Alleen met kind op stap... hoe zelf naar WC?

03-03-2019 12:54 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je nu een uitstapje maakt met een kind en je bent de enige volwassene... wat doe je dan als je zelf naar de WC moet?

Kind "vriendelijk vragen" om voor de deur van de WC te blijven wachten en fingers crossed dat die dat ook echt gaat doen en niet gaat weglopen?

Kan dat als een kind 6 is? Als een kind 3 is? Als een kind 2 is??

Indien niet, hoe doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
03-03-2019 13:05
Oh nee ik ruik de zwembadkleedhokjes-discussie aankomen o_o

Niet weer :'(
Die omkleedkamers kan toch ook niet, denk aan de tere kinderziel.. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
mijne is 4 en die gaat zeker nog mee. ook een niet eigen kind neem ik mee, en als je gewoon ff plast zien ze toch niks
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
03-03-2019 13:05
Oh nee ik ruik de zwembadkleedhokjes-discussie aankomen o_o

Niet weer :'(

Is die onlangs gevoerd ja? Die discussie?
Waar?
Had er hier thuis onlangs een interessant gesprek over. ;-D
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-03-2019 12:59
Doe m aan de lijn zoals een hond en dan kun je de riem onder de wc-deur vasthouden zodat ie niet weg kan lopen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn 4,3,2 en die gaan allemaal mee het toilet in.
Ik zou het gewoon aan de ouders vragen. Kun je het niet fout doen.
YellowLemon schreef:
03-03-2019 13:21
Ik zou het gewoon aan de ouders vragen. Kun je het niet fout doen.
Tja, als die zeggen 'liever niet mee de wc in', dan kun je zelf niet eens gaan plassen als het een wegloper is.
Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat zou zeggen, als die jou wel z'n kind meegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nichtje wel eens in de buggy voor het toilet gezet en ik zeg dan altijd: ik ga even plassen. In het begin riep ze mij wel en dan praatte ik even door de deur. Nu is het gewend en wacht ze en dan gaan we samen handen wassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met mijn jongste was even plassen altijd wel een hele uitdaging. Ik kan me nog herinneren hoe ik in een Frans hurktoilet stond, met rugzak, peuter, en maar roepen ‘Marietje, blijf overal af!’. Haar buiten laten was geen optie want ze was vlug als water.
Ik heb geen kinderen maar ik zou ze meenemen in het hokje.
MinkeDeWit schreef:
03-03-2019 13:28
Met mijn jongste was even plassen altijd wel een hele uitdaging. Ik kan me nog herinneren hoe ik in een Frans hurktoilet stond, met rugzak, peuter, en maar roepen ‘Marietje, blijf overal af!’. Haar buiten laten was geen optie want ze was vlug als water.
Kon je die niet in de auto laten zitten met de deur op slot?
Tot een bepaalde leeftijd inderdaad meenemen. Andere opties: buiten de deur in de buggy, of even een andere toiletbezoekster vragen of ze even op wil letten.
Tampons dan maar wat langer laten zitten dus met een kind erbij.

Ik heb zelf geen kinderen, dus ik zou wel even moeten wennen aan een kind dat toekijkt hoe ik mijn boven-het-toilet-hang-plas-techniek buitenshuis toepas.
Gewoon meenemen. Plassen is iets doodnormaals. Ik neem aan ze dat van ouders vaak genoeg hebben gezien. Vanaf een bepaalde leeftijd kunnen ze er gewoon voor wachten maar verschilt per kind.
redbulletje schreef:
03-03-2019 13:32
Kon je die niet in de auto laten zitten met de deur op slot?
Je hoort kinderen niet alleen in afgesloten auto’s achter te laten. Ook niet voor een paar minuutjes. Een voorbijganger weet niet hoe lang zo’n kind daar zit en het kan gevaarlijk zijn.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 13:35
15.09% gewijzigd
redbulletje schreef:
03-03-2019 13:32
Kon je die niet in de auto laten zitten met de deur op slot?
Na een lange autorit wil je ze wel even loslaten, dus dat was geen optie.
Als ik mijn kind (2j) toevertrouw aan iemand dan is mee de wc in met die persoon geen enkel probleem. Liever overbodig mee de wc in dan per ongeluk kwijt. Zelf neem ik kind mee het hokje in. Ik hou ook nog wel eens het deurtje op een kier zodat kind niet mee het hokje in hoeft en ik het wel een beetje in de gaten kan houden. Uiteraard alleen als het rustig is. Kind van 6 kan buiten het hokje wachten. Kind vastgesnoerd in een wagentje ook.
Met kinderwagen heb ik wel eens de laatste wc op rij genomen (die dan tegen de zichtrichting open ging), de wandelwagen in de deuropening geparkeerd, deur zover mogelijk dicht en geplast. Iedereen snapt dan wel dat er iemand op zit en niemand komt kijken, plus iedereen snapt dat het kind ergens bijhoort, en kind ziet je en gaat dus niet huilen.
3thee schreef:
03-03-2019 13:24
Tja, als die zeggen 'liever niet mee de wc in', dan kun je zelf niet eens gaan plassen als het een wegloper is.
Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat zou zeggen, als die jou wel z'n kind meegeeft.
Jawel hoor. Dan krijgen ouders een verhaal te horen over zoektocht naar een weggelopen kind toen jij even naar de wc was.

Als je de ouders al niet kan vertrouwen dan zou ik gewoon niet op het kind passen.
Nitflex schreef:
03-03-2019 13:34
Je hoort kinderen niet alleen in afgesloten auto’s achter te laten. Ook niet voor een paar minuutjes. Een voorbijganger weet niet hoe lang zo’n kind daar zit en het kan gevaarlijk zijn.
Langs de snelweg is t toch wel logisch dat het geen uur is? Je hebt zelf een paar minuten je handen vrij op de wc en dan kun je alsnog je kind uit laten.
MinkeDeWit schreef:
03-03-2019 13:34
Na een lange autorit wil je ze wel even loslaten, dus dat was geen optie.
Ik ga dit onthouden. Als ik ooit kinderen heb stel ik mijn plaspauze bij zo’n ranzig toilet uit tot het moment dat al mijn kids weer vast zitten om te gaan, of ik ga eerst snel even voor ze er uit zijn. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
03-03-2019 13:34
Je hoort kinderen niet alleen in afgesloten auto’s achter te laten. Ook niet voor een paar minuutjes. Een voorbijganger weet niet hoe lang zo’n kind daar zit en het kan gevaarlijk zijn.
Gewoon even de parkeerschijf voorin leggen met een briefje erbij
redbulletje schreef:
03-03-2019 13:39
Langs de snelweg is t toch wel logisch dat het geen uur is? Je hebt zelf een paar minuten je handen vrij op de wc en dan kun je alsnog je kind uit laten.
Kind = mensje, geen hond.
Kind kan ook nog een leuk mensje zijn, en het leuk en gezellig vinden of maken om samen naar de wc te gaan, wat dan gelijk staat aan 'uitlaten'.
YellowLemon schreef:
03-03-2019 13:40
Ik ga dit onthouden. Als ik ooit kinderen heb stel ik mijn plaspauze bij zo’n ranzig toilet uit tot het moment dat al mijn kids weer vast zitten om te gaan, of ik ga eerst snel even voor ze er uit zijn. :rofl:
Ik doe het gewoon niet meer, plassen bij een Aire. We kiezen nu gewoon altijd voor of een groot benzinestation, of een echt wegrestaurant. Dan maar in de rij.
Alle reacties Link kopieren
als kind niet van jezelf is en klein dan toch mee in toilet (hoeveel zie je nu van een plas doen). En vanaf een jaar of 6 ook mee in toiletgebouw/ruimte maar laten wachten bij deur van toilet. Dan moet een 6 jarige prima kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven