Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Van Facebook, in het thema compleet nutteloze rare schrijfwijzen:

De broertjes T ï ago & K ï ani
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
omphile
ava75 schreef:
07-06-2019 14:31
omphile
:purple:
Hier in de buurt is Senn geboren. Op zich klinkt het niet verkeerd, maar ik snap niet waar de mode vandaan komt om in namen opeens dubbele medeklinkers te gebruiken achteraan, waar het nergens op slaat. Senn klinkt als Sen, de klemtoon ligt ook toch wel op de n. Ik krijg ook de neiging die uitspraak dan te 'overdrijven' Sennnnnnnnn, Sepppppppppp, Finnnnnnnnn, Annnnnnnnn
aaaanne schreef:
07-06-2019 22:16
Hier in de buurt is Senn geboren. Op zich klinkt het niet verkeerd, maar ik snap niet waar de mode vandaan komt om in namen opeens dubbele medeklinkers te gebruiken achteraan, waar het nergens op slaat. Senn klinkt als Sen, de klemtoon ligt ook toch wel op de n. Ik krijg ook de neiging die uitspraak dan te 'overdrijven' Sennnnnnnnn, Sepppppppppp, Finnnnnnnnn, Annnnnnnnn
Ik snap 'm wel, en vind zo'n dubbele medeklinker best hip. Snap dat het niet je ding is, maar hoort wat mij betreft niet thuis in het rijtje afschuwelijke namen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst bij vrienden een kaartje hangen met de naam Aeon. Daar ging ook wel even één wenkbrauw van omhoog... :roll:
Toen ik vroeg hoe je dat uitspreekt, was het antwoord 'als de energiemaatschappij' :P
theepoes schreef:
09-06-2019 09:43
Ik zag laatst bij vrienden een kaartje hangen met de naam Aeon. Daar ging ook wel even één wenkbrauw van omhoog... :roll:
Toen ik vroeg hoe je dat uitspreekt, was het antwoord 'als de energiemaatschappij' :P
Ja, maar de energiemaatschappij Eon is dan ook vernoemd naar een Griekse naam Aeon die energie en vitaliteit betekent. Edit: ik zie nu dat er een stripheld/cartoon is die ook zo heet...
Lachattenoir schreef:
08-06-2019 11:57
Ik snap 'm wel, en vind zo'n dubbele medeklinker best hip. Snap dat het niet je ding is, maar hoort wat mij betreft niet thuis in het rijtje afschuwelijke namen.
Bij de ene naam snap ik hem wel (Sepp, Quinn, Scott) maar bij andere namen weer niet (Livv, Raff, Liamm, Joepp) terwijl ik die laats te categorie ook tegenkom)
NYC schreef:
09-06-2019 10:05
Bij de ene naam snap ik hem wel (Sepp, Quinn, Scott) maar bij andere namen weer niet (Livv, Raff, Liamm, Joepp) terwijl ik die laats te categorie ook tegenkom)
Hmm ja, oké, Liamm en Joepp gaan me dan ook weer wat te ver.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-06-2019 09:47
Ja, maar de energiemaatschappij Eon is dan ook vernoemd naar een Griekse naam Aeon die energie en vitaliteit betekent. Edit: ik zie nu dat er een stripheld/cartoon is die ook zo heet...
Aha, weer wat geleerd. Vandaar. Mooie betekenis. Toch zou ik mn kind niet zo noemen.. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zag in een namenlijst van een jongensteam een Night. Als Engelse naam op zich niet verkeerd, maar na een Bas, Jaap, Roderick las ik dus eerst Nicht...
Warrique schreef:
09-06-2019 21:42
Ik zag in een namenlijst van een jongensteam een Night. Als Engelse naam op zich niet verkeerd, maar na een Bas, Jaap, Roderick las ik dus eerst Nicht...
Waarom dan ook niet op zijn minst Knight?
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
03-06-2019 09:14
Da's toch paardenvoer? Hopelijk wil ze later niet rijden dan. "Pak jij Bix even?" "#Metoo!"
:rofl:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Laatst in het zwembad: Toon.
Voor een jochie van 2.
Moest er aan wennen..
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2019 22:53
Laatst in het zwembad: Toon.
Voor een jochie van 2.
Moest er aan wennen..
I :heart: Toon!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik vind dat de "normale" namen steeds meer in opmars zijn zag ik vandaag op Instagram de naam D.jayven.injo (zonder puntjes uiteraard) voorbij komen... Het is eem jongetje btw.
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
10-06-2019 02:54
Hoewel ik vind dat de "normale" namen steeds meer in opmars zijn zag ik vandaag op Instagram de naam D.jayven.injo (zonder puntjes uiteraard) voorbij komen... Het is eem jongetje btw.
:facepalm:
Echt... mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen.
Arm kind.
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2019 22:53
Laatst in het zwembad: Toon.
Voor een jochie van 2.
Moest er aan wennen..
Prachtige naam.

En komt hier in de geburen al 100+ jaar voor.
Warrique schreef:
09-06-2019 21:42
Ik zag in een namenlijst van een jongensteam een Night. Als Engelse naam op zich niet verkeerd, maar na een Bas, Jaap, Roderick las ik dus eerst Nicht...
En de volgende heet Day of Dag?
Alle reacties Link kopieren
Laatst gehoord een jongetje met de naam van dit tekenfilmfiguur:

Afbeelding

En nee, niet kleine broer Ge . orge, maar dus echt.

Hoe verzin je zoiets??
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2019 22:53
Laatst in het zwembad: Toon.
Voor een jochie van 2.
Moest er aan wennen..
Oh dat vind ik wel geinig; van die ouderwetse namen en dan komt er zo'n peuter of kleuter voorbij.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-06-2019 00:40
Oh dat vind ik wel geinig; van die ouderwetse namen en dan komt er zo'n peuter of kleuter voorbij.
Vind ik ook wel geinig
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-06-2019 00:40
Oh dat vind ik wel geinig; van die ouderwetse namen en dan komt er zo'n peuter of kleuter voorbij.
Vrienden van ons hebben hun jongste zoon (nu 5) Wim genoemd. Ik vind ouderwetse namen op zich best leuk maar bij deze naam heb ik wel héél erg de associatie van een man van 70.. (nu ken ik via mijn werk ook veel vrijwilligers van die leeftijd die zo heten, dus dat zal ook wel meespelen)
Bonnieux schreef:
11-06-2019 00:35
Laatst gehoord een jongetje met de naam van dit tekenfilmfiguur:

Afbeelding

En nee, niet kleine broer Ge . orge, maar dus echt.

Hoe verzin je zoiets??
Bedoel je dat het jongetje Peppa heet?
nymphaion schreef:
11-06-2019 07:35
Vrienden van ons hebben hun jongste zoon (nu 5) Wim genoemd. Ik vind ouderwetse namen op zich best leuk maar bij deze naam heb ik wel héél erg de associatie van een man van 70.. (nu ken ik via mijn werk ook veel vrijwilligers van die leeftijd die zo heten, dus dat zal ook wel meespelen)
Ik denk aan dit rijmpje
https://www.oudersenzo.nl/wim-zat-zo-hard-te-werken/
Wel ouderwets maar ook wel leuk, en bij Wim denk ik dus aan een jongetje van een jaar of 6 dat van treinen houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven