Agenda voor ADD'er

24-06-2021 17:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter gaat komend jaar naar het voortgezet onderwijs. Met haar ADD verwacht ik dat t overzicht behouden en het goed plannen nog wel een dingetje kunnen gaan worden.

Een rondje Google leerde me dat er wel agenda's zijn die gericht zijn hierop. Het lijkt me wel handig, maar is het ook echt wat? En welke is dan aan te raden? Of juist af te raden?
Alle reacties Link kopieren
Hier werkte een planner waar je in een keer de hele week kon zien.. Werd voornamelijk gebruikt om huiswerk te verdelen in hapklare brokken.

Pubert gaat nu naar Havo 5 en we gebruiken hem nu alleen nog voor de toetsweken, verder eigenlijk niet meer.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg...
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter, 13 en ADD, gaat komend jaar ook naar de middelbare school. Zij hebben daar vanuit school een planner/agenda. Plenda heet hij geloof ik. Zag er erg praktisch uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had destijds veel An de 1 blik schoolagenda. Ze vond het overzichtelijk. De schoolorthopedagoog gaf toen de tip.
De 1Blik inderdaad. Kijk vooral even naar de uitleg en filmpjes op de site over hoe te gebruiken.
Ik ken inderdaad ook best wat kinderen met AD(H)D die de Plenda gebruiken en daar baat bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook Plenda idd, maar ik zou het wel bespreken met je dochter
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de methode Skur gebruikt (skur.eu- nee geen aandelen ;-))
Alle reacties Link kopieren
Gaan ze nog wel een agenda gebruiken?

Ik ben leerlingbegeleider in het VO en ik gebruik Time 2 Planner en Snel Leren = Leuk Leren. Dat is van Studielift.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Monsteragenda! Heeft twee keer dezelfde week naast elkaar, een keer als agenda (wanneer moet het af) en een keer om in te plannen.
Heeft een ringband, dus blijft open liggen.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter met ADHD heeft dit jaar de brugklas gedaan. Ik had de 1 blik agenda voor haar gekocht. Maar ze heeft hem eigenijk niet gebruikt. Alles gaat via Magister het school systeem. Daar staat al het huiswerk in. Ze kan trouwens nog steeds niet plannen, maar leert gelukkig makkelijk, dus ze komt ermee weg tot nu toe....
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
24-06-2021 18:33
Monsteragenda! Heeft twee keer dezelfde week naast elkaar, een keer als agenda (wanneer moet het af) en een keer om in te plannen.
Heeft een ringband, dus blijft open liggen.
Nadeel van een ringband is dat ze in een tas met boeken nog wel eens verbuigen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Overigens werkt voor mijn eigen add’er, die met kunskapskolan werkt op school. Het beter wanneer het gewoon als bullitlist wordt opgeschreven. Kan ze afvinken en klaar.

Echt plannen is lastig en de puberhersenen zijn daar ook eigenlijk nog niet rijp genoeg voor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
1 blik agenda. Super. Ook in app

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven