2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
michigan welkom thuis. Bij jullie ook al tandjes dus? leuk zeg. dat tijgeren is leuk om te zien he? En dat gebrabbel is ook zo ontzettend leuk. Ik zing altijd met mini als we aan het wandelen zijn. Dan zeg ik lalalalalalaaa en mini tatatatatattaaat

heel geestig. Laatst zei ik: zullen we lekker gaan slapen? en toen zei ze: ja. En inderdaad ze deed haar oogjes dicht en sliep. Zal wel toevallig zijn, maar vond het heel grappig. En voor de tv zegt ze steeds : die die die.

Ben benieuwd naar je foto's.

Puntje van zorg is hier eigenlijk nog dat mini vanaf haar buik niet terugrolt op haar rug. Ze wil het niet of kan het niet...dat weet ik eigenlijk niet. Ze doet het gewoon niet. Gevolg is dat ik haar heel vaak moet omdraaien in bed. Als ze echt heel moe is slaapt ze wel meteen, maar soms blijft ze rollen. Dan moet ik er wel 10x heen om haar om te draaien. Erg vemoeiend. 'savond is het geen probleem, dan slaapt ze meteen. Gaat meer om overdag. Iemand tip hoe ik haar het toch kan aanleren?

De steen in mijn maag is opgelost gelukkig.

Mijn zwager heeft gisteren een schommel op de kop getikt voor mini op de rommelmarkt. Teddyman heeft hem gisteren al in elkaar gezet en het staat zo schattig. Er hangt nu een babystoeltje aan dus we gaan hem vanmiddag als het droog wordt even proberen.
oh rossia, vergeet ik jou helemaal.

Wat netjes van die verkoopster op jullie op de mazzeldagen te wijzen zeg. Ben benieuwd wat jullie hebben uigekozen
Hey meiden,

Michigan en Vera welkom thuis! Ben benieuwd naar de foto;s van jullie prachtige meiden.

Teddy mini wilde (of kon) eerst ook niet terug rollen. Van de fysio waar ik babymassage deed heb ik een oefening gehad. Je legt mini op haar buik op je gestrekte benen (ik zat dan op bed of op de grond). Je zorgt er voor dat haar armen aan de buitenkant van je benen zijn en dan rollen maar. Je duwt haar dan om en om.

Ook in de box gewoon af en toe "omduwen" Ze moeten leren en voelen dat ze ook die kant om kunnen.

Bij mini heeft het geholpen! Succes!

het is vandaag hier nat en koud, als het droog is ga ik even wandelen. Zou ik de voetenzak al gaan gebruiken? Het lijkt me zo fris voor mini, die zit maar stil in de wagen.

rossia mooie kamer zag ik op de mail! Super!

Tot later, ga mini troosten.

Liefs
Hoi meiden!

Michigan, jij ook welkom terug! Minimich is dus ook flink aan het verkennen en ontdekken. Leuk he?

Rossia, joepie, alles ingeslagen! Leuk leuk leuk. Ik vind het toch jammer dat je niet een stukje taart voor me bewaart .

Teddy, wij hebben uk steeds maar weer omgedraaid en dan komt de dag dat ze het uit zichzelf doen. Echt waar....... Maar dat is best frustrerend steeds weer omdraaien en dan een minuut later weer, en weer, en weer..... Ik denk dat je veel moet oefenen met haar. Hoofd opzij en rustig terugdraaien. En dan op een zachte ondergrond misschien, zodat het niet zo hard is aan haar hoofd als ze op de grond komt.
Zo, ik begin even op pagina 16. Dus tanden op elkaar, hier komt een heel verhaal. Zal wel vaak mosterd zijn, maar het idee is goed.

Missc, ik had net voor we op vakantie vertrokken nog even je bevallingsverhaal gelezen. Ik kreeg prompt tranen in mijn ogen. Blijft mooi zulke verhalen, hoe heftig het ook geweest is. Je hebt goed werk geleverd! Wel jammer dat het in een keizersnede eindigde, maar kunt er met een goed gevoel op terugkijken. En zo te lezen gaat het heel goed met de kleine meid (tenminste, voor zover ik nu gelezen heb). Genieten he?

Oeh, dus s nachts slapen wil nog niet helemaal? Dan ben je blij dat je verlof hebt he? Hopelijk gaat het snel beter.

OGG, ik had begrepen dat je vit D moet bijgeven als ze minder dan 300 ml opvolgmelk krijgen.

Angel, wat wordt jouw kleine meid groot zeg. Wij zitten ook een beetje te denken om bijv traphekjes te kopen enzo. Gelukkig laat ze de kastjes nog met rust, dan wordt het helemaal oppassen zeg!

Michigan, bij ons op het cb hebben ze ook weinig adviezen wat betreft voeding. Het is altijd zoiets van: je kunt proberen om wat brood te geven ofzo. Ik denk dus dat er geen vast schema is en je gewoon moet kijken wat bij je past, met de richtlijnen uit het groeiboekje. Komt vanzelf goed. En wat groeit jouw meisje. Ze is al zwaarder dan onze meid! O, en ons meisje is ook totaal niet met zitten bezig. Vindt ze helemaal niks! Ze blijft wel zitten als ik haar op een stoel zet, maar los zitten wil mevrouw niet. Ach, komt vanzelf wel denk ik...

He bah Teddy, wat vervelend dat mini zich weer zoveel verslikte in het slijm! En als ze dan ook niet wil eten of drinken ga je je wel erg veel zorgen maken of niet? In onze vakantie had de kleine steeds 39 graden koorts, maar ze was verder erg levendig en dronk en at goed dus we maakten ons niet heel veel zorgen. Kan me voorstellen dat het bij jou wel anders was.

Ah, gelukkig. Ik lees nu dat het alweer beter gaat. Leuk zo een weekend weg. En inderdaad, als je het niet gewend bent is het best raar om de kleine op je kamer te laten slapen he? Wij hebben in de vakantie het bedje elke avond naar de zitkamer verhuisd en s ochtends naar de slaapkamer.

Mimpje, jullie ook een slanke den? Bij onze kleine kun je ook de ribben tellen. Ze was 2 weken geleden 7370 gram en 69 cm. Echt een ranke slanke meid. O, lees nu dat je je erg zorgen maakt over het gewicht. Goed dat je een weegschaal hebt gehuurd, maar niet te vaak wegen he? Dat kan je alleen maar extra zorgen geven.

Wij hebben de wagen een paar weken geleden pas omgebouwd. De bak van de Koelstra is erg groot, dus ze kon er nog steeds makkelijk in. Maar we vonden het een beetje zielig omdat ze rondkijken ook wel leuk vindt, dus we hebben hem maar omgebouwd. Wel een heel klein meisje in een grote wagen. Tijdens de vakantie ging het in de buggy ook heel goed.

Maki, ook een fijne vakantie gehad? Je zal zo ongeveer al wel terug zijn nu?

Rossia, je mag bijna voor de 20 weken echo he? Ben je al nerveus? Ik ben zo benieuwd naar je buikfoto, ga nu snel even kijken..... *even naar de mail*

Ooooooh, dat is een heeele duidelijke en mooie ronde ik-ben-zwanger-buik! En voor de rest (nog, haha) zo slank. Mooi hoor!

Floor, volgens mij ben je nu op vakantie. Ik las gisteren even snel sterkte-wensen, dus ik denk wel dat ik weet wat ik straks ga lezen.... Ook alvast veel sterkte van mij!

Lees nu wel dat je gesprek goed ging. Gelukkig.

Gorgi, dat is schrikken zeg om bloed te verliezen. Gelukkig is alles goed met het kindje. Ik hoop zo nog te lezen wat er uit het uitstrijkje kwam.

Ellein, een nachtbrakertje bij jullie thuis lees ik. Niet fijn die korte nachten! Hopelijk was het eenmalig. Ik zal straks wel lezen of dat zo is. Ja dus. Gelukkig!

Leuk he, als ze zo blij zijn met een kado. Ons meisje kreeg van opa en oma een speeldoosje op vakantie en toen ze hem zag begon ze heel blij te glimlachen en keek toen oma aan en toen weer naar het speeldoosje. Echt schattig!

Ongesteld volgens schema? Wat is dat? Ik ben van de week na ruim 9 weken (!) eindelijk weer ongesteld geworden. Maar het loopt niet helemaal. Hopelijk gaat het wel weer goed komen, anders maak ik me een beetje zorgen.

Jobje, maat 62? Wow! Onze meid heeft ook nog sommige kleertjes maat 62 terwijl ze toch best een lange meid is. Lekker vakantie gehad dus. Klinkt heel leuk!

Eind dit jaar voor een tweede dus. Maak je je nog zorgen dat de tweede dezelfde problemen kan krijgen met het hartje? Ik kan me voorstellen dat je niet lang wil wachten als je 35 bent. Wij willen weer beginnen als de kleine ongeveer 1 ½ is. Duurt dus nog eventjes. Wel leuk als de tabel weer langer gaat worden.

Ik ga even dit bericht posten, anders wordt het wel erg lang (en dan ben ik nu pas 2 paginas verder!) En dan ga ik de kleine wakker maken voor een boterham en een klein flesje. Voor het eerst een echte lunch. Ben benieuwd!!

Hopelijk heb ik later op de dag weer tijd om verder te schrijven aan mijn roman.
Hi meiden,

ben ik ook weer even..

Vera, welkom terug! Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad en dan mini die zo'n enorme sprong in haar ontwikkeling heeft gemaakt: leuk!!

Michigan, jij bent er ook weer, gezellig! Ook een lekkere vakantie gehad en een meisje dat genoten heeft en ineens weer nieuwe dingen kan. Leuk hoor!

Bep, jij bent van de week al vertrokken, maar toch nog veel plezier gewenst!

Rossia, ben erg benieuwd naar je kamertje! Super zeg dat je mag afrekenen tijdens de kortingsactie! En fijn dat je weer bent opgeknapt, kun je tenminste ook van je weekend genieten.

Teddy, wat leuk zeg, een schommel voor mini! Is ze er vandaag al in geweest? Hoop dat de oefening van Mimpje helpt..

Mimpje, fijn dat de medicijnen aanslaan! Heerlijk, is de rust weer enigszins teruggekeerd in huis nu?

Ellein, dat soort korte nachten moet je idd niet te vaak hebben.. zwaar zeg! En je menstruatie gelukkig weer achter de rug, ben heel benieuwd wanneer die van mij op komt zetten!

Jobje, wat goed dat jullie meisje zo lekker groeit! Wij mogen woensdag naar t consultatiebureau.. ben enorm benieuwd! Veel succes en plezier morgen op je eerste werkdag!

OGG, heb je wat bij kunnen tanken van het introkamp? En bleven de logees het hele weekend? Ik hoop het niet voor je.. zo'n zondag met z'n drieen is altijd wel lekker voordat de werkweek weer begint..

Hier gaat t op en af, maar eigenlijk best wel goed. De slechte nachten worden gelukkig afgewisseld met erg goede nachten. Vandaag is ze erg huilerig en slaapt ze vrijwel niet tussen de voedingen (ja, nu wel even), maar hopelijk slaapt ze vannacht dan des te beter!

Ook ik voel me elke dag beter, zeker na een goede nacht! Ben afgelopen donderdag toen mijn moeder hier een dag was, met haar en de kleine even het dorp in geweest om te lunchen en even wat gewinkeld. Wat een zaligheid was dat zeg! Er lekker even uit, in de zon lopen. Meisje hield zich voorbeeldig, heeft de volle 2 uur liggen slapen in de wagen.

En nu wordt ze wakker.. etenstijd!!
Vera: uitstrijkje: niets aan de hand,hoor!

Gr,

Gorgi
Heb even iets op de mail gezet!!
Vera en Michigan, gezellig dat jullie weer terug zijn!!

En leuk he, om de kleine even zo goed te kunnen volgen. Jullie volledige aandacht heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen als ze nu ineens veel meer kunnen! Leuk hoor!

Bep, fijne vakantie!!

OGG, logees al weg? Ben je nog erg moe? Moet je morgen dan wel meteen gewoon weer werken?

Missc, fijn dat het best goed gaat. Lijkt me wel vermoeiend als ze 's nachts huilt, maar gelukkig kan je dus ook sommige nachten lekker doorslapen en bijkomen.

Dat overdag huilen dat herken ik heel erg. Bij mijn ukje is het nu al een stuk minder. Het hoort echt bij de eerste periode. Ga je ook vaak wandelen? Dat doe ik vaak als ze maar blijft huilen overdag en dan valt ze vaak wel in slaap.

Lekker hoor dat lunchen en winkelen met je moeder. Even eruit, weet nog precies hoe dat voelt.

Ukje is hier ook flink aan het leren. Als ik haar nu een speeltje aangeef pakt ze het met beide handen vast. Dat deed ze vorige week nog niet.

We hebben ook een speelkoord in de box hangen met houten ringen en belletjes en zo eraan en daar trekt ze ook flink aan. Zo leuk dat ze steeds meer kan en dit is natuurlijk nog maar het begin. Dat tijgeren, zitten en kruipen wat jullie ukjes doen lijkt me helemaal leuk!
jobje elke fase in leuk, te zien hoe zo'n klein hummeltje zich ontwikkelen. kun je je voorstellen dat het een paar maanden terug nog zo'n hulpeloos wezentje was?

missc, fijn dat je af en toe even bij kan tanken. en wat heerlijk he om zo met je meisje te showen en te wandelen door de stad?
Hee meiden, even snel een berichtje vanaf onze computer boven. Mijn laptop (nou ja, die van mijn baas) is gecrashed dus ik kan even niet vanaf de bank forummen. En ik heb even heel veel behoefte aan de bank nu. Dus hopelijk is de pc morgen weer gemaakt en kan ik weer aan de andere 5 blz beginnen.

Nu echt even met de beentjes omhoog.
goedemorgen

jobje succes op je eerste werkdag vandaag.

vera en michigan moeten jullie ook alweer aan het werk na jullie vakanties of nog even vrij?

fijne dag allemaal!!!
Goedemorgen dames!

Jobje succes, maar ook veel plezier gewenst. Ging mini vandaag ook al naar het kdv?

Teddy werkze!

Wij gaan zo naar het ziekenhuis, ik hoop dat de diëtiste ons gaat vertellen dat we wel mogen starten met bijvoeding. Mini kijkt het eten echt van mijn bord af...kwijl loopt dan uit zijn mond en als ik niet oppas zitten zijn vingers zo in mijn eten. Hihi lekker ding!

Ik kom vanmiddag wel met een update.

Liefs
Missc, jij pakt het "normale" leven ook stukje bij beetje weer op dus. Ik weet nog zo goed hoe fijn het was om weer naar buiten te kunnen. Heerlijk gewoon! Geniet er maar lekker van. Gelukkig hebben jullie ook goede nachten. Kun je jezelf weer een beetje opladen. En woensdag naar het CB.Kijken hoe ze het doet op jouw bv.

Mimpje, succes in het zkh. Ik hoop dat je wat verder komt met de dietiste.

Vera, Michigan, mogen jullie alweer aan het werk of zijn jullie nog thuis? Wasjes gedraaid?

Teddy, leuke foto heb je op hyves staan! Wat een wijs ding is jullie meid zeg. Leuk! En ze heeft ook al hele verhalen dus. Hier vliegen de papa's, mama's, bah's, gah's je ook om de oren. Geloof niet dat hij doorheeft wat wat is trouwens .

Jobje, leuk dat mini dingetjes pakt. Dat is het begin van het grote ontdekken. Je zult zien dat het allemaal heel snel gaat. Ze leren zo ontzettend veel in zo'n korte tijd. En wat Teddy ook zegt, iedere fase is leuk. Zelfs de fase waar wij nu in zitten: afblijven, niet doen, nee daar mag je niet aankomen .

Ik ben weer aan het werk, maar dacht: laten we de week eens rustig beginnen. Zo, en nu ga ik nog even een kopje koffie inschenken . FIjne dag meiden!
Goeiemorgen allemaal!

Even kort bericht van mij voordat ik zometeen aan het werk ga. Ik geef op maandag mijn eerste les pas om 12.30u, dus ik kan lekker rustig aan doen.

Wel een beetje pech; volgens mij ben ik ziek aan het worden. Heb een heel dikke keel, barstende hoofdpijn, duizelig, pijn in al mijn spieren. Kortom: niet zo handig op je eerste werkdag...

Mimpje, succes in het ziekenhuis!

Even zwaai zwaai voor de rest. Ik kom straks nog wel even op mijn gemak reageren!
Nou nou, wat is het hier rustig geweest vandaag! Ik ga vanavond beginnen aan deel 2 van mijn roman. Ik moest vandaag idd weer werken , mijn pc is weer gemaakt, daarna weer gecrashed en nu heb ik een leen-pc. Dus ik zit weer lekker op de bank te forummen.

De reden waarom ik zo vroeg op de bank zit zet ik wel even op de mail. Tot vanavond!
Hey meiden,

Vera snel weer aan het werk dus zo na je vakantie. Alle was weer gedaan? Ik ga gauw even naar de mail, ben benieuwd.

Ellein lekker gewerkt? Kon je het vandaag lekker rustig aan doen?

OGG hoe was jouw werkdag? Weer voor de klas gestaan, ging het?

Wij hebben goed nieuws! De artsen denken niet dat mini een allergie heeft maar dat zijn maagklep niet goed werkt, hier moet hij over heen groeien. Dit is natuurlijk wel vervelend maar omdat het geen allergie is mochten we vandaag starten met vaste voeding! Wat een feest was dat.

In overleg met de dietiste mogen we met alles gaan beginnen. Volgens mij heeft zij andere richtlijnen dan het CB maar goed zij heeft er voor gestudeerd, dus ik ga haar manier opvolgen.

Hij mag, groenten, zoet fruit als meloen, banaan, abrikoos, brood, aardappels, rijst, pasta! maar niet alles in een keer introduceren hoor! Arm kind. haha

Vandaag begonnen met wortels, en hup daar ging een half potje. Hij had binnen twee happen door hoe het moest en begon te gillen als het meneer niet hard genoeg ging.

Zal proberen wat foto's op de mail te zetten.

Ohja de dietiste had nog een tip, een beete zonnebloemolie bij de groente doen. Kinderen en vooral babies die alleen groente en fruit eten krijgen te weinig vet binnen. Dus dat gaan we maar doen dan.

Tot later, ga even knoeien met de foto's.
oh mimpje dat is goed nieuws! en wat leuk dat mini al zo heeft gesmuld van de wortels. En zelf al brood joh? Ik gooi hier ook een klein klein scheutje boter door de groenteprut en ik smeer boter op haar boterhammetje. ben benieuwd naar je foto's.

Het is natuurlijk geen vergelijk met jullie situatie maar mini spuugt niet meer sinds ze vast voedsel krijgt en over is op stap 2 voeding. Wie weet dat het bij jullie ook snel het geval.
Daar hopen we wel op Teddy! Als mini 6 maanden is gaan we over stap 2 voeding maar dan standaard, dus geen pepti meer. Ik hoop dat het dan ook goed gaat.
hier was het echt van de een op de andere dag over.
Moest net wel een aantal keer naar hem toe, even omhoog flink boeren en ja hoor even spugen. Dat heeft hij normaal ook alleen nu was het oranje.....lang leve de worteltjes
Zo, deel 2:

Ellein, ik moet ook nog even niet aan een tweede denken hoor. Nou ja, denken kan wel, maar werkelijk proberen te krijgen: nee. Ik geniet ook nog veels te veel van de kleine meid. En ik vind het allemaal vermoeiend en druk genoeg nu. Dan speelt bij mij ook nog iets anders mee, dat heb ik wel eens op de mail gezet. Alles op zijn tijd. Veraman krijgt wel de kriebels omdat hij vindt dat hij te oud wordt. Ik zelf zou zo in de zomer van volgend jaar weer eens willen proberen.

Wat is dat, leidsterdag bij het KDV? Moet je dan kadootjes voor de leidsters knutselen? Aha, ik lees het al. Inderdaad dus.

Floortje, heel erg gecondoleerd. Ik las even vluchtig de mail. Je hebt wel alles tegelijk op je bord gekregen he?

Ik dacht ook gelijk aan jou en Ann toen er over 2e kindjes gepraat werd. Het zou zo mooi geweest zijn als de onderste tabel helemaal leeg was geweest.

Gorgi, gelukkig is de uitslag goed. Rustig aan he met sporten? Ik ben vanaf 6 maanden gaan zwemmen. Heerlijk was dat!

Rossia, als je niet op pufcursus wil moet je het ook niet doen hoor. Ik had al snel besloten na de eerste les dat ik het niet gedaan zou hebben als ik van te voren had geweten wat het was. En ik was nog wel samen met Veraman. Ik heb er niet echt veel aan gehad. Met vragen kan je bij ons terecht en we kunnen je altijd een verkorte pufcursus geven tijdens de meeting !

Ik heb ook heel af en toe een klein pufje neusspray gebruikt voor ik ging slapen hoor! Kan volgens mij geen kwaad zolang je het niet te veel en te lang gebruikt.

En nu ook echte zwangerschapkwaaltjes. Niet leuk he? Toch groeipijnen.... daar doe je niks aan he?

Haha, lees nu dat Teddy juist een heel andere mening heeft over de pufcursus.... hihi! O, en Floor ook. Ik hou mijn mond al! O, en nu lees ik dat je je al hebt opgegeven. Hoezo mosterd?

Teddy, wat lief van je moeder om je een mooi compliment te geven! Altijd fijn om te horen.

Wij hebben de kleine tot nu toe gegeven: appel, perzik, banaan, peer, avocado, aardbeien, watermeloen, mango en beetje verse sinaasappelsap (op vakantie). En mengsels van dit alles. Qua groente eet ze nu sperziebonen, bruine bonen met appel, wortels, courgette met tomaat, aubergine met tomaat, bloemkool, mais, komkommer. Dit alles gecombineerd met aardappel of rijst. Vandaag voor het eerst een klein beetje gehakt toegevoegd aan de wortels met aardappel. Lekker dat ze het vond! Ze at ook voor het eerst mee aan de tafel in de kinderstoel (voor de vakantie zakte ze nog onderuit). Het was een groot succes, ze vond het leuk om ons te zien eten en het ging gelijk een stuk sneller.

Ik maak ook alles vers, heb wel 3 keer een potje gegeven die we gratis hadden gekregen. De griekse potjes vond ze niet lekker, dus ook op vakantie heb ik staan kokerellen voor haar. Enne... wat betreft zoetheid van de potjes... Ik had op vakantie een olvaritpotje bruine bonen met appel.... zoet!! Bleek dat er 50% appel inzat en 15% bonen. Ze kunnen er beter op zetten: appel met bruine bonen. De rest van de potjes vallen idd mee qua zoetheid.

Bep, ik heb ook niet veel tijd om te forummen hoor. Ik vind het wel jammer, want meestal ben ik al veel te laat met mijn reaktie. Het huishouden loopt hier ook een beetje in de soep. Ach.... als de kleine maar gelukkig is toch? Het is belangrijker om nu veel aandacht aan haar te schenken, ze is maar kort zo klein.

Mijn bv liep ook terug, vooral door het kolven. Daarom ben ik met 6-7 maanden gestopt. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik vond het veel erger als de kleine meid misschien te weinig kreeg.

Jobje, wow wat groeit ze goed jullie meiske. Lekker gevoel he?

Wordt het beginnen met fruit aangeraden door het cb omdat je fv geeft? Ik hoorde juist dat het beter was tot 6 maanden te wachten. O, lees nu dat het was omdat je geen allergien in de familie hebt. Wij ook niet, maar we hebben toch gewacht en toen ging het heel goed. Wij zijn met groente begonnen omdat ze fruit over het algemeen erg lekker (zoet) vinden. Sinds ze fruit krijgt vond ze groente ook even minder lekker. Wij zijn begonnen met wortel, daarna bruine bonen met appel. Mmmmmm vond ze het! O en wij hebben een mini keukenmachine want onze staafmixer maakt het eten niet helemaal fijn, zeker als je kleine hoeveelheden hebt. O, misschien nog een tip: appel en perzik doe ik altijd in kleine stukjes even een minuutje in de magnetron voor ik het met de staafmixer fijn maak, dat maakt het wat makkelijker.

Tot zover mijn ervaring.

Zielig toch, die prikjes? Wij moeten pas weer over 3 maanden. Ik vind het altijd zo erg om haar zo te horen huilen. Maar wel fijn als ze troost bij mama vindt.

Bij ons kdv was er 1 dag dat ze een paar uurtjes kwam wennen (voor de betaalde maand inging) en daarna gelijk de hele dag. Ik heb ook wel eens gehoord van wekenlang wennen terwijl je al betaalt. Eerst een paar uur, dan weer een uurtje langer etc etc. Ik vind het persoonlijk wel een beetje raar. Als het goed gaat, waarom dan niet de hele dag? Je betaalt er wel voor. Maar misschien is het heel normaal. Bij ons kdv in ieder geval niet.

OGG, wow, 10 maanden bv! Dat is echt een hele prestatie! Heel goed gedaan meid. Daar mag je trots op zijn. Balen van je BI, dat het na 10 maanden nog niet over is. Bah! Doe rustig aan hoor!

He bah Mimpje, wat een vervelende verhalen lees ik over jullie kleine man. Ik hoop straks te lezen dat het weer beter gaat. En iedereen heeft weer een andere theorie, daar wordt je niet wijzer van of wel?

Missc, heel herkenbaar je verhalen over hoe zwaar het is en hoe je ernaar verlangt om weer je oude ik te zijn. Maar dat duurt nog even hoor. Neem voldoende rust (als de kleine dat toelaat). Ik kan je geen tips geven wat betreft het slapen, wij zijn verwend met een schone slaapster hier. En dat lachje komt eerder dan je denkt hoor!

Ik heb op de laatste blz niet veel meer gereageerd, want dan wordt het wel een heel verhaal. Ik ga het hopelijk weer bijhouden vanaf nu. Ik heb jullie wel gemist hoor, in de vakantie. En ik heb enorm zin in onze meeting. Zo leuk om iedereen in het echt te ontmoeten!
vera mini eet hier vanaf het begin al aan tafel, heel gezellig. vlees is hier ook een enorm succes. kip, tartaar, rundvlees, ham. mais heb ik nog niet geprobeerd hier. Zal eens kijken wat ik daarmee kan maken. vanavond weer gemuld van bruine bonen met appel en rundvlees. bakje was schoon leeg.

vera heb je nou over het grote nieuws van floor heengelezen? Ze heeft haar droombaan te pakken!! goed he?
oh en ik ben ook zoooo benieuwd naar iedereen. lijkt me onwijs leuk!!
Wortel foto's op de mail. Ennuh ik ben echt helemaal verliefd op mijn kleine man...hij is zo schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven