A B Cheers

29-01-2011 01:15 2177 berichten
Alle reacties Link kopieren
*belooft plechtig deze openingspost aan te passen zodra ze lex d'r lexicon heeft, maar nu op mijn mobiel lukt dat even niet*

Ha, hierbij wel. Komt ie, met dank aan Alex!

1. Vereer naast Dries geen andere goden.

2. Plaats bij voorkeur geen afbeeldingen van Dries. Bekijk wel zijn film.

3. Misbruik Bespring uw HEER.

4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de slemp; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag slempte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Vertel dat vooral je kinderen.

6. Pleeg geen moord. Karaktermoord op 't forum mag dan weer wel.

7. Pleeg geen overspel. Niet te vaak, in ieder geval. Gewoon hoeren en sloeren is te allen tijde toegestaan.

8. Steel niet. Behalve als je een nieuw onderschrift nodig hebt.

9. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Behalve in de gemiddelde AK.

10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort; Behalve het huis van Toets ouders dan.

Ik was bij ABBA vanavond. En vanaf een afstand zag je heus niet dat het de echte ABBA niet was.

En nu lig ik in een logeerbedje in Amsterdam. In een kinderloos huis. Wensend dat jullie allemaal een lekkere nacht hebben, zonder gestoord te worden door wie of wat dan ook.

Maar eerst is het nog vrijdagnacht. En daar drink ik op!

Cheers!!!! X
Dreamer, ik hoop heel erg dat je geen BSE hebt of andere ontregelende narigheid, maar ik heb er wel even heel hard om gelachen
Dag lieffies!

Toet, allereerst bedankt voor je lieve kaart, wat ben je ook een schatje.

Update uit huize Ely... Het is hier gewoonweg gekkenhuis, zo druk. Heb het nog niet eerder zo meegemaakt. Zorro, nieuwe baan, ik nieuwe baan, studie, kinderen op clubjes, kortom, wat anderen gewoon zonder problemen doen

Maar goed, ik kom zo langzamerhand wel een beetje op het punt, dat ik het niet zo goed trek. Ben niet de leukste moeder op het moment. Mis me-time.

Heb dan ook geen tijd gehad, de afgelopen tijd om hier bij te lezen, sorry! Denk wel aan jullie hoor, maar het ontbreekt me aan tijd om hier écht te zijn.

Wil jullie wel een hele dikke kus geven, for what it is worth.

Liefs!!
Hey, nog meer lekkere wijven in de kroeg!
Mimsemeis, dat is nogal wat wat jij (jullie) weer op je bordje hebben liggen. Pfff. Wat Kjong zegt, over dat glas dus.

En Ely, leuk gezegd hoor, dat wat anderen gewoon zonder problemen doen. Maar je hebt toch wel twee kinderen en een studie meer dan ik bijvoorbeeld

Hoe ging het thuiswerken Kjong?

Ik word helemaal vrolijk van de vrolijke Mado. Hoop zo dat ze het fijn hebben in Rome!!

Dot is cute!!!!!!!!!!!!

Mijn moment van vanmiddag; ik ben herkend. Van mijn blog. Hahahahahaha. Daar moet je dan bijna duizend dagen een blog bij vrouwonline voor schrijven, maar dan heb je ook wat. Ik denk dat ik nu ook gevraagd ga worden voor Wie is de Mol 2012, nu ik toch bekend ben
Moooooooooooooooooooorning!!
Zie, het duurt even, maar zolangzamerhand krijgen we wel een bekende Nederlandse in onze kroeg. Goedzo Toet!

nee, geen BSE hier. Ik doe van mezelf gek dus Mag wel verder voor onderzoek, geen idee wat voor onderzoek. Dokter zei dat ik een oproep tegemoet kon zien, ik ben vergeten te vragen van welke discipline dan (vergeetachtigheid, één van mijn probleempjes)

Maar ..eh.. GOEDEMORGEN!

iK zag dat Bambi en ik allebei deze week dubbele cijfers krijgen. Zij wordt 22 en ... eh.. ik natuurlijk ook

Mims

Fijn dat met Mops zo goed gaat! Pijn en lichaam is gewoon klote. Zieke familie ook.

Ik ga eens kijken nu of ik het cadeautje voor m'n zus nog op tijd bij de post kan krijgen. Dat cadeautje dat ik haar eigenlijk afgelopen zondag zou geven. Vergeetachtig dus.. juist.

Madooootje veel plezier!!!!
Later is nu
Heb 2 taarten in de koelkast staan. Zo lekker simpel, yoghurttaart en ze klinken zo gezond, aardbei en citroen
Later is nu
Welke is lekkerder?
Ja, dat weet ik dus niet, vandaar 2
Later is nu
Je hebt om 12.47 uur twee taarten in de koelkast staan, maar weet om 16.23 uur nog steeds niet welke lekkerder is? Ik had het waarschijnlijk al om 12.39 uur geweten
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Ja, goed van mij he!

En.. ik heb beide gehad en weet het nog niet. Ja, misschien de 3e, de mokka

Ik wilde vandaag onkruid verdelgen, is het onkruidverdelgingsmiddel gewoon gestold. Bevroren? Geen idee. 't Staat nu in de zon. Verder is het best nog koud in de tuin, dus kruip ik met een boek op de bank, binnen. Kan ik wel naar het mooie weer kijken

Later is nu
Ha Dream, je bent wel mooi een uur sneller jarig, zo met die zomertijd een dag van te voren
Mogguh! Verdelger ontdooid? En welke taart was nou het lekkerst??

Ohh mensen wat is goed weer toch fijn! Gisteren samen in de tuin gewerkt en weer zit- en toonbaar gemaakt. En ook met een boek in de zon, heerlijk!

*schuift een speciaal anti-doorlig-kussen onder de koninklijke derriere en zet de tuindeuren van de kroeg wijd open*
Dream, van harte!!! Enneh.... die onkruidverdelger doet vast niet veel meer. Biologisch afbreekbaar betekent helaas dat ie na een koud wintertje in geopende verpakking ehhh zijn kracht wel verloren is. Dus begin maar vast te schoffelen .

Belachelijk. Ik moest vanochtend ruitenkrabben!

Toet is lief (en bekend, dus?! Gaaf!). Hier een beeeeetje hetzelfde als bij Ely. Qua gekkenhuis. En er is hier dan ook nog eens een puppy komen wonen..... Very cute maar sjonge, je hebt er weer een baby bij, zeg maar.

Sta dus in de meeleef-/meelees modus .
Een puppy?! Wauw, gefeliciteerd! (En sterkte ).

Hier ook tikkie van de gekkenhuizige, maar wel erg fijn met zon en zon en nog meer zon gisteren en familiefeestje met Dot urenlang op de trampoline - vanmorgen had ze spierpijn . Dat kent ze natuurlijk niet, dus ze was erg verbaasd en ook een tikje bezorgd.

Fijne dag dames!
Wauw Xop, leuk een puppy! Wat voor ééntje?

de mijne is weer geknipt en ziet eruit als een puppy.. aaahh. sssoo sjieelug

Kijk hoe gezond en lekker

Wanneer komt Madootje weer thuis?

Oooh, heerlijk he, weekendje weg..
Later is nu
Van harte Dream. Gezellig feestje gehad voor je verjaardag?

Rome was prachtig!

Voor wie tijd over heeft een kort verslag

.

De vlucht naar Rome toe verliep voorspoedig, dus we landden zo'n 20 minuten vroeger dan gepland. Die tijd konden we wel gebruiken om onze weg te vinden op het vliegveld. Wat een doolhof is het daar zeg. We zijn een flinke tijd aan het dwalen geweest voordat we het station hadden gevonden. Terwijl we aan het wachten waren in de rij bij de kaartjes reed onze trein weg. Waar we dat eerst een beetje zonde van onze tijd vonden bleek al snel dat dat helemaal zo slecht niet was. Uit de volgende trein kwam een Brits stel dat op weg was naar huis en die gaven ons hun kaartje waarmee we het hele weekend nog onbeperkt bebruik konden maken van de bus en metro in Rome.

In het centrum van Rome aangekomen zijn we richting ons hotel gewandeld waar ons de kleinste hotelkamer ooit wachtte. De kamer was verder netjes en lekker kneuterig en het hele hoge plafond maakte dat we qua kubieke meters nog best een aardige ruimte hadden. Helemaal prima dus. Het was eigenlijk een soort bed en breakfast dat gevestigd was in een appartementencomplex aan een van de hoofdstraten van het centrum. Je moest via een enorme duer naar binnen. Daarna passeerde je een groot smeedijzeren hek wat uitkwam op een kleine binnenplaats. Vanuit daar kon je het gebouw in waar ook gewone woningen waren.

We zijn daarna snel te voet het oude centrum verder ingewandeld. Wat is er een hoop te zien. Het ene gebouw is nog mooier dan het andere en op bijna ieder pleintje is wel een prachtig versierde fontijn te vinden. We zijn eerst naar de Trevifontijn geweest. Daarna naar de Spaanse trappen. Door kleine gezellige steegjes wandelend stonden we ineens voor het Pantheon. Jammer genoeg mochten we daar op dat moment niet naar binnen omdat er een dienst gaande was, maar wat we door de openstaande deur konden zien was veelbelovend. Vervolgens hebben we verwoedde pogingen gedaan om het Piazza de Navona te vinden. Dat koste ons wel de nodige omzwervingen. Nadat we wat gegeten hadden wandelden we wederom de andere kant op dan we bedoeld hadden (zoveel steegjes om uit te kiezen) en zo stonden we ineens bij de brug der Engelen en de Engelenburgt. Daarvandaan was de Sint Pieter al te zien. Wat een prachtig gezicht zo in het donker, met de verlichting aan dat enorme bouwwerk. Terwijl we daarheen wandelden kwamen we met regelmaat priesters tegen in nieuwe glimmende bolides. Op de een of andere manier ziet dat er erg tegenstrijdig uit. Het gaf een grappig contrast. Moe van het lopen hebben we ons vervolgens met de tram en metro terug laten rijden naar onze kamer waar we moe maar voldaan ons bed in zijn gerold.
Hieperdepiep HOERAAAAAA voor onze Dream!!!

~daar moet op gedronken worden, hihahoooo~

Xop! Een pup?

Wat een gemiste kans... Je had zo onze twee hondjes mogen hebben, inclusief voer voor een jaar. Grijns. Nee hoor, gefeliciteerd. Heel veel plezier van jullie nieuwe troetel!

Mado, Rome. Wat fijn.

Klinkt als een heerlijke bijtank-vakantie.

(Waren er ook heuvels in Rome, )
Wat wilde ik nou toch typen?
Zaterdag stond het Vaticaan op het programma. Terwijl we van de metro naar het Vaticaan wandelden werden we aangesproken door verschillende mensen die een rondleiding met gids aanboden waarbij je de lange rijen voor de kassa's kon vermijden die soms wel tot 2 uur kunnen inhouden. Na ons bij het kantoortje te hebben gemeld werden we voorzien van een ontvanger met koptelefoon zodat we de gids goed konden horen. De rondleiding zou al snel beginnen. Uiteindelijk duurde het zo'n 3 kwartier voordat de groep compleet was en we klaar waren voor vertrek richting de Vaticaanse musea. Daar gingen we dan, langs de lange rij voor de ingang achter onze gids aan (als kuikentjes achter moeder de gans) om vervolgens geweigerd te worden bij de ingang. Probleempje met de reservering. De vijf minuten die ze nodig hadden om dit probleem op te lossen werd uiteindelijk ruim een half uur. Maar uiteindelijk was het dan zover. We konden naar binnen! Eerst allemaal door de beveiliging en daarna even in het midden van de hal verzamelen terwijl de gids de kaartjes ophaalde bij de kassa. Eerst nog "even" alle studenten uit de groep verzamelen om de studentenkorting te regelen. En het duurde en het duurde. Tot de gids even kwam vertellen wat er gebeurde. De computer van het vaticaan had onze voucher opgegeten en was uitgevallen tijdens het printen van de toegangsbewijzen. Aangezien de voucher al verwerkt was kon het niet door een andere kassa overgenomen worden. Het wachten was op het herstarten van het kassasysteem. Zo kwam het dus dat we zo'n twee uur nadat we ons gemeld hadden op het kantoortje van de organisatie "al" naar binnen konden. Het was maar goed dat we die lange rij buiten hadden vermeden.

Eindelijk binnen bleek het het wachten meer dan waard. Wat een pracht en praal. We gingen van de ene prachtig gedecoreerde ruimte naar de ander terwijl de gids ons vertelde waar we naar keken en ons de achtergrondverhalen vertelde. Echt geen centimeter vloer, muur of plafond is kaal gelaten. Prachtige fresco's, geweldig beeldhouwwerk en vernuftig gewoven muurkleden versierde alle oppervlakten. Een van de vloerkleden was zo gewoven dat het perspectief veranderde afhankelijk vanuit welke hoek je keek. Zo draaide de afgebeelde tafel als het ware met je mee terwijl je erlangs liep.

Naast de musea en de sistijnse kapel stond ook de bezichtiging van de Sint Pieter op het programma met daarin de grootste koepel van Europa. Wat een geweldig groot en imposant bouwwerk is dat. Je kunt niet anders dan onder de indruk zijn van de omvang.

Na het bezichtigen van de Sint Pieter zijn we weer verder het centrum in gewandeld om wat te eten. daar hebben we opnieuw de Piazza Navona bekeken, maar dan bij daglicht (dat plein is een stuk makkelijker te vinden als je het niet zoekt) en we zijn opnieuw naar het Pantheon gewandeld in de hoop dat we daar nu wel naar binnen konden. Naast alle pracht en praal van het Vaticaan en de Sint Pier was het Pantheon een stuk ingetogener, maar erg mooi op zijn eigen manier. Terwijl je daar zo binnen staat vraag je je af hoe ze zonder alle techniek van nu zo'n mooi gebouw met zo'n enorme koepel in elkaar hebben kunnen zetten.

Aangezien ons richtingsgevoel ons dit weekend duidelijk in de steek liet zijn we via een flinke omweg terug gewandeld naar onze kamer. Geen punt, want deze omweg bracht ons langs het Forum Romanum, het ministerie van cultuur en erfgoed (een enorm mooi, groot, wit gebouw) en tal van andere gebouwen die erg de moeite van het bewonderen waard zijn. Daarnaast boodt het ons uitzicht op het Colloseum.

Aangekomen op onze kamer hebben we heerlijk met onze ppotjes omhoog bij liggen komen van de enorme wandeling, Na een uur of twee lezen (ik) en slapen (Frank) zijn we de bus gaan zoeken die ons naar de uitgaanswijk Trastevere zou brengen. Als haringen in een tonnetje zaten we in een propvolle bus. Het bracht nostalgische herinneringen op aan de ritjes in de bus naar de Uithof toen ik nog op de Hoge School zat.

Trasteverre bestond uit allemaal kleine steegjes vol met barretjes en restaurants. Na, achteraf gezien, te hebben gegeten bij het slechtste restaurant van Rome hebben we nog een rondje gewandeld en zijn we daarna de bus terug gaan zoeken. Wederom zijn we moe maar voldaan ons bed in gerold.
Ooohh.. heerlijk. Ik wil ook naar Rome!
Later is nu
Oh en ik ben eruit.. citroen is lekkerder. Ik heb er een paar moeten proeven, maar nu weet ik het zeker
Later is nu
Gisterenmorgen zijn we voor onze laatste ochtend naar het Colloseum gegaan. Gezien onze ervaring van de vorige dag zijn we gewoon in de rij van de kassa gaan staan ipv aan te sluiten bij een rondleiding en al met al waren we in een half uur binnen. Het was moeilijk om een goede voorstelling te maken van hoe het Colloseum eruit moet hebben gezien in de tijd van de gladiatorengevechten. Veel was daarvoor te verweerd. Wat wel goed te zien was, was hoe klein de ondergrondse cellen zijn geweest. Een goed deel van die structuren is bewaard gebleven. Vanuit de buitenste rand had je een prachtig uitzicht over het oudste deel van Rome.

Om tijd te besparen dachten we vast treinkaartjes te gaan halen voor de terugweg naar het vliegveld. We kwamen op weg naar onze kamer immers toch langs het station. Het bleek een enorm eind lopen naar het goede deel van het station en daar aangekomen bleken de kaartjesautomaten het niet te doen. Nadat we weer het hele eind terug zijn gelopen naar het metrogedeelte van het station bleken ook daar de kaartjesautomaten voor de trein te staan. Oeps! Met kaartje op zak zijn we teruggegaan naar het hotel voor onze tassen en toen was het eigenlijk wel weer tijd om te vertrekken. De treinreis ging soepel en het zoeken op de luchthaven viel dit keer mee. Dat gaf ons de gelegenheid om nog even aan wat te eten. Aangezien we niet wisten of we na de beveiliging nog iets te eten konden kopen deden we dit maar in de vertrekhal. Ruim een half uur voordat we bij de gate moesten zijn gingen we die kant op. Daar stuitte we op een flinke rij bij de beveiliging waar alles volgens Italiaans tempo verliep. Zo'n 25 minuten hebben we er over gedaan om langs de beveiliging te komen. Tot onze schrik gaf ons dat nog maar 10 minuten om bij de gate te komen. We hebben er dus flink de pas in moeten zetten om ons zo'n 3 minuten voor sluiting bij de gate te melden.

Ook de vlucht terug verliep soepel en we kwamen weer 20 minuten eerder aan de gepland. Na nog wat gegeten te hebben wijn we op de trein gestapt en gelukkig kwam mijn vader ons van het station ophalen. Samen met mijn ouders hebben we de foto's bekeken (alle 168 ) en daarna zijn mijn ouders vertrokken. Op dat moment kwam Ludo naar beneden en die vloog me om mijn nek. Dat is nogeens lekker thuiskomen. Na een tijdje geknuffeld en gekletst te hebben ging ik Ludo terug brengen naar bed. Daat bleek hij een welkom thuis cadeautje voor ons te hebben. Meneer had zijn hele lattenbodem gesloopt en gedemonteerd. We zijn weer thuis. Dag Rome roes.

En nu zit ik hier heerlijk achter de computer na te genieten van de gezelligheid en al dat moois van dit weekend en jullie lastig te vallen met een veel te lang reisverlag. Zo nog even lekker in bad en dan vanmiddag weer aan het werk waar het echte leven weer begint.
Doe mij dan ook maar een stukje cintroentaart Dream. Neem ik het lekker mee in bad.

Sorry Mims, wel heuvels maar geen privacy
Voor wie het na dit verslag nog niet spuugzat is. Foto's zijn te vinden op de vriendjessite

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven