Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Solomio schreef:
14-04-2018 22:07
Ja, ik heb het gelezen, maar die reacties van TO waren een reactie op iemand die de link legde tussen dit menu en een anti-kankerdieet.
Wat TO vervolgens aangreep om te benadrukken dat dat dan een extra mooie bijkomstigheid was, dat dit menu ook nog eens hielp om kanker te voorkomen.
Volgens mij is dat in eerste instantie helemaal niet haar overweging geweest om haar kind zo raar te voeden.
Nee, volgens mij ook niet. Wel illustreert het mooi hoe haar gedachtengang werkt.
S-Meds schreef:
14-04-2018 21:48
En nog maar even een quote, bewijs dat shisha een jonge moeder die duidelijk van het pad af is, vertelt dat er geen enkel probleem is met het voeren van rauwe eieren aan een baby, mits het alleen de dooiers zijn
Je haalt het uit de context; dit ging om het nadeel van rauw ei alléén voor wat betreft de vitaminen.

Ik heb ergens anders ook gezegd dat je dat probleem met verminderde opname van biotine niet hebt als je het ei verhit.
S-Meds schreef:
14-04-2018 22:07
Ruik voor de grap eens aan een scharrelei, dan weet je meteen waarom je het nooit rauw moet eten
:rofl:
shisha schreef:
14-04-2018 22:09
Je haalt het uit de context; dit ging om het nadeel van rauw ei alléén voor wat betreft de vitaminen.

Ik heb ergens anders ook gezegd dat je dat probleem met verminderde opname van biotine niet hebt als je het ei verhit.
Maar jij haalt zelf constant dingen uit hun context, uitspraken van een verloskundige, uitspraken van pseudo-wetenschappers, uitspraken van een voorlichter van de eierindustrie.
Tiana_76 schreef:
Nee, volgens mij ook niet. Wel illustreert het mooi hoe haar gedachtengang werkt.
Eens
Tiana_76 schreef:
Ja, dat wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
S-Meds schreef:
14-04-2018 22:11
Maar jij haalt zelf constant dingen uit hun context, uitspraken van een verloskundige, uitspraken van pseudo-wetenschappers, uitspraken van een voorlichter van de eierindustrie.
Ik praat over details, zie het niet als mijn taak om to's kind te beschermen en vind discussiëren over voeding gewoon interessant.
Ik pretendeer niet dat ik de waarheid in pacht heb, nergens.

Dat ik altijd blijf vergeten of er hoge ph nu extra zuur of extra basisch is, tja, daar heb je me helemaal tuk.

En als je iets citeert, wees dan duidelijk en gebruik van die haakjes.
S-Meds schreef:
14-04-2018 22:11
Dat. En daarbij pas je ook hier en daar jouw mening aan, net zoals het je uitkomt. Strooi je met woorden die je zelf vaak niet schijnt te begrijpen, en probeer je, zonder kennis van zaken, bepaalde woorden in een onjuist perspectief te plaatsen. Ben ik van je gewend hoor, en jij mag er ook zijn met jouw mening. Maar in topics zoals deze vind ik dat kwalijk en soms zelfs schadelijk.
shisha schreef:
14-04-2018 22:17
Ik praat over details, zie het niet als mijn taak om to's kind te beschermen en vind discussiëren over voeding gewoon interessant.

Dat ik altijd blijf vergeten of er hoge ph nu extra zuur of extra basisch is, tja, daar heb je me helemaal tuk.

Ik citeer je niet, daarvoor zijn je uitspraken veel te dom. Voor TO heb ik de quote functie gebruikt. Kijk maar, hierboven quote ik jou. Leuk he?
shisha schreef:
14-04-2018 22:17

Je beweert anders regelmatig dingen met enige stelligheid.

En op dit forum is een quote-functie. Heel handig, hoef je niet iets nog apart tussen haakjes (ik neem aan dat je aanhalingstekens bedoelt) te zetten.

David Dunning
Wat een vermoeiend topic is dit geworden. Ik hoop dat TO hulp zoekt.
S-Meds schreef:
14-04-2018 21:23
TO is in de veronderstelling dat ze met dit absurde dieet kanker kan voorkomen. Oke kind overleden aan salmonella of leverschade vanwege een overkill aan eiwitten, maar heeee tenminste geen kanker
Ik had idd de quote gemist, maar zelfs nu ik het wel allemaal weer volg is deze quote van to duidelijk uit zijn verband gehaald.
To was niet degene die ermee begon en reageerde gewoon laconiek.
shisha schreef:
15-04-2018 00:11
Ik had idd de quote gemist, maar zelfs nu ik het wel allemaal weer volg is deze quote van to duidelijk uit zijn verband gehaald.
To was niet degene die ermee begon en reageerde gewoon laconiek.
Weet je zeker dat je gestopt bent met drugs? :facepalm:
normandina schreef:
15-04-2018 06:13
Weet je zeker dat je gestopt bent met drugs? :facepalm:
Nee geen drugs, ik ben blijkbaar zo suf van mezelf. :@@:
De posts volgden elkaar snel op gisteren en ik probeerde overal op te reageren via mijn telefoontje terwijl ik ook nog bezig was met borstvoeding geven en verschonen en gewoon moe was.
Dus ja, raar maar waar ik heb die post drie keer gelezen en er drie keer overheen gelezen.

Sorry meds
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 10:32
1.27% gewijzigd
Elke dag ben ik bang dat dit topic nu echt wel klaar is. Dan moet ik een ander tijdverdrijf zoeken.
Maar gelukkig vandaag ook alweer activiteit hier.

David Dunning
Solomio schreef:
15-04-2018 10:27
Elke dag ben ik bang dat dit topic nu echt wel klaar is. Dan moet ik een ander tijdverdrijf zoeken.
:proud:
Ik snap niet waarom mij elke keer zulke kinderachtige dingen worden verweten. Nee ik verdwijn hier niet plotseling, maar (ook) ik heb een leven naast het forum, dus ik kan hier niet elk moment reageren en ook nu heb ik niet de tijd om op iedereen afzonderlijk te reageren.

En nee dit dieet was niet met als uitgangspunt kanker, want ik denk niet elke dag aan kanker en tumoren en alles. Maar het uitgangspunt was wel gezondheid en doordat die dooiers rauw zijn, hebben jullie gelijk een extreem beeld over mijn opvoeding. Waarschijnlijk hadden jullie niet zoooo erg gereageerd als het kind elke dag 2 gebakken eieren at en 2 biscuitjes.

Ik dwing mijn kind niet om te eten en ik heb de risico's goed onderzocht en nee ze leeft niet in een gevangenis of iets dergelijks. Als er koekjes op tafel liggen en ze pakt er één gil ik niet de tent bij elkaar en ja ze neemt wel eens een hapje van een broodje. Ook dat is niet erg.

Leuke verrassing voor jullie: ze eet nauwelijks nog rauwe eidooiers, niet door jullie paniek over het rauwe, maar omdat ik met het oog op de peuterspeelzaal en basisschool ook wil dat ze gewoon gebakken ei kan eten. Ik maak groenteomeletjes en bananenpannenkoeken. Af en toe zal ze nog wel een rauwe dooier krijgen.
fashionvictim schreef:
14-04-2018 21:12
Nee, TO maakt er een soort pap van door ze te prakken met banaan. Volkomen geschift.

Wat ik me ineens ook afvraag: heeft die dreumes geen vader? TO dus geen man?

Als mijn partner toch zulke bizarre dingen aan mijn dreumes zou voeren was het huis te klein.
Zijn ze in Japan ook volkomen geschift? Daar tikken ze een eitje over rijst, waardoor het niet meer helemaal rauw is.
Snap niet wat er geschift aan is. Het maakt de fruithap voedzamer.
normandina schreef:
14-04-2018 20:59
Als wij onze kippen friponil gaven bij een ernstige besmetting met bloedluis (naast het uitroken van de hokken met koudijs) werden de eieren standaard 30 dagen weggegooid en het vlees minimaal 60 dagen niet gegeten. En dat ging dan over onze eiegen kippen, hooguit 20/30 voor eigen gebruik. Laat staan een boer die 50 kippen houdt om wat bij te verdienen. Geloof er niks van dat die zijn eieren niet meer verkoopt als hij zijn kippen behandelt heeft voor bloedluis of snot.

Zoals ook gebleken is dus. Ze kunnen mij de pot op met hun biologische kippen, ik weet wel beter. Nu de voedingsgekkies nog. Super zielig voor de bio-industrie kippen maar daar koop ik tot nu toe liever eieren dan van de boer om de hoek.
Ik koop ze ook niet bij de boer om de hoek.
Mijn god. Heb het opgezocht over by proxy... seriously. Hoop dat je een professional bent en daarom de term kent, of heb je het soms zelf?
Orthorexia? Omdat ik afwijk van wat normaal eten is in Nederland? Wie zegt dat ik obsessief bezig ben met gezondheid? Dit is gewoon ons voedingspatroon, zie het als dat ik volkomen Chinees zou eten. Ben niet de hele dag bezig met afwegen, berekenen en shit.
Solomio schreef:
15-04-2018 10:27

Het is toch fijn he als de wereld gewoon klopt. Gelukkig zorgt TO goed voor ons en is ze weer terug.

Afbeelding
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Driewieler01 schreef:
16-04-2018 11:00
Ik snap niet waarom mij elke keer zulke kinderachtige dingen worden verweten. Nee ik verdwijn hier niet plotseling, maar (ook) ik heb een leven naast het forum, dus ik kan hier niet elk moment reageren en ook nu heb ik niet de tijd om op iedereen afzonderlijk te reageren.

En nee dit dieet was niet met als uitgangspunt kanker, want ik denk niet elke dag aan kanker en tumoren en alles. Maar het uitgangspunt was wel gezondheid en doordat die dooiers rauw zijn, hebben jullie gelijk een extreem beeld over mijn opvoeding. Waarschijnlijk hadden jullie niet zoooo erg gereageerd als het kind elke dag 2 gebakken eieren at en 2 biscuitjes.

Ik dwing mijn kind niet om te eten en ik heb de risico's goed onderzocht en nee ze leeft niet in een gevangenis of iets dergelijks. Als er koekjes op tafel liggen en ze pakt er één gil ik niet de tent bij elkaar en ja ze neemt wel eens een hapje van een broodje. Ook dat is niet erg.

Leuke verrassing voor jullie: ze eet nauwelijks nog rauwe eidooiers, niet door jullie paniek over het rauwe, maar omdat ik met het oog op de peuterspeelzaal en basisschool ook wil dat ze gewoon gebakken ei kan eten. Ik maak groenteomeletjes en bananenpannenkoeken. Af en toe zal ze nog wel een rauwe dooier krijgen.

Nee waarschijnlijk niet maar je geeft (gaf) 4 rauwe dooiers.

Waarom geeft je nou niet gewoon toe dat je met die dooiers fout zat?
Als je dat niet kan, voor jezelf (voor ons hoeft het niet eens) dan zou ik je toch willen adviseren eens kritisch te kijken naar jezelf en af te vragen of je hulp nodig hebt. Je ontkent en schiet in de verdediging. Erger nog; je voelt jezelf verheven boven anderen die niet jouw patroon volgen. Terwijl je gewoon echt iets doms aan het doen was.

Denk daar eens over na.
eidde wijzigde dit bericht op 16-04-2018 11:13
Reden: toevoeging
2.23% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Hulp nodig? :there:
Bij 2 gebakken eieren hadden mensen waarschijnlijk ook gereageerd dat dat veel is voor een kind. Vooral omdat voor volwassenen al minder aangeraden wordt. Wat een aanname doe jij dan weer zeg.
EN ja.. het kwam harder binnen nu ze rauw waren én VIER

Fijn dat je van het rauwe ei zo goed als afgestapt bent, in elk geval.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven