2 jaar en niks eten, echt bijna niks

24-12-2018 14:05 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.

Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.

Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.

Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Mth85 schreef:
26-12-2018 10:31
Klopt, dat bedacht ik me op het moment dat ik het neertypte.
Maar bij baby's die slecht drinken wordt het snel gezegd ter geruststelling voor ouders waardoor je je gewoon niet serieus genomen voelt.
Daarnaast vind ik dat er wel een gevaar in deze opmerking schuilt. Een kind zal eerst moeten uitdrogen of afvallen of niet meer groeien voordat je serieus genomen wordt.
Helemaal eens. Terwijl het juist bij een baby belangrijk is dat het voeding binnen krijgt (niet meer groeien betekent natuurlijk dat de rest van het lijf onvoldoende brandstof krijgt om zich te ontwikkelen).
Mieremuis schreef:
26-12-2018 12:10
Ja weet ik, maar TO is niet eerlijk bij haar hulpverleners (want heeft ook zeker weten niet alle details aan haar huisarts verteld) dus ze zal bij een diëtiste of kinderarts ook haar eigen plan trekken, vanwege haar eigen eetstoornis of probleem wat ze dan ook heeft.

Ik denk dan ook dat er strenge controle op de situatie en het eetpatroon van arme dochter moet komen. Reguliere hulpverlening kan te weinig controle uitoefenen en niets verplichten en dan blijf je afhankelijk van de medewerking van TO, en die is daar duidelijk niet goed toe in staat door haar gebrek aan zelfinzicht :|

Ze 'doet alsof' ze hulp zoekt maar zolang ze niet eerlijk is naar haar artsen wat de situatie echt is, komt er niets effectiefs van de grond. Alleen al het feit dat ze het arme kind zo vaak rauwe eidooiers heeft gegeven :cry: :sick: doet alle alarmbellen bij hulpverleners afgaan.
Heb ik het huisartsenbezoek gemist?
Frizz schreef:
26-12-2018 12:28
Heb ik het huisartsenbezoek gemist?
Ja, daar is ze al geweest. En die vond geen reden om kind of moeder door te verwijzen. Waarschijnlijk omdat TO niet heeft verteld van alle eerder rare eetgewoontes die ze haar kind van heeft laten genieten.
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:13
@ Wappert en Nimbus,

Ik ben bij de huisarts geweest en die vindt haar er goed uitzien, dus krijg geen doorverwijzing of iets dergelijks
Dit.
sugarmiss schreef:
26-12-2018 11:07
Zolang een kind groeit, niet uitgedroogd is en niet afvalt is er natuurlijk ook niet zoveel aan de hand.

Je kan niet iets behandelen wat nog geen probleem is
Dat is idd de lichamelijke kant van het probleem.
Een kind met een eetstoornis of eetprobleem heeft een enorme invloed op het hele gezin.
Wij zijn in eerste instantie ook niet gaan behandelen om de lichamelijke kant ( hoewel dochter al een half jaar niet meer groeide) des te meer om de psychische kant. En dat is bij het gros van de eetstoornissen zo.
Lucifer2018 schreef:
26-12-2018 12:32
Dit.
Aaaah dankje. Ik begrijp nu de reacties hierover ja.
5 rauwe eierdooiers per dag aan je peuter geven ? Wtf ?! Ik weet niet wat ik lees. Totaal gestoord. Wat vindt de vader hier van ? Niet normaal.
Hoe gaat het nu, driewieler?
Ik hoop dat je iets hebt gehad aan de tips.
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:28
Ze is niet zo zeer veel afgevallen, maar sinds ongeveer 1 jr en 8 mnd tot en met nu toe 2 jr en 3 mnd, dus afgelopen 7 maanden is ze niet aangekomen en wisselend 100 gram minder dan 7 maanden geleden. Wel gegroeid in de lengte.

Maar ze is af en toe ook zoooo moe, dat was ze tot een paar maanden geleden eigenlijk nooit. Ze kan daarbij zo humeurig worden, waardoor het ook altijd huilen is bij afzetten op peuterspeelzaal bjivoorbeeld.
Misschien mosterd, maar is ze door de huisarts al onderzocht op voedselallergieën. Ik at de eerste 10 jaar van mijn leven ook alleen maar gekookte aardappelen en droog brood. Later kwamen mijn ouders er pas achter dat ik bepaalde intoleranties had en daarom niet wilde eten en altijd moe was. Hetzelfde bij een vriendin van me: haar kind wilde ook niet eten, was moe en bleek coeliakie te hebben.
Dit is gewoon kindermishandeling, professionele hulp weigeren te zoeken. Eidooiers... ik heb dit topic echt met pijn in mijn buik van medelijden gelezen.
Vixxen schreef:
01-01-2019 14:30
Misschien mosterd, maar is ze door de huisarts al onderzocht op voedselallergieën. Ik at de eerste 10 jaar van mijn leven ook alleen maar gekookte aardappelen en droog brood. Later kwamen mijn ouders er pas achter dat ik bepaalde intoleranties had en daarom niet wilde eten en altijd moe was. Hetzelfde bij een vriendin van me: haar kind wilde ook niet eten, was moe en bleek coeliakie te hebben.
Jouw moeder en de moeder van die vriendin bood jullie waarschijnlijk een normaal voedsel aan.

Weigert je kind dan om te eten dan zou je aan voedsel allergieën kunnen denken.

Maar bij het kind van to kon het niet anders of het kind moest wel een eetstoornis ontwikkelen door de manier waarop to met voedsel omgaat.

De vraag was alleen wanneer. Nou nu dus.

Dan moet je de oplosso g niet zoeken in allerlei allergie testen maar in het to leren wat een normaal voedi gs patroon voor een peuter en zich zelf is.

En waarschijnlijk is de relatie met eten voor peuter al zo verpest dat peuter zelf ook hulp nodig heeft bij het weer leren eten.
sugarmiss schreef:
02-01-2019 14:39
Jouw moeder en de moeder van die vriendin bood jullie waarschijnlijk een normaal voedsel aan.

Weigert je kind dan om te eten dan zou je aan voedsel allergieën kunnen denken.

Maar bij het kind van to kon het niet anders of het kind moest wel een eetstoornis ontwikkelen door de manier waarop to met voedsel omgaat.

De vraag was alleen wanneer. Nou nu dus.

Dan moet je de oplosso g niet zoeken in allerlei allergie testen maar in het to leren wat een normaal voedi gs patroon voor een peuter en zich zelf is.

En waarschijnlijk is de relatie met eten voor peuter al zo verpest dat peuter zelf ook hulp nodig heeft bij het weer leren eten.

O dat wist ik niet. Ik heb niet geloept. Ik kreeg inderdaad gewoon normaal eten aangeboden (en voor zover ik weet het zoontje van mijn vriendin ook).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven