3 kinderen, weinig leeftijdsverschil
dinsdag 8 september 2009 om 11:22
dinsdag 8 september 2009 om 11:43
dinsdag 8 september 2009 om 12:02
Toen de oudste 3,5 jaar was, werd de jongste geboren, dus baby, peuter en bijn kleuter. We zaten toch al in een ritme, dus die derde ging eigenlijk vanzelf mee. Heb het nooit als druk ervaren, want ik vond van 1 naar 2 inderdaad een grotere overgang.
Nu zijn ze allemaal naar school en heb ik tijd genoeg!
Oja, ze hebben veel aan elkaar, ze kunnen heel goed samen spelen, want ze schelen 1,5 met elkaar, dus ook dezelfde interesses vaak.
Nu zijn ze allemaal naar school en heb ik tijd genoeg!
Oja, ze hebben veel aan elkaar, ze kunnen heel goed samen spelen, want ze schelen 1,5 met elkaar, dus ook dezelfde interesses vaak.
dinsdag 8 september 2009 om 12:57
dinsdag 8 september 2009 om 13:03
Mijn zoons zijn 7, 9 en 11... helemaal leuk! Ze hebben ontzettend veel aan elkaar, ik had het niet anders gewild.
Ik heb het niet ontzettend als belasting ervaren voor mijn lijf, het was meer de "flow" van zwanger zijn, bevallen, borstvoeding. Je zit er toch al in, zeg maar.
En ja, het zijn tropenjaren maar ook daarvoor geldt: als je er midden in zit, heb je het niet zo in de gaten.
Nu ze groter zijn denk ik vaak: pfiew best rustig zo, dat ze een beetje een "eigen leventje" krijgen.
Ik heb het niet ontzettend als belasting ervaren voor mijn lijf, het was meer de "flow" van zwanger zijn, bevallen, borstvoeding. Je zit er toch al in, zeg maar.
En ja, het zijn tropenjaren maar ook daarvoor geldt: als je er midden in zit, heb je het niet zo in de gaten.
Nu ze groter zijn denk ik vaak: pfiew best rustig zo, dat ze een beetje een "eigen leventje" krijgen.
dinsdag 8 september 2009 om 13:21
quote:Helenita2 schreef op 08 september 2009 @ 12:57:
[...]
Wow! Is dat niet ontzettend zwaar geweest voor je lichaam, drie zwangerschappen en bevallingen zo kort op elkaar?
Heb hele fijne zwangerschappen en bevallingen gehad. En makkelijke kids. Scheelt allemaal
Tuurlijk is het wel even een aanslag op je lijf, heb toch 3 kinderen op de wereld gezet in 2 jaar en 4 maanden. Maar ik vond/vind het goed te doen en nu erg leuk.
Mensen zeggen o.a. vaak dat het ow zo'n nadeel is om er 3 in de luiers te hebben...tjsa, ik ben toch al met luiers in de weer, mij lijkt t niet fijn om er eentje van 6 te hebben en nog een peuter.
Druk? Jawel, maar ook erg genieten.
Moet ook zeggen dat ik niet erg slecht uit de strijd ben gekomen, nog 5 kilo te gaan en dan zit ik weer op mn trouwgewicht! (getrouwd; een jaar voor het krijgen van kids)
Als ik het over zou kunnen doen deed ik het weer zo.
[...]
Wow! Is dat niet ontzettend zwaar geweest voor je lichaam, drie zwangerschappen en bevallingen zo kort op elkaar?
Heb hele fijne zwangerschappen en bevallingen gehad. En makkelijke kids. Scheelt allemaal
Tuurlijk is het wel even een aanslag op je lijf, heb toch 3 kinderen op de wereld gezet in 2 jaar en 4 maanden. Maar ik vond/vind het goed te doen en nu erg leuk.
Mensen zeggen o.a. vaak dat het ow zo'n nadeel is om er 3 in de luiers te hebben...tjsa, ik ben toch al met luiers in de weer, mij lijkt t niet fijn om er eentje van 6 te hebben en nog een peuter.
Druk? Jawel, maar ook erg genieten.
Moet ook zeggen dat ik niet erg slecht uit de strijd ben gekomen, nog 5 kilo te gaan en dan zit ik weer op mn trouwgewicht! (getrouwd; een jaar voor het krijgen van kids)
Als ik het over zou kunnen doen deed ik het weer zo.
dinsdag 8 september 2009 om 14:58
Ha, dat doe je goed, Nurse!
Grot gezin lijkt me geweldig in de zin van zo'n Italiaans pastasaus tafereel (grote tafel met kinderen, aanhang, kleinkinderen....)!
Heb zelf niet zo het verlangen hoor; heb 1 dochter (3,5) en vind het heerlijk zo. Ben bovendien 40 dus het zit er waarschijnlijk niet meer in.
Grot gezin lijkt me geweldig in de zin van zo'n Italiaans pastasaus tafereel (grote tafel met kinderen, aanhang, kleinkinderen....)!
Heb zelf niet zo het verlangen hoor; heb 1 dochter (3,5) en vind het heerlijk zo. Ben bovendien 40 dus het zit er waarschijnlijk niet meer in.
dinsdag 8 september 2009 om 15:17
Leven loopt zoals het loopt he?
Ik ben jong getrouwd (22) en jong moeder geworden.
Ben nu dus 26 en heb 3 kids. (dat is jong voor deze tijd )
Ohja, lijkt me ook zo gezellig een echt groot gezin!
Maar helaas, het is al duur genoeg... heb altijd gezegd dat ik dr wel 4 wil maar dat gaat toch niet door.
3 kinderen (twee meiden en een jongen) is genoeg voor ons
Kan me wel iets bij voorstellen dat je het heerlijk vind;
Als ik onze oudste even alleen heb kan ik ook zo genieten van de rust, de gesprekjes, dat ik niet continue moet opletten, dat ze zich prima alleen kan vermaken...
De meiden van ons kunnen als ze samen wakker zijn heerlijk spelen maar zitten sommige dagen elkaar soms ook zo in de haren!
Nu over een jaar is het weer heel anders allemaal
(Ja, dan zit onze jongeman in zo'n bewerkelijke leeftijd )
Ahum, wel offtopic geloof ik he?
Ik ben jong getrouwd (22) en jong moeder geworden.
Ben nu dus 26 en heb 3 kids. (dat is jong voor deze tijd )
Ohja, lijkt me ook zo gezellig een echt groot gezin!
Maar helaas, het is al duur genoeg... heb altijd gezegd dat ik dr wel 4 wil maar dat gaat toch niet door.
3 kinderen (twee meiden en een jongen) is genoeg voor ons
Kan me wel iets bij voorstellen dat je het heerlijk vind;
Als ik onze oudste even alleen heb kan ik ook zo genieten van de rust, de gesprekjes, dat ik niet continue moet opletten, dat ze zich prima alleen kan vermaken...
De meiden van ons kunnen als ze samen wakker zijn heerlijk spelen maar zitten sommige dagen elkaar soms ook zo in de haren!
Nu over een jaar is het weer heel anders allemaal
(Ja, dan zit onze jongeman in zo'n bewerkelijke leeftijd )
Ahum, wel offtopic geloof ik he?
dinsdag 8 september 2009 om 15:26
Wauw TheNurse, da's wel heul rap! Leuk hoor, ik sprak een keer twee zussen (van inmiddels in de twintig) die ook met z'n drietjes thuis waren, met allemaal minder dan een jaar ertussen, en die vonden het fantastisch. Ook op die leeftijd dus nog, en ze wilden als ze zelf aan kinderen begonnen ze het liefste ook zo snel omdat ze altijd zoveel aan elkaar gehad hadden, in elke fase.
Mijn kinderen zitten ook redelijk dicht op elkaar. De oudste en de middelste schelen anderhalf jaar, en de middelste en de jongste twee jaar. Ik vind het echt aan te raden, doordat ze elkaar hebben is het helemaal niet zoveel druk. Alleen 's ochtends is het flink doorwerken om iedereen op tijd gewassen, aangekleed, gevoederd en getandenpoetst te krijgen. Maar verder super. En ik vond het verschil van 0 naar 1 zo wereldschokkend dat ik voor die andere twee erbij mijn hand niet meer omdraaide . Eigenlijk vond ik twee kinderen zelfs makkelijker dan 1, omdat ik niet meer zo op die ene hoefde te focussen. Werd er een relaxtere moeder van .
Mijn kinderen zitten ook redelijk dicht op elkaar. De oudste en de middelste schelen anderhalf jaar, en de middelste en de jongste twee jaar. Ik vind het echt aan te raden, doordat ze elkaar hebben is het helemaal niet zoveel druk. Alleen 's ochtends is het flink doorwerken om iedereen op tijd gewassen, aangekleed, gevoederd en getandenpoetst te krijgen. Maar verder super. En ik vond het verschil van 0 naar 1 zo wereldschokkend dat ik voor die andere twee erbij mijn hand niet meer omdraaide . Eigenlijk vond ik twee kinderen zelfs makkelijker dan 1, omdat ik niet meer zo op die ene hoefde te focussen. Werd er een relaxtere moeder van .
dinsdag 8 september 2009 om 19:26
Wat leuk deze ervaringen te lezen! Ik wil ook graag een groot gezin en ben nu zwanger van nummer 2 (als die geboren wordt is de eerste 14 maanden). Veel mensen roepen 'dat gaat nog heel zwaar worden enzo...' en ik weet ook wel dat het lang niet altijd makkelijk is maar het lijkt me heerlijk twee kindjes die straks samen kunnen spelen, samen filmpje kijken, haha... najah.. geheel off-topic aangezien nummer 2 nog geboren moet worden maar leuk te lezen dat meer mensen enthousiast zijn over klein leeftijdsverschil.