Afspraken tussen man en zijn ex - halen/brengen kind

19-02-2019 12:27 185 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid. Bedankt voor alles reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:47
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.16% gewijzigd
simbalabimba schreef:
19-02-2019 15:30
Forceer - nu- niets. Kan zo maar zijn dat binnenkort zoon zelf iets voorstelt, waar iedereen zich in kan vinden.
Dat is dan ook prima! Al wil hij hier komen wonen, prima.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-02-2019 15:21
Heel herkenbaar. Als het moeder uitkomt (ze oppas nodig heeft), dan mag het kind opeens wel extra komen. De overige keren moet hij maar blij zijn als het kind komt. Echt heel triest.
vind dit altijd zo flauw staan, oppas.... het is ook zijn kind
past moeder anders alle dagen ook op dan
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:28
En serieus, moeder verdient applaus? Ik mag toch hopen dat je daar op terug komt nadat je to haar berichten nog eens goed hebt doorgelezen pandax..

Dat mag je uiteraard hopen, Lizenlotte. Hoop doet leven.

Ik vind dat iedere ouder die zijn of haar kind grotendeels alleen grootbrengt omdat de andere ouder zich heeft onttrokken aan zijn of haar zorgverantwoordelijkheid, hoe goed bedoeld dat onttrekken ook moge zijn, applaus verdient. En zorggeld.
Wat wil kind zelf? Tenslotte is hij al 14 jaar. Heeft iemand hem dat al eens gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:28
Moeder wilde hier niet blijven, punt. Zij heeft die keus gemaakt, ik ben het met iedereen eens die zegt dat vader best harder had kunnen optreden en ook een stem hierin had. Tegelijkertijd snap ik hem ook, want hij had het in zijn ogen al verpest voor zijn kind; gescheiden ouders. Tja, ik was er 13 jaar geleden ook niet bij dus we kunnen nu van alles roepen, maar er is ooit hiervoor gekozen met alle beste bedoelingen waarschijnlijk.
Een keus die ooit gemaakt wordt hoeft niet te betekenen dat dit jaren later nog steeds de beste keus is, dan moet je als ouders bespreken wat dan voor beide partijen wel werkt en in het belang van hun kind. Daar begon het topic mee, dat je samen kijkt wat werkt en niet dat de 1 iets bepaalt en de ander daar in mee moet zonder een stem te hebben.
!

En als achteraf blijkt dat het toendertijd misschien niet helemaal de beste keus voor iedereen was, schiet je dr niks mee op dat iedereen tot in de eeuwigheid te verwijten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
19-02-2019 15:33
vind dit altijd zo flauw staan, oppas.... het is ook zijn kind
past moeder anders alle dagen ook op dan
Nee, maar ik probeer duidelijk te maken dat zij de kinderen zoveel mogelijk bij mijn man weg probeerde te houden. Behalve wanneer ze een weekend weg wilde of zo, dan mocht hij ze opeens wel. Ik zeg niet dat het oppassen heet, maar dat zij hem gbrúikte als oppas.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik oprecht rot voor je pennetje, in jouw geval begrijp ik dat je je ondergewaardeerd voelt door de buitenwereld en dat dat steekt. Maar jouw situatie verschilt duidelijk van die van to, wat maakt dat ik anders tegen haar man aan kijk dan tegen jouw ex. Jouw ex klinkt idd niet als een toffe vader voor jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
19-02-2019 15:32
mijn ex haalt en brengt onze kinderen altijd.
in het begin toen hij op 10 minuten woonden en nu op bijna uur nog steeds.

en ik vind dat het minste wat hij kan doen ja.
voor de rest een echte part time papa. om het weekend,2 weken zomervakantie en paar dagen in kerstvakantie.

er wordt hier zo vaak vermeld dat de vaders flexibel zijn etc met extra opvang. en dat de moeders in zon geval geen applaus verdienen. nu vind ik applaus wat overdreven maar wat meer respect en waardering zou toch vaak wel op zijn plaats zijn.

nee ik hoef geen applaus, maar mijn ex haalt ze dus braaf iedere 2 weken en brengt ze terug (afgesproken tijdstip is een ander iets, vaak te laat en dan kan er geen appje op belletje vanaf) hoeren bij hem te eten op zondag maar vaak komen ze met honger thuis...
verder plannen hun hun vakantie want andere regio en schoolgaand kind en dus moet ik maar aanpassen.
x extra is in bijna 5 jaar nog niet voorgekomen en niet omdat ik dat niet gevraagd heb, maar komt nooit uit... andersom daarentegen....
school / gesprekken dokters/ ziekenhuis afspraken is hij nog nooit mee geweest.

en ja hij betaalt allimentatie (vaak te laat waardoor je daar weer achteraan moet.), maar daar moet ik ook alles van doen hij betaald niet extra voor laptop en/of sport fietsen ed.

ik heb geen ruzie met ex kan goed genoeg met hem overweg. maar steekt soms wel hoe andere (buitenstaanders) hem de "zielige" papa vinden die zo weinig tijd heeft en zo goed zijn best doet (voor de buitenwereld)
en dan tegen de mama zeggen lekker 2 weekenden kindvrij.
Je kan nou wel hier je verhaal vertellen, maar dat is totaal anders dan dat van TO en hier helemaal niet relevant. Wat heeft het ermee te maken dat jouw ex niet extra betaalt voor een laptop en niet mee gaat naar gesprekken? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
linzenlotte ik bedoelde met mijn post meer dat het voor de buitenwereld soms er heel anders uitziet dan de werkelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:32
Pandax, Wat is het verschil tussen zorggeld en alimentatie? Ik nam aan dat je dat bedoelde. Oprechte vraag, want ik ken de term zorggeld niet.

Zorggeld is geld waarmee de niet-zorgende of minder-zorgende ouder de meer-zorgende ouder compenseert voor het niet uitvoeren van zijn zorgtaak. Omdat niet-zorgende ouders meer tijd hebben om betaalde arbeid te verrichten en wel-zorgende ouders juist minder, nemen de inkomensverschillen na een scheiding doorgaans fors toe. Wanneer de niet-zorgende ouder zijn zorgtaak afkoopt, vermindert dat de financiële ongelijkheid die ontstaat wanneer de ouders niet tot een gelijke zorgverdeling komen.
patchouli_ schreef:
19-02-2019 15:32
Dus dat vader toen niet die kant op verhuisd is is ook weer bespreekbaar? Dat dit mogelijk beter werkbaar is voor beiden en zeker in belang van zoon? Of geldt het weer bespreekbaar moeten zijn alleen voor veranderingen aan haar kant?
Destijds was dit ook een optie, dat ze hun huis hier zouden verkopen en beide elders opnieuw zouden beginnen. Ex kon met kind dichterbij haar familie wonen en man zou zo ook dichterbij wonen. Wilde ex niet, zij vond het geen optie dat kind wekelijks moest verkassen. Ze vond dat hij een stabiele vaste basis nodig had, bij haar. Man heeft geopperd dat kind ook bij hem mocht wonen en dat moeder de weekend ouder zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pandax ik weet nog steeds niet wat je bedoeld met zorggeld? En ik vind het jammer dat je wat geirriteerd lijkt te reageren op mij, ik bedoel niks verkeerds met mijn berichten ofzo mocht je dat denken.
Alle reacties Link kopieren
wappie volgens mij werd dat voorstel dat moeder weekend ouder werd pas geopperd toen hij met TO gezin vormde

en eerlijk gezegd zou ik dan ook niet staan te springen
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
19-02-2019 15:42
Zorggeld is geld waarmee de niet-zorgende of minder-zorgende ouder de meer-zorgende ouder compenseert voor het niet uitvoeren van zijn zorgtaak. Omdat niet-zorgende ouders meer tijd hebben om betaalde arbeid te verrichten en wel-zorgende ouders juist minder, nemen de inkomensverschillen na een scheiding doorgaans fors toe. Wanneer de niet-zorgende ouder zijn zorgtaak afkoopt, vermindert dat de financiële ongelijkheid die ontstaat wanneer de ouders niet tot een gelijke zorgverdeling komen.
In dit geval heeft de ex van TO zelf gekozen om weg te gaan met het kind, waardoor de zorg niet eerlijk verdeeld kon worden, terwijl de man van TO dit wel had gewild. Ex wist dus wat de consequenties waren. Bovendien weten we helemaal niet hoeveel alimentatie er al betaald wordt, wie weet krijgt de ex wel 1000 euro in de maand van de man van TO omdat ze ook nog partneralimentatie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ok, crosspost. Gelezen wat zorggeld is ;-)
pennetje80 schreef:
19-02-2019 15:46
wappie volgens mij werd dat voorstel dat moeder weekend ouder werd pas geopperd toen hij met TO gezin vormde

en eerlijk gezegd zou ik dan ook niet staan te springen
Wappie is de TO.
Jij denkt de situatie beter te kennen dan zijzelf?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
er was geen sprake van partneralimentatie toch??
-
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:21
0.00% gewijzigd
pennetje80 schreef:
19-02-2019 15:46
wappie volgens mij werd dat voorstel dat moeder weekend ouder werd pas geopperd toen hij met TO gezin vormde

en eerlijk gezegd zou ik dan ook niet staan te springen
nee dat is 13 jaar geleden al op tafel gelegd
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
19-02-2019 15:33
Heb jij tot je door laten dringen dat TO op blz 2 al geschreven heeft dat zoon ook permanent bij vader kon wonen?
Dat zegt to. Maar zij was er niet bij toen er destijds afspraken gemaakt werden.

En ik geloof er geen bal van dat een vader die ook wel full time voor zijn kind wil zorgen zijn ex zover weg laat verhuizen.

Hoeveel zorgt hij nu dan voor de kinderen die hij heeft met to. Dat moet dan wel heel veel zijn aangezien hij destijds ook wel full time wilde zorgen.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:50
Er is nog geen aanleiding geweest om dit hem te vragen, omdat kind het prima vind zo. Hij komt graag hier, gaat ook graag naar zijn moeder en zijn leven daar, want natuurlijk speelt zijn leven zich meer daar af (school etc) . Zo lijkt het in ieder geval, kind is heel blij. We hebben onlangs wel voorgesteld aan moeder om voor de komende zomervakantie kind te vragen wat hij wil. Wij wilden hem namelijk wel een week extra hier hebben, moeder zegt dat we hem dit niet moeten vragen, omdat hij 4 weken te lang vind maar dit niet eerlijk zegt?! Zoals ik kind ken vind hij de tijd hier heel leuk, heeft een eigen vriendengroep hier, gaat erop uit, doet leuke dingen, wil zelfs een baantje zoeken hier als hij 15 wordt. Niets wijst erop dat hij hier niet wil zijn, komt elke vrijdag lachend hier en geniet zichtbaar van het gezinsleven bij ons.
Je kan hem dit prima vragen. Vraag gewoon hoeveel weken hij in de zomer bij jullie wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:43
Destijds was dit ook een optie, dat ze hun huis hier zouden verkopen en beide elders opnieuw zouden beginnen. Ex kon met kind dichterbij haar familie wonen en man zou zo ook dichterbij wonen. Wilde ex niet, zij vond het geen optie dat kind wekelijks moest verkassen. Ze vond dat hij een stabiele vaste basis nodig had, bij haar. Man heeft geopperd dat kind ook bij hem mocht wonen en dat moeder de weekend ouder zou zijn.
Lees vooral mijn reactie er voor. Je manier van denken is niet constructief in deze situatie, dat wilde ik met deze reactie laten zien.

Daarvoor schreef ik:

patchouli_ schreef:
19-02-2019 15:24
Het heeft weinig zin om te gaan zitten verzinnen hoe ze het 13 jaar geleden hadden meten doen. Ze hebben dit toen met wederzijds instemmen zo geregeld. Klaar.

De vraag is hoe je vervolgens om gaat met hoe de zorgregeling daarna is gegroeid. Aan alle reacties lees je dat het verdomde lastig is om dit te bezien zonder dat er een schuldvraag neer gelegd moet worden.

TO, laat de schuldvraag los. Hun relatie werkte niet, daar waren ze beide bij. Ze hebben keuzes gemaakt die ze toen niet geheel konden overzien. Het is zoals het is.

Vader kan zich het best richten op hoe hij de relatie met zijn zoon zo goed mogelijk houdt en hoe hij het welbevinden van zijn zoon het beste dient. Dat is namelijk de enige in de situatie die nergens schuld aan heeft en zo prettig mogelijk contact met beide ouders hoort te hebben. Dat je daar dingen voor moet doen die je liever anders had gezien, soit. Je doet het voor zoon, niet voor ex.
Alle reacties Link kopieren
hoe wil hij een baantje vinden voor om de week ??
lijkt me lastig

(en dat bedoel ik beide gevallen baantje bij moeder lastig baantje bij vader lastig
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-02-2019 15:53
Je kan hem dit prima vragen. Vraag gewoon hoeveel weken hij in de zomer bij jullie wil zijn.
Dat is alleen een zinnige vraag als beide ouders van te voren afspreken dat wat zoon wil, ook gebeurt. Als een van beide ouders mogelijk niet akkoord gaat met wat zoon wil, moet je hem ook niet in de positie brengen om te kiezen.
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:50
Er is nog geen aanleiding geweest om dit hem te vragen, omdat kind het prima vind zo. Hij komt graag hier, gaat ook graag naar zijn moeder en zijn leven daar, want natuurlijk speelt zijn leven zich meer daar af (school etc) . Zo lijkt het in ieder geval, kind is heel blij. We hebben onlangs wel voorgesteld aan moeder om voor de komende zomervakantie kind te vragen wat hij wil. Wij wilden hem namelijk wel een week extra hier hebben, moeder zegt dat we hem dit niet moeten vragen, omdat hij 4 weken te lang vind maar dit niet eerlijk zegt?! Zoals ik kind ken vind hij de tijd hier heel leuk, heeft een eigen vriendengroep hier, gaat erop uit, doet leuke dingen, wil zelfs een baantje zoeken hier als hij 15 wordt. Niets wijst erop dat hij hier niet wil zijn, komt elke vrijdag lachend hier en geniet zichtbaar van het gezinsleven bij ons.
Je kan hem dat prima vragen. Hij is oud genoeg om meer zeggenschap te krijgen over zijn leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven