Aardbeienvlek extra gevoelig in de zon

08-04-2009 22:32 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een zoontje van 5 maanden en hij heeft een aardbeienvlek(je) op zijn voorhoofd.

Weet iemand of je hiermee extra goed moet oppassen in de zon?

Het consultatiebureau kon me hierover niet meer vertellen.

Daarnaast vraag ik me af wanneer, hoe vaak en met wat voor zonnecreme je een kindje moet insmeren.

Wie kan me verder helpen?
Sowieso altijd goed insmeren als je de zon ingaat met een baby. Ik gebruik altijd waterproof van nivea kids, factor 40. Zwitsal is er ook in cremes en pompjes in div. factoren.

Aardbeivlekje goed insmeren kan nooit kwaad. Het vlekje zal trouwens binnen een paar jaar verdwenen zijn, hangt af van de dikte en het formaat.

Veel plezier samen in de zon
Mijn zoon heeft ook zo'n aardbeienvlekje, ik had er nog niet aan gedacht tot ik jouw topic zag. Volgens mij moet je baby's altijd uit de zon houden, dus zolang je je daaraan houdt zal die aardbeienvlek geen gekke dingen doen denk ik. Maar ik blijf je topic wel even volgen, misschien zijn er mensen met heel andere ervaringen.

En insmeren: ik heb zonnebrandcreme van Vichy aangeschaft, speciaal voor kinderen, factor 50. Regelmatig smeren en uit de zon houden is volgens mij het algemene advies.
Mijn dochter en zoon hadden ze ook.

Nooit aan gedacht met de zon enzo.

Smeerde ze gewoon altijd goed in met een hoge beschermingsfactor. En trouwens als ze zo klein zijn zou ik ze niet pal in de zon zetten
Bedankt voor jullie tips tav zonnebrandcreme voor baby's.

Ik heb wel al een petje gekocht voor onze zoon en wil hem ook zo veel mogelijk uit de zon houden, maar helemaal voorkomen kun je dat toch niet in de zomer. Zal wel zoveel mogelijk de schaduw opzoeken.

Mijn gevoel zegt dat je de aardbeienvlek beter moet beschermen, ziet er zo gevoelig uit. Merk gelukkig niets aan hem wanneer ik er aan kom. Denk dat ik hier gewoon wat extra en vaker creme op zal smeren.

Smeren jullie nu al de kleintjes in met zonnebrand?
Nee joh, ben je gek.. als ze in de wagen liggen niet, behalve als de zon echt fel schijnt. Toen het vorige week mooier weer was, heb ik wel de wangetjes ingesmeerd bij mijn kids (3 en 6 jaar). Ik smeer elke ochtenden avond creme op hun gezichtjes, ze hebben dezelfde huid als ik en ik weet nog hoe lekker ik het zelf vroeger vond als het trekkerige er door een cremepje afgehaald werd. Gewoon gezichtjescreme van Etos eigen merk.
Gewoon insmeren met zonnebrandcrème joh ! Moet je anders niet even raad vragen aan een huidarts ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven