antibiotica-drankjes voor kleintjes
donderdag 10 juli 2008 om 14:27
donderdag 10 juli 2008 om 14:54
Jom vond de eerste keer AB (toen was ie 7 mnd) niet leuk, maar moest wel. Dat was met het meegeleverde spuitje. Daarna ging het veel soepeler. Paracetamol en ibusiroop gaan met meegeleverde 'pipet/zuigspuit/dinges'. Gaat ook soepel. Hij kan tegenwoordig van een lepeltje happen, maar ik durf het niet aan, omdat ie nogal enthousiast is en als ie het leeltje maar haf leegslaat, weet je nooit precies hoeveel ie nou gehad heeft.
Ik heb het nooit gemengd. Ten eerste omdat je niet weet of de fles leeg gaat (als JOm aan de AB moet is ie meestal zo ziek dat ie ook slecht drinkt), omdat ik als leek niet de wisselwerking kan inschatten met voedingsmiddelen, en omdat met een spuitje gewoon veel sneller gaat.
Ik heb het nooit gemengd. Ten eerste omdat je niet weet of de fles leeg gaat (als JOm aan de AB moet is ie meestal zo ziek dat ie ook slecht drinkt), omdat ik als leek niet de wisselwerking kan inschatten met voedingsmiddelen, en omdat met een spuitje gewoon veel sneller gaat.
donderdag 10 juli 2008 om 14:54
Ten dochter een paar weken oud was heeft ze een antibiotica kuur gehad, dat ging toen met een pipetje, met bananensmaak.
Onlangs toen ze 16 maanden had moest ze ook antibiotica, dit was een drankje dat gruwelijk vies was (snap niet dat ze een kind, dat vanwege de keelontsteking toch al niets van een lepeltje wilde eten, dat voorschrijven). Ook in de yoghurt bleef de smaak een boventoon voeren.
Heb toen gebeld met de assistente, en zij gaf aan dat ik het overal door mocht mengen, als ze het maar binnenkreeg. Uiteindelijk dus met een beetje diksap en 2 scheppen druivesuiker in een flesje (aangelengd met water ), dat ze meteen kreeg als ze wakker werd, want dan had ze dorst...
Onlangs toen ze 16 maanden had moest ze ook antibiotica, dit was een drankje dat gruwelijk vies was (snap niet dat ze een kind, dat vanwege de keelontsteking toch al niets van een lepeltje wilde eten, dat voorschrijven). Ook in de yoghurt bleef de smaak een boventoon voeren.
Heb toen gebeld met de assistente, en zij gaf aan dat ik het overal door mocht mengen, als ze het maar binnenkreeg. Uiteindelijk dus met een beetje diksap en 2 scheppen druivesuiker in een flesje (aangelengd met water ), dat ze meteen kreeg als ze wakker werd, want dan had ze dorst...
donderdag 10 juli 2008 om 15:33
donderdag 10 juli 2008 om 16:06
Dochter kreeg met vier maanden haar 1e antibiotica. Dit met een spuitje gegeven. Vanaf dat ze 2,5 was ( ze is nu 4,5 en hoeft het sinds een maand niet meer:) )moest ze elke avond 4 ml antibiotica. Dit met een spuitje. Ze vond het verschrikkelijk maar als we haar een beker limo in haar handjes gaven was het goed. Kon ze meteen wat er achteraan drinken om de smaak weg te spoelen.
donderdag 10 juli 2008 om 16:58
Hier heeft zoon vanaf 2 maanden tot ongeveer 1,5 jaar ab gehad, was geen probleem. Gaven we met een spuitje, en het ging beter dan sommige andere medicijnen.
Nu heeft hij weer een antibioticakuur van een week. Gisteren mee begonnen, het is knalroze, dus hij komt huppelend aangerend als het "MegaMindyTijd" is, en vraagt ook om meer.
Nu heeft hij weer een antibioticakuur van een week. Gisteren mee begonnen, het is knalroze, dus hij komt huppelend aangerend als het "MegaMindyTijd" is, en vraagt ook om meer.
donderdag 10 juli 2008 om 17:07
Dochter heeft al vier kuurtjes gehad en altijd dienen we het toe met het spuitje en dan zoals Kess aangeeft, in de zijkant van het mondje spuiten. Het ging altijd goed. Wel valt me op dat de antibiotica altijd heel krap afgemeten is; als we het "goed" zouden doen (dus bijvoorbeeld zeven dagen maal drie keer), kom ik altijd een portie (of twee) tekort.
donderdag 10 juli 2008 om 19:03
Ik werp me hier op als expert (mag denk ik wel op dit punt) want Zwiepje heeft geloof ik wel 15 kuurtjes gehad in de afgelopen drie jaar. Ik kan me herinneren dat de augmentendruppels naar aarbeienshake smaakte en dat meneer ontzettend boos was dat hij niet meer kreeg. Dit was met een spuit. Onlangs heeft hij een broxilkuur gehad, dat ging door de limo en was geen succes. Ik moest echt alles uit de kast halen. Lepel spuugde hij uit, spuit wil hij echt niet. Dus dan maar undercover in de limo.
Amoxciciline weet ik niet meer...nou ja, het verschilt per soort en per leeftijd.
Amoxciciline weet ik niet meer...nou ja, het verschilt per soort en per leeftijd.
vrijdag 11 juli 2008 om 10:55