2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Vera zaterdag was volgens mij dag 28 (had verwacht 's avonds ongesteld te worden) dan zit ik nu op dag 32. Bij mij langste cyclus kreeg ik op dag 31 of 32 wat bloedverlies. Vandaar dat ik dus even wil wachten met testen.

Maar tot op heden dus ook geen buikpijn en dat lijkt mij gunstig.

Gelukkig maar dat mini mama ook mist. Lijkt me ook niet leuk als je haar ophaalt en ze heeft niet eens gemerkt dat je weg was. Misschien moet ze gewoon even wennen aan alle kindjes om haar heen?
quote:mimpje schreef op 22 april 2009 @ 13:44:

misschien is hij wel ziek van het gewiebel

Chronisch zeeziek.... ahhhhhhhhhh, zielig!

ja arm kind. Hij maar denken mama wanneer mag ik uit dit schommel ding, ik ben zoooooo misselijk....
Ja lachen jullie maar, mijn arme kind!
Rossia gefeliciteerd!

Floortje, wat een zelfbeheersing! Dat had ik niet, hoor.

Michigan, hier precies hetzelfde probleem. Ik kolf ong. 30 cc tussen 2 voedingen door. Ik maakte me zo'n zorgen over straks weer werken, dus ik heb om zo'n neusspray gevraagd aan de ha. Nu kolf ik 50 cc en een ochtendtiet levert zo'n 80 cc.

Ik ben dus een voorraadje aan het opbouwen en hoop erg dat het straks meer wordt. Ik kolf zowel handmatig als electrisch maar zonder kolf met de hand heb ik nog de meeste opbrengst.

Ik kolf nu 2x per dag en hoop toch echt door te kunnen gaan met full-time bv als ik straks weer moet gaan werken.

Mimpje, ik heb helaas geen tips, succes.

groetjes, Bep
O Floor, dat is echt spannend zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je nog niet wil testen. Ik stelde het ook zo lang mogelijk uit. Het was omdat ik op zakenreis moest, anders had ik later getest.

Bep, ik lees dat vaker, met de hand kolven. De kraamhulp had ooit uitgelegd hoe dat moest maar ik durf het niet echt. Hoe doe jij dat precies?

Even een vraagje aan ik weet niet meer wie. Er was iemand naar Veldhuis en Kemper geweest... Was die voorstelling de moeite waard? Het gaat om de voorstelling 'We moeten praten'. Ik kan kaartjes krijgen, maar weet niet of het leuk genoeg is.
Vera, dat was ik! Leuke voorstelling hoor. Ik heb me wel vermaakt, vriendlief wat minder. Lekkere cliches over mannen en vrouwen. Heerlijk!

Ik heb de neusspray ook, maar ik merk weinig verschil of ik kolf met of zonder neusspray. De tsr met neusspray is wel heftiger, heb dan echt pijn aan mijn borsten, maar het is niet zo dat de stralen harder of meer zijn of langer doorgaan. Ik kolf wel dubbelzijdig, het schijnt dat je opbrengst daardoor meer is omdat het elkaar versterkt.

Floor, klinkt hoopvol hoor, maar pas op dat je niet al te positief wordt en je toch niet zwanger blijkt te zijn. Dan is de teleurstelling zo groot en dat gun ik je niet. Adem in.......... adem uit pffffffff ...........

Mimpje, een zeeziek ukje, aaaahhhhhhh dat is zielig zeg. Haha, maar helpt het verhogen van de matras?

Rossia, hoe is het nu met je? Heb je last?
Rossia te gek zeg! 12 goede eitjes! en is er nu al zaad bij of hoe gaat dat en waren er goede zaadcellen???

Vera vond je t mee of tegen vallen het KDV? Hoeveel ga je straks werken? Je hoort btw wel vaker dat kindjes minder goed willen drinken door alle drukte om zich heen, maar gelukkig heeft ze nog wat gedronken. En helemaal blij dat mama er weer was!

Floortje spannend zeg, ik duim ook voor je hoor! Vervelend trouwens he dat al die zwangerschapskwaaltjes en ongesteldheidskwaaltjes zo op elkaar lijken... die vrouwenlichamen ook.

Hier zit uk helemaal onder de uitslag, helemaal bont op zijn torso. Ben vandaag bij cb geweest en ze dacht dat t misschien van de warmte kwam. Even goed in de gaten houden en anders naar de ha. Meneer heeft 2 prikjes gehad en was in 1 maand bijna een kilo gegroeid! Zuipschuit!

Hij heeft trouwens ook een beetje berg en voorkeurhouding naar rechts. Daarvoor moest ik de kinder fysio bellen, zij kon het nl niet helemaal goed zien, i.v.m. de grote bos haar van meneer! hahaha

Jullie kunnen wel denken zeg dat uk er verschrikkelijk uitziet met al die kwaaltjes, maar das niet zo hoor. Heerlijk ventje!
he meiden

floortje, kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met testen hoor. Je maakt het wel spannend.

bep, jeetje kolven met de hand. Dat lijkt me lastig.

Hoe gaat het verder met het slapen van je kleintje?

Mamadeb das een flinke jongen nu. 1 kilo in een maand. zo zeg! en wat sneu van die uitslag. heeft ie er zelf last van?

Mini heeft zich weer pima vermaakt vandaag bij opa en oma. Lekker buiten in de wagen geslapen en slecht 1x gehuild. Geweldig toch?

Ik ben net weer wezen sporten. Nu met een kopje thee op de bank.

Rossia hoe voel je je nu?
Hey Teddy wat goed zeg dat je weer zo aan t sporten bent zeg! Ben echt blij als de kis savonds op bed liggen en ik op de bank kan ploffen, moet er niet aan denken zeg...

Volgens mij heeft hij er geen last van, hij lacht alleen maar, dus tja....
oh ik vind het wel erg fijn om weer wat te bewegen. Heb 4 maanden niets gedaan, ja achter de kinderwagen lopen, maar wil alles toch wel weer een beetje strak hebben voor de bruiloft. Ben wel weer op gewicht, maar er hangt nog wel een randje over mijn broek.
ach ja dat randje..... haha. Moet je mijn lijf eens zien na 2 zwangerschappen..... voel me er erg onzeker over, was ook echt een hele stap om weer sex te hebben met manlief. En hij maar tig x zeggen dat hij me zo mooi vond.... jaja dat geloofde ik dus echt niet. Maar goed ik moet gewoon steeds maar in mijn hoofd herhalen dat mijn lijf 2 prachtige mannetjes op de wereld heeft gezet en dat maakt dan veel goed, maar in bikini zal niemand me nog zien.... een burkini is meer wat denk ik...
ja dat is ook wel zo. een burkini is ook sexy toch? Je moet wat aan de verbeelding overlaten
Oh Mamadeb, wat moest ik lachen zeg om die laatste opmerking van jou hahahaha!!

Kan me heel goed voorstellen dat je met 2 kleine kinderen weinig puf overhoudt om te gaan sporten.

Ik heb nog niets eens kinderen en ik spijbel al regelmatig, zoals deze week...

Enne... fotootje van de kleine??

Teddy, goed hoor dat je hebt gesport. Je trouwdag is natuurlijk ook een goede motivator.

Rossia, hoe gaat t met jou? Nog pijnlijk?

OGG, heb je toch nog een leuke dag gehad, ondanks dat je niet de Efteling in ging? Vind t wel vreemd hoor, ben je off nog niet aan het werk, moet je wel met die mensen op pad. Of had je dat zelf aangeboden?

Floortje, kan me voorstellen dat je nog even wacht met testen. En negatieve test geeft ook wel een dreun.. Jezelf nog even niet gek maken, maarja.. lastig is dat he?!

Michigan, Bep en anderen, ik lees vol interesse jullie berichten over kolven.. mensen, wat is dat soms technisch zeg met al die hoeveelheden en afkortingen als tsr.. ... En nu lees ik dat je dus ook met de hand kunt kolven, dus zonder (elektr) apparaat?? Er gaat straks echt een wereld voor me open

Zo, heb even een verslag van een vergadering uitgewerkt, kom er overdag gewoon niet aan toe. Nog even voor de tv zakken met thee en m&m's en lekker op tijd naar bed.
Dag allemaal,

Rossia: wow, wat een goede score, 12 eicellen. Dat is echt goed. En daar zitten zeker wel bruikbare eitjes bij. Ik duim dat er goede bevruchtingen bij zitten. Succes op de 28e. Echt top.

Floortje: jij maakt het best spannend. Nog steeds niets en je bent wel misselijk....hm...dat zou betekenen dat je zw...We zullen zien. Ik hoop het voor je.

Hier gaat het verder zijn gangetje. Druk met werken. En ja, nog even en dan is het zondag=testdag. Ik ben zondag voor een paar dagen in het buitenland voor werk. Ik kom pas dinsdagavond terug. Ik zit te denken, dat als ik zondag nog steeds niet ongesteld ben, dat ik dan dinsdagavond test...maar of ik zo lang kan wachten? Ik weet het niet. Aan de andere kant vind ik het niet fijn om net voordat ik wegga te weten dat het niet gelukt is...Jeetje, wat moeilijk.

Ik blijf hopen op goed resultaat. Vandaag had ik echt krampen. Dat kan nog van alles zijn....

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr,

Gorgi
Okee Ellein, dus ik kan met gerust hart die kaartjes bestellen. Het wordt de laatste keer dat ze die voorstelling spelen, dus pas over een jaar, maar toch...

Ik kolf meestal eerst zonder de spray beide borsten. Daarna spray ik en wacht ik even en dan komt er ineens weer een tsr (voor Missc: toeschietreflex ) en kolf ik toch nog heel wat ml's extra. Dat dubbelzijdig kolven helpt kan ik me wel voorstellen. Als ik met de ene borst bezig ben, lekt de andere meestal al half leeg....

Mamadeb, het kdv op zich is goed. Heel ruim en schoon en veel te beleven. Maar ja, ik heb haar liever dichtbij mij. Ik ga 4 dagen werken (ben woensdag vrij). Net sprak ik een vriendin en zij zei dat haar uk ook de eerste keren slecht dronk. De laatste tijd ga ik ook naar een rustige plek hier thuis om te voeden. Misschien moet ik toch maar bij de tv voeden om haar aan drukte te laten wennen....

Jouw mini groeit echt hard zeg! Hoeveel weegt hij nu? En ook al een voorkeurshouding dus. Ik leg haar hoofdje elke nacht de andere kant op als ze slaapt. Wat zielig van die uitslag! Maar gelukkig heeft hij er geen last van.

Teddy, ook weer aan het sporten dus? Ik ben nu alweer ruim een maand bezig. Morgenochtend ga ik ook weer. Ik ben ook weer terug op gewicht maar baal een beetje van die slappe buik. En of die ooit weggaat??

Enne Mamadeb, ondanks dat ga ik gewoon in bikini hoor. Ik heb wel eens erger gezien. En anders kijken mensen gewoon maar de andere kant op!

Missc, je rolt er vanzelf in hoor. Voor je het weet ben je helemaal thuis in de vaktermen! Zie het maar als een gedegen vooropleiding die je hier krijgt.
Gorgi, cross! Wat spannend wordt het voor jou!

Moeilijke keuze. Ik zou denk ik toch zondag testen. Ik zat toendertijd in dezelfde situatie en heb ook voor de reis getest. Anders zit je zo in spanning daar... Maar als jij het kunt volhouden, zou knap zijn!

Ik hoop voor je dat de krampen van iets goeds komen!
bah geen goed nieuws hier. Daarnet bij afvegen beetje bloed. Begint altijd met een beetje dus weet gewoon dat dit niet goed gaat zijn.

Ik heb het zo gehad, ik weet niet hoeveel slecht nieuws ik nog kan hebben. Was bij ouders (samen met manlief) toen het gebeurde en heb zo ongeveer de hele terugreis zitten janken.

ik weet het even niet meer.
Nee he Floortje!!!!

Inderdaad, hoeveel slecht nieuws kan een mens krijgen? Huil maar, dat mag best. Heel veel sterkte!
He bah Floor, wat ontzettend balen zeg! Logisch dat je het even allemaal niet meer weet. Er zijn de laatste tijd zoveel dingen gebeurd in jouw leventje en die zijn meestal niet echt positief te noemen. En dan laat het zwanger worden ook maar steeds op zich wachten... Iedereen zou er in jouw situatie wel even een beetje doorheen zitten. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar verder dan een hele dikke virtuele kom ik vanaf hier helaas ook niet...

Liefs, OGG
Missc: het is niet echt een kwestie van aanbieden geweest...ik ben al een paar jaar verantwoordelijk voor de uitwisseling en nu dus ook. We hadden eigenlijk gehoopt dat ik inmiddels weer volop mee zou kunnen draaien, maar helaas. En omdat ik de persoon ben die steeds contact heeft gehad met de partnerschool en de hoofdverantwoordelijke van het project ben, is het logisch dat ik er ook deze week regelmatig bij ben. Voor sommige dagen hebben we gelukkig collega's kunnen charteren om mee te gaan, maar er bleven ook nog wat activiteiten over (tsja, ze willen natuurlijk alleen met de leuke dingen, zoals de Efteling mee he ) en de begeleidster van de uitwisselingsstudenten moet ook elke dag van het hotel naar bv het station worden gebracht. Ach nou ja, ik doe het mijzelf aan, maar ben wel elke dag blij als ik weer thuis ben en kan uitrusten. Want voor mijn bekken is het wel erg onprettig af en toe... Terrasje was trouwens heerlijk!
Teddy en mamadeb, hier is het ook tijd voor een burkini hoor...buiten de 7,5 kilo die er nog aanzitten van de zwangerschap (het waren er 35, dus we gaan de goede kant op ) heb ik erge striae op mijn buik en heupen en zaten er ook nog wat kilo's teveel aan van voor de zwangerschap. AMaar het is idd zoals mamadeb zegt: we hebben er geweldige mini's voor teruggekregen! (dat maakt voor mij iig al heel erg veel goed) Ennuh....ik trek wel gewoon ene bikini aan hoor, als mensen me niet willen zien, kijken ze maar de andere kant op!

Gorgi, voor jou is het dus spannend dit weekend!
Gorgi wat spannend zeg! En dat je zondag al mag testen joh, gaat echt snel! Tja en of je het dan al moet doen is een 2e.... zitten voors en tegens aan. Ik zou zeggen, volg je gevoel!

Floortje wat weer ontzettend K*T! heb er geen andere woorden voor. Knuffel

MissC ik zal binnenkort idd even foto op de mail zetten!

En vera uk is nu 6,2 kilo! Heerlijk manneke dus. Lengte was geloof ik 63 cm, maar dat weet ik niet helemaal. T was nl zo mega druk op t inloopspreekurr gisteren dat we zelf maar moesten wegen en meten en tja dat meten lukte niet zo goed in mijn 1tje.

OGG, ja je hebt ook wel gelijk dat mensen dan maar de andere kant op moeten kijken als ik in bikini loop, maar das meer voor mijn eigen gevoel zeg maar....
Goedemorgen!

Floortje wat verschrikkelijk balen is dit zeg. En wat een tegenvaller, iedereen en jij nog het meest had toch op ander nieuws gehoopt.

Meis ik kan weinig voor je doen dus ik blijf hopen dat het nu toch binnenkort raak is.

Gorgi spannend hoor! Ik duim voor je dat het gelukt is.

OGG hier ook heel veel striae, ik vind het echt verschrikkelijk. In mijn laatste twee weken van de zwangerschap is mijn buik explosief gegroeid en dat kon mijn huid niet echt aan. Het is nu natuurlijk nog rood en dat trekt nog weg naar wit volgens mij. Maar of je mij deze zomer in een bikini ziet? Ik ga wel voor een sexy badpak.

Teddy en Floortje ik denk dat jullie gelijk hebben met de reflux. Ik heb mini vannacht na de voeding (hij kwam trouwens pas na 7 uur!! Wat een kanjer he!!) op mijn buik gelegd en ik voel dat er steeds melk/ zuur omhoog komt. Hij begint dan de huilen en smakken/ slikken. Zo zielig. Ik heb erg met hem te doen.

Het slapen ging dus wel goed, vanaf een uurtje na de voeding. Zijn matras is nu omhoog dus hopelijk helpt dat met het slapen.

Ik ga zo op het cb vragen wat ik er nog meer aan kan doen.

Nu aankleden en dan op naar het cb, hopen dat meneer me dit keer niet onder poept en plast.

Tot later, fijne dag allemaal.

Liefs
oh lieve floortje wat klote zeg! elke keer weer dat beetje hoop en hup...weg hoop.

Denk dat het tijd wordt dat we een keer echt op de thee komen zodat we je eens goed kunnen vastpakken. Vind het heel naar voor je meid.

mimpje 7 uur! goed bezig. En wat zielig als het reflux blijkt te zijn. Daar kunnen ze erg veel last van hebben.

Zo met mini naar het cb. Ze krijgt haar 2e prikjes. och gos...

Ben ook erg benieuwd hoeveel ze nu weegt. De vorige keer was 2 april toen was ze 4290.

De zon komt er door. Dat wordt wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven