35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Hallo meiden, daar ben ik weer! En met verrassend nieuws: ik ben zwanger! Ik kan het nog amper geloven. We waren een weekendje weg en zondag was de testdag. Ik had een test meegenomen maar zag er eigenlijk niet zo het nut van in om hem te doen. Had zaterdag en zondag wat rozig slijm en ik voelde me hartstikke ongesteld. Ik was dan ook superverbaasd dat er een, weliswaar een heel vaag, teststreepje verscheen. Mijn eerste gedachte was dan ook:"oh, kennelijk ben ik dus toch even zwanger geweest en nu breekt de menstruatie door". Overigens begint mijn menstruatie nooit met rozig slijm maar met bruine prut, maar allez. Maandag en dinsdag kwam daar dan die bruine prut en jeetje wat voelde ik me enorm ongesteld . Vandaag wilde ik de kliniek bellen om volgens het protocol de uitslag van de test door te geven (en te zeggen dat ik was gaan menstrueren), maar ik voelde natuurlijk al op m'n klompen aankomen dat ze bij een dergelijk verhaal me zouden vragen om nóg een keer te testen, dus dat deed ik vanochtend maar even "voor de vorm". Ik viel zowaar om van verbazing, een dikke positieve teststreep! 15 mei heb ik een afspraak met de gynaecoloog en zal er een echo worden gemaakt. Tot die tijd (sowieso de eerste 12 weken) blijft het natuurlijk spannend. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik overigens helemaal geen roze/bruin "bloed"-verlies gehad, maar een vriendin van me had dit bij 2 van de 3 (probleemloos verlopen) zwangerschappen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk dat ik er wel een beetje onzeker over ben maar dat is ook niet zo raar natuurlijk aangezien ik het nog maar weet sinds vandaag en ik er heilig van overtuigd was dat ik ongesteld was . Tot later allemaal! Duik nu lekker m'n bedje in!
Yesssssssssssssssss Maria!! Wat ontzettend gaaf wijfie!! Sjemig zeg, zit gewoon met tranen in mijn ogen....

Wat een goed nieuws zeg! Natuurlijk is het spannend de 1e 12 weken, maar dit is alvast binnen.

Joehoeeeee
@Maria; GEFELICITEERD meid , super zeg. Geniet er maar van, de eerste stap is gezet.
Maria: GEFELICITEERD!!!> Jeetje wat een verrassing! Ben zo blij voor je...Leuk weer een zwangere erbij! Geniet ervan meid!

xx
Wow! Maria, wat een super bericht! Weet niet wat ik lees, omdat je inderdaad al dacht dat je ongesteld zou worden.

Ik heb zelf nooit bloedverlies gehad bij zwschappen, mijn beste vriendin bij al haar zwangerschappen, die allemaal goed verliepen. Alleen bij de eerste zwschap had ze het niet.

Geweldig super nieuws!

O en suffeltje, jij ook van harte natuurlijk! Kan me voorstellen dat je wat ontdaan bent. Bij ons was Beertje ook niet gepland, voelde me toen ook wel suf ja. Binnenkort kun je lekker gaan genieten, als je een beetje aan het idee bent gewend!

Lieselot, naar voor je dat bericht!
Dacht even snel bijlezen, maar wauw Maria: wàt fijn!!!!!! Ik ben d'r helemaal blij van. Wat een verwarring zeg! Wordt je gevoel toch ook overhoop gehaald. Hoop nu met jou, jullie, dat het allemaal goed blijft gaan, maar dit positieve nieuws heb je iig binnen

Lieselotje: sterkte! Wat een akelig bericht. Ik hoop dat het verder goed met je gaat!

Suffeltje: geniet er ook van, ik geloof vast dat je het ook wilde, je moest alleen even over 'de streep' getrokken worden. Prachtig, de natuur die toch in onze 'maakbare' wereld de baas blijft. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoi Pira: Fysiek valt t je geloof ik niet zo mee, maar wat heerlijk dat je huizen + tuin zo opknappen! Wat mooi om te lezen hoe je je kleine meisje voelt bewegen, de verschillen ook. Geniet van alle nieuwe dingen in de zon !

Watever: Sterkte met alles!! Ik hoop dat er snel vorderingen komen. Het lijkt me dat als je zo druk bent, je minder v je zwschap kunt genieten. Geniet van de zon als je kunt en anders iig van je nieuwe bed!

Snok: ben zo benieuwd hoe het met je is!

En Beer: druk, maar genieten bij jou of? Wat een mooi jaargetijde voor een baby, lekker mee naar buiten en ook weer: in de ! Gaat het nog steeds goed met Beertje en jullie andere kinderen?

Varadientje: hoop voor je dat t een vruchtbaar weekend was, maar dat je het iig leuk hebt gehad, ook op het feest!

Marimoh: hoe is het met jou? Zijn alle kamers in huis nu (bijna) klaar?

Met mij gaat het echt beter nu, heb veel meer energie en zie het weer meer zitten ondanks alle (soms best zware) dingen. Mijn directeur vindt het arbo-advies te voorzichtig, heeft nw voorstel gedaan, waardoor ik nog ruime week thuis ben. Nou, ik geniet er nu maar van. 't Is best met 'm! Hoop verder in de komende paar mnd weer zover te zijn dat ik voor n nwe zwschap wil gaan. Vind het mooi te merken hoe mn lichaam nu 'voelt' en weken geleden, toen ik niet moest dènken aan nwe zwschap, alles veel en zwaar was. Zou alleen nog wat betere conditie willen hebben, omdat zwschap veel v lichaam vraagt (heb ook jou Pira in gedachten: eerst zo energiek, nu valt t toch echt zwaarder..), al voelde ik me juist tijdens mn zwschappen fantastisch en wil ik er ook niet zo'n ding van maken.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

Lieve groet en een fijne dag voor allemaal,

Carlot
Carlootje bedankt voor je lieve bemoedigende woorden!

Gelukkig gaat het weer een stukje beter. Ik begin er wel een goed gevoel over te krijgen dat het wel goed komt. Probeer inderdaad maar te genieten van het zonnetje zodra het kan, zit sterk aan een paar uurtjes vrij te denken voor morgen....

En nieuws zoals dat van Maria................dan kan je dag toch niet meer stuk!! Vind het echt zo te gek voor haar!
MARIA WAUWWWWWWW!!!!! oh ben helemaal happy en emotioneel. meis, wat fantastisch en verrassend. ik had je verhaal gevolgd en was ervan overtuigd dat je ongesteld was geworden. goh zeg......proficiat en natuurlijk snap ik je verwarring en onzekerheid maar weet je ondertussen ben je mooi zwanger!! echt ben zo blij voor je, joepie!!!!!

mbt bloedverlies, heb ik niet in het begin gehad, enkel 1 dag bruinige prut en dat blijkt toch waarschijnlijk mn ei-dag-bevruchting te zijn geweest, toen ik terug rekende. heel maf, had ik anders nooit maar het was bij mij toen sowieso rommelig en ik had 2 weken ervoor een soort van "blackout" gehad met hevig braken, extreem lage bloeddruk e.d. dus mn lijf was de kluts kwijt...maarja elke zwschap is adners en er zijn er vrij veel die wel in t begin wat "verlies" hebben.

lieve meiden wat is er lekker veel geschreven, heb nu geen tijd te reageren maar wil wel zeggen, weet niet meer wie t schreef, geloof Carlot; ik ben normaal nogal bezig bij (mezelf weinig rust gunnen) dus heb t gevoel dat ik de rekening deze laatste weken dubbel gepresenteerd krijg. gisteren en vandaag hadden redelijk rustige dagen moeten zijn met ook tijd voor mezelf en zwemmen enzo.....tja dan belt er een klant tussendoor met iets dringends en kan ik geen nee zeggen dus moet ik nu weer als een speer richting gardameer (niks zwemmen of in zon zitten dus.....). ik weet en snap inmiddels datik echt moet gaan communiceren dat ik verlof heb......en tja ik voel dat bijna als "falen" " verplichtingen niet nakomen", ook weer niet zo expliciet maar toch. leg de lat behoorlijk hoog voor mezelf. naja vanaf morgen neefje met vriendin op bezoek en daar ga ik lekker van genieten en dan volgende week echt 80% alles afronden. lieve meiden tot snel, fijne dag XX
Pira, ik snap het wel. Je bent natuurlijk eigen baas. Maar toch... doe eens rustig aan jij!! Wat zegt je man ervan? Word hij af en toe neit verschrikkelijk boos op je?

Gas terug, voor je het weet ben je moeder!
Watever, ik word helemaal emotioneel van je "reprimande" en je hebt helemaal gelijk hoor!!! ben nu zoo moe, ben dr misselijk van........kan echt niet nog eens koken dus wordt pizza (niet erg hoor!)

mbt piraman.....die is nog slagje erger dan ik dus daarin steunen of remmen we elkaar niet echt, ....hij roept wel steeds "ga nu eens stoppen" - "ga nu eens rustig aan doen" maarja hij snapt ook wel weer dat ik er zoals vandaag op af stuif.

ach straks lekker slapen en bijna fijn weekend voor de boeg.....ik denk aan je woorden, dankje!!
he lieve meiden,

sorry dit is een enorm egobericht, heb nog niet alles terug kunnen lezen. Maar eerst nog even een voor Beer! Gefeliceerd met je kleine grote Beertje.. Een voor Pira en Snok in de laatste weken en natuurlijk een dikke voor Maria en Snuffeltje. Ben enorm blij voor jullie, weet hoe je ernaar verlangd hebt Maria!

Heb jullie vreselijk verwaarloosd, zelfs vergeten om even hier te posten dat ik bevallen ben van een prachtig eigenwijs meisje! Het was dan ook geen ideale bevalling helaas, kan niet zeggen dat de pijn ondraaglijk was, al leek dat soms wel zo. En persweeen zijn vreselijk, eigenijk erger dan de zware laatste 6 uren, maar na uren weeen en anderhalf uur persen kon ik alsnog naar de OK omdat mijn meisje niet door het bekken kon of wilde. En dat vond ik echt enorm balen. Achteraf is het een verstandige en enige keuze geweest, vacuumding was onverantwoord geweest en gyn zei dat mijn baarmoederwand zo dun was geworden na het goede weeen opvangen en persen dat t leek dat ik drie kinderen had gehad. Dus aan mijn inzet heeft het gelukkig niet gelegen, vond natuurlijk dat ik had gefaald e.d. Je kent het wel, en dit nieuws was dus wel fijn. Maar het fijnst was natuurlijk dat mijn meisje helemaal mooi en gezond is geboren, alles lijkt goed te gaan gelukkig. Ze heeft wel meteen impetigo gekregen na het ziekenhuis en is soms verschrikkelijk onrustig. Dus Beer, heb heel veel vragen maar dat komt wel als je het minder druk hebt. Want lieve Pira e Snok bereid je maar voor, misschien ligt het aan mijn onervarenheid, en de borstvoeding waar ze soms elke anderhalf uur zin in lijkt te hebben. Maar ben soms al blij als ik voor 4en heb kunnen douchen! Ze slaapt nl niet na elke voeding in en wil alleen op mama's schoot of aan de borst rustig worden. Ja ik verwen haar, en het is heerlijk. Al heb ik haar vannacht even door late huilen want toen was ze zo moe maar kon ze niet in slaap komen dat ze even door het huilen heen moest. Soms weet je niet waar je aan begonnen bent, als je zoals ik gewend bent om druk je eigen leven te leiden met krant, trein, gsm, afspraken en veel weg zijn. Nu al weken vooral thuis, naar huisarts is een echte uitstap etc. Echt grappig, maar merk dat ik nu 3 weken later toch echt bijna hersteld ben. Wond doet beetje pijn en mag nog niet zwaar tillen maar voel me al zoveel beter gelukkig. En mijn meisje begint al steeds meer dag en nachtritme te ontwikkelen gelukkig dus hopelijk worden de nachten iets makkelijker.

Lieve Lieselotje, zal nakijken op andere topic wat er is gebeurd in je omgeving. Vreselijk klinkt het. Heel veel sterkte. Ben ook extra blij met ons meisje en besef hoe kwetsbaar ze zijn.

Een week na de bevalling is een vriend van me zijn kleine zoontje van 6 maanden verloren aan iets wat leek op zware verkoudheid maar later een acute longontsteking heeft veroorzaakt. Ben er kapot van geweest en besefte meteen dat ik niet moest mutsen over keizersnedes en anders gelopen bevallingen e.d. Het is toch prachtig je kindje op te mogen zien groeien. Je hebt er direct al zoveel liefde voor, zoveel genegenheid, bent nergens vies van en ziet haar al in de branding vande zee spelen, haar eerste stapjes zetten, voor het eerst voorlezen, voor het eerst spelen met andere kinderen, voor het eerst mee naar mijn geboorteland, voor het eerst haar verjaardag vieren etcetc. Het leven beleef je opnieuw, en dat is een cliche maar ik besef nu pas hoe waar dat is.

xx Zina

x-rated uitgebreide versie van bevallingsverhaal volgt nog wel, en het valt allemaal wel mee hoor Snok en Pira. zelfs met een wat minder fijne bevalling was het uiteindelijk echt wel te doen. Afgezien van de aambeien. Dat vertelt niemand je maar ik had na die persweeen, even onsmakelijk, echt een bloemlezing aan aambeien dus poepen is geen pretje. Lactulosesiroop in huis halen voor de eerste dagen na de bevalling dames. Kan fijn zijn.
Hallo allemaal! Heb het hier vreselijk af laten weten maar ben ontzettend druk met studie, werk etc...

Wel af en toe wat meegelezen en wil Beer en Zina nog van harte feliciteren met de geboorte van zoon/dochter.

En Maria, wat een super nieuws!!! Wat vind ik dit geweldig voor je, kan me voorstellen dat je echt helemaal verrast was/bent!

Pira, bij jou gaat het ook hard nu!

Groetjes verder voor iedereen en heel veel succes!
Ik was vanmiddag begonnen met reactie op Watevers woorden voor jou Pira, toen iedereen hier thuiskwam. Maar.. Hmm, begin ook te geloven dat het woorden als die van jou moeten zijn Watever! Klinkt lekker stevig.

Pira: ècht goed voor JULLIEzelf zorgen. Vanaf nu!

Fijn om te lezen dat je Watevers woorden in gedachten houdt. Dus ècht genieten van het weekend, van elkaar en niet gaan lopen pezen in/om je huizen!

Misschien helpt t als je voor jezelf bedenkt dat je ook niet zou willen dat je dochter later zo met zichzelf omgaat, goed haar grenzen moet bewaken etc. Als jij het niet (voor)doet, van wie kan zij het dan leren?

Liefs, Carlot

ps: ik bedoel natuurlijk niet dat ik het allemaal zo goed doe, maar voor n ander..
Hey Zina: wat leuk zo van je te lezen. En ja, op zo'n egoverhaal zaten wij nu nèt te wachten!!

Kan me goed voorstellen dat je baalde vd keizersnede, was je 'bij' of had je algehele narcose? Ik vind het heel goed klinken hoor, na zo'n bevalling, dat je je na 3 wk weer bijna hersteld voelt. Maar blijf wel goed op jezelf passen, t kan maar zo weer even minder gaan, komt dan ook wel weer goed en geeft niks: je bent nog even kraamvrouw!!

Je maakt wel wat mee hoor, zo in je omgeving: wat vreselijk om te horen en kan me goed voorstellen dat je er wel weer even bij bepaald wordt dat je zelf een gezond, mooi meisje in je armen houdt. Ik wens jullie heel veel zon, geluk en plezier met jullie dochter. Geniet! lieve groet, Carlot

Hoi Lyra: zie net dat je wat geschreven hebt! Leuk dat je er weer bent. Ik kan me even niet herinneren hoe en wat, wel jouw naam in de tabel, hoop dat je mee blijft schrijven!
Zina, wat leuk eindelijk je verhaal te lezen, niks ego dus! Jij ook van harte met je mooie meisje! Heftig is het geweest hoor bij jou!

War dat betreft weet je gewoon niet wat je voor je voeten krijgt he, ik realiseer me dan wel weer dat ik echt een mazzelaar ben met mijn relatief gemakkelijke bevallingen. Ik kan me voorstellen dat je er dubbele gevoelens over hebt, maar inderdaad, probeer daar niet in te blijven hangen, je hebt je mooie meisje en ze is gezond! Kreeg letterlijk de koude rillingen van je verhaal over het kindje van je vriend. Wat verschrikkelijk, kan me voorstellen dat dat ook bij jou er in hakt.

En stel gerust vragen aan me hoor! Met een eerste is het zo wennen, je wordt echt geleefd dan. Ik denk wel eens dat ik het toen drukker vond dan nu met vier! Is toch de gewenning. Over een tijdje is een uitstapje naar de huisarts geen wereldreis meer!

Watever, had er even overheen gelezen denk ik, gaat het niet zo lekker met je? Wat vervelend.

Pira, ben het helemaal eens met Watever, echt rustig aan gaan doen nu hoor, anders krijg je het straks terug. Je bent echt al ver nu, denk daar aan.

Carlot, fijn dat je bent opgeknapt en nu weer aan zwanger zijn kunt denken!

Hier slechte nachten de afgelopen dagen, ben dus moe en heb hoofdpijn. Dan is het wel heavy om de boel draaiende te houden. Zal blij zijn als Beertje door gaat slapen, maar dat zal nog wel even duren.

fijn dag nog, het wordt mooi weer!
Hallo allemaal!

Durf me bijna niet meer te vertonen hier, zo lang dat ik niks van me laat horen...schaam.

Lees alleen even de laatste 2 pagina's bij.

@suffeltje, allereerst van harte met je zwangerschap!!! En tevens welkom, ken je nog niet. Hoe de natuur toch de beslissing voor je genomen heeft, zo mooi..een hele goede zw gewenst!

@lieselotje, veel sterkte met het verdriet van het tragisch ongeval in je omgeving meid, ook voor je omgeving.

@pira, alles goed met de kleine in buik, kamertje al klaar? Je mag wel eens gas terug gaan nemen hoor, je doet zoveel als ik dat zo lees.

@watever, nieuwe bed in huis, slaapt het lekker? Bij jou schiet het ook al op met de zw zeg.

@Varadientje, ov-testen werkten bij mij nooit goed, kreeg nooit de piek te pakken. Ik tempte en lette op draden, zodoende kreeg ik wat inzicht in de cyclus.

@maria70, wow meid, wat een geweldig nieuws, zwanger!!!! Ben helemaal blij voor jullie! Over bloedverlies, mij kan je niet meetellen, ik had enorm verlies bij week tien...placenta aanhechting of verlies 2e vruchtje, dat weten ze niet zeker. Vanaf week 12 tot week 18 elke dag veel bruin, kon niet zonder verband, en zie, nu met 30 weken nog steeds volop zw!

Bij de zw van mijn 1e kindje had ik van week 5 tot week 7 soms wat bruinverlies, en ook alles goed gegaan. Maar blijft onzeker ik herken het, en lees ook vaker dat het voorkomt.

@Beer, alles goed met kleine lieve beer? Oh lees net dat je slechte nachten hebt laatste tijd, valt zwaar dan he? Sliepen je andere kindjes al snel door? Mijn dochter sliep met 3 maanden de nacht door, dus ik ga er nu ook maar weer vanuit dat baby de eerste drie maanden om bv blijft komen 's nachts.

@Carlot, fijn dat het beter gaat bij je! Neem je rust en wanneer je er weer lichamelijk aan toe bent gaan voor een nieuwe zw.

@Zina, gefeliciteerd meid met de geboorte van je dochtertje!!!!

Geen makkelijke bevalling dus, ken het ik heb bij mijn 1e kindje ook anderhalf uur liggen persen. Kreeg nog 10 minuten de tijd en anders zou de gyn erbij moeten komen. Gelukkig lukte het nog net in die 10 minuten toen.

Ik had toen in de kraamtijd ook dat na een tijdje een bezoek aan cb of heel kort de supermarkt leek als een daguitje voor me haha. En met bv ben je veel uren bezig op een dag, mijn kraamhulp zei toen, tis gewoon een werkdag waar je mee bezig bent qua tijd.

Ook nu ga ik weer voor de bv, ondanks de vele uren en het eerder honger hebben van een baby...ik had er zo van genoten toen eenmaal alles in een ritme zat dat ik na 16,5 maand moeite had met afscheid nemen van de bv.

Geniet van je kleine eigenwijze lieve meisje!

.......

Hier alles goed met mij, man, dochter en beeb. Ik ben er zo weinig omdat ik zo vreselijk druk ben elke dag met huishouden, dochter, en de kamers in huis. We zitten inmiddels met de pc's en werkspullen op zolder, helemaal opgefrist met verf en bevalt me goed hier boven.

Momenteel druk in de nieuwe kinderkamer van dochter. Moet nu nog voor 2 maal plafond schilderen, 2 schuine wanden, en alle plinten 2x in de verf, plus deuromlijsting dubbel. Wand rondom raam heb ik klaar en man heeft alle behang er eindelijk af, zat muurvast.

Daarna gaan we behangen, 2 witte wanden en 1 zachtroze met witte bloemen wand. Tapijt wordt vandaag besteld, en over 2 weken komen de meubels.

Dochter is ontzettend lief want ik kan schilderen (behalve plafond dan) waar zij bij is!!! Geweldig getroffen voor een kindje van 2 die rondloopt.

Twee weken geleden een pretecho laten maken, oh zo'n mooi babytje gezien, had tranen over mijn wangen lopen bij de eerste bewegende 4d beelden! Heb schitterende foto's en dvd als herinnering.

Morgen bij prenatal nog flink inslaan voor beide kids en verder....tja alles goed. Beeb is heel druk in buik, was mijn dochter ook en nu nog een druk kind, dus als ze op elkaar lijken weet ik wat me te wachten staat haha.

Kan me nog steeds niet voorstellen dat ik over een week of 7-12 twee kindjes heb. Lijkt me weer zo prachtig zo'n beebje, en zo benieuwd hoe dochterlief reageert.

Ze legt al d'r kleine handje op mijn buik, en geloof het of niet maar beeb reageert net iets meer op haar dan op ons. Van de week ging ze een klein knuffeltje uit haar speelgoedkist halen en zei: is voor baby....ohw smeltmoment.

Ik ga weer snel verder, hoop dat de kamer van dochter snel opschiet zodat ik wat meer rust krijg...voornamelijk in mijn bolletje want lichamelijk let ik wel op, als iets niet meer gaat stop ik ook, maar geestelijk zit er bij me zo'n druk achter.

Denk telkens, chips alweer 30 weken morgen en ik moet nog zoveel. T gaat ook zo snel allemaal.

Alvast fijn weekend allen en tot snel!
Maria, gefeliciteerd

Goed nieuws zeg!

Bij mij is mijn spiraaltje er inmiddels uit. De huisarts hield het als een 'trofee' tussen mijn benen omhoog, als bewijs dat het echt verwijderd was. Hij zei 'soms raken vrouwen niet zwanger en dan denken ze dat het spiraaltje er nog in zit '. Verder zijn mijn vriend en ik heel close, het voelt wel heel goed dat we nu 'samen' besloten hebben om ervoor te gaan. De huisarts wees me nog op alle risico's van een zwangerschap op latere leeftijd, maar ja, je hebt het niet voor het kiezen en ik had niet eerder een man met wie ik kinderen wilde (of die dat met mij wilde, en dat dan tegelijkertijd). Huisarts vond ook dat ik bij een eventuele zwangerschap naar een gynaecoloog moest en niet naar een verloskundige. Leek me overdreven, maar ik hoop dat ik snel voor die keus sta :-) .

Voor de tabel: ik ben inmiddels 36, gestopt met anti-conceptie in april 09 en mijn NOD is 22 mei.
Hé meiden, weer even F5 voor de nieuwe tabel (ik heb mezelf ook zo'n mooie gele balk gegeven !). Geven jullie aanvullingen door?

Klussertje ik zie dat jij deze week je eerste echo hebt gehad! Hoe was het?

Lucebertha je trofee is verwijderd! Deed je huisarts nou zo "moeilijk" over je leeftijd of lijkt dat maar zo? Jeetje, hij doet alsof je 45 bent! Volgens mij kan je prima naar de verloskundige hoor! Maar wat spannend, vanaf nu gaan jullie ervoor!!!

Marimoh wat leuk dat jullie een 4D echo hebben laten maken! Weten jullie eigenlijk wat het geslacht van het kindje is (heb ik daarover heen gelezen?) of willen jullie dat niet weten? En wat klink jij nog actief zeg met al dat schilderen in huis en zo! Doe je wel een beetje rustig aan?

Beer wat rot dat jullie zulke slopende nachten hebben! Hoe vaak komt Beertje nog 's nachts? Ik moet eerlijk bekennen dat ik de gebroken nachten eigenlijk niet ken... Onze zoon sliep vrijwel meteen door van 23 tot 7 uur. Daar hebben we wel geluk mee gehad! Hoe is zijn ritme overdag?

Carlot wat fijn te lezen dat het een stuk beter met je gaat. Geniet inderdaad nog maar even van de week thuis. Dus je hebt nu ook weer het gevoel een zwangerschap aan te kunnen? Ik hoop voor jullie dat het gauw zover is!

Lyra wat leuk dat je weer even langskomt! Hoe is het met je? Ben je op dit moment met een IUI behandeling bezig? In de tabel staat dat je met de 3e poging bezig bent maar dat zal van een poos geleden zijn denk ik.

Zina jouw bevallingsverhaal klinkt heel heftig. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was dat het uiteindelijk toch een keizersnee werd. Mijn bevalling is bijna 5 jaar geleden en ik weet nog goed dat ik het vreselijk vond! En dat ik tijdens de persweeën dacht:"dit is toch onmenselijk?? Dit doe ik dus echt nooit weer!" Maar haha na de bevalling denk je al gauw (met die mooie baby op de arm):"och, het was wel te doen". Ik weet ook bijna zeker dat ik (als alles goed gaat) over 9 maanden denk:"Stop die weeën! Wáárom wilde ik dit NOG een keer??!!" Ik herken heel veel in je verhaal over hoe je hele leven 180 graden veranderd is. Dat heb ik ook zo ervaren. Ik kon al gestrest raken als ik twee uitstapjes per dag had destijds. Pff al die voedingen en slaapjes, het was bijna niet te organiseren hahaha! Maar het is inderdaad net hoe je ermee omgaat. M'n buurvrouw gaat met de jongste van haar 4 kinderen toch heel anders om, die gaat overal mee naar toe en slaapt vaak in de maxicosi! Je zult zien dat het allemaal een stuk makkelijker wordt als jullie dochtertje een maand of 3 is, en helemaal als ze een half jaar oud is. Steeds meer krijg je dan je oude leventje terug!

Pira je moet echt rustig aan gaan doen hoor! Neem de tijd voor jezelf, over ongeveer een maand staat je leven in het teken van die kleine, geniet nog even van de rust! Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om nee te zeggen tegen een klant, maar je moet jezelf nu toch even voorrang geven. Succes meid!

Watever fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat je ook van het zonnetje aan het genieten bent! Voor jou schiet het ook al op! Nog 3 maanden! Plaats je nog eens een mooie buikfoto op onze Hyves? Je buik zal vast al flink gegroeid zijn of valt het mee? Heb je binnenkort nog een echo of doen ze dat niet meer na de 20-weken echo?

Lieselotje volgens mij heb ik iets gemist. Zo te lezen is er iets heel naars in je omgeving gebeurd maar ik kon niet terugvinden wat. Hopelijk lukt het je een beetje om ermee om te gaan. Heel veel sterkte! Jij bent ook alweer bijna 20-weken! Wanneer heb je de echo?

Varadientje wat bedoel je eigenlijk dat je niet veel heil ziet in ovulatietesten? Werken ze bij jou niet of bedoel je iets anders? Ik vind het een goede uitvinding, zéker als ze bij je werken. Maar ik was ook één van de uitzonderingen (kennelijk?) waarbij ze niet werkten. Heb echt nooit een positief streepje gezien, terwijl ik volgens de follikelmetingen toch wel degelijk een eisprong had! Hoe gaat het verder met je? Hoe was het bij de huisarts? Heb je een verwijzing gekregen?

Suffeltje Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend en heb je al een afspraak voor de eerste echo? Ik heb je in de tabel gezet!

Ik weet niet of ik iemand vergeten ben? Er is weer veel geschreven! Met mij gaat het goed. Sinds woensdag geen bruine afscheiding meer, dat is wel prettig. Wel enorm zere borsten en af en toe een vlaag van misselijkheid. Ik kan het nog steeds amper geloven en "vergeet" ook vaak dat ik zwanger ben. Over 3 weken de eerste echo en dan maar hopen dat het hartje klopt. Spannend hoor...tot later!
Ohhhhh Maria, dat klinkt allemaal zo zwanger!! Wat geweldig!

Pira, ik vind je een geweldige meid, ik zie dat je ontzettend veel mensen (inclusief mijzelf) altijd van bijzonder goed advies voorziet. Maar gelukkig is iedereen het met mij eens dat jij maar eens aan jezelf moet denken en de rem er op moet zetten en dat je momenteel niet de hele wereld aan kan.

Ik vind het heel goed hoe Carlot het zegt: hoe zou je het vinden als je dochter zichzelf altijd voorbij rent.

Zina: Goed weer van je te lezen!! Zet het nogmaals neer: super gefeliciteerd met de kleine!! Wel wat zware tijden achter de rug he? Hoop dat je vanaf nu lekker kunt gaan genieten.

Oef Beer dat zal zeker heel zwaar zijn, zal inderdaad

fijn zijn als beertje zijn ritme oppakt en je weer goed kan slapen. Ik denk dat wel eens, met jou als voorbeeld, ik ben soms zo moe tijdens de zwangerschap en geef daar dan ook aan toe, maar dat kan dus niet als je al een hele familie hebt rond wandelen.... zelfs niet met 1 kleintje.

Ik schrijf nog wat verder later....... ik hoorde net dat de klusjesman er aan komt en ik zit nog in mijn zondagochtend smoking....
lieve lieve meiden

ik heb eerst deze hele pagina zitten lezen!! tja ben dr beetje stil van. jullie hebben gelijk en helpen me ook echt wel hierin, echt waar! ik vind het "nee" zeggen en voor mezelf kiezen zo moeilijk, dankjulliewel allemaal lieverds!!

Zina wat fijn dat je er bent en je verhaal te lezen.maar wat is impetigo?

moet lachen als je ons hart onder de riem steekt dat t allemaal wel mee valt weet je dat ik nog helemaal niet met de bevalling bezig ben. tja soms gaat er even een rilling over mn rug van "ooeeeh ja moet ik ook nog doen" maar ik kan me dr nog helemaal niets bij voorstellen dus vind het ook moeilijk om er dan een idee bij te vormen. maarrre heb je wel het bad nog gebruikt thuis? voelde dat fijn?

Maria mmmm klinkt zwanger hoor, jippieeeee!!

Marimoh, jij ook al 30 weken jeee zeg en druk in huis. wel goed te lezen hoe je t onder controle lijkt te hebben.

Carlot ook jji dank voor je lieve strenge woorden, ik heb t nodig. En met jou gaat het steeds beter? ik hoop t van harte!

Watever en jij nog druk met de klusjesmannen.....is t eind in zicht? en ja ik heb net als jij als ik aan Beer denk "hoe doet ze dat met 4 koters en wij moeten de 1e er nog uit zien te krijgen"

wie ik vergeten ben hou t niet helemaal bij!

weekend was fijn, had neefje met vriendin uit NL over de vloer. was 2 dagen zalig weer dus beetje in zon, kletsen, luieren. ja en gisteren ben ik gaan zwemmen....al vind ik er niets aan, voelde wel dat dat lekker is voor hoofd en lijf dus toch nog maar eens doen in deze weken. ook duidelijk gemerkt dat wanneer ik rustiger aan doe, dat ik beter slaap want eind vorige week zat ik steeds weer aan nachtjes van 5 uur max. dus tja het "overgeven aan rust" begint nu langzaam te lukken. deze week nog wat afspraken staan en dan is het echt wel voor 80% klaar hoor.

vandaag niet gewerkt, moest die 2 terug naar vliegveld brengen en dat is in totaal 2 uur rijden en was genoeg voor vandaag. net liggen dutten, straks eten koken en morgen weer een dag. morgen trouwens naar gyn, ben benieuwd hoe meiske het doet en hoe ze ligt. voor mijn gevoel koppie omlaag en schuift van linsk naar rechts maar ligt vrnl. met rugje naar rechts.

deze week zijn hopelijk de kommodes klaar en kan ik eindelijk de spulletjes en kamertjes op orde gaan maken. komt allemaal goed!!

t'is denk ik een heel verhaal.....meiden fijne avond allemaal

liefs piraXX

ps SNOK ????? bevallen?
ciao meiden, ik ging uit nieuwsgierigheid effe op topic mei van Snok spieken........zie ik net dat ze gisterenavond laat is bevallen va haar zoontje. SNOK PROFICIAT, geniet ervan en we horen graag van je hoe alles is gegaan.
Snok! Gefeliciteerd! ......

Tja Pira... dan is het nu jouw beurt Begin je al zenuwachtig te worden!!

Ik ben morgen een weekje op vakantie..... Dusse..... effe stil van mijn kant. Hoewel ik al redelijk stil ben hier op het moment. Heb ook niet zo heel veel te vertellen. Alles gaat goed hier, op een schimmelinfectie na (bah!!). Heb echt geen klachten, het is wachten op de 20-weken echo voor nieuws kwa geslacht.

Effe snel voor Maria: moest van de week even aan je denken over dat je zo twijfelde over IVF... En moet je nu toch zien?! Ben echt blij voor je!

Groeten allemaal en tot voglende week!
Lieselotje fijne vakantie, geniet ervan.

balen zo'n schimmel. heb je nu wel iets van zalf of tabletten?

bijna 20 weken echo, spannend hoor!!! ben benieuwd!!

tja uhmmmm nu ikke dus OEPS....dat schoot er inderdaad door me heen toen ik las dat Snok is bevallen. ik vind het wel spannend maar niet zenuwachtig want ik weet niet wat het inhoudt of ik verwachten kan. kan lang duren, tegenzitten, ingreep, of juist vlot verlopen, geen idee.....dus heeft ook weinig zin om daarover te piekeren, komt misschien nog
oh, zo even bijlezen bij Snok.

Maria, super dat het nog steeds goed gaat! Kan me voorstellen dat je het nog steeds nauwlijks kunt geloven.

Pira, goed dat we indruk hebben gemaakt, en nu nog echt gas terugnemen. Wel lekker morgen weer even naar de gyn toch, even kijken hoe ze het doet.

Marimoh, leuk je weer te zien zeg, wat ben jij ook nog lekker druk bezig! Leuk hoe je dochtertje reageert.

Lucebertha, slaat nergens op dat je niet naar een verloskundige zou kunnen hoor, nog nooit gehoord, en zo oud ben je nog niet.

Watever, ja ik kon me vroeger ook niet voorstellen dat ik vier kinderen zou kunnen handelen, ik zou gillend gek zijn geworden! Maar je groeit erin hoor.

Neemt niet weg dat het een hele drukke tijd is, ik zou graag vaker hier schrijven bijvoorbeeld, uitgebreider willen reageren op iedereen, maar vaak lukt het me maar net om bij te lezen. Ik leef wel met jullie meer hoor!

Er staat nu bijvoorbeeld alweer iemand aan me te trekken (kinderen hebben ook nog mei vakantie).

Lieslotje, fijne vakantie. Wij gaan een lang weekend weg, vanaf donderdag.
nou ik ben net terug van de gyn en ik had dus niet dezelfde dame waar ik t prima mee kan vinden maar dit keer een eersteklas kl....zak! zo die ben ik kwijt.

afin kleine meiske ligt mooi met koppie omlaag, en ik voel dus goed hoe ze ligt, hoofdomtrek was goed, baarmoedermond dicht enz maar verder heeft hij 4x aangehaald dat ik op dieet moet, mn gewicht is te hoog, moet op mn gewicht letten enz enz.

ik heb op een geg. moment niet meer gereageerd. ik weeg nu 76 kilo bij 1,76 lengte (begingewicht 63kg) oftewel waar zit t probleem?! alleen in zijn standaard berekening van 12-13 kilo totaal op zwschap. maar vet is er op mn lijf niet te vinden nu, alleen een dikke buik met baby erin

verder had hij zich totaal niet ingelezen dus moest hem overal op wijzen. afin ik wist niet hoe snel ik weg moest komen daar. ga nu mooi afspraak plannen in zkhuis waar ik ook wil bevallen. ben dr echt ziek van, wat een houding van die vent. ik zei direct tegen piraman stel dat ik die aan mn bed heb bij de bevalling krijgt t'ie een knietje

merk ook wel dat ik emotioneler ben daar normaal want dit zou me anders niet zo aangrijpen maar t heeft me echt uit mn doen gebracht.......als protest net lekker boterham met kaas op hahha, liefs XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven