al vroeg harde buiken (21 weken zwanger) ervaring?

28-01-2009 08:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij hier wat tips over geven? Heeft iemand dit ook gehad?

Moest vooral wat rustiger aan gaan doen van de vlos en dokter en lig nu al een week of wat meer op mijn bed en werk even niet.

Heb toch niet veel zin om de overige 18 weken zo door te brengen, voel mij echt zo'n watje, aangezien de vorige zwangerschap zorgeloos ging....

Ook heb ik nog een dochter rondlopen van 2.5 jaar die hierdoor veel bij familie is, gelukkig is die mogelijkheid er natuurlijk, maar voel me wel erg schuldig tegenover haar.

Ik hoop dat jullie me misschien jullie ervaringen kunnen vertellen? En of nuttige tips hebben?? Heel graag!!
Heb ik ook gehad bij de tweede. Het kan komen omdat je gewoon wat drukker bent omdat je al een kindje hebt, maar ik hoor het vaker bij 2de zwangerschappen. Ik heb het wel wat rustiger aan gedaan, maar het was volgens mijn vk niet schadelijk, als ze maar niet in een te regelmatig tempo kwamen (dan kan het richting een bevalling gaan). Ben uiteindelijk pas met 39 weken bevallen.
ja, ik heb ook al zo vroeg harde buiken gehad, ik werktte nog in theater en ben nogal een doorzetter, dat wordt er bij je ingepompt, mijn dochter is uiteindelijk met 35 weken geboren en heb een week daarvoor nog gewerkt.

Nadeel is dat je niet echt goed voorbereid bent op de bevalling.

kan ik je niet echt aanraden.

Het was mijn eerste, maar 6 dagen per week optreden is wel reden tot harde buiken en wie weet daardoor vroeggeboorte??

Het is wel een op en top gezond kind .

Bij mijn 2e heb ik geen harde buiken gehad, ondanks dat de eerste pas 9 maanden was toen ik weer zwanger werd, dus best druk, maar ik werktte toen niet meer.

denk dat rust wel de enige manier is om er mee om te gaan, maar echt kwaad kan het volgens mij ook niet.

Is mijn ervaring dan he, weet niet of dat standaard zo is.
Ook gehad, moest rustiger aan doen, werd vanzelf wel beter en toen kon ik weer meer doen. Je moet wel goed naar je lichaam luisteren, die geeft wel aan wannneer het genoeg is.

Ik kreeg het met 24 weken en moest ook een week op mijn gat zitten, maar zolang het niet heel regelmatig komt en geen pijn doet moet je, je er maar niet teveel zorgen over maken.

Ik ben nu 39,5 weken zwanger, baby zit er nog steeds veilig in en mijn buik word bijna niet meer zacht, heb al drie weken dat de vlos bijna niet kan voelen hoe baby ligt omdat mijn buik zo hard is. Maar nog steeds geen baby hoor. Dus maak je geen zorgen, de kans dat het echt weeen worden is heel klein!

Wel veel strekte, weet hoe moeilijk het is, zeker als je nog een kleintje erbij hebt lopen
Wauw! Bedankt voor jullie reacties!

Precies wat de vlos ook zei, ik had ze vorige week om de tien minuten, als het er 5 zouden worden moest ik haar weer bellen, want dan zou het foute boel zijn. Moest ook voor de zekerheid urine na laten kijken, maar die was schoon.

Heb echt behoorlijke pijn/kramp gehad voor een dag en een nacht, maar daar heb ik nu gelukkig minder last van, doordat je zo schrikt ga je vanzelf al rustiger aan doen...

Maar in ieder geval goed en heerlijk om te lezen dat jullie kindjes gezond zijn en dat je dus inderdaad met een beetje rust er best goed doorheen kan komen!

Erg bedankt nogmaals! Superlief!
Volgens mijn verloskundige is het zo, dat je bij een tweede altijd meer "kwaaltjes" hebt. Niet alleen veel meer harde buiken, maar ook bijvoorbeeld je bekken en zo. Het is al een keer opgerekt geweest, waardoor alles gevoeliger is. Ik heb ook al sinds 20 weken harde buiken gehad. Maar zelfs rustiger aandoen hoefde volgens de verloskundige toen niet, het hoorde er gewoon bij.

Maar ik zou wel rustiger aan doen. Ik heb dat niet gedaan, met het gevolg dat ik al met 25 weken of zo 50% in de ziektewet zat. En nu ben ik met 37 weken zo moe, dat ik niet meer op of neer kan. Dus: doe rustig aan, gun je lijf de mogelijkheid zich aan te passen aan de zwangerschap. Waarschijnlijk kun je er dan over een weekje wel weer rustig wat activiteit aan toevoegen.

Sterkte en succes!
Bij mij drie keer vroeg harde buiken (al voor de 16 weken) en drie keer een kind met 40 wkn. Hier dus geen reden tot bezorgdheid. Maar luister altijd goed naar je eigen lijf, je eigen gevoel en de adviezen van de deskundigen die jouw zwangerschap begeleiden. Jouw harde buiken kunnen natuurlijk een andere oorzaak hebben dan de mijne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven