Alimentatie

12-04-2010 10:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ontvang jij? Of hoeveel betaal jij? En voor hoeveel kinderen is dat dan?

Mijn partner wil een voorstel voor alimentatie doen, maar welk bedrag is redelijk? Zijn kinderen zijn 4 en 12 jaar oud.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik dacht altijd dat een rechter het alimentatiebedrag bepaalde?

Is dat niet (meer) zo?
Bij ons wordt het door de mediator (ook financieel expert) uitgerekend. Het is nog niet bepaald, dus ik kan je nog geen antwoord geven...
Ik geloof dat 200 euro per kind redelijk is. Ik ontvang (gelukkig) een tikkie meer...

Je kunt het inderdaad samen overeenkomen, alleen moet dit nog wel bij de rechtbank vastgelegd worden (voor het mooie dan)...
Kan je op internet terugvinden, ff googlen.
Er is ergens al een topic over maar ik kan hem niet vinden. iemand anders misschien?

Om een antwoord te geven, ik krijg elke maand €90 voor mijn dochtertje van twee. Het is niet veel maar als hij straks in juli zijn diploma haalt gaan onze advocaten herberekenen.

Als je partner het onderling wil regelen raad ik aan om te kijken naar wat hij en zijn ex maandelijks aan kosten hadden voor de kinderen en dat dan evenredig naar inkomen te verdelen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ligt natuurlijk helemaal aan de draagkracht van je ex.
Men gaat uit van de draagkracht van de betalende ex-partner.

Ik zit ook te wachten op de berekening dus kan je nu ook nog geen bedragen vertellen.
Dat hangt van een heleboel factoren af, wat redelijk is. Inkomen, leefsituatiatie van vader, behoefte van de kinderen. Je kunt dit laten berekenen door een advocaat of mediator.

Wij hebben beiden een modaal inkomen en hebben berekend dat ons kind ongeveer 350 euro per maand kost, inclusieef spaarbedragen. Daar betalen we beiden de helft van, zonder te kijken naar inkomen of leefsituatie (alleen- of samenwonend).
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat verdiend zij? Hoeveel zorg heeft zij voor de kinderen? Moet uit het alimentatie bedrag alles worden betaald? Wonen jullie al samen? (dus gedeelde woonlasten?), wat zijn haar woonlasten met de kinderen?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Jorina je kunt het bedrag door een rechter laten bepalen maar dat gebeurd alleen als je er samen, of dat nou met of zonder tussenkomst van een advocaat of mediator is, niet uit komt.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Het ligt bij mijn partner allemaal net wat ingewikkelder denk ik.

Hij heeft bijv. zijn kinderen nooit mogen erkennen, heeft nooit (echt) bij ze in huis gewoond. Heeft zn ex altijd al maandelijks een bedrag betaald, ook toen ze bij elkaar waren. Zijn nooit getrouwd geweest..

Hij wil eerst zelf kijken of hij tot overeenkomst kan komen met ex. Mocht dat niet lukken gaat hij het via de Rechter doen.
quote:dertigmin schreef op 12 april 2010 @ 10:22:

Wat verdiend zij? Hoeveel zorg heeft zij voor de kinderen? Moet uit het alimentatie bedrag alles worden betaald? Wonen jullie al samen? (dus gedeelde woonlasten?), wat zijn haar woonlasten met de kinderen? Weet niet precies wat ze verdiend, maar weet wel dat ze 20 uur in de week werkt en de 'rest' wordt volgens mij aangevuld. Zij draagt de meeste zorg. Het is niet de bedoeling dat ze uit de alimentatie alles moet gaan betalen, maar is meer om te voorzien in de kinderen hun eerste levensbehoeften zoals kleding en eten. Voor andere bedragen (denk aan bijv schoolkamp, sport etc) is het de bedoeling dat de kosten worden verdeeld.

Wij wonen niet samen. En haar precieze woonlasten weet ik niet.
quote:Nanoe2 schreef op 12 april 2010 @ 10:19:

Ligt natuurlijk helemaal aan de draagkracht van je ex.En aan de draagkracht van de moeder.
quote:Belbe schreef op 12 april 2010 @ 10:23:

Jorina je kunt het bedrag door een rechter laten bepalen maar dat gebeurd alleen als je er samen, of dat nou met of zonder tussenkomst van een advocaat of mediator is, niet uit komt.Aha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven