2 dagen een positieve ovulatietest
donderdag 5 februari 2009 om 07:51
Hoi meiden,
Even een vraagje aan de ovulatietest gebruiksters. Ik heb nu voor de 2e dag een positieve ovulatietest. Omdat het eergisteren vrij vroeg was dat hij positief was (dag 12), heb ik er gisteren weer een gedaan. Beide heel erg positief.
Ik vroeg me af of dit normaal is.
Ik heb altijd overal gelezen dat je LH piek maar 12 uur zichtbaar is.
Wat zeggen jullie, vanmiddag voor de zekerheid weer een testje? Of is dat zinloos?
Groetjes Barbabella
Even een vraagje aan de ovulatietest gebruiksters. Ik heb nu voor de 2e dag een positieve ovulatietest. Omdat het eergisteren vrij vroeg was dat hij positief was (dag 12), heb ik er gisteren weer een gedaan. Beide heel erg positief.
Ik vroeg me af of dit normaal is.
Ik heb altijd overal gelezen dat je LH piek maar 12 uur zichtbaar is.
Wat zeggen jullie, vanmiddag voor de zekerheid weer een testje? Of is dat zinloos?
Groetjes Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
donderdag 5 februari 2009 om 08:40
donderdag 5 februari 2009 om 08:42
Ik heb zeker een regelmatige cyclus, alleen geen regelmatige ei-sprong. De afgelopen maanden was het op dage 17, 16,15 en nu 12/13 positief.
Ik gebruik trouwens ook goedkope testen, die van Matcare geloof ik. Op zich heb ik geen problemen met die dingen, dus ga er nog maar even mee door.
Ik gebruik trouwens ook goedkope testen, die van Matcare geloof ik. Op zich heb ik geen problemen met die dingen, dus ga er nog maar even mee door.
"ik ben het, Barbabelladingdong"

donderdag 5 februari 2009 om 11:08
Twee dagen is inderdaad heel normaal, heb ik ook wel eens.
Als het langer is dan twee dagen dan is het volgens mij niet meer normaal. Dan kan het zijn dat het eitje niet goed uit de follikel kan en dus blijft je LH-hormoon hoog, terwijl er geen eisprong komt. Ten minste, dat heb ik wel eens ergens gelezen... Of het klopt?
Als het langer is dan twee dagen dan is het volgens mij niet meer normaal. Dan kan het zijn dat het eitje niet goed uit de follikel kan en dus blijft je LH-hormoon hoog, terwijl er geen eisprong komt. Ten minste, dat heb ik wel eens ergens gelezen... Of het klopt?
donderdag 5 februari 2009 om 14:07
Ik had een onwijs onregelmatige cyclus, geen pijl op te trekken. Op een gegeven moment had ik al 3 dagen een positieve test. Toen ie op dag 4 weer positief was ben ik eens op internet gaan speuren. Ergens las ik dat de ovulatietest ook reageert op het HCG-hormoon. En verhip, toen ik er een zwangerschapstestje tegenaan gooide bleek ik idd zwanger!!
Ik had overigens de goedkope dipsticks van Sensitest om te testen.
Ik had overigens de goedkope dipsticks van Sensitest om te testen.
donderdag 5 februari 2009 om 14:15
vrijdag 6 februari 2009 om 12:34