Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Net gelezen op nu.nl:

Q.u.i.s.h.a.n.t.e.l.y
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst ook een pareltje, alle 1e 2 letters van de namen van broer en zussen in de eerste naam en de tweede naam is een combinatie van de ouders.

D.e.s.t.e.l.i.n.a W.e.s.d.i.a
Alle reacties Link kopieren
Een tweeling: Maas en Rein. Hou op hoor
:facepalm:


Volgende kind gaat zeker Lek of Donge heten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
nymphaion schreef:
01-08-2019 23:05
Een naam die je de laatste tijd wel vaker hoort en die ik echt heel raar en spuuglelijk vind, is de naam Vesper voor een meisje. Dochter van Annechien Steenhuizen van NOS journaal heet ook zo. Doet me denken aan één van de zes of zeven gebedsdiensten van kloosterlingen in een etmaal (de derde ofzo geloof ik), een wesp, een Vespa (scooter), bleh, het voelt ook raar in je mond om uit te spreken en het combineert raar met veel achternamen.
Wat grappig dat jij hem zo lelijk vindt... ik heb nog altijd spijt dat we onze dochter niet zo hebben genoemd. Ik vind hem prachtig! Zacht en toch stoer. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
11-08-2019 14:13
Vind ik niet gek of afgrijselijk eigenlijk.
Het kan inderdaad erger, maar vind hem wel gek in de zin dat ik er nog nooit van gehoord heb. Ouders vertelden ook trots dat hij nooit of bijna nooit voorkwam.
En dat is iets waar veel ouders mee bezig schijnen te zijn; zo apart mogelijk want je zou eens 2 jochies in de buurt hebben die dezelfde naam hebben. Las laatst ook ergens dat we nog nooit zoveel verschillende namen in Nederland hebben gehad als nu.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
11-08-2019 15:35
Gewoon doorlaten lopen op de rug... voorkant deel 1, achterkant deel 2
Eerst nog even z.o.z. erbij zetten dan
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Ik heb geen kroost.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam op mijn werk weer wat moois tegen: Espen Eik. :P (2 voornamen)
Lemon_Pledge schreef:
11-08-2019 18:36
Een tweeling: Maas en Rein.
:HA:
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
God bewaar me, nee.
Eentje heeft een top 10 naam en de ander een wat minder gebruikelijke, maar toch een naam die niet gek is.
Kort en krachtig.
Binnen hetzelfde thema.
Buitenlands maar toch passend bij een Nederlandse achternaam.

Heb de eerste naam hier wel gezien, maar dat was dus onder het mom 'zo'n toptiennaam waardoor je altijd wel een naamgenoot in de klas hebt' niet omdat de naam raar, gek of lelijk is.

We zijn er allemaal tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
J.ethro :P
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Zo nu en dan duiken de namen eens op in de top 10 lijst en vaak ook niet. Beide al wat oudere namen, maar jong en fris genoeg voor kinderen.
Op dit moment zitten ze niet in de top 10, maar vorig jaar geloof ik 1 van beide wel.
Ik heb ze hier nog nooit voorbij zien komen :cheer:
En bij de jongens en meisjesnamen-topics komen ze geregeld voorbij als tip
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Mijn kinderen hebben buitenlandse namen die prima uit te spreken zijn in het Nederlands, niet eindigend op -O of -Y of beginnend met DJ-
Zelf heb ik nogal een tokkienaam en ervaar dus regelmatig hoe mensen daar meteen een beeld bij hebben van je.
Alle reacties Link kopieren
Sterrin
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
STERRIN SMALBRUGGE & ROMILLY VAN DEN BERGH OP AVONTUUR DOOR DE WERELD VAN REPTIELEN
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Pit
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
11-08-2019 15:46
Da's toch positief
Jazeker, maar ik reageerde op de vraag of het een jongen of meisje was
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Mijn zoons hebben klassiek Nederlandse namen die ook wel onder de categorie hockeynamen vallen.
Nr 1 heeft een naam die steeds populairder wordt en ook internationaal bekend is.
Nr 2 is een paar pagina's terug in dit topic uitgebreid besproken :P
Nr 3 heeft ook een echt klassieke naam.
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 14:25
D.oeke
C.orjan
H.akob
J.aylani
M.acon (uitgesproken Mason i guess?)
S.abi
N.oï
X.imena-M.eily
W.asya
Z.ani

Deze kindjes hebben allemaal een oerhollandse achternaam btw. Hoe verzinnen sommige ouders deze namen zeg. :-?
D,oeke is een Friese voornaam, betekent volgens de site Heit & Mem: "de wolf onder het volk" Is een vrij ouderwetse naam denk ik, maar op zich dus wel passend bij een oerhollandse achternaam ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een (oud-)Nederlandse naam, eindigend op -je, die hier ook al eens is langsgekomen :-D
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
11-08-2019 18:36
Wat grappig dat jij hem zo lelijk vindt... ik heb nog altijd spijt dat we onze dochter niet zo hebben genoemd. Ik vind hem prachtig! Zacht en toch stoer. :flirting:
Ik ook, ik vind Vesper ook een hele mooie naam.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Jongetje op fb : Jayhlen.
renske1975 schreef:
12-08-2019 18:15
Mijn dochter heeft een (oud-)Nederlandse naam, eindigend op -je, die hier ook al eens is langsgekomen :-D
Mijn dochter heeft als een van haar namen, niet haar roepnaam, jouw nick.
Vernoemd.
Vind ook niet iedereen mooi, maar voor mij speciaal. Haar andere twee namen zijn dan weer klassiek.

Ik ben dan weer benieuwd hoe jij aan je nick komt?
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Mijn dochter heeft drie namen. Waarvan de eerste twee klassieke namen zijn. Haar eerste voornaam vind ik meer dan prachtig (anders had ik hem niet gegeven :P ), maar veel te statig voor op het schoolplein, dus haar roepnaam is kort, krachtig, stoer en toch lief.
Eerste twee namen zijn bovendien internationaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven