2 miskramen in 4 maanden, rustpauze nemen?

15-07-2008 13:35 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lotgenoten,

Ik heb eind februari een miskraam gehad met 7,5 week,enorm verdrietig maar we hoopten dat het eenmalig zou zijn.....

Ik kwam op een dag thuis en kon helemaal niets alleen maar liggen ik was zo naar en zo koud van binnen!

Vanaf dat moment waren alle zwangerschapsklachten weg, geen zere borsten meer niet meer misselijk, terwijl ik dat 24 uur was enz. Ik ben toen na een kleine week naar de huisarts gegaan omdat ik zoiets had van ik ben zwanger maar het is misgegaan die dag.

Ik mocht van de huisarts een echo maar de verloskundige zei: ach joh je verliest nog niet eens bloed, nee hoor je vergist je kom over een week maar terug dan krijg je dan een echo en dan zal je vast zien dat het goed is.

nou een dag later begon ik met vloeien...............

Wel dus!!

Ik werd na 5 weken ongesteld en was gelijk weer zwanger! we waren hier superblij mee,vergeten doe je het nooit maar ik kon het toen wel beter een plekje geven doordat ik al weer blij was met deze zwangerschap.

ik mocht een vroege echo met 7 weken omdat we dan meer zekerheid zouden hebben.

Met 7,5 week een echo; en ja helemaal geweldig het hartje klopte! en het zag er allemaal goed uit!

Helemaal blij natuurlijk!!!

tot 3 weken later ik begon met vloeien.

Gelijk had ik zoiets van oh nee niet weer!!!!!\we hadden het net aan iedereen verteld.....

In die week voorafgaand had ik wel gemerkt dat mijn symtomen begonnen af te nemen. dus bij de intake van de verloskundige zei ik; dat ik mij zorgen maakte omdat het afnam en ik daardoor de vorige keer ook wist dat het niet goed zou gaan.

Maarja de Vk zei: nee joh je bent bijna 3 maand, dus dan nemen die klachten al weer af.

Maar ik had er geen goed gevoel bij want ik heb 1 kindje en bij die zwangerschap heb ik 16 weken overgegeven.

Maar na 3 dagen begon ik weer te vloeien en wist ik gelijk: zie je wel......

het was allemaal erg heftig, zondagsavons is het vruchtje er in de vruchtzak uitgekomen en was bijna compleet heel bijzonder!

ik had echt weeen gehad en perste zo hard ik kon en daar kwam bijna alles tegelijk.

de dag erna ging het aardig goed met me totdat ik swoensdag vreselijk begon te vloeien en enorm buikpijn kreeg, waardoor ik alsnog gecurreteerd moest worden.

Terwijl ik dacht dat ik echt alles kwijt was.

ik loop nu met enorm veel vragen:

* wel onderzoek of niet?

*snel weer zwanger(proberen)te worden of eerst maar eens even ontzwangeren?

*waarom?

*waarom zie je vaak dat als je er een krijgt er vaak meer volgen?

ik hoop dat jullie misschien ervaringen kunnen delen en hoor graag jullie mening.

Liefs mij
En parel heeft gelijk hoe ik het bedoel.

Nu ben ik weg, schrijf jij hier lekker van je af en lucht je hart.

Ik hoop echt van harte dat het verdriet een plekje zal gaan krijgen en zal slijten.
Zitah, ik weet dat TO zeker wel iets aan jouw postings heeft ook al is het moeilijk om te horen/lezen en wat je zegt; hetzelfde probleem, verschillende emoties misschien?

Jouw mening is net zoveel waard als elk ander dus niks meer verwijderen hoor zou ik zeggen.
Ook hier 2 miskramen in 4 maanden tijd.

't Klinkt stom maar vind 't "erg fijn" om te lezen dat 't zoveel vaker voorkomt...

Goddank ben ik vrij nuchter en hoop ik dat 't (net als Suus) de 3e keer wel een goede en voldragen zwangerschap zal zijn.
Zitah, ik denk ook dat we inderdaad erg verschillend zijn, en dat het enorm scheelt of het lang geleden is, of dat je net een miskraam achter de rug heb.

Ik loop nu nog met veel vragen en denk als ik naar de gyneacoloog ben geweest, daar wel meer antwoord op krijg.

Ik wens jouw ook het aller, aller beste toe en heel veel geluk en liefde!

fijne vakantie
als ik naar mijn viva ga en dan profiel wijzigen, kan ik mijn nickname niet aanklikken, hij blijft gewoon staan.

dus weet ik echt niet hoe het moet.

verder ben ik niet bekend met deze site, dus als jullie me wegwijs willen maken graag!

waar kan ik zo`n angel vinden?
bovenaan de discussielijst staat MODERATOR

Zet daar je bericht neer en dan krijg je antwoord terug.....
Je kan je nickname niet wijzigen. Het enige wat je kan doen is een nieuwe aanmaken, en deze 'slapend' laten. Dus: er nooit meer wat mee doen.

Je mag niet dubbelnicken bij Viva. Dus als je een nieuwe nickname hebt aangemaakt mag je niet tegelijk onder je oude nickname blijven posten.

Viva verwijdert je account in ieder geval niet, alleen in hele zeldzame gevallen geloof ik.
Ha Ring, bedankt voor je uitleg

Nou dan kan ik er dus niets meer mee, nou dan laat ik het gewoon zo en blijf alleen hier reageren.

hoe is het bij jullie?

Heb je al uitslag van het bloedonderzoek?

Zei de verloskundige gelijk tegen jullie dat je dat bloedonderzoek mocht of heb je er zelf om gevraagd?
2x een miskraam achter elkaar komt vrij vaak voor. Ikzelf, kennis en de zus van mijn vriend hebben het ook gehad. Heb ook niks laten testen. Gebeurd wel vaker. Hier zie ik het ook regelmatig voorbij komen. Heel vervelend. En op dat moment een droom die je tijdelijk op moet geven. Maar geloof me als je een gezond kindje daarna in handen krijgt wordt het niet meer als een vervelende herinnering. En een overleden kind dan is je leven voorgoed veranderd en heeft het altijd een rouwrand. Ik snap dat je 2 sterretjes wil veranderen. Het is wel erg zwaar voor een miskraam. Ik denk dan ook aan een overleden kind. Hetgeen niet te vergelijken is met een miskraam.
Ik lees dat het een enorme impact op je heeft gehad, en dat lijkt me ook logisch. Probeer eerst wat rust te vinden en geeft deze miskramen een plek
2sterretjes, Ik zal even wat vertellen over onze onderzoeken.

Na de 2e miskraam hebben we een chromosomenstest laten doen, daar kwam uit dat alles gewoon kloppend was en dus geen problemen zou moeten geven.

Daarna heb ik een kijkoperatie gehad om te zien hoe het eruit zag in de baarmoeder/baarmoedermond en ook dat was helemaal prima.

Toen hebben we het even daar gelaten en rust gepakt.

Toen kreeg ik de 3e miskraam en daarna hebben we een methionine-belastingtest laten doen.

Dit kan aanwijzen of er bepaalden afweersysteemwaarden in het bloed zijn die een zwangerschap als een 'virus' zien en dus het vruchtje afstoten.

Uiteindelijk was hier ook alles goed.

En ik werd getest voor mijn schildklierwaarden.

Je schilklier kan ook wel eens problemen geven bij zwanger blijven, bij mij bleek hier ook alles ok.

Er zijn dus heel veel onderzoeken die je kunt laten doen maar ons werd van te voren al verteld dat de kans echt maar een paar procent is dat er iets uitkomt.

Wij hebben het toen laten doen omdat we het gewoon niet meer wisten maar het is wel een jaar zenuwen geweest omdat je blijft hopen dat er wel/niets uit de testen zou komen.

Bij de methioninetest mocht ik een half jaar ervoor niet zwanger zijn en dat gaf behoorlijk wat rust dat wel gelukkig....

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je?

Heb je eigenlijk al wel een beslissing gemaakt wel/niet een rustpauze te nemen?
Oh nou vergeet ik het belangrijkste nog.....

Ik heb tussen de 3e miskraam en 4e (voldragen) zwangerschap een aantal weken acupunctuur gedaan.

Dat schijnt bij te kunnen dragen aan het zwanger blijven als dat niet lukt.

Maar dat is met alle homeopathie: daar vertrouw je in of niet.

Ik deed dat wel en bleef zwanger maar ik had net zo goed weer een miskraam kunnen krijgen hoor.....
Dan zal ik ook vertellen wat wij precies aan onderzoeken hebben gedaan, gaan doen.

5 weken geleden hebben partner en ik bloed laten prikken voor het erfelijkheidsonderzoek/chromosomenonderzoek. We wachten nu nog op de uitslagen. Dit kan nogal lang op zich laten wachten. Ongeveer 2 maanden staat er voor. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

Een week geleden heb ik bloed laten prikken op schildklierafwijking, suikerziekte, trombose etc. Alle dingen die een vrouw kan hebben die ook miskramen kunnen veroorzaken.

Over 3-4 weken krijg ik een kijkoperatie. Niet specifiek ivm de miskramen maar meer door de pijnen die ik elke cyclus heb. Hopelijk kunnen wij dan September/Oktober getest en al weer van start gaan. Als er niets uit komt...!
Oh ja dat suiker en trombose enzo heb ik ook nog allemaal gehad.....

Balen dat er qua onderzoek helemaal nog niet zo ver zijn als bv bij IVF ofzo he?

Het blijft tasten in het duister.

Mijn gyn zei een paar jaar terug dat het maar goed was dat er zoveel miskramen plaatsvonden eigenlijk omdat de wereld er anders een hoop ongelukkige mensen bij zou hebben.

Vond ik toen zo raar! Nu ik het wat realistischer kan bekijken begrijp ik wat hij bedoelt.....
Brr, kreeg er even kippevel van parel. Maar op zich ja, hij heeft gelijk. Als ik het dan voor het zeggen zou hebben zou ik zeggen breek dan die zwangerschappen af vóór een positieve zwangerschapstest. Maar ja, dan zou ik ook pleitten voor luikjes in je buik
Dat ben ik met je eens....liever geen positieve test dan.

Helaas werkt het gewoon niet zo en moeten we zien te dealen met de problemen die op ons pad liggen.

Gelukkig zijn ze er om overwonnen te worden moet je maar denken.....
bedankt voor jullie reacties,

We hebben inderdaad besloten om een poosje rust te nemen.

dit ook mede omdat ik enorm veel last van hormonen heb.

mijn dochtertje is nu 2 jaar en 2 maand, ik heb maar 6 weken borstvoeding gegeven, maar blijf borstvoeding houden.

ik heb daar een jaar geleden mamografie en onderzoek voor gehad, daar kwam uit dat er niets geen afwijkingen waren maar inderdaad wel veel melk.

tijdens de 2 en 3 e zwangerschappen(miskramen) was het melkverlies minimaal en vooral na de 2e miskraam is het weer heel erg geworden.

Ik heb elke dag stuwing, vaak 2 keer per dag.

Mag eigenlijk de borsten niet masseren,(om aanmaak te voorkomen) maar heb er veel pijn van dus als ik het dan wel doe is de druk eraf en kan ik er weer een dag tegenaan.

het is ongeloofelijk wat er dan uit komt, ik snap het zelf ook echt niet.

Hen een paar maand na de borstvoeding medicijnen gehad om de melktoevoer te laten stoppen maar dat helpt dus ook niet.

Mede daarom wil ik graag naar de gyneacoloog.

ook heb ik enorm veel last van puistjes, haaruitval, echt de dingen die ik na mijn bevalling ook had.

daarom denk ik toch dat even `ontzwangeren` niet verkeerd kan.

Maar ik vind het wel heel moeilijk.

Tegenstrijdig om wat te gebruiken terwijl je eigenlijk wel graag een kindje wil.

Soms denk ik; misschien gaat het nu wel goed, dan verwerk ik dit veel beter, maarja ik weet gewoon wel dat het nu echt niet slim is.

Ik ga morgen een afspraak maken bij de gyneacoloog.

ben benieuwd.

Wil zowieso wel graag het bloedonderzoek voor trombose,schildklier, suiker e.d. en verder afwachten wat de gyn zegt.
hadden jullie geen last van de hormonen na de miskramen?
Hallo 2sterretjes,

Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn partner en ik zijn al 1,5 jaar bezig met ivf en van daaruit is ook een miskraam ontstaan op 7 weken. Ik wilde heel graag doorgaan omdat het biologische klokje door blijft tikken maar de gynaecoloog gaf toch het advies om 2 maanden te wachten om te ontzwangeren. Ook ik wilde weten waardoor een miskraam kan ontstaan. Hij gaf aan dat mijn baarmoeder niet de juiste vorm had (heel veel vrouwen hebben dit) waardoor de innesteling lastig maar niet onmogelijk is. In de meeste gevallen is het embriootje genetisch niet goed en stoot het lichaam het af. Wanneer dit meer dan twee keer achter elkaar gebeurt gaan ze dit onderzoeken en kunnen ze er iets aan doen! Ook kan het aan het baarmoederslijmvlies liggen... Oftewel ik zou zeggen laat het onderzoeken voordat je weer verder gaat. Zoals ik al eerder vertelde wil ik geestelijk gewoon door gaan met ivf totdat de vergoede pogingen op zijn. Dit omdat ik denk dat het voor mij over een jaar nog steeds niet een makkelijk proces is en na die pogingen wil ik het kunnen afsluiten en misschien verder gaan in een adoptie traject.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en wens jullie heel veel sterkte
2ster, gezien je verhaal zou ik zeker even proberen wat rust te nemen en laten onderzoeken waarom je zoveel hormonen aanmaakt.

Natuurlijk is het tegenstrijdig want je wilt zo graag zwanger zijn!

Hopelijk kun je daar een weg in vinden en kan de gyn je op weg helpen met wat onderzoekjes.

Vergeet je niet dat de uitslag van de onderzoeken ook al wat maanden in beslag zal nemen?

Wat betreft de hormonen;

Bij mij was het meestal over nadat ik weer de 1e keer ongesteld was geworden na het verliezen van het vruchtje.

Mijn vraag aan jou:

Wanneer is de laatste miskraam geweest en ben je ondertussen alweer ongesteld geweest?
Senorita, voor jou ook moeilijk zeg als je al in het ivf traject zit en dan ook nog eens een miskraam krijgt.

Veel sterkte en hopelijk heb je snel een goede poging!
Seniorita,

wat moet dat een tegenslag geweest zijn voor jullie, eindelijk zwanger en dan gaat het toch nog mis!

Hoeveel pogingen heb je al gehad als ik vragen mag?

Dat jij al een onderzoek (lichamelijk) gehad hebt dan, na 1 miskraam? Maar dit is zeker omdat je met ivf bezig bent of niet?

Nou meid ik ga voor je duimen!

houd moed!!
Parel,

ik heb de miskraam gehad op 15 juni en ben 5,5 week daarna ongesteld geworden, dat is nu dan weer 2,5 week geleden.

maar ik sta lichamelijk gewoon nog op ze kop(zo voelt het)

Heb altijd al problemen gehad met mijn menstruatie, de eerste 3 dagen ziek zwak en beroerd en daarna nog altijd zeker 5 dagen bloedverlies,

Nu de eerste keer na de miskraam was weer verschrikkelijk, zo naar en beroerd, dat je echt denkt van; oh dit wil ik niet ik ga wel aan de pil dan is de pijn wat minder.

maar dat is nu geen optie voor mij.

De eerste keer na de bevalling van mijn dochtertje was ook echt heel erg.

Het is nu gewoon alles bij elkaar: dat ik wel eens denk, klopt het allemaal wel, zo overgevoelig als ik reageer.

Dus het kan volgens mij geen kwaad om een goed alles op een rij te zetten.
ik sta niet onder controle bij de gyn, kan ik nu wel rechtstreeks daar naar toe bellen dat ik een afspraak wil maken of moet ik nu eerst mijn huisarts bellen en een verwijzing vragen?
Kan het niet zo zijn dat je wéér zwanger bent?

Omdat je nu zo vreselijk last van je hormonen hebt?

Voor de gyn heb je wel een doorverwijzing nodig van je huisarts maar dat zal vast geen probleem zijn toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven