antibiotica-drankjes voor kleintjes

10-07-2008 14:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
als jullie antibiotica geven aan jullie kinderen in de vorm van een drankje, hoe doen jullie dat doen? met de bijgeleverde lepel, een spuitje, toevoegen aande fles, met de limonade. En hoeveel strijd levert het op?

Kortom: wat zijn jullie ervaringen?
volgens mij mag het niet door het eten, ik heb het met het bijgeleverde pipetje zo in de mond gegeven, maarja hij was toen pas 4 maanden oud. hij vond het zelfs wel lekker. en daarna heeft hij geen antibiotica meer nodig gehad

lizzie
Ik doe t meestal met t lepeltje of spuitje. Geen probleem. Die drankjes zijn erg zoet, dus gaan moeiteloos naar binnen.
Hoestdrank en paracetamol met een spuitje want dat vindt ze lekker. Ze heeft 1x antibiotica gehad en dat vond ze vies dus dat heb ik in de fles gedaan. Met de lepel wordt het een zooitje.
Bij mijn zoon is het een drama om hem uberhaubt iets van medicijnen te geven. En dus geef ik hem antibiotica (of hoestdrank) via een spuitje.
Antiboitica heb ik voor het laatst gegeven toen mijn zoontje 9 maanden was, toen met een kaakspuitje gedaan. Het smaakte niet erg vies, maar van een lepeltje kreeg ik het er niet in bij hem.
Jom vond de eerste keer AB (toen was ie 7 mnd) niet leuk, maar moest wel. Dat was met het meegeleverde spuitje. Daarna ging het veel soepeler. Paracetamol en ibusiroop gaan met meegeleverde 'pipet/zuigspuit/dinges'. Gaat ook soepel. Hij kan tegenwoordig van een lepeltje happen, maar ik durf het niet aan, omdat ie nogal enthousiast is en als ie het leeltje maar haf leegslaat, weet je nooit precies hoeveel ie nou gehad heeft.

Ik heb het nooit gemengd. Ten eerste omdat je niet weet of de fles leeg gaat (als JOm aan de AB moet is ie meestal zo ziek dat ie ook slecht drinkt), omdat ik als leek niet de wisselwerking kan inschatten met voedingsmiddelen, en omdat met een spuitje gewoon veel sneller gaat.
Ten dochter een paar weken oud was heeft ze een antibiotica kuur gehad, dat ging toen met een pipetje, met bananensmaak.

Onlangs toen ze 16 maanden had moest ze ook antibiotica, dit was een drankje dat gruwelijk vies was (snap niet dat ze een kind, dat vanwege de keelontsteking toch al niets van een lepeltje wilde eten, dat voorschrijven). Ook in de yoghurt bleef de smaak een boventoon voeren.

Heb toen gebeld met de assistente, en zij gaf aan dat ik het overal door mocht mengen, als ze het maar binnenkreeg. Uiteindelijk dus met een beetje diksap en 2 scheppen druivesuiker in een flesje (aangelengd met water ), dat ze meteen kreeg als ze wakker werd, want dan had ze dorst...
Oh, en strijd? Tussen mijn kinders, ja. Als de ene 'drankje' krijgt en de ander niet, zijn ze allbeie stikjaloers!
Hier kreeg Vito met 9 maanden een ab-kuur. Heb het ook toegediend door spul met spuitje in de wangzak te spuiten. Ging prima. Maar, bedenk ik me nu, hij was toen wel erg ziek. Denk dat dat ook de/een reden is dat hij niet echt weerstand bood.
Loretta is De Mol. Punt.
Dochter kreeg met vier maanden haar 1e antibiotica. Dit met een spuitje gegeven. Vanaf dat ze 2,5 was ( ze is nu 4,5 en hoeft het sinds een maand niet meer:) )moest ze elke avond 4 ml antibiotica. Dit met een spuitje. Ze vond het verschrikkelijk maar als we haar een beker limo in haar handjes gaven was het goed. Kon ze meteen wat er achteraan drinken om de smaak weg te spoelen.
O en bepaalde antibitica moest ze echt, echt niet. Hier moest ze gewoon van spugen, zo smerig was het. Dit was snel vervangen door een iets minder smerig drankje.
Hier heeft zoon vanaf 2 maanden tot ongeveer 1,5 jaar ab gehad, was geen probleem. Gaven we met een spuitje, en het ging beter dan sommige andere medicijnen.

Nu heeft hij weer een antibioticakuur van een week. Gisteren mee begonnen, het is knalroze, dus hij komt huppelend aangerend als het "MegaMindyTijd" is, en vraagt ook om meer.
Dochter heeft al vier kuurtjes gehad en altijd dienen we het toe met het spuitje en dan zoals Kess aangeeft, in de zijkant van het mondje spuiten. Het ging altijd goed. Wel valt me op dat de antibiotica altijd heel krap afgemeten is; als we het "goed" zouden doen (dus bijvoorbeeld zeven dagen maal drie keer), kom ik altijd een portie (of twee) tekort.
Hier drama. Drankje is zo zoet dat het bitter is. Dochter van 4 werd 'omgekocht'. Eerst een spuitje ab en dan direct daar achteraan een snoepje.
Ik werp me hier op als expert (mag denk ik wel op dit punt) want Zwiepje heeft geloof ik wel 15 kuurtjes gehad in de afgelopen drie jaar. Ik kan me herinneren dat de augmentendruppels naar aarbeienshake smaakte en dat meneer ontzettend boos was dat hij niet meer kreeg. Dit was met een spuit. Onlangs heeft hij een broxilkuur gehad, dat ging door de limo en was geen succes. Ik moest echt alles uit de kast halen. Lepel spuugde hij uit, spuit wil hij echt niet. Dus dan maar undercover in de limo.

Amoxciciline weet ik niet meer...nou ja, het verschilt per soort en per leeftijd.
Met een spuitje. En bij een heel kleintje daarna tussen de ogen blazen om hem te dwingen te slikken. Gaat prima.
eerste kuur was heel vies en met 10 maanden kregen we dat amper naar binnen (hadden geen spuitje gekregen was in Italie en dus uiteindelijk maar door het danoontje gemikt)

tweede kuur (met 18 maanden ofzo?) was die zoete knalroze en die vond ie heerlijk dus geen probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven