Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
merle78 schreef:
02-08-2019 17:02
Is dat misschien een Turkse naam?

Demelza is de naam van een van de hoofdrolspelers in de serie Poldark. En de serie speelt in Cornwal
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
14-08-2019 06:41
Mijn dochter heeft als een van haar namen, niet haar roepnaam, jouw nick.
Vernoemd.
Vind ook niet iedereen mooi, maar voor mij speciaal. Haar andere twee namen zijn dan weer klassiek.

Ik ben dan weer benieuwd hoe jij aan je nick komt?
Het is een verbastering van mijn achternaam :proud: en ik vind Renske ook een leuke naam.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
08-08-2019 10:07
Hier op school een jesslyn.
Nog een paar pareltjes uit hetzelfde gezin:
J.ayden
K.ylano
J.esslinn
Ze zien er helemaal niet zo heel erg tokkie uit trouwens, maar blijkbaar gewoon alleen een schandalige smaak in namen.
-
ava75 schreef:
14-08-2019 00:47
Jongetje op fb : Jayhlen.
Wat zijn dit toch voor namen!!?? Je kunt er er eindeloos op variëren en het blijft ordinair.
Alle reacties Link kopieren
In de film Uggly dolls wordt een stem in gesproken door een Defano en dan een / op de e
Frankly my dear, I don"t give a damn
herfstappeltaart schreef:
14-08-2019 07:57
Demelza is de naam van een van de hoofdrolspelers in de serie Poldark. En de serie speelt in Cornwal
Ja, het is blijkbaar ook een plaatsnaam daar:
Demelza
Usage English (British)
Meaning & History
From a Cornish place name meaning "fort of Maeldaf". It has been used as a given name since the middle of the 20th century. It was popularized in the 1970s by a character from the British television series 'Poldark', which was set in Cornwall.
Ik ken inderdaad een aantal Demelza’s in Engeland van de leeftijd van de jaren ‘70.
Alle reacties Link kopieren
R.ychenda :)
LD199 schreef:
15-08-2019 18:26
R.ychenda :)
ik vind het vies klinken
Jhil.ani (zonder puntjes, meisje)
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Kort en Nederlands met een lange (weinig voorkomende) achternaam. Mijn kinderen hebben geen superhippe namen. Ik heb ze hier nog nooit voorbij zien komen. :worship:
Alle reacties Link kopieren
L.iyam, wat is er mis met gewoon Liam. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
C.ataleya-Dyasm.in (zonder puntjes) :nut:
Alle reacties Link kopieren
Nova vind ik opzich wel leuk. Maar N.ovalee zie ik steeds vaker voorbij komen en dan zie ik toch een soort karate kid voor me. :lol:
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
11-08-2019 20:49
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie kroost heet, ik neem aan geen D’angelo en Destineys maar toch. :hihi:
Nederlandse naam, die in het buitenland goed wordt uitgesproken. Komt in andere landen ook voor, met soms iets andere spelling. Geen top 20 naam. Wordt hier zo'n 50x per jaar gegeven.

We hebben nog nagedacht over vernoeming, maar dat werd zo'n hysterisch geheel (ouderwets, en drie voornamen van 3 + 4 + 3 lettergrepen met een achternaam van 3 lettergrepen) dat we het lekker bij die ene voornaam gehouden hebben.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
renske1975 schreef:
12-08-2019 18:15
Mijn dochter heeft een (oud-)Nederlandse naam, eindigend op -je, die hier ook al eens is langsgekomen :-D
Ik heb daar vaak toch moeite mee. Als kind vind ik bv. Maartje, Josje of Eefje echt nog wel leuk. Maar zo’n meiske wordt ook volwassen en op een of andere manier zijn alle dames met zo’n verkleinnaam die ik ken, boomlang en minstens 100 kilo schoon aan de haak. Meer een Maart, Jos en Eef dus.

Sorry, ligt aan mij.
Tamago schreef:
20-08-2019 21:38
Ik heb daar vaak toch moeite mee. Als kind vind ik bv. Maartje, Josje of Eefje echt nog wel leuk. Maar zo’n meiske wordt ook volwassen en op een of andere manier zijn alle dames met zo’n verkleinnaam die ik ken, boomlang en minstens 100 kilo schoon aan de haak. Meer een Maart, Jos en Eef dus.

Sorry, ligt aan mij.
Ik vind dat helemaal niet uitmaken dat een volwassen vrouw van welk formaat dan ook een naam eindigend op -je heeft. Of -ke, want ook Renske en Janneke zijn verkleinwoorden natuurlijk.

Maar dat is een kwestie van smaak inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_Pledge schreef:
11-08-2019 18:36
Een tweeling: Maas en Rein. Hou op hoor
:facepalm:
Volgende kind gaat zeker Lek of Donge heten :facepalm:
Ik gok op Kanaal, mooie verbinding ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst een oud studiegenoot tegen, inmiddels vader van drie zonen. Oudste heet Beer, de middelste Raaf en de jongste heet Vos.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis is bevallen van haar derde zoon. De twee andere kinderen hebben van die tokkie namen, zoals Dylano en Romario. De derde heeft een normale naam gekregen, denk aan: Ivo.

Vind ik eigenlijk best raar. Het klinkt niet/past niet bij elkaar. Het lijkt nou net of Ivo een andere vader heeft.
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
21-08-2019 00:06
Ik kwam laatst een oud studiegenoot tegen, inmiddels vader van drie zonen. Oudste heet Beer, de middelste Raaf en de jongste heet Vos.
Met zoiets vraag ik me altijd af hoe ze in hemelsnaam een partner hebben getroffen die het net zo’n goed idee vond om de kinderen van die achterlijke namen te geven
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
london_calling schreef:
21-08-2019 00:06
Ik kwam laatst een oud studiegenoot tegen, inmiddels vader van drie zonen. Oudste heet Beer, de middelste Raaf en de jongste heet Vos.
Ik vind deze namen afzonderlijk best leuk, haha! Maar ik ben ook eigenlijk een hippie, deep down. Maar drie van die namen op rij is misschien wat veel. Misschien volgt er nog een zusje Merel of Mus.

Het hangt ook van je omgeving af. In mijn omgeving is dit niet zo idioot.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de straat is een veronique geboren.
Niet persee afgrijselijk maar toch ook echt niet meer van nu.
Sue-Heck schreef:
21-08-2019 00:27
Met zoiets vraag ik me altijd af hoe ze in hemelsnaam een partner hebben getroffen die het net zo’n goed idee vond om de kinderen van die achterlijke namen te geven
Eens. Raaf had Wolf moeten heten
Sue-Heck schreef:
21-08-2019 00:27
Met zoiets vraag ik me altijd af hoe ze in hemelsnaam een partner hebben getroffen die het net zo’n goed idee vond om de kinderen van die achterlijke namen te geven
Ik vind ze alledrie leuk.

Gisteren gelezen: Cateautje.
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
21-08-2019 00:23
Een kennis is bevallen van haar derde zoon. De twee andere kinderen hebben van die tokkie namen, zoals Dylano en Romario. De derde heeft een normale naam gekregen, denk aan: Ivo.

Vind ik eigenlijk best raar. Het klinkt niet/past niet bij elkaar. Het lijkt nou net of Ivo een andere vader heeft.
Wel eindigen ze allemaal op een O, misschien vonden ze dat verbinden? Of is dat alleen in jouw voorbeeld zo haha. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven