6 jarige met ADHD,Tips?

05-03-2021 06:19 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste is rond de kerst onderzocht en blijkt een iets boven gemiddeld IQ en ADHD te hebben. Dit is voor ons geen verassing en geen ramp.

Nu krijgen we natuurlijk tips hoe hier mee om te gaan vanuit de orthopedagoog. Ik werk zelf al jaren als gezinsondersteuner in de jeugdzorg dus weet zelf ook wel het één en andee.Maar ik zou toch graag jullie ervaringen horen.

Het "probleem" is vooral op school (Jenaonderwijs) en in het verkeer zichbaar, thuis kunnen we er prima mee omgaan. Kind heeft ook vaste vriendjes gelukkig.

Op school zien ze slechte concertratie, valt vaak van zijn stoel, dwaalt soms door de klas, ze houdt andere ook van hun werk daarmee. Ook krijgt hij niet alle instructies mee om dat ze afgeleid is door externe prikkels-》 vuilnsiwagen die voorbij komt, de postbode, iemand die hoest etc. Kind moet door de leerkrkacht dan weer aan het werk gezet worden en soms ook terug naar zijn tafeltje teruggebracht worden.
Kind is laatste tijd zelf ook gefrustreerd dat dingen niet lukken hierdoor.

De onderbrekingen door corona hebben ook niet geholpen om structuur aan te brengen.

Wat al gedaan is.
Ze hebben een wiebelkussen geprobeerd, dit werd meer ee soort trampoline ;-). Kind mag alleen aan een tafeltje ziten ipv aan een tafel.met 4 kinderen, ook met een toets mag ze een koptelefoon op.

Aanvulling. Medicatie is een optie, eind maart hebben we daar een gesprek over.
mevrouw-fluitketell wijzigde dit bericht op 05-03-2021 06:58
4.14% gewijzigd
Medicatie?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
05-03-2021 06:25
Medicatie?

Dat is idd iets waar we binnekort een gepsrek over hebben met de hulpverlening.
Gevoelsmatig vind ik dit wel heftig.

Heb jii hier ervaring mee?
Mijn jongste is bovengemiddeld intelligent en heeft ook adhd. Was iets ouder toenadering getest werd en kreeg meteen medicatie