd zijn om dankjewel te zeggen voor alle vader-, en moederdag kadootjes die wij met de kinderen voor ze maken. En dan heb ik het nog geeneens over knutselwerkjes voor opa's en oma's, verdere familieleden en de kadootjes voor ouders en kinderen met sinterklaas en kerst.

Dus nee, sla mij maar over, dan hoef ik ook niet dankbaar te zijn.

Dat vind ik een goede! Want het is idd zo dat wij altijd wat maken als pappa/mamma/broer/zus/opa of oma jarig zijn. Oh en als ouders erom vragen zijn we ook niet te beroerd om iets voor tante/oom/nichtje/neefje etc etc te maken. En dan heb je nog vaderdag/moederdag. We maken iets leuks voor op de ontbijt/brunch/lunchs of dinerstafels met kerst en pasen.

Maar denk je dat er ooit een ouder is die dat leuk vind? Die ons bedankt voor de moeite? Nee idd, maar als ik dan mijn verjaardag vier met de kinderen (en ik namens de kids van collega`s een kleinigheidje krijg) en ik de ouders niet bedank voor het ge-wel-dige kado (hoezo kado ik heb van jou niets gehad) is de wereld te klein.

Ik hoef dan ook niets te hebben, ik vind het leuk als ouders het laten weten dat ze mijn werk waarderen maar niet als het op deze manier moet.

Overigens vieren wij wel de dag van de leidster. We gaan dan wat leuks doen met de kinderen, en als alle kinderen naar huis gaan gaan we met alle collega`s wat eten en krijgen we van mijn baas iets leuks!

Maar goed ik kan me voorstellen dat je als ouder toch iets wil doen, maar doe dan idd iets kleins. Geef ze een lekkere doucheschuim ofzo..
Erger u niet, verwonder u slechts!
Dat vind ik een goede! Want het is idd zo dat wij altijd wat maken als pappa/mamma/broer/zus/opa of oma jarig zijn. Oh en als ouders erom vragen zijn we ook niet te beroerd om iets voor tante/oom/nichtje/neefje etc etc te maken. En dan heb je nog vaderdag/moederdag. We maken iets leuks voor op de ontbijt/brunch/lunchs of dinerstafels met kerst en pasen.

Maar denk je dat er ooit een ouder is die dat leuk vind? Die ons bedankt voor de moeite? Nee idd, maar als ik dan mijn verjaardag vier met de kinderen (en ik namens de kids van collega`s een kleinigheidje krijg) en ik de ouders niet bedank voor het ge-wel-dige kado (hoezo kado ik heb van jou niets gehad) is de wereld te klein.

Ik hoef dan ook niets te hebben, ik vind het leuk als ouders het laten weten dat ze mijn werk waarderen maar niet als het op deze manier moet.

...[/quote]

Brrrr. wat klinkt hier een enorme frustratie uit! Die knutselwerkjes maken voor jarige papa's, mama.s, opa's en oma's was bij het kinderdagverblijf waar mijn dochters zaten, een onderdeel van het werk van de leidsters. Natuurlijk bedankte ik de leidsters wel (en mijn meiden kregen een groot kompliment want hallo die mooie afdrukkken waren wel van hun handen hoor!) Maar feit blijft dat het volgens mij wel gewoon een onderdeel van je werk als leidster is, natuurlijk kom je lieve, vriendelijke ouders maar ook vervelende ouders tegen. Mijn leerlingen (tussen 16 en23) bedanken mij ook niet voor de lessen en de extra tijd die ik regelmatig in begeleidingsgesprekken steek. Dat hoort vind ik bij mijn werk en ik doe het graag.
De vierde dinsdag van september is het apothekerassistenten dag.( Stond niet bij het lijstje dus bij deze). Ik ben er een en ik vewacht ook echt niet van vaste cliënten die wekelijks komen, (ja, die zijn er) dat ze iets voor ons meenemen. We krijgen iets van onze apotheker en een fabrikant die eraan denkt.
Ik snap al die dagen ook niet. Wat is dat toch dat sommige beroepsgroepen vinden dat ze vaker bedankt moeten worden? Je doet toch gewoon je werk?

Het ergste vind ik nog dat er moeders zijn zoals TO die hun kinderen een tekening laten maken voor de leidster niet goed genoeg vinden, maar alles uit de kast willen trekken om maar origineel voor de dag te komen. Muffins bakken, speciaal naar de winkel om een doucheschuim te kopen (en wie wil dat nu cadeau krijgen? Echt iedereen die ik ken heeft een merk dat ze altijd gebruiken, dus wat moet je met flessen van schuim wat je niet lekker vind). Ik snap dit dus echt niet.

Waarom moet het allemaal groter, beter, bijzonderder en weet ik wat dan de buurvrouw? Waarom is een mooie kindertekening die met liefde is gemaakt niet genoeg? Nee, moeders moet weer snoeven met eigen gebakken muffins op leidsterdag. Terwijl de leidsters volgens mij een stuk blijer zijn met een mooie kindertekening dan een door moeders gekocht iets bij de etos of muffins.
voor diegenen die het niet leuk vinden of te commercieel. ook ik ben pedagogisch medewerker op een kdv en wij hebben die dag echt niet bedacht hoor.

ik vind het fijner als een ouder s'avonds zijn of haar kind op komt halen en zegt dat ze het zo fijn vinden dat hun kind het goed bij ons heeft
quote:gigaluilak schreef op 08 september 2009 @ 13:36:

• 11 maart Dag van de Zelfstandige

• 7-9 april Week van de Ondernemer

• 10 mei Moederdag

• 26 september Burendag

Goh, ik val als dierenarts/moeder onder wel 3 dagen en een hele week! Nooit geweten. Nooit wat voor gehad ook. Ook geen moederdagcadeautje van KDV overigens. Dat is een activiteit die onder knutselen valt, alleen wat gerichter. En iemand moet natuurlijk iets bedenken, dat wel.

Er zijn zoveel mensen/beroepen die weleens in het zonnetje gezet mogen worden, dus dan blijf je toch aan de gang? Dan beter geen van allen wat bij betreft. Er is ook een Dierenartsassistenten-dag (1e maandag van oktober, net opgezocht..) die vergeet ik meestal. Maar mijn assistente heeft wel goede arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer en ik vertel regelmatig hoe onmisbaar ze is. Valt meer in de smaak dan 1 bosje bloemen per jaar.
Hier nog een leidster van de naschoolse opvang. Deze dag is ooit in het leven geroepen toen er nog de week van de kinderopvang bestond. Een week waarin allerlei congressen waren over de kinderopvang, de woensdag was dan de dag van de leidster.

Ik hoef ook niet speciaal op die dag iets, trouwens ook niet met mijn verjaardag. Maar het is soms wel prettig om te horen dat ouders blij zijn met het werk wat je doet. Of dat jij nog steeds daar het werk doet. Het verloop in de kinderopvang is namelijk best groot. Die waardering kan al heel simpel zijn door een glimlach, een praatje of op vrijdag een fijn weekend te wensen.

En ja, ik roep ook vaak dank je wel als ik de bus uitstap, en maak een praatje met de persoon achter de kassa, om waardering te uiten voor het werk wat ze doen.
Neuh. Jongste was van de week jarig en toen hebben de leidsters al een doos Leonidas gekregen. Met de kerst ook, dus ik vind het wel goed zo.
wat een gelul weer.

* DJ Momo wacht met smart op de dag van de bedrijfsfiscalist
Ik verbaas mij over de reacties van de leidsters die hier reageren. Ik lees zoveel frustratie!!!

Mijn 2 jongens gaan ook naar het kdv (mijn jongste is aan het oefenen). Ik vind dat ik heel leuk contact heb met de leidsters. Ik maak altijd een praatje en ik bedank ze regelmatig.

Maar ik vind de waardering die leidsters soms vragen gewoon echt overdreven. Natuurlijk doen jullie goed werk, maar het is wel werk waar je voor betaald krijgt en waar wij als ouders ook veel voor moeten betalen.

Ik werk bij een woningcorporatie en heb me in heel veel bochten moeten wringen om een alleenstaande vrouw met 3 kinderen aan woonruimte te kunnen helpen. Ze stond op straat, maar denk je dat ik dank je wel gehoord heb?? Nee hoor!
hoi mimmie81 het is bij mij absoluut geen frustratie hoor en ik 'wil' niet horen dat de ouders het fijn vinden, de ouders komen er zelf mee en van die kant bedoel ik het dan ook.

ik vind het fijn dat ouders uit zichzelf al zeggen dat hun kind het fijn heeft bij ons, ik vraag er dus absoluut niet om zoals jij het wsch bedoelt

ook ik zie mijn werk als werk en besef dat ik er tenslotte voor betaald wordt.

op jouw werk terug te komen, wij zijn twee jaar geleden terugverhuisd naar mijn oude dorp en dat kon mede doordat de man van de woningcorporatie ons die woning gunde en alles in het werk stelde om te zorgen dat we de woning ook kregen. je wil niet weten hoe dankbaar ik de man was en ik heb het hem ook gezegd. dus ook jullie werk wordt gewaardeerd hoor
quote:mimmie81 schreef op 12 september 2009 @ 07:10:

Ze stond op straat, maar denk je dat ik dank je wel gehoord heb?? Nee hoor!Grappig, mijn moeder werkte ook bij de woningbouw en die kreeg met dit soort gevallen regelmatig bloemen, een persoonlijke brief, bonbons etc. (Wat ze overigens niet zelf hield, dat was gewoon voor de afdeling)
quote:Baunie schreef op 11 september 2009 @ 16:45:

Het ergste vind ik nog dat er moeders zijn zoals TO die hun kinderen een tekening laten maken voor de leidster niet goed genoeg vinden, maar alles uit de kast willen trekken om maar origineel voor de dag te komen. Muffins bakken, speciaal naar de winkel om een doucheschuim te kopen (en wie wil dat nu cadeau krijgen? Echt iedereen die ik ken heeft een merk dat ze altijd gebruiken, dus wat moet je met flessen van schuim wat je niet lekker vind). Ik snap dit dus echt niet.

Ja, dat is inderdaad verschrikkelijk. Al die ellendige moeders zoals ik, die graag naast het betalen van geld voor kinderopvang af en toe de gelegenheid willen nemen om op een speciale manier nog eens te bedanken voor de zorg die zij aan mijn kinderen geven. Dat is inderdaad heel bizar. Ja, ik bedank mijn docenten ook als ik op het laatste moment nog even een vraag mag stellen buiten de gebruikelijke collegetijd. Ja, ik bedank de caissiere van de supermarkt ook als zij mij een prettig weekend toewenst.

Maar ik zal nog eens even diep nadenken over mijn goede bedoelingen. Krijg namelijk hoe langer hoe meer de indruk dat ik hiermee het geven van hulp aan mijn kinderen bij het maken van een knutsel voor papa of mama (op ons kdv gaat het niet verder dan dat en gelijk hebben ze) lijkt te willen terugbetalen en dat het op werkelijk geen enkele manier gewaardeerd wordt. Zien ze me aankomen: "O daar heb je weer zo'n verschrikkelijke kutmoeder die ons komt bedanken met haar zelfgebakken muffins of shampoo. Weet ze dan niet dat ik altijd merk x heb, de bitch?"

Toch vreemd dat er zo over ouders gedacht wordt. Hoe denken jullie dan over kinderen? Ga toch doen wat je leuk vindt. Wat een ellende. Wat een godvergeten armoe!

Hé enne... prettig weekend allemaal!
Op je teentjes getrapt Utah?

Kun je je nou echt niet voorstellen dat een leidster die jaar in jaar uit flessen doucheschuim krijgt wel eens een keer denkt: nu staat er wel genoeg van die zooi in mijn kast?

Zo origineel vind ik een fles doucheschuim nou ook weer niet,net als een man ieder jaar een flesje aftershave kado geven..

Jij zult vast niet de enige moeder zijn die dat kado geeft.

En wat is er mis met een mooie tekening van het kind zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven