4e kindje...

24-11-2009 21:38 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi...

Ik ben Kaatje en sinds 14 weken zwanger van ons 4e kindje.

Ik ben eind mei uitgerekend. Maar bij de andere liep in ook ver overtijd, dus dat zal wel juni worden.

Mijn oudste zoon is 8 en half. dan heb ik een dochter van 6 en half. En nog een zoontje van 2 en half.

Zijn er nog meer mama's die zwanger zijn van hun 4e??

Leuk als je hier met me mee kletst!!!

KUS K
Heee meiden...

Hier een druk weekje gehad, met sint, verbouwen, boodschappen...

Oh ja, die opmerking dat je een 4e kind krijgt!!

"Jeeeee, waar begin je aan..."

En dan zeg ik : Nou, ik begin nergens aan, ben al bijna halverwege...

Of " Tjonge, 4 kinderen, dat zal wel druk zijn..."

"Was het niet helemaal de bedoeling meer???"

"Oh, je hebt er al 3, waar heeft dát dan gezeten???"

Nou ja, jullie zullen dat wel herkennen.

Ik snap ook niet waar mensen het lef vandaan halen om het te vragen...

Maar goed, doorgaans lach ik er maar om, als ik echt geen zin heb, krijgen ze een snerende opmerking terug

Ik heb alleen bij de 3e last van naweeën gehad. Maar omdat ik flesvoeding gaf, mocht ik ibuprofen. Lekker sterk... haha

Met een dag of 2 was het ook wel weer over.

Tja, en dan begint de stuwing. is dat net over, krijg je last van de hechtingen

Eigenlijk niets aan, zo'n kraamweek...hahahaha

Nou, ik ga hier de bende eens opruimen.
Ik moet ook zeggen dat ik nog niet echt uitzie naar de bevalling, maar ik heb nog een week of 10 om zin te maken.

Morgen krijg ik een extra echo. Ik heb het idee dat de baby gedraaid is want ik voel geen hoofdje meer bovenaan. Laten we het hopen........

heeft iedereen de sinterklaas overleefd ? nu op naar kerst ! en de kerstvakantie. Eerlijk gezegd zie ik daar best tegenop nu ik dikker wordt, twee weken alle kinderen thuis. Misschien is manlief vrij, ik hoop het maar.
Ik kijk juist uit naar de kerstvakantie, want dan hoop ik eindelijk (!) te gaan bevallen!
Ow ja, die opmerkingen waren echt niet mals en idd, waar bemoeien de mensen zich mee. Hier volledig herkenbaar dus. Ofschoon nu de 4e een meisje is, zeggen de meesten wel: wat leuk en stoer dat ze 3 grote broers heeft om haar te beschermen. Daarop zeg ik maar altijd: dat is nog afwachten. Mijn schoonzus was ook eerste meisje na 3 jongens en ze heeft wel e.e.a. te verduren gehad. Maar nu zegt ze toch dat ze het altijd wel erg stoer en leuk heeft gevonden.

Digijuf: dan duim ik met jou mee dat de kerstvakantie snel eraan komt. Voor wanneer ben je uitgerekend? Waren de andere eerder of later dan de uitgerekende datum?

Jammie: ik hoop voor je dat de baby is gedraaid. Spannend dus morgen. Tja, en die vakanties, ik weet er helaas alles van. Maar het vreemde is dat het ook elke keer wisselt. De ene keer zie ik er tegenop en had ik de leukste vakantie die ik kon bedenken (afgelopen grote vakantie had ik de laatste 4 weken vrij en we zijn gewoon thuisgebleven). En de herfstvakantie van bv vorig jaar was 1 grote ramp. En waar het aan ligt? Geen idee.

Enne naweeën waren ook hier volop aanwezig. Het ergste bij nummer 3. Ik dacht dat elk moment de bevalling weer opnieuw begon. Tja en dan ook nog BV geven, kon ik helemaal mijn pret niet op....

Zo, Sint weer achter de rug en nu nog op naar Kerst. Wij vieren dat dus groter dan Sint. Dat is dus een paar leuke schoenkado's en snoepgoed en verder niets. Maar kerst is dus echt verwentijd. Ben ook blij als het dalijk weer januari is en we weer in het gewone leventje stappen.
Hoi,

Ja, hier gelukkig de sint weer overleefd. Nu op naar de kerst.

Ik heb een makkie in de kerstvakantie.

Joost en Roos gaan een weekje naar hun vader, dus heb maar 1 week 1 kind.

Maar eigenlijk is die week nog het ergste... haha

Boris kan zich zo moeilijk alleen vermaken. Die mist zn broer en zus dan echt.

Mijn manneke moet werken. Dus ik ben wel alleen met de kids. Vind het wel lekker, 'sochtends lekker een beetje aanrommelen. Ik wil nog naar de bios met de 2 oudste...

DIGI...

Oh spannend voor jou. Het gaat nu echt opschieten. Wanneer ben je écht uitgerekend??

JAMMIE...

Ik hoop dat ze gedraaid is, hoor.

Joost lag met 38 weken nog overdwars. De datum van de keizersnee was al gepland. Kom ik die ochtend in het ziekenhuis, was ie toch gedraaid. Kon ik weer naar huis. En liep vervolgens 10 dagen overtijd... haha.

RUMA...

Wij vieren Sint dus altijd groots. Met beide families apart. En Joost en Roos ook nog een keer bij hun vader. Dus kerst is hier niks, noppes, nada... haha

Misschien als ze groter zijn en sint niet meer leuk vinden. Maar met zo'n kleintje op komst zitten we de komende 8 jaar nog aan sint vast... haha

Ik ga mn bedje eens opzoeken...
Ik vind zelf de schoolvakanties wel gezellig. Lekker beetje aanrommelen. Bij mij zijn ze niet zo van 't vroege opstaan, dus is de vakantie sowieso feest!

Ik ben uitgerekend op 2 januari, maar hoop zelf eigenlijk dat het (net als 2 van de 3 andere meiden) iets eerder komt. Merk de laatste dagen dat ik het stiekem toch een beetje zat begin te worden... ik ben echt moe van niks, steeds zo'n vol gevoel, slecht slapen. En ik ben zó benieuwd weer naar dit kindje! Maar een weekje moet het sowieso nog blijven zitten, he?

Sint hier trouwens ook het grootste feest. Ook toen de oudste 2 niet meer 'gelovig' waren. Vind het zo'n leuke sfeer, dat we het altijd erin hebben gehouden. Maar nu met een 3-jarige is het helemaal fantastisch! Zij stortte zich er volledig in en vond het erg jammer dat ze vandaag niet nóg een keer haar schoen mocht zetten. Gelukkig heeft ze wel lekker zitten spelen met haar cadeautjes.

Kerst wordt dit jaar wat bescheidener, denk ik zo. Want óf met babytje óf hoogzwanger zie ik me niet uren in de keuken staan enzo. Wel 'n boom en een stalletje, maar daar blijft het wel bij (tenzij onze kraamhulp een engel blijkt te zijn, natuurlijk )
DIGI...

Dan hoop ik niet dat deze 14 dagen langer blijft zitten... haha

Ik liep bij alledrie over tijd.

Bij Joost 12 dagen, bij Roos 10 en bij Boris de volle 14. Daar ben ik ook ingeleid in het ziekenhuis.

Dus ga er nu ook maar van uit dat het 14 dagen over tijd wordt.

Hier is Sint ook 1 groot feest.

We vieren het ook erg uitgebreid.

Joost gelooft niet meer, maar als de zak met kado's wordt gebracht staat ie om het hardst te zingen... haha

En de komende 7 jaar zitten we er weer aan vast, hoor.

Kerst hier zonder kadootjes. Hooguit 1 onder de boom...

Ik ga eens werken...
Ow, bij mijn 2e heb ik een week langer gelopen en dát vond ik al vreselijk! Ben van mezelf een vrolijk persoon, maar die dagen was ik 1 brok sjaggerijn

Ga je er nu ook van uit dat je ingeleid gaat worden? Dat lijkt me ook geen pretje, hoor...
Ruma, dat klopt wel. Als ik er het meeste tegenop zie, dan val het nog wel mee. Als het maar droog is en de kids ook buiten kunnen spelen.

Vanmorgen echo gehad en alles was prima in orde met de kleine meid. Helaas lag ze nog steeds in een stuit. Maar ja, ze kan nog draaien.....

Kaatje, lijkt me vreselijk om overtijd te lopen, Ik ben nog nooit verder gekomen dan de 38 weken dus ik ga er ook wel weer vanuit dat deze eerder komt, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Wij vieren kerst ook zonder kadootjes. Ik heb dit jaar ook het kerstdiner afgezegd. Ik heb echt de puf niet om een hele avond aan tafel te zitten en dat gesjouw met de kinderen. Wij gaan gewoon smorgens op de koffie bij opa en oma en eten savonds met het eigen gezin en kunnen gewoon op tijd naar bed.

Wanneer gaan jullie een kerstboon neerzetten ?
Hoi...

DIGI...

Ik ga er in ieder geval maar van uit dat ik 14 dagen overtijd loopt. Al hoop ik echt deze keer wel spontaan te bevallen. Gewoon lekker thuis. Maar goed, het inleiden zelf viel mee.

Op het moment dat ik de gel in kreeg(11.30), kreeg ik met een uur al stevige krampen. En vanaf 12.30 duurde het maar 2 uur en een kwartier. Dus dat was wel goed te doen. Maar ik zou het nu zo leuk vinden om lekker thuis te bevallen.

JAMMIE...

Nou, er is ook niets aan om over tijd te lopen... haha

Moet je dan iedereen eens horen.

"Loop je nou nóg???" En dan denk ik : Dat zie je toch!!

Maar goed, kan er maar beter van uit gaan, dan kan het alleen maar meevallen. Alhoewel ik er ook niet van uit gaat dat deze met 38 weken komt... haha

Jammer dat ze nog niet gedraaid is...

Ik ga vrijdag de kerstboom neerzetten. Ga ik 'sochtends eerst met mn moeder even naar de Intratuin. En dan 'smiddags lekekr de kerstboom opzetten. Eerder heb ik er ook geen tijd voor...

Zo, ik ga nog even aan de klus. Verven, sauzen. Anders wordt het nooit wat in Joost zn kamer...
Rustig hier...

Allemaal druk voor kerst???
[quote]Kaatje120 schreef op 24 november 2009 @ 21:38:

Hoi...

Zijn er nog meer mama's die zwanger zijn van hun 4e??

Nee ik ben niet zwanger van de 4de, ik heb 5 kinderen en de jongste is al 4jr maar ik kan me uiteraard nog goed herinneren hoe t was toen ik zwanger was van nr 4

Van harte gefeliciteerd, een groot gezin is súper!
Kaatje: ja, thuisbevallen vind ik ook het meest relaxte! Mijn 2e is thuis geboren en dat vond ik zó fijn! Bij nr. 3 moest ik helaas naar het zh, medische indicatie. Gelukkig is het zh hier om de hoek én met een heel fijne verlosafdeling. Ik mocht na 1 nachtje ook naar huis, dus het was best relaxt.

Nu moet ik weer in het zh bevallen (weer hoge bloeddruk), maar nu ik dat ervaren heb, zie ik er niet meer tegenop. Mijn grootste zorg is nog dat ik er niet op tijd ben, want ik heb nogal snelle bevallingen...

Kerstboom staat hier intussen. Ik wilde eigenlijk nog ff wachten, maar ik zag dat ze heel snel uitverkocht raakten. En als er eenmaal een boom ís, moet die natuurlijk ook opgetuigd worden. Jongste heeft alle kerstkransjes er alweer uitgesnoept Zij is nu wel 'n beetje de regels aan het uitproberen! Weet heel erg goed dat ik niet meer zo snel ben en dat ze veel harder kan wergrennen dan mama... maar tegelijk is ze ook weer zo lief. Komt iedere ochtend knuffelen in bed, tegen de baby praten en mijn buik kusjes geven. Schattig!

Darsjhan: is je jongste alweer 4? Jeetje, wat gaat het hard met die guppen!
Wat is het rustig hier...

Allemaal druk in de sneeuw??

Ik ben de sneeuw alweer zat. geef mij maar gewoon vorst. Lekker schaatsen...

DIGI...

Ik wilde van nummer 3 zoooo graag thuisbevallen. Maar ik liep de volle 14 dagen over tijd, dus werd het automatisch ziekenhuis. Maar achteraf is me dat ook zoooo meegevallen.

Nu hoop ik wel op thuis.

Voor jou de laatste loodjes...

Ik ben bijna op de helft. Nog ruim 2 weken en dan weten we wat het wordt!!! Jippie!!!!
mag ik weer inhaken, heb in het begin meegekletst... hoop gebeurt laatste paar dagen op het gebied van wel of geen 4e. compleet in verwarring
Het is een rustig topic geworden!

Digi: ik ga er vanuit dat je ondertussen bent bevallen? Wanneer en is alles goed gegaan? Geniet er in ieder geval van.

Shonishin: wat is er aan de hand? Spui het maar!

Kaatje120: het was inderdaad erg rustig hier, thuis ook nog een hoop te doen en jongste was ook alweer eens ziek, buikgriep. Is nu gelukkig weer over, maar het houdt je wel bezig. Verder alles goed bij jou?

Groetjes, Ruma
Enne, Kaatje, wat wordt het ?
Het is zeker rustig, hier.

Bij mij gaat het ook niet lang meer duren. De baby ligt nog steeds in een stuit en draaien ging niet meer omdat ze is ingedaald dus ik krijg nu 11 of 12 februari een keizersnee of eerder als de baby zich eerder aandient. Maar maximaal nog drie weekjes.

Op zich ben ik er wel blij mee, want ik vind het toch wel zwaarder worden nu. Veel last van mijn buik en rug de afgelopen week. Heb ook weinig aan het huishouden gedaan. De kinderen naar school halen/brengen, zemles, vriendjes enzo is nu even genoeg. Gelukkig hebben mijn moeder en schoonmoeder vorige week de hele benedenverdieping gedaan en komen ze maandag voor de boven verdieping.

Ruma, met jou alles goed ?
was dus (in het begin van dit topic) ernstig aan het twijfelen over wel of geen 4e.

had -zolang we er nog niet uit waren- opnieuw een spiraaltje laten plaatsen. gevolg; opgezette buik, pijnlijke borsten, moe, zwaarder geworden... Ik zei tegen mijn man, tis dat het niet kan, maar ik voel me zoooo zwanger! ik zat op marktplaats opeens kinderwagens te kijken... wat doe ik nu, zei ik nog, slaat nergens op, ik heb een spiraaltje en de kans is 1 op 1000 dat er iets fout gaat. Toch spiraaltje er maar uit, teveel last. Kom bij de dokter, zegt ie; spiraaltje zit helemaal niet goed, veels te laag, zo doet ie niets, dus eruit.

1e kerstdag zit ik bij mijn ouders, zegt mijn zus; ben je niet zwanger? Nee, ik heb pas een test gedaan omdat ik het toch niet vertrouwde. Een uur later sta ik op en bloed in een keer door jurk, panty en alles heen. Flats.... zeg nog tegen mijn zus, nou nu iig niet meer!

pffff. wordt heel verhaal zo.... zal proberen korter te zijn.

ik dacht bloeding ivm neg test, na week heftig bloeden naar huisarts > provera 10 mg gekregen voor 8 dagen > bloeding over. na stoppen een enorme ontrekkingsbloeding gekregen, ook die stopte niet meer, werd steeds erger. Na weer een week bloeden wat steeds erger werd,( kon op het laatst 25 min doen met supertampon en maandverband voordat ik doorweekt was) weer naar de dokter, die geeft mij provera 100!! mg en een afspraak in het ziekenhuis een week!!! later. Ben toen via vriendin snel naar ander ziekenhuis gegaan, die gynaecoloog wordt helemaal gek van die 100 mg, gelijk mee moeten stoppen, dat is voor oncologische patienten.

gevolg; spoedopname, echo (niets byzonders te zien) en nu komt het; zwangerschapstest > positief.... holy fuck (buitenbaarmoederlijk?) nieuwe test via bloed > negatief. 1-1 dus opnieuw via urine > positief. ik werd gek, opnieuw 4e test (dit allemaal op dag 1 van opname) 4e > negatief. nu weten ze het dus niet meer. ik ben naar huis gestuurd met medicijnen, heb infuus gehad om bloedingen te stoppen en ben in verwarring. BIG TIME..... Was ik nou zwanger? Zijn we het kindje verloren door al deze ellende, ik weet het niet meer......
Shonishin: Wat een ellende. En dan ook nog die onzekerheid. Wat ik trouwens vreemd vind is dat je huisarts je zo'n hoge medicatie heeft gegeven. Hoe is het nu met je? Ik neem aan dat je nu niet (meer) zwanger bent? Een hele heftige tijd voor je zeg! Hoe is je man eronder?

Heel veel sterkte,

Ruma
Jammie: fijn dat je nu wel weet wanneer de baby wordt gehaald. En nog fijner dat je huisje helemaal wordt schoongemaakt. Dat heeft mijn moeder ook gedaan toen ik zwanger was van Anne. Erg fijn vooral omdat ik toen helemaal was uitgeput.

Hier is alles ok. Anne heeft vannacht voor het eerst de hele nacht op haar eigen kamertje geslapen en niet meer bij ons op de kamer. Moet zeggen dat het bij haar erg goed ging, maar dat ik haar toch wel heb gemist . Afgelopen week heb ik namelijk pas de zolder opgeruimd en daardoor kon een hoop troep die op haar kamertje stond naar de zolder op waardoor ze nu een hele ruime, schone en lichte kamer heeft gekregen. Overdag sliep ze wel al boven, maar nu dus ookm 's-nachts. Voordeel was dat ze wel pas om half 6 voor een fles kwam ipv 4 uur....

Groetjes!
hey ruma,

dank je wel. tis erg verwarrend idd. Ik weet nog steeds niets. neem maar aan dat ik niet (meer) zwanger ben, maar heb nog steeds geen plausibele verklaring voor die 2 positieve testen gehad. Ben sinds vandaag weer aan het bloeden. K.tzooi.... Zou eigenlijk niet mogen met deze medicatie. Heb rechtstreeks nummer van de afdeling gekregen als het vannacht erger wordt dan kan ik rechtstreeks daarheen, anders belt gyn. me morgen tussen 12 en 13.00 uur.

Oh huisarts had 100 mg op advies van gyn. van een ander ziekenhuis voorgeschreven, maar ik had zelf gelijk al het idee dat het averechts ging werken....Ook omdat hun tweede advies was; plaats maar een nieuw spiraaltje!!! Zonder te vragen of ik daar misschien van gediend was, zonder te kijken waar bloedingen vandaan komen? Dacht het niet! Vandaar ander ziekenhuis, andere gyn.
@ Jammie; spannend hoor, dat je nu weet wanneer het gaat gebeuren! Fijn dat je hulp krijgt met de laatste poetsbeurten. succes met de laatste loodjes....

@ Ruma; lekker dat je meisje wat langer doorslaapt in haar kamertje, elk uurtje langer is er eentje.... (heb even terug zitten lezen)
Heeee, er is weer leven in de brouwerij!!!!

Gezellig!!!

Hier gaat alles zn gangetje. Ik ben inmiddels alweer bijna 24 weken zwanger. De tijd vliegt voorbij. De kamer van d eoudste is helemaal klaar en hij slaapt sinds 2 weken in zn nieuwe kamer. Helemaal geweldig!!

En nu dus druk aan de klus in de babykamer.

Ook de echo hebben we gehad. Wat super om weer even binnen te kijken

Alles zag er goed uit. Ik liep gewoon op schema. En het leukste is, we krijgen een MEISJE!!!!!!

Echt helemaal leuk, zeker voor Roos. Ze was echt superblij.

SHONISHIN...

Jeee, wat heftig, zeg!!! En dat bleden, vreselijk. Het zou toch een keer moeten stoppen. Heb je nu na dit alles niet zoiets van : Ja, ik wil toch nog wel een kindje?? Kan me zo voorstellen als blijkt dat je niet (meer) zwanger bent, het eigenlijk toch wel graag wil.

Hou je rustig, hoor. En een dikke knuffel...

JAMMIE...

Oh, het gaat al opschieten!!! Super.

Zie je tegen de keizersnee op??

Je kunt je er misschien een beetje op voorbereiden...

Sterkte hoor. En stuur die moeders ook maar even hier langs... haha

RUMA...

Wanneer was jij ook alweer uitgerekend??

Lekker dat Anne nu boven slaapt. Al kan ik me voorstellen dat je dat wel mist. Roos heeft ook 5 maanden lang in dr wiegje op onze slaapkamer geslapen. En ik vond het zoooo jammer dat ze niet meer in dr wiegje paste en naar dr eigen bedje moest...
Hoi,

Wilde jullie even succes wensen met al die vierde kindjes. Heb twee jaar geleden mijn vierde gekregen. Die loopt hier nu vrolijk om me heen te dartelen en kletst de oren van mijn hoofd.

Moest toch even kijken bij dit topic, zijn niet zoveel gezinnen met 4 kids.

@shonishin

Vreselijk verhaal meid. Ga wel op je strepen staan hoor. Wel belangrijk dat je weet wat er nu precies is gebeurd en waarom jij zo ontzettend blijft bloeden. Lijkt me dat je je een vaatdoekje voelt na zoveel bloedverlies. Heel veel liefs en sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven