Anti kind???

27-01-2009 18:00 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind, een hele andere vraag.

De titel is wat hard gezegd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag een kindvrije Eftelingdag zou zien, of hotels waar kinderen niet welkom zijn. Ik weet dat er een keer een restaurant was die dat invoerde en daar is ruim aandacht aan besteed in de media.

Ik weet dat ik vieze dingen zeg, want kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Ik snap dat mensen kinderen willen, want dan "laat je iets achter". Ik heb veel kinderen in mijn vriendenkring en het zijn schatten, ik hou er ook oprecht van. Toch zou ik eigenlijk graag eens kindvrije dagen willen in bepaalde gelegenheden....ben ik hier de enige in? Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Elninjoo, kom er maar in

Ik heb niet echt last van kinderen als ze niet keihard janken als ik koppijn heb, of dingen gooien die weleens tegen me aan kunnen komen. In restaurants mogen wat mij betreft kinderen komen, als ze maar zich gedragen. Niet rondrennen of iets van mijn bord grissen aub.

Maar een kindvrije Eftelingdag lijkt me lastig, aangezien het primair voor kinderen bedoeld is Al is de Efteling natuurlijk heel erg gaaf!
Weet zeker dat je in iedergeval 1 medestander hebt op dit forum
Qijana, misschien is het je nog ontgaan maar de meeste restaurants en hotels zijn nou niet bepaald kindvriendelijk. Geen enkele ouder zal met een dreinende peuter twee uur gaan tafelen in een restaurant. (en doen ze dat wel dan vind ik het falen van de ouders. Je weet tenslotte best wel of je kind zich wel of niet kan gedragen in een restaurant). Hotels hetzelfde verhaal, of de kinderen zijn al ouder, of het zijn hele kleine babies. Met een peuter of kleuter ga je als ouder in principe naar een kindvriendelijk hotel/vakantiepark etc.

Maar dat voorstel van de Efteling...daar kan ik nou wel wat in vinden. Aan de andere kant denk ik, ga op een gewone doordeweekse dag een keer en het is zo rustig dat je geen last hebt van die kinderen.

Ook even de vraag aan jou TO, waar stoor je je precies aan? Is dat kinderen in het algemeen of alleen als ze lastig zijn?
Digi, je was me voor :-)
Sommige restaurants zijn natuurlijk juist gericht op kinderen maar ik neem aan dat je die niet bedoelde.
Een kindvrije Eftelingdag...
Maar ik ben ook niet dol op kinderen voor de rest. Dat ouders hun kroost leuk vinden begrijp ik. Maar dat ik dat automatisch ook moet vinden, dat begrijp ik weer niet. Ik vind mijn schoenen ook fantastisch, maar een ander vindt er weer niets aan. Zo gaan die dingen.
Nee hoor Qijana, ik heb zelf kinderen en vind het gezellig met ze, maar verlang ook wel eens naar een hotel of restaurant zonder kinderen.

Of het nou gelijk hotels moeten zijn, waar kinderen niet welkom zijn, weet ik niet, maar ik vind wel dat sommige ouders zich niet echt druk maken om hun kinderen in een restaurant. Als ik daar eet met mijn kinderen blijven ze op hun stoel zitten, geen probleem. En ik wil ook geen andere kinderen aan mijn tafel te hangen of door het restaurant te rennen, als ik daar zit. Ga dan naar een Mac met ballenbad, denk ik dan.
Het is een stuk gemakkelijker om jezelf anders op te stellen tegenover kinderen dan om zo'n paar miljoen kinderen met hun ouders de toegang tot openbare gelegenheden te ontzeggen.

Hoe duurder en chiquer de gelegenheid, hoe groter de kans dat er geen kotertjes rondwandelen.
Ik denk dat het ethisch niet haalbaar is om dat in te voeren. Omdat er dan zoveel actie over gevoerd gaat worden! Veel mensen zullen zich vreselijk aangesproken gaan voelen over de 'weerzin' van anderen tegen hun eigen kinderen.

Ik ben nu zwanger van de eerste en snap je ergernis wel een een beetje. Soms zijn kinderen ronduit vervelend en kunnen ze je romantische diner verpesten in een restaurant. Maar dit is wel een taboe, volgens mij. Want iets ervan zeggen kan gewoon niet.

Kindervrije restaurants vind ik trouwens nog wel kunnen (na een bepaalde tijd bijvoorbeeld), maar een kindervrije Efteling?! Dat is een attractiepark, wat hoofdzakelijk draait om familiebezoekjes!
quote:deirdre schreef op 27 januari 2009 @ 18:07:

Nee hoor Qijana, ik heb zelf kinderen en vind het gezellig met ze, maar verlang ook wel eens naar een hotel of restaurant zonder kinderen.

Of het nou gelijk hotels moeten zijn, waar kinderen niet welkom zijn, weet ik niet, maar ik vind wel dat sommige ouders zich niet echt druk maken om hun kinderen in een restaurant. Als ik daar eet met mijn kinderen blijven ze op hun stoel zitten, geen probleem. En ik wil ook geen andere kinderen aan mijn tafel te hangen of door het restaurant te rennen, als ik daar zit. Ga dan naar een Mac met ballenbad, denk ik dan.Ik blijf er bij, ik vind dit soort situaties falen van de ouders. Je kent je kind toch, je weet toch wat hij/zij wel of niet kan/trekt. Ga dan ook niet, of neem een oppas. Of ga naar de Mac of een restaurant wél gericht op kinderen.
Digi jij was me ook voor. Wilde Elninjoo al de eer geven als eerste te reageren

Anti-kind...tja, ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg gelegenheden zijn waar kinderen niet komen. Ga lekker een avondje stappen in de Escape. Denk niet dat je rond 02.00 uur peuters ziet rondrennen op de dansvloer. Denk eerlijk gezegd dat je het een beetje opblaast.
Die ene kinderloze Eftelingdag, ik zie het probleem niet zo. Het zou voorzeker een groot succes zijn. Wel buiten de vakantie houden natuurlijk.
Tja, de Efteling is natuurlijk wel gemaakt voor kinderen...... Dus wie is dan lastig

Ik begrijp het wel hoor, maar volgens mij kun je dit vrij makkelijk omzeilen door op een doordeweekse dag, buiten de schoolvakanties om er heen te gaan.

Niet dat ik zo'n kindervriend ben hoor, ook in restaurants en hotels ed erger ik mij vrij snel aan de laconieke houding van de ouders en inderdaad de houding van: iedereen moet kinderen maar leuk vinden.
Bepaalde gelegenheden vind ik ook niet geschikt voor kinderen. Ik heb zelf kinderen, hoor, maar ik snap best dat anderen niet altijd behoefte hebben om maar kinderen om zich heen te hebben. Rennen door een restaurant heen vind ik niet kunnen, ga dan naar MD of een pannenkoekenrestaurant. Die zijn ingericht op kinderen. En voor een kind lijkt me dat ook veel fijner.

Op een doordeweekse dag buiten de vakantieperiodes om zullen er niet veel kinderen in de Efteling zijn.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 18:04:

Ook even de vraag aan jou TO, waar stoor je je precies aan? Is dat kinderen in het algemeen of alleen als ze lastig zijn? Vooral die gillende en vervelende exemplaren en dan die ouders die er naast staan en je ziet ze denken: zeg er eens wat van...zeg eens wat van mijn kind-je....bah bah bah...driewerf bah!
Kindvrije dag; ik ben voor!
quote:Qijana schreef op 27 januari 2009 @ 18:10:

[...]

Vooral die gillende en vervelende exemplaren en dan die ouders die er naast staan en je ziet ze denken: zeg er eens wat van...zeg eens wat van mijn kind-je....bah bah bah...driewerf bah!Daar erger ik me ook aan. Ik heb zelf een kind wat heel lang niet geschikt was om te restauranten. Gewoon stilzitten zat er niet bij. Nou dan ga je gewoon niet natuurlijk. En oefen je in de Mac en het pannenkoekenrestaurant en stap je langzaam over op een echt restaurant maar wel met een kinderhoekje etc. Dat wéét je toch als ouder....
Wat een onzin.

Gaan we dan ook een bejaarden-vrinje-dag invoeren?

En een puber-vrije-dag? Een middelbare-vrouwen-vrije-dag?

Kinderen zijn nu eenmaal onderdeel van de maatschappij. Zul je mee moeten leren leven.
Nou die bejaardenvrije supermarkt spreekt mij wel aan. Eindelijk niet door rollators van mijn sokken gereden worden....
Ik begrijp wel TO ergernis, ik pleit mee voor de kindvrije eftelingsdag

FF serieus, ik ben bewust kinderloos omdat ik begrijp mij niet verkeerd, kinderen best leuk vind maar echt voor heel even, daarna ben ik blij dat ze weer met hun ouders meegaan.

Ik houd absoluut niet van gillende, vragende kinderen, dat gehuil gaat door merg en been enz. En idd owee je naar het kind kijkt en dan naar de ouders, oei oei want dan kom je aan de kids.
Nou zeg, Elninjooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, we missen je hier.
Ben het eens met Zwieber. Ik kan het die kinderen niet kwalijk nemen. De ouders wel. En vaak krijg je nog een grote bek ook als je er iets van zegt.

Dit is helemaaaal niet haalbaar, maar: ik heb wat internationale treinreizen gemaakt en ik had altijd het discutabele geluk kinderen naast me te hebben zitten die helemaal over me heenhingen, bijna hun vieze neus aan me afsmeerden.....nu reis ik eerste klas, dan heb je er geen last van. Maar dat is meer de verantwoordelijkheid van de ouders en volwassenen kunnen minstens net zo irritant zijn.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 18:06:

Een kindvrije Eftelingdag...

Ja ik zo ook Heel Graag een keer in het Sprookjesbos lopen zonder kinderen

Sneutjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven