advies s nachts slapen
donderdag 26 augustus 2010 om 17:57
heb even jullie advies nodig..
Sinds kort wordt K iedere nacht minstens 3 keer wakker. Waar ze voorheen van 22.30 tot ongeveer 7.30 sliep wordt ze nu dus elke keer wakker. Ze jammert dan als ik dan kom gaat ze heel hard huilen en is dan bijna ontroostbaar. Meestal geef ik haar dan wat melk maar eigenlijk is dit niet wat ze wil maar wat wel is ons dus een groot raadsel.
nu vraag ik me af; zou ze bang kunnen zijn in het donker, tandjes, toch honger, dromen, sprongetje ( ze is 7 maanden) sinds kort eet ze vast zou het hier mee te maken kunnen hebben.
iemand ervaringen, tips of soort gelijke situatie meegemaakt??
Sinds kort wordt K iedere nacht minstens 3 keer wakker. Waar ze voorheen van 22.30 tot ongeveer 7.30 sliep wordt ze nu dus elke keer wakker. Ze jammert dan als ik dan kom gaat ze heel hard huilen en is dan bijna ontroostbaar. Meestal geef ik haar dan wat melk maar eigenlijk is dit niet wat ze wil maar wat wel is ons dus een groot raadsel.
nu vraag ik me af; zou ze bang kunnen zijn in het donker, tandjes, toch honger, dromen, sprongetje ( ze is 7 maanden) sinds kort eet ze vast zou het hier mee te maken kunnen hebben.
iemand ervaringen, tips of soort gelijke situatie meegemaakt??
donderdag 26 augustus 2010 om 18:10
donderdag 26 augustus 2010 om 18:19
Dit is dus mijn schrikbeeld hé...
Mijn zoon is nu twee en een halve maand oud, en slaapt al aardig door voor zijn leeftijd. Maar je hoort zo vreselijk vaak dat ze ineens omslaan als een blad aan een boom... Niets zo veranderlijk als een baby.
Vaak zijn de redenen niet duidelijk. Zou wel alle medische indicaties controleren, geen koorts, snipverkouden, niet te warm/koud en inderdaad: de oortjes?
Als dit niet het geval is, tja.... Geen tips voor je. Hopen dat het een sprongetje/fase is.
Mijn zoon is nu twee en een halve maand oud, en slaapt al aardig door voor zijn leeftijd. Maar je hoort zo vreselijk vaak dat ze ineens omslaan als een blad aan een boom... Niets zo veranderlijk als een baby.
Vaak zijn de redenen niet duidelijk. Zou wel alle medische indicaties controleren, geen koorts, snipverkouden, niet te warm/koud en inderdaad: de oortjes?
Als dit niet het geval is, tja.... Geen tips voor je. Hopen dat het een sprongetje/fase is.
donderdag 26 augustus 2010 om 18:22
Tja, helaas geen advies. Het ene moment slaapt onze zoon nachten aan een door, en het andere moment is hij nachten wakker tussendoor. ik heb het geluk dat mijn man er wakker van word en ik niet
vind man alleen niet zo leuk.
Meid, tanden op elkaar en doorbijten, het is niet anders, ooit slapen ze door
vind man alleen niet zo leuk.
Meid, tanden op elkaar en doorbijten, het is niet anders, ooit slapen ze door
donderdag 26 augustus 2010 om 18:54
Wat ik dus niet doe is het gezellig maken 's nachts.
Dochter slaapt in een campingbedje naast mij en zo'n twee keer per nacht wordt ze wakker.
Ik luister dan wel welk soort gemekker het is want soms valt ze vanzelf weer in slaap.
Meestal leg ik haar meteen aan.
En zodra ze drie slokken heeft gehad slaapt ze alweer en dan leg ik haar weer terug.
Maar ik praat niet tegen haar en ga niet gezellig lopen doen.
Ze mag best even weten dat mama er nog wel is.
Dochter slaapt in een campingbedje naast mij en zo'n twee keer per nacht wordt ze wakker.
Ik luister dan wel welk soort gemekker het is want soms valt ze vanzelf weer in slaap.
Meestal leg ik haar meteen aan.
En zodra ze drie slokken heeft gehad slaapt ze alweer en dan leg ik haar weer terug.
Maar ik praat niet tegen haar en ga niet gezellig lopen doen.
Ze mag best even weten dat mama er nog wel is.
donderdag 26 augustus 2010 om 19:04
Whiskers heeft wel een goed punt.
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder, moet je dus nooit "gezellig" met je baby gaan doen. Wil ik niet mee zeggen, dát je dat doet, hoor.
Maar die van jou is al niet zo heel piep meer...
Denk toch een "sprongetje", zoals dat zo leuk heet.
Voorlopig accepteren, maar??
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder, moet je dus nooit "gezellig" met je baby gaan doen. Wil ik niet mee zeggen, dát je dat doet, hoor.
Maar die van jou is al niet zo heel piep meer...
Denk toch een "sprongetje", zoals dat zo leuk heet.
Voorlopig accepteren, maar??
donderdag 26 augustus 2010 om 19:11
quote:rocky2008 schreef op 26 augustus 2010 @ 19:04:
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder
had je geen kinderen moeten krijgen.
Er komen altijd weer fases waarin kinderen 's nachts wakker worden. Van nachtmerries, of bedplassen of zoiets. OK, zo tegen hun tiende zal het wel over zijn... Oudste van mijn man is nu 9 en slaapt sinds een jaar of 2 echt door, maar die werd dus tot voor kort nog best regelmatig wakker 's nachts. Bijvoorbeeld moeten plassen maar in het donker niet alleen naar de wc durven.
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder
Er komen altijd weer fases waarin kinderen 's nachts wakker worden. Van nachtmerries, of bedplassen of zoiets. OK, zo tegen hun tiende zal het wel over zijn... Oudste van mijn man is nu 9 en slaapt sinds een jaar of 2 echt door, maar die werd dus tot voor kort nog best regelmatig wakker 's nachts. Bijvoorbeeld moeten plassen maar in het donker niet alleen naar de wc durven.
donderdag 26 augustus 2010 om 19:24
Eens met SS.
Dochter sliep met 5 weken al door.
En ik maar trots zijn.
En toen kwamen met 4,5 maand de eerste tandjes.
Toen nog meer tandjes, en nog meer tandjes, en verlatingsangst, en nu nog meer tandjes.
Dus als ze een keer een nacht doorslaapt juich dan niet te snel.
Dat is namelijk geen garantie!
Enne, ik vind de nachtvoedingen stiekem wel gezellig hoor.
Alleen weet dochter dat niet.
Dochter sliep met 5 weken al door.
En ik maar trots zijn.
En toen kwamen met 4,5 maand de eerste tandjes.
Toen nog meer tandjes, en nog meer tandjes, en verlatingsangst, en nu nog meer tandjes.
Dus als ze een keer een nacht doorslaapt juich dan niet te snel.
Dat is namelijk geen garantie!
Enne, ik vind de nachtvoedingen stiekem wel gezellig hoor.
Alleen weet dochter dat niet.
donderdag 26 augustus 2010 om 19:24
quote:rocky2008 schreef op 26 augustus 2010 @ 19:04:
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder, moet je dus nooit "gezellig" met je baby gaan doen.
Naast een welgemeend 'eens' voor Smollie:
hoe gezellig je doet 's nachts is volgens mij niet te relateren aan wel of niet doorslapen. Het duurt gewoon een tijd voor een baby een 'volwassen' slaappatroon aanneemt, komt vanzelf. Ik was best gezellig 's nachts denk ik, en ze is toch gaan doorslapen. Okee, duurde misschien wel even, maar kennelijk was de gezelligheid niet de reden om wakker te blijven worden (want het is nog steeds gezellig hoor, 's nachts )
Als je 's nachts wil doorslapen als ouder, moet je dus nooit "gezellig" met je baby gaan doen.
Naast een welgemeend 'eens' voor Smollie:
hoe gezellig je doet 's nachts is volgens mij niet te relateren aan wel of niet doorslapen. Het duurt gewoon een tijd voor een baby een 'volwassen' slaappatroon aanneemt, komt vanzelf. Ik was best gezellig 's nachts denk ik, en ze is toch gaan doorslapen. Okee, duurde misschien wel even, maar kennelijk was de gezelligheid niet de reden om wakker te blijven worden (want het is nog steeds gezellig hoor, 's nachts )
donderdag 26 augustus 2010 om 19:28
quote:Supersmollie schreef op 26 augustus 2010 @ 19:11:
[...]
Ook eens hoor! Maar shoot me als ik de kans op lekker doorslapen voor allebei wil vergroten
.
Kind is twee en een halve maand. Ik probeer maar niet te denken aan wat me allemaal nog te wachten staat .
[...]
Ook eens hoor! Maar shoot me als ik de kans op lekker doorslapen voor allebei wil vergroten
Kind is twee en een halve maand. Ik probeer maar niet te denken aan wat me allemaal nog te wachten staat .
donderdag 26 augustus 2010 om 19:37
Doe ook maar niet Rocky!
Dat zie je vanzelf wel!
Maar hoe oud is je dochter dan nu?
Die van mij is nu 9 maanden, en die snapt heel goed dat ze midden in de nacht niet hoeft te verwachten dat mama leuk gaat doen.
Soms probeert ze het wel haar.
Gaat ze aan mijn haren trekken, of je krijgt een vinger in je neus.
Alles om op dat moment aandacht te krijgen.
En ik heb met haar wel het idee dat ze weet dat dat niet de bedoeling is.
Maar toch proberen hè!
donderdag 26 augustus 2010 om 20:10
Och, we hebben hier periodes dat dochter van 19-7 slaapt. Maar zo ineens hebben we een week dat ze een paar keer per nacht wakker wordt (zoals afgelopen week ). Ik ben opgehouden naar een reden te zoeken, het frustreerde mij alleen maar dat ik nooit zeker wist waarom. Als er medisch niks is (bijv. oortjes) zou ik er niet teveel over nadenken, troosten en desnoods bij je nemen.
Overigens is dochter 8 maanden.
Overigens is dochter 8 maanden.
donderdag 26 augustus 2010 om 21:08
quote:nero schreef op 26 augustus 2010 @ 20:10:
Och, we hebben hier periodes dat dochter van 19-7 slaapt. Maar zo ineens hebben we een week dat ze een paar keer per nacht wakker wordt (zoals afgelopen week ). Ik ben opgehouden naar een reden te zoeken, het frustreerde mij alleen maar dat ik nooit zeker wist waarom. Als er medisch niks is (bijv. oortjes) zou ik er niet teveel over nadenken, troosten en desnoods bij je nemen.
Overigens is dochter 8 maanden.misschien moet ik dit ook maar gewoon doen....
Overigens is dochter 8 maanden.misschien moet ik dit ook maar gewoon doen....