2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Angel cross, beterschap voor mini en slaap lekker voor straks.
Angel beterschap voor mini

vera jij ook al een zielig meisje... beetje oververmoeid geweest waarschijnlijk. heeft ze vanavond wel goed gegeten?

Rossia, jij ook helemaal vol nog? wat een ellende allemaal.

Vandaag met Teddyman nog even over het inenten gehad en we hebben nu besloten om mini wel te laten inenten. Vind het risico toch iets te groot en ze is erg veel verkouden dus denk dat haar weerstand niet heel hoog dus neem het zekere voor het onzekere.

Heb me goed ingelezen vandaag en mijn conclusie is toch dat het een veilig vaccin is en dat de bijwerkingen meevallen. Op de lange termijn weet je het natuurlijk niet, maar toch neem ik het risico op de griep niet. Zeker omdat er dit weekend weer een jong kind is overleden. Welliswaar had hij al een andere ziekte, maar toch. wil er zeker van zijn dat ik er alles aan heb gedaan om het te voorkomen.

Jobje jouw mini is net 4 dagen te laat geboren om ingeent te mogen worden. Hoe vind je dat? of valt ze vanwege haar hartje in de risisogroep?

Dan nog iets anders: mijn collega vroeg me vandaag of ik zwanger was. Niet vanwege een evt buik, maar omdat ik er zo stralend uitzag. Mijn ogen stonden anders zei ze en mijn huid glansde. jaja... Ze zag duidelijke overeenkomsten met mijn uitstraling toen ik zwanger was van mini.

Goed ik hoop dat ze een vooruitziende blik heeft
Haha Teddy! Ach, fijn om te weten dat je er stralend uitziet! En een vooruitziende blik zou natuurlijk erg leuk zijn!

Diezelfde collega die die opmerking maakte over mijn buik net na de bevalling kwam vandaag op mij af. Midden op de gang vroeg ze mij opeens met een luide stem: 'OGG, ben je soms weer in verwachting?' Echt iedereen kon het horen! Heb me eruit geluld door heel verontwaardigd en geschokt te reageren dat ik dan wel ben aangekomen, maar toch niet zó dik ben?! Pfoei, sommige mensen zijn echt tactloos...!

Mimpje, even een dikke knuffel voor jou!

Weltrusten allemaal. Morgen mamadag, dus dan reageer ik wel even uitgebreid.

X
oh mijn collega vroeg het gelukkig verscholen achter een kopje koffie . Wat tactloos inderdaad OGG. sjonge zeg...
Jeetje mina OGG wat een opmerking. Ik zou echt totaal rood verkleuren en moeite hebben met eruit lullen. Je hebt het goed gedaan en inderdaad niet zo tactloos.

Teddy, wow dat klinkt positief. Ik hoop zo dat je collega gelijk heeft. Toch die testen maar meer naar de meeting. Kunnen we met z'n allen zien of die 2 strepen verschijnen Jij bent er dus uit qua inenten. Moet je nu op een oproep wachten of kun je zelf contact opnemen met de huisarts.

Rossiaman heeft ook zojuist zijn standpunt ingenomen. Hij wil dat ik me laat inenten en wil me eigenhandig naar de dokter brengen als ik het niet doe. Ik ga er weer een nachtje over slapen.

Weltrusten allemaal
Hey meiden,

goed om te lezen dat jullie hier ook zo twijfelen (maar de meesten neigen naar wel doen) over de vaccinatie. Ook hier onderwerp van gesprek, omdat wij als ouders van een zuigeling ons moeten laten inenten, is het advies.

Vriendlief doet dat niet zegt hij, want hij is nooit ziek. Ook ik ben nooit ziek, maar wat als wij het toch aan ons meisje doorgeven? Ik vergeef het mezelf nooit als ze in het zkh terecht komt of erger.. Het is kiezen uit 2 kwaden zoals Michigan al zei. Want hoe groot is nou werkelijk de kans dat we (wij en/of ons meisje) zullen overlijden aan de mex. griep?

Enfin, we zijn er nog niet uit..

Intussen ben ik wel heel trots op onze dochter want afgelopen nacht heeft ze voor t eerst goed doogeslapen: van 23.00 uur tot wel 7.45 uur! En daarnaast verscheidene slaapjes vandaag gedaan en net om 20.00 uur ook zonder al te veel morren gaan slapen. Heerlijk!!

Ik ben heerlijk even in mijn eentje wezen shoppen (vest gekocht en wantjes, sjaal en slofjes voor mini) en na het eten kregen we nog even kort kraambezoek.

Morgen gaan we gezellig met z'n drieeen even het dorp in, winkelen en lunchen. En vrijdag gaan vriendlief en ik lekker uit eten, joepie! Schoonouders komen oppassen, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan...

Mimpje, meid, ik heb erg met je te doen!! Wat een zorgen zeg om die knul van jullie, echt vervelend!! En ook hier wel eens onzekerheid in huis hoor.. hoort erbij, laat je niet gek maken door wat anderen ervan zeggen. Het is jullie kind en vertrouw op je intuitie! Sterkte ermee meid!

Michigan, afschuwelijk dat vergelijken! Gelukkig doen onze moeders dat vrijwel nooit. Mijn moeder heeft er sowieso een hekel aan en elke poging tot door wie dan ook wordt door mij fel in de kiem gesmoord, want elk kind is anders, in alle opzichten!

Rossia, want een leuk kamertje!!! Zal gaaf worden met die muurstickers erop straks. En de indeling is precies zoals wij 'em hebben, grappig! En je ziet er goed uit hoor, mooi buikje!

Vervelend dat je holtes nog steeds verstopt zitten, hopelijk gaat t snel beter met je. Slaap lekker vast..

Zo zeg OGG, wat een verschrikkelijke collega zeg! Lekker dan, sta je ook mooi met je mond vol tanden. Grrr.. en dan die misselijkheid verborgen zien te houden voor je collega's.. lastig hoor.

Teddy, die collega van jou is minstens zo ontactvol, maar ze weet het tenminste wel leuk te brengen Dus dat compliment kun je vast in je zak steken en wie weet...?

Vera, wel raar dat ze dan vragen om mini op te komen halen en het hen niet lukt haar te laten eten of drinken. Toch? Is dat lastig met jouw werk om t zomaar uit je handen te laten vallen om naar het kdv te gaan? Sportze!

Hey Floor, ook lekker geshopt vandaag? Geslaagd voor manlief? Vertel, wat is het geworden? Ook nog wat leuks voor jezelf gekocht?

Ellein, ik kan me er nog weinig bij voorstellen dat wij over flink wat maanden ook zo berispend tegen onze meid doen. Hahaha.. ben heel erg benieuwd wat voor streken ze uit gaat halen. Ik noem haar nu al als koosnaampje vaak 'boefie', wie weet hoe erg ze dat waar gaat maken

Angel, wat heerlijk dat het bij jullie zo lekker gaat! Jammer hoor dat we jou en je prachtige dochter niet kunnen zien op de meeting. Goede reden om in het voorjaar een 2e te plannen!

Goed, vriendlief is al naar boven vertrokken. Ik ga er achteraan.. morgen gaan we beddengoed voor het ledikant van mini kopen en dan gaan we haar zoetjesaan laten wennen aan slapen in haar eigen kamer. Spannend! Kunnen vriendlief en ik ook weer eens tijd aan elkaar besteden

Weltrusten allemaal!
Zo, een heel boekwerk a la Michigan!

Hmm Rossia, sterkte met het nachtje erover slapen..
Ben weer terug van het sporten. Steppen voor gevorderden en daarna een yoga-les. Conclusie: yoga is echt niks voor mij. En van het steppen heb ik weer pijn onderin mijn buik. Heb de fysio nog niet gebeld, oeps, want de pijn was weg. Misschien toch maar doen...

Rossia, klinkt niet goed!! Misschien even langs de ha als het zo doorgaat? Misschien hebben ze een kuurtje voor zwangere vrouwen?

Mooi kamertje heb ik gezien op de mail. Echt heel leuk! En wat heb je een mooi rond buikje. Als je niet beter wist zou je niet denken dat je een meisje draagt. Want je draagt in ieder geval niet rondom (zoals heel tactisch vaak tegen mij gezegd werd).

Ik kon de afspraak die ik had vanmiddag skippen en toen mini op bed lag heb ik nog een paar uurtjes gewerkt. Ik hoef dus geen vrij te nemen.

Teddy, ik heb ook ontzettend leuke foto's van jouw mini gezien. Heel grappig! Moet ik toch ook eens proberen, scheelt weer een hoop werk!

En ik hoop ook dat die collega gelijk heeft. Toen ik zwanger was vroeg een collega het ook rechtstreeks. Ik wilde het toen wel vertellen, dus was niet erg. Ze zag het in mijn ogen zei ze.

Ben benieuwd op de meeting!

Angel, wat zielig dat mini moest spugen. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Is het echt zo dat de DKTP prikken worden uitgesteld? Onze mini moet over 4 weken voor de 11-maanden prik. Maar hoe gaat dat dan? Dan krijgt ze hem pas met 12 maanden of later. En wordt dan ook de 14-maanden prik uitgesteld?

OGG, sjonge, die collega is ook niet erg tactvol he? Dat vraag je toch niet op zo'n manier? Pfff.... ik weet niet of ik me er zo goed uitgered had als jij.

Missc, wat een leuke vooruitzichten deze week. Je moet het er ook echt nog even van nemen! En spannend dat mini op haar eigen kamertje gaat slapen. Bij ons was dat vanaf dag 1 al het geval, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie een hele verandering moet zijn!

Okee, ik ga ook Veraman achterna en lekker slapen. Tot morgen. (mamadag!!! jippie!!!)
Vera van onze cb weet ik dat ze de prikken uitstellen. Maar naar wat ik heb begrepen is dat landelijk beleid. Dat betekent idd dat ze pas met 12 maanden de 11 maanden prik krijgt. Maar dat zal vast geen ramp zijn toch? Want na de 11 maanden prik komt pas weer de 14 maanden prik, daar zitten drie maanden tussen. Ze zou dan volgens mij de 14 maanden prik gewoon met 14 maanden kunnen krijgen. Dan zitten de 11 en 14 maanden prik iets dichter op elkaar. Maar anders bel je het cb toch even, heb ik gister ook gedaan.

MissC wat goed dat mini een lekkere nacht heeft gemaakt. Zo heb jij ook lekker kunnen slapen en daar knapt een mens van op.

Wij stonden net klaar om even een stukje te lopen en naar de paardjes te gaan kijken, begint het toch hard te regenen. Ben al bijna twee dagen niet buiten geweest dus hoop dat het straks over is met dat sombere weer!
hoi meiden

rustig nog hier. Ik ben zojuist naar huis gestuurd op mijn werk omdat ik keelpijn heb en een verstopte neus. Hihi ik vind het wel een beetje hysterisch hoor, ik heb verder geen koorts en ken ook niemand met de mex griep. Nou ja zit nu lekker een dagje betaald thuis.

Gisteren nog goed geslaagd voor manlief, heb een hele mooie kaart gekocht van ons nieuwe land. Hij moet nog wel ingelijst worden maar dat komt goed. Over 2 weken gaan we dan nog gezellig samen dagje naar de sauna.

Helaas vanmorgen het eerste bloed dus ook deze maand is weer niet gelukt. Zucht!! Teddy ik mag dus naar 10 december. En zo gaan we maar weer door.

Hoorde net dat de vriendin die paar maanden terug een miskraam heeft gehad weer zwanger is, hopelijk gaat het nu wel goed!

Vera ik zou idd toch maar even naar de fysio gaan!

OGG wat een ontactische collega zeg, bah!

Teddy ik ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald want nu snap ik de opmerkingen niet helemaal...

Missc yes kleine meid slaapt door! Dat moet idd wel erg lekker zijn, en nu dus ook naar haar eigen kamertje spannend hoor!

Rossia hoe is het nu? Heb je die spray nog geprobeerd? Anders toch maar even naar de huisarts.

zo ik ga eens kijken of ik nog wat nuttigs kan doen vandaag!

x Floortje
missc, wat heerlijk dat mini zo slaapt zeg!

en jij kan antistoffen doorgeven via de bv dus voor jou misschien toch verstandig om in te enten

Ze gaan inderdaad de vaccinaties van het cb uitstellen. Dat betekent dat mini met 12 maanden pas haar 4e prik krijgt.

floortje geniet van je betaalde vrije dag! heerlijk toch? jammer dat het zulk rotweer is.

welke wijzinging bedoel he floorthje?
Teddy het bericht van de 10de om 20.36 maar ik zie nu dat ik het bericht erboven niet goed gelezen had hihi, geloof dat ik het nu wel snap!
hmmm heb wel beetje verhoging (38.2) hoop toch echt niet dat het de mexicaanse griep is. Bah!
Wow, Missc, wat heerlijk zo'n doorslaap nacht. Hoe is het deze nacht gegaan? Weer zo lekker geslapen. Ze weet gewoon dat mama binnenkort moet werken en daarom lekker nu gaat slapen. Veel plezier met winkelen en lunchen, maar zo te lezen ben je gisteren al goed begonnen. Leuk vrijdag uit eten. Zal vast goed gaan.

Vera, wat sport jij nog laat zeg. Hhaah, Yoga niets voor jou? Te zweverig?? Of was het iets anders waardoor je het niet leuk vond. En bellen hoor met de fysio. Niet normaal dat je dat steeds hebt na het sporten. Is het nu weer weg?

Angel, inmiddels al buiten geweest? Hier komt het ook met bakken uit de lucht, dus vermoed dat je nog lekker warm binnen zit.

Floortje, jeetje dat klinkt ook niet echt positief. Hoor ook wel dat ze geen halve maatregelen nemen en je snel naar huis sturen. Misschien maar goed ook. Hou het maar even goed in de gaten met de koorts en lekker je bed in. Leuk cadeau voor Floorman. Is hij vast heel blij mee.

En dan nog een dikke ! Echt enorm balen Floor. Dan maar een verlaat sinterklaas cadeautje?

Teddy, las ook dat ze het gaan uitstellen. Mex. Griep krijgt voorrang? Of heeft het ook te maken met die baby's die zijn overleden na het enten??

Mimpje, hoe is het in jullie ziekenboegje? Hoop zo dat het goed gaat.

Ik kon vanmorgen van ellende bijna niet meer eten. Zo'n pijn in mijn gezicht, kaak en oog, dat ik toch maar naar de huisarts ben gereden. Heb een fikse voorhoofdholte ontsteking. Mag het bestrijden met paracetamol en otrivin. Heb echt heel veel pijn en vraag me iedere dag af, waarom ik toch ben gaan werken....

Heb ook nog even met de ha overlegd over de Mexicaanse prik en zij heeft even spijkers met koppen geslagen. Wel inenten. De complicaties van de mex. griep als je hem krijgt zijn vele en vele malen erger dan wat je eventueel kan krijgen van de prik zelf. Die is echt veilig. Ik heb dus in ieder geval om een oproep gevraagd en beslis definitief als ik hem krijg. Aangezien Rossiaman heel graag wil dat ik het doe, neig ik na het gesprek met de ha toch naar inenten.
He Rossia, wat balen zeg, een voorhoofdholteontsteking. Dat kan idd flink pijn doen! En dan alleen mogen bestrijden met otrivin en paracetamol......ik heb met je te doen! Blijf anders eens lekker een dagje thuis. Wat rust doet vaak ook al wonderen. M.b.t. de prik, heeft de ha ook verteld wat de complicaties van de griep voor zwangeren kunnen zijn? Want daar ben ik dan zo benieuwd naar. Ik bedoel, mijn collegaatje was alleen goed ziek, maar heeft er verder niks aan over gehouden (zij is niet zwanger trouwens). Een andere collega van mij, die wel zwanger is, heeft nu waarschijnlijk ook de mexicaanse griep...ik hoop maar dat het niet echt zo is!

Angel, hier ook van dat trutweer. Hopelijk klaart het nog wat op, want ik moet over een uurtje echt richting de stad...

Vera, toch maar ff bellen met de fysio hoor! Hartstikke belangrijk!

Floortje, ik hoop ook voor je dat het niet de mexicaanse griep is! Zou naar zijn. Een dikke knuffel voor jou trouwens voor die stomme ongesteldheid die maar blijft komen.

Moet zo naar de pearle voor mijn lenzen. Wil dan meteen even kijken voor leuke zwarte laarzen zonder hak. Kan echt steeds niets leuks vinden, maar nu ik weer zwanger ben merk ik weer dat ik echt meer last heb van mijn bekken als ik op mijn hakken van 3 cm loop dus het is echt nodig.....Goed excuus dus om voor schoenen te shoppen (al betwijfel ik of manlief het ook zo ziet, haha).
OGG, worst case scenario is op de ic aan de beademing... Als zwangere heb je een grote kans op complicaties. De complicaties zijn voornamelijk ernstige luchtweg problemen. Vooral na 27 weken zwangerschap kan je er heel ziek van worden. Hoge koorts kan de weeen opwekken. Volgens mij ha weegt dat niet op tegen de eventuele bijwerkingen die je "kan" krijgen van de inenting.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon doorheen fietsen zonder complicaties. Dat is van te voren allemaal niet zeggen. De vraag is dan wil je dat risico lopen. Ik ben nu zover dat ik denk dat ik dat niet wil en Rossiaman wil dat zeker niet!

Heel veel plezier met shoppen! Hoop dat je collega het net heeft trouwens. Wordt ze getest?
Hee meiden, even een snelle zwaai, ik ga even op stap met de kleine. Kom hopelijk vanmiddag nog even kijken hier!!
Hoi meiden!

Ook een teken van leven van mij.

Rossia, shit zeg dat je zo'n last hebt. Een dagje ziek neemt niemand je kwalijk toch? Doen dus! En fijn dat de huisarts je meer heeft kunnen vertellen over het wel of niet inenten. Wij gaan uk ook inenten, maar gelukkig hoef ik daar zelf geen spuit voor . Brrrrr

OGG, succes met de laarzenjacht. Begin je nu al meer last van je bekken te krijgen? Ai, dat is niet zo mooi.

Vera, geniet je van je mamadag? Gelukkig kon je gister weg om mini op te halen van het kdv. Ik krijg het idee dat ze mini daar nog niet helemaal begrijpen of wel? Lijkt me erg frustrerend. En applaus voor je sportaktie van gister! Maar yoga gaat 'm niet worden dus.

Angel, ben je nog naar buiten geweest? Het is hier nog droog, maar ik vrees niet voor lang.

Teddy, het zou toch wat zijn als je echt zwanger blijkt! Alleen zijn te veel van die mensen niet goed voor mijn aandelen in Clearblue .

OGG, die collega van jou is lekker tactvol. Not! Maar je hebt je er goed uit weten te kletsen. Bravo!

Missc, applausje voor mini! Nu hopen dat het geen eenmalige doorslaapaktie was maar dat ze dat gewoon blijft doen. En euh, voor je het weet kruipt jouw mini ook door de kamer en ben je ook consequent aan het opvoeden hoor . Time flies....

Floor, shit zeg, deze maand weer niet gelukt. Het is jullie zo gegund .

Maarrrr je hebt wel een mooi kado voor manlief gescoord. Ben benieuwd wat hij er van vindt. "Geniet" lekker van je dagje thuis.
Mimpje, hoe is het met je mannen?
Ben ik weer.

Angel, okee dan zal ons cb de inentingen ook wel uitstellen. Maar goed ook, want anders waren het wel erg veel prikken in korte tijd. Ik neig nu ook tot inenten. Vind het nog steeds moeilijk, maar de gedachte dat..... nou ja, daarom dus.

Is het nog een beetje droog geworden bij jullie?

Floortje, nee he? Wat is dat weer kl#te zeg! Hoe sta je er nu zelf in? Heb je nog goede hoop dat het zonder medische molen lukt? Lijkt me zo frustererend. Het is vele malen al gezegd, maar ik vind het enorm knap hoe je ermee omgaat. Dikke

Wel lekker dat je een dagje betaald mag thuiszitten. O, lees nu dat je toch koorts hebt. Ik hoop niet dat je de griep te pakken hebt.

Gelukkig ben je geslaagd voor manlief. Ik ga snel eens op je website kijken, ben benieuwd naar de veranderingen in de plannen.

Rossia, steples was van 20-21 en yoga van 21:15-22:15. Toen nog douchen en terugrijden en tja, dan is het alweer erg laat. Ik vond het inderdaad wat zweverig, maar ook te laag-intensief. Ik wil gewoon flink zweten! En dat lukt niet echt met yoga. De pijn in mijn onderbuik is weg, maar mijn rug doet erg pijn. Ik hoop dat ik er morgen aan denk om de fysio te bellen.

Ik zou me ook ziekmelden hoor. Een dagje (of twee) rust zullen je goed doen. Een voorhoofdsholteonsteking (mooi scrabble woord) lijkt me echt geen pretje als je geen anti-biotica mag. Sterkte!

OGG, nog geslaagd voor laarzen?

Ellein, ik geniet enorm van mijn mamadag al ligt de kleine bijna de hele dag te pitten. En jij? Ben je nog iets leuks aan het doen?

Vanavond gaan we weer naar cabaret, leuk! Het is in een heel klein theater, erg gezellig. Ben benieuwd hoe het is. Mijn zusje gaat oppassen.
Oh Floor, heb jij Ziggie nog ge-smst?
Vera eh nee, was dat de bedoeling?

Temp is volgens mij minder nu, wordt in ieder geval niet erger. Voel me ook niet vreselijk ziek hoor, gewoon flink verkouden.

Ik ben nog steeds overtuigd dat het ons zonder medische molen gaat lukken. Misschien naief na bijna 2 jaar maar is een gevoel. Ik denk echt als we straks in ons nieuwe land zitten en ik heb eindelijk rust qua werk enzo dat het dan goedkomt!

Zo niet dan zien we wel weer verder!

x Floortje
Alleen als je dat zou willen doen. Jij hebt haar nummer geloof ik... Was wel benieuwd hoe het met haar gaat.

Naief wil ik het absoluut niet noemen! Hoe vaak komt het niet voor dat het ineens wel lukt? Toch moet het enorm zwaar zijn om elke keer weer met de teleurstelling om te gaan. Ik blijf het moedig vinden! En ook wat je laatst schreef over het feit dat je steeds blij bent voor een ander als die zwanger zijn. Vind ik erg knap. Neem van mij aan, dat is niet bij iedereen zo. Dikke pluim!
ik vind het zelf misschien een beetje opdringerig om haar te smsen, misschien is dat mijn onzekerheid? Ik denk dat ze als ze wil echt wel komt kletsen hier. Wil geen misbruik maken van haar nummer...

wat vind de rest hiervan?
floortje heb helemaal over je zin heen gelezen waarin je zei dat je ongesteld bent geworden. sorry!

Rossia wat naar zeg zo'n onsteking. heo is het nu?

kun je het een beetje handelen met pijstillers?

OGG ben je geslaagd voor laarzen? ik heb vanmiddag ook nog een paar gekocht (ja alweer...)

floortje ik vind het niet echt oprdingerig hoor om ziggie een berichtje te sturen. je kan toch gewoon vragen: goh meid was even benieuwd hoe het met je gaat. en met je kleine meid?

mini stond gisteren ineens los in de box. ze had het zelf niet in de gaten geloof ik. verder doet ze als je hieperdepiep zegt haar handjes in de lucht bij hoera en probeert ze zelf te klappen bij klap eens in je handjes. ze voert nu ook echt 'gesprekjes' met je. grappig is dat. En als ze enthousiast is over iets is het net een soort kraai. zo'n geluid maakt ze dan tenminste. hihi

ik heb welgeteld 5 kideren aan de deur gehad vanavond, waar moet ik nu met al dat snoep heen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven