2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

@Maedl; meid, wat kut! meld je ziek en ga lekker naar huis! Hoezo moest je naar de gyn en i.p.v Vk?

@teepje; gaat het echt over? heb je nog tips?

@raar; met 'iedereen' bedoelde ik mijn directe collega's en verder mensen die ik niet echt ken. Zoals personeelszaken. Ik vond het echt niet leuk dat die het allemaal al wisten en mijn eigen ouders nog niet. Ouders waren heel blij!

@Nelleke; en......wat zei de dokter?
Ahh nee Maedl!! Wat K** zeg!!!!

Ach Meadl wat vreselijk voor je.. Dat lijkt me zo verschrikkelijk als je eindelijk langs mag komen en er dan niets (meer) blijkt te zijn. Wat vreselijk. Nog voor ik Joda's berichtje las dacht ik ook als eerste: meldt je ziek! Niemand weet het maar het is niet eerlijk naar jezelf toe dat jij daar met een uitgestreken gezicht moet gaan zitten werken terwijl je het wel kan uitschreeuwen.. Sterkte met de 2e test vandaag.

Nelleke heb je de HA al gebeld??

Joda sterkte met je misselijkheid, zie t nu bij een collega elke dag, zodra ze binnen is eerst 3 keer overgeven voor het 9 uur is, daarna kan ze dan wel even redelijk werken. Tijdens de lunch probeert ze wat te eten en daarna komt t er elke dag vrolijk weer uit.. Vreselijk en vooral als je t ook op je werk hebt lijkt t me echt niet fijn. Hoop maar dat t snel overgaat bij je! Wel leuk dat je ouders zo enthousiast waren :-)

M'n temp stijgt weer.. vreemd.. blijf deze week ff doorgaan met ovulatietesten, volgens eigen berekening zou eisprong pas do of vrijdag zijn, en wil hem niet missen!
Joda, VK kennen ze hier niet, behelave bij de bevalling zelf. Hier in AT ga je voor alles naar de gyn.

Test is morgen Marloes, en dan zien we verder. Ziek melden heb ik wel aan gedacht maar alleen thuis lopen janken is ook niet echt fijn, dan liever afleiding op mn werk. Tot nu toe gaat het redelijk.
@maedl: oh nee, wat vreselijk k** zeg! Hoe ver zou je nu zijn? En heb je ook klachten, zoals bloedverlies en buikpijn ofzo?

Duim voor je dat de test morgen een andere uitslag geeft.....in elk geval een dikke

@emytje: wat knap dat je het verborgen hebt kunnen houden!

Hoe reageerde hij? En idd, je kan direct de vk bellen hoor. Ik heb ook m'n huisarts ingelicht toen ik een keer medicijnen nodig had.

Hier rustig op het wachtbankje....1 augustus NOD, dus duurt nog even. Wie komt er naast me zitten?
Maedl wat erg!!! Wat een megateleurstelling moet dat zijn geweest...

Geen last van bloedverlies oid gehad?
nee, geen bloedverlies dus hou de moed er nog in, ik heb verder geen buikpijn of bloedverlies dus ik mag hopen dat de waardes morgen weer stijgen. *duimduim*
Hoi Meiden,

Ik heb gebeld, mijn eigen ha is op vakantie dus moet naar een andere ha toe, maar die kreeg ik niet te pakken vandaag, moet morgen ochtend tussen 9 en 11 nogmaals bellen.

Nog steeds niet ongesteld dus. Ben nu 2 weken overtijd (dag 49), gister nog een keer getest en wederom negatief. Vindt het zo eng... straks is er iets niet goed?! Dat maakt me bang.

@Meadl: Hopelijk is morgen alles goed?! Ik zal voor je duimen!
oh Nelleke, kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, dat wachten is een ramp.
@meadl: o nee! Ik had precies hetzelfde met bloedverlies... Bij 5 weken niets te zien, 8 weken ook niets. Hcg laten testen en waarden waren 7. Kortom miskraam. Hoop dat het bij jou anders uitpakt! Duim voor je! X
Een zoon!
.
Hee balen Nel nog een dag wachten.. Nou hoop maar dat je morgen meteen langs mag komen bij de vervanger om een een test te laten doen! Probeer je niet gek te laten maken! Nu ff niet meer googlen voor je de uitslag hebt! Anders maak je jezelf alleen maar drukker..

Duim voor je Maedl dat er morgen betere waardes uit je test komen.. maar kut blijft het...

Als je werk je afleiding geeft is het goed. Maar kan me zo voorstellen dat je vandaag nergens zin in hebt..

Troela ik weet nog niet zeker of ik nu al wel of niet op t wachtbankje zit haha. Maar onze NOD is ongeveer rond dezelfde tijd, dus wacht daarop met je mee!
Juf op vakantie: ik zit al zo'n 4 weken op het wachtbankje.... Test ga ik van het weekend doen... Heb wel bijzondere, dikkere, gelly, melkwitte afscheiding (excuses). Niet in het inlegkruisje, maar (sorry) wanneer ik bij mezelf naar binnen ga(lees: juf panisch kijkt of er al bloed aankomt). Ik kwam er ook op een andere manier achter, maar er staan al genoeg vieze details hierboven ;)....

Zwangere dames: wat waren jullie eerste verschijnselen in week 4. Ik had er volgens mij weinig. Begon pas in week 5 ofzo?!? Gek dat je dat vergeet... X
Een zoon!
@juffertje; mijn verschijnselen waren: dikke tieten, een gekke ijzere smaak in mijn mond, (week 3,4) meer niet. Afscheiding kreeg ik pas later in week 4

@Nelleke; nog langer in spanning

@maedl; het kan dus eigenlijk nog alle kanten op. Ik duim voor je!
Meadl: sterkte! Wt ontzettend spannend zeg, ik duim voor je!

vandaag een ovu test gedaan, maar niks te zien.....hoop dat ik m niet net heb gemist omdat ik iets later begon met testen.....Ach we klussen om de dag, dus er moet een goede dag tussen zitten....

nelleke, succes met bellen morgen, hoop dat je meteen terecht kunt...
Maedl: wat ontzettend klote! Hou je taai, ik duim voor een goede afloop!

Juffertje: van die afscheiding heb ik ook last. En als die korte menstruatie nu gewoon een innestelingsbloeding was en ik binnen nu en no time gevoelig borsten krijg, ben ik misschien zwanger

Voor de rest snap ik er geen jota meer van, dus ik sta gewoon gezellig met jullie te kletsen voor het wachtbankje, terwijl jullie erop zitten!

Kan een blijvend licht streepje ook wijzen op een zwangerschap, toevallig?! Iemand!?

Zucht, je moet toch wat he...
@Mayala; ja, het kan zo zijn dat een blijvend licht streepje op je ovu-test wijst op een zwangerschap! Er zijn hierover diverse topics, moet je maar eens lezen.
Das mooi, want witte afscheiding kan daar ook op wijzen! En die heb ik ook!! Hahaha, heb die test dalijk helemaal niet meer nodig!
Hellow hellow,

@Emytje!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Joehoeee!!! En prachtig verhaal dat je stiekem getest hebt, had ik ook gedaan.. En mn vent gebeld toen hij onderweg was in de auto... Hij kreeg gelijk een heeeeeeeel warm gevoel van binnen, terwijl ik toen nog niet 'echt' een 'echte' streep zag, weet je nog??? Knap dat je zo hebt kunnen acteren whahah!!

En idd, de VK bellen is voldoende mits je geen gezondheidsklachten hebt en je onder begeleiding van de gyn moet? Dan zul je over een week of 4 waarsch een termijn echo krijgen.. Slimme tip: Als je een beetje vaag doet over je verwachte uitgerekende datum dan krijg je eerder een termijn echo.. Sorry, heel gemeen!! Maar je wilt natuurlijk zo snel mogeijk een echo haha en ze kunnen al vrij snel iets zien. Ik vond het echt fijn dat ik bijna gelijk zo'n echo kreeg ter geruststelling. En een meisje die ik ken had dit trucje ook al door bij de 2e hahahha!!! (Ik hoop dat er geen strenge verloskundigen meelezen, die hebben het waarsch al druk genoeg)

@ Joda Meid... ik weet het lieve schat.. Het is gewoon simpelweg KL*TE!!! Gaat het over, uhmmm ja bij de meesten wel..rond een weekje of 12. Ik stond gister nog naast mn auto te kotsen bij week 17 dus..

Tips: Blijf de hele dag door eten, bij mij hielp veel brood, maak je niet druk als je geen groente naar binnen krijg maar slik wel even een goede multivitamine (geen davitamon dus), bij mij helpt melk ook goed ben niet zo'n cola fan ivm veel suiker, niet teveel koolzuur, niet te scherp eten, ik was vandaag welw eer superberoerd en dan helpen frietjes van de Mac erg goed haha!!

En hoe cliche, goed uitrusten. Dat heeft mij echt geholpen en helpt nog steeds. Het lijkt heel tuttig, maar als je kunt tussen de middag/na je werk even gaan liggen doet echt wonderen. Ook al voel je je miss nog lang niet zo zwanger dat je daaraan toe bent..

Nou ja, heb je specifieke dingen dan moet je het maar laten weten. Ik denk dat ik ongeveer alles wel gevoeld heb die eerste 14 weken...

@ Maedl, wat erg voor je meid! En wat raar!! Ik ben erg benieuwd naar de test morgen. Sterkte meid, en als thuiszitten niet goed voelt zou ik het ook niet doen. Ik hou ook van afleiding!

@ Troela, niet te gespannen achter dat stuur he, straks krijg je kramp hihi!!

@ Juffertje uhmm.. ik weet t niet echt goed meer.. Had toen veel last van mn borsten en was extreem moe met sporten achteraf... Qua hele rare dingen geen idee, moet ik even teruglezen haha!

Gisterochtend voordat ik naar kantoor lopen kotsen op de oprit hier..pffff.. en de buurman zag me.. Ahum.. Daarna ongeveer weer na 20 km maar ff gestopt bij tankstation en heel netjes mn voetjes buiten de deur en kwam de volgende boterham eruit. :puke: Je raakt er bijna aan gewend, ik pak mn flesje water en spoel mn mond. Veeg mn mond af en rij weer door..haha hoe bizar! En dat terwijl ik echt NIET kon kotsen..brrrr..

Gisreraaf al om 8 uur naar bed gegaan, echt zo'n dipdag. Maar over het algemeen gaat het beter.

Ja leuk he dat je het nu kunt gaan voelen. Ik had net ook alweer 'jeuk' in mn buik, dan aait het kindje blijkbaar de binnenkant van de baarmoeder. Liefffffff!

Ik ga lekker slapen, succes meiden met wachten, rotnieuws verwerken en supernieuws vieren!!

Kuss Angie
@mayala/joda: dan snak ik ook naar verschijnselen als kotsmisselijkheid en enorme borsten! Excuses voor degene die niet meer kan door deze verschijnselen....

Nu ik vakantie heb, heb ik zoveel tijd om na te denken... Ik wil het zo GRAAG! Ppfff, dacht dat ik de nuchtere juffer was....
Een zoon!
@Maedl, wat een slecht nieuws zeg! Ik hoop echt voor je dat het loos alarm is!

@juffertje: je zei dat je zoveel vergat, ik raad je ook echt aan om bij een zwangerschap, of nu al misschien een dagboekje bij te houden. Geen hele epistels hoor, maar gewoon elke dag even kort noteren wat je allemaal hebt gevoeld enzo. Ik heb dat gedaan en echt grappig om terug te lezen, ik ben de ergste periode namelijk nu al vergeten!

Trouwens, om nu te snakken naar misselijkheid, dat vind ik wel wat ver gaan. Dat is gewoon echt heel vervelend, ook al is een kindje krijgen geweldig, ik vond die eerste 3 maanden echt heel vervelend en superzwaar. Ik heb me die weken alleen maar zorgen gemaakt en ziek en somber gevoeld. Niet echt iets waar ik fijn op terugkijk. Als het goed is is het het allemaal waard, maar die roze wolk waar sommigen het over hebben, geldt voor mij echt niet! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun iedereen snel een zwangerschap, maar dan wel met niet al te veel kwalen, want dat kan ook!
@teepje: je hebt helemaal gelijk... Bedoelde het ook niet zo hoor. Maar wanneer je geen idee hebt zouden verschijnselen heel fijn zijn, soms...
Een zoon!
Houd sinds mijn mk trouwens alles bij in mijn Iphone...
Een zoon!
@angie: super dat je hem/haar al voelt bewegen! Wat gaat dat snel! Wilde jij nou weten of het een jongetje of een meisje wordt?

@maedl: oei, laten we hopen dat jouw gyn het toch niet goed gezien heeft, maar als de meting ook niet zo positief was... klinkt het wel twijfelachtig... maar je weet nooit, dus ik duim voor je! Kan me wel voorstellen dat afleiding beter helpt dan alleen thuiszitten. Zou bij mij ook zo zijn. Toch moet je ook je emoties kunnen laten gaan hoor, dus je hoeft niet alleen afleiding te zoeken volgens mij...

@nelleke: ook voor jou duim-duim-duim!

@juffer: ben toch benieuwd naar de vieze details van post 15:58

@mayala: daar is ook echt geen peil op te trekken he? Ik weet dat het kan maar die blijvend lichte steepjes bij mij betekenden in ieder geval helemaal nada. Ik denk dat het voor je zelf het handigst is om bij korte bloedingen ook van ongesteldheden uit te gaan. Die kans is uiteindelijk het grootste en dan kan het alleen maar meevallen gewoon doorklussen, niet op dat bankje gaan zitten, haha!

@teepje: nou, ik snak ook echt niet naar misselijkheid heb de afgelopen weken genoeg misselijkheidsaanvalletjes gehad en was niet eens zwanger. Ik dacht dus nog: als dit het is, dan ga ik het niet leuk vinden! Maar juffer bedoelt natuurlijk: ik snak naar zwanger zijn hoeveel weken ben jij nu eigenlijk?

@pink: nouja, nelleke, lily, emy, johanna, angie, marloes, janine en meike kunnen ook zomaar zo dapper zijn om hun eigen naam te gebruiken. Bij mij mag je er rustig van uit gaan dat het een codenaam is haha!

Zo nou... stilte voor de storm hier. 3 maal is scheepsrecht he! Hier worden de agenda’s voor de komende weken zo leeg mogelijk gemaakt. Rare Man is daar toch wat minder goed in merk ik...
Hier weer eens een schimmelinfectie te pakken gggrrr is al weer de zoveelste. Vanochtend bij de ha geweest, ze heeft een kweekje genomen om te checken of die infecties misschien niet door een bacterie ofzo worden veroorzaakt. Volgende week de uitslag. Nu een zalfje meegekregen en voor de zekerheid voor vriend een pilletje. Maar er wordt hier dus niet gesekst....brandt als de hel! Dus nu echt op het wachtbankje....

@maedl: succes hè morgen, duim voor een goede uitslag !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven