April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Gefeliciteerd Muis, het huis ziet er heel leuk uit! Wat gaan jullie er allemaal aan doen? De badkamer op de 1e verdieping zeker? De vloer beneden is wel heel mooi vind ik. De indeling lijkt me idd wat onpraktisch, maar dat is ook wel een beetje de charme van het huis denk ik. Ik hoop idd dat jullie je huis onderhands kunnen verkopen, scheelt een hoop gestress lijkt me.

Mich, fijn dat er niks hoefde te gebeuren bij de tandarts.

Lara, dat terras klinkt idd heel gezellig, ik moet ook nodig wat aan ons terras gaan doen, het is wel schoongemaakt, maar ik moet de plantenbakken nog vullen.

BM, wat gaaf dat Koen al op het potje heeft geplast!

Hier gaat het ff wat minder, Yasemin is niet lekker. Ze is al een tijdje verkouden en had gisteren wat verhoging en dat is nu dus flinke koorts. Ik ben vanmorgen naar de ha geweest (voordat ze die hoge koorts had) maar die verkoudheid moet ze gewoon uitzieken, er zat gelukkig geen slijm in haar longetjes, maar het is wel vervelend. Ik denk dat het door de inentingen komt, die heeft ze maandag gehad. Ik heb ze om 4 uur en om 9 uur een paracetamol gegeven, want de koorts wilde niet zakken en ze is heel huilerig, ze heeft ook weinig gedronken vanmiddag en vanavond. Ik hoop dat ze straks wat meer drinkt. Gelukkig slaapt ze nu, ik heb ze in een romper met korte mouwen in haar slaapzakje gelegd en af en toe even haar voorhoofdje met een koud washandje gedept, ze was echt vuurrood van de koorts.
zwaai!!!!! fijne paasdagen meisjes!
Goedemorgen,

Hier een goede nacht gehad, kleine heeft wel 2x gepeopt, en dan ben ik blij, kun je nagaan hoe mijn leven op het moment eruit zien

Hij kwam vannacht maar 1x voor een voeding om half 5, dus ik voel me heerlijk. Hopelijk komt dit door de nieuwe voeding.

En gister getekend voor nieuwe huis, wauw, wat een gaaf gevoel.

Muis, gefeliciteerd!!! Ga zo ff neuzen op hyves.

Fach: kun jij een rammelaar maken als een haan ipv een kip en dan een naam en geboortedatum erop voor kindje van vriendinnetje?

Fijne paasdagen iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wow, DN, heerlijk! EIndelijk weer gepoept, kan me goed voorstellen dat je je heerlijk voelt.

En ook nog eens getekend voor jullie huis, wanneer kan je erin?

Hier niet zo top, Finn weigerde gisteren te slapen, met als gevolg dat we allemaal tot 1 uur ofzo wakker waren. Vanmorgen om 7.30 was hij alweer wakker. Te kort! Hij heeft veel meer slaap nodig. Je ziet aan hem dat hij moe is (heeft een hangend oog) en ook nog eens verkouden, maar hij kan als de beste neger in town zeggen dat hij wwwwwakkkkkerrrrrr is. Grr, papa en mama niet!

Nu ligt man nog even op een oor, terwijl ik achter mijn eerste kop koffie van vandaag zit. Moge nog velen volgen!
goedemorgen, lekker paasweekend!!!! hier een goede nacht gehad. Rond 2 uur en rond 7 uur een voeding, dus dat gaat lekker. ga nu even nar je huis kijkden muis

mooi huis! en wat heerlijk een eigen slaapkamer voor iedereen en twee badkamers (wel nog wat werk) mooie keuken ook en netjes gedaan want het zijn idd wel aparte ruimtes beneden, wel heel knus en gezellig en zo groen buiten!!!!
Hi Drop, fijn dat je een beetje kunt slapen. Ik vind altijd dat je minstens 4 uur aan een stuk moet kunnen doortrekken.

Oeps, kom net van de supermarkt terug en kwam een buurvrouw tegen. Die woont schuin onder ons, en we dachten al een tijdje dat haar kindje het down-sydroom heeft. Meisje is twee weken jonger dan Finn maar kan bijna niks.

Nu wachte de buuf even op mij en liepen we samen naar huis. Ze vertelde dus dat haar dochtertje een dag in de week naar de creche gaat, en verder thuis is met Oma's omdat het zo frustrerend is voor het meisje. Andere kinderen kunnen allemaal al lopen enzo, maar zij nog niet. Jeetje, wat zeg je dan zeg!

Gelukkig is het wel een heel vrolijk meisje. Durfde eigenlijk ook niet een speelafspraak voor te stellen. Moeilijk hoor.

We hebben wel afgesproken om eens een babyphone uit te proberen, kijken of die van huis naar huis werkt, zou wel fijn zijn.

Ik ga lekker weer even naar buiten, nog even een normaal boek lezen, volgende week heb ik nieuwe studie-boeken, dus dan is het klaar met de pret.
Jippie a jee, we hebben een plekje voor Luuk op de opvang (hoewel ik daar nu nog niet aan wil denken ) Maar ben wel blij dat het geregeld is!
Dropneus, ik snap dat je er nog niet aan wil denken, maar het is wel fijn dat het geregeld is idd. Trouwens ook best laat, ik had al voor de geboorte bericht dat er plaats was voor Yasemin.

Swis, moeilijk idd om een speelafspraakje te maken, aan de ene kant wil je het wel graag maar aan de andere kant ben je bang dat die moeder zich nog verdrietiger gaat voelen omdat het verschil tussen haar meisje en Finn dan zo zichtbaar is. Maar ja, als iedereen zo denkt mag dat meisje nooit ergens spelen en dat is natuurlijk ook niet leuk denk ik. Misschien is het juist wel goed voor haar om wat meer met andere kindjes te spelen. Heeft ze trouwens het Downsyndroom of iets anders? Bij Yasemin in de groep zit een meisjestweeling en ik heb ook het vermoeden dat 1 van de 2 het Downsyndroom heeft, maar ik durf het niet te vragen. Voor hetzelfde geld is het niet zo en dan is het natuurlijk erg pijnlijk.

Met Yasemin gaat het gelukkig iets beter, vanmorgen had ze geen koorts, maar het begint nu wel weer op te komen volgens mij. Ze drinkt in ieder geval weer goed tot nu toe, dus dat is wel fijn.

Ik ga even puinruimen hier, tot later en in ieder geval fijne paasdagen voor iedereen!
Fijn Drop, is het bij jullie ook zo moeilijk een plaats te krijgen?

Layla, het is down, de moeder vertelde het zelf. Moeder vond het dus moeilijk om de kleine te vaak naar de creche te doen, omdat het dan zo duidelijk is. Misschien kunnen we binnenkort wel iets afspreken om naar de speeltuin te gaan ofzo.

Maar eerlijk gezegd heb ik toch weinig tijd en veel te doen. Heb een vriendin die momenteel niet werkt en een ander die net ontslag heeft genomen. Als we dus al een keer tijd hebben spreek ik wel met hun af.

Wicthke, hoe gaat het met jou? Ben je weer beter? Hoe gaat het met Xander, is hij al gewend aan een nieuw dieet?
Het is hier idd niet zo makkelijk om een plek op de opvang te rkijgen. Dat komt ook doordat onze opvang midden in een nieuwbouwwijk (een grote) ligt en daar is natuurlijk een babyboom gaande. Gelukkig kregen we deze keer wel voorrang omdat Fleur al naar deze lokatie gaat. Vorige keer was het allemaal nog moeilijker.

Lekker weertje weer vandaag! Fleur heeft de hele dag buiten gespeeld, maar nu wil ze niet slapen. Vermoeiend.... Man zit nu met haar op de bank. (daar ga ik nu dus ook neerploffen)

Layla: veel beterschap voor yasemin!
Wat een heerlijk weer de afgelopen twee dagen. Meteen maar even wezen shoppen voor zomerkleding.

Drop, wat ben je toch al weer actief. Super dat je voor Luuk nu een plek hebt op het kdv. Eerst nog maar even lekker genieten van je bevallingsverlof.

Swiss, heerlijke he, even zonder gewetensbezwaren met een lekker boek op de bank. Even over de buuf met het kindje van Down. Ik zou het gewoon aangeven dat je het lastig vindt. Zij kan dan zelf aangeven wat zij wel of niet prettig vindt. Zij is ook moeder van een jong kind en vindt het waarschijnlijk prettig om de dagelijkse dingen te delen met iemand, net zoals wij dat hier ook met zijn allen doen.

Layla, beterschap voor Yasemin!!!

Lilien je bent er al vandoor maar alsnog een prettige vakantie.

Laar als ik jou zo hoor dan is het een vrolijk gezicht daar op jou balkonnetje. Kan Max van al die felgekleurde bloemetjes afblijven?

Muis, gefeliciteerd met jullie nieuwe villa!!! Hier en daar wat opknappen maar dan heb je ook wat. Helemaal super, twee badkamers.

Joepie, ik heb bijna module 3 afgerond. Morgen of overmorgen nog even checken op spel- en stijlfouten en dan woensdag inleveren. Weer een ei gelegd!!! Woensdag begint de nieuwe module dus voor de verandering loop ik eens een keer niet achter.

In de meivakantie gaan wij waarschijnlijk een weekje naar zuid limburg. Via google een leuk appartement gevonden met heel veel ruimte er om heen.

Gisteren naar het Geertje geweest (misschien ook leuk voor jou Muis, ligt bij Stompwijk), een geitenboerderij met heel veel geiten en andere dieren. Vincent was helemaal in zijn nopjes. hij heeft de hele middag achter de kippen aan gelopen. Wat een klautergeit is het ook. Hij kletterde flink hard van een hekje waar hij op geklomen was om vervolgens weer net zo snel weer op het hek te klimmen .....

Aan het eind van de dag lekker in bad en grijs badwater.......

Nu een kopje thee met een chocolade ei. By the way, Feline heeft vanmorgen met het zoeken van paaseieren de tweede prijs gewonnen en kreeg een speelgoedbon van 10 euro.
Esan, wat heerlijk zeg, weer een module af. Je zult wel enorm trots op jezelf zijn, en dat is geheel terecht. Er zijn veel mensen die vreselijke moeite hebben om een studie te doen, en jij doet het ook nog eens naast je werk en naast je kinderen.

Geniet maar lekker van de paasdagen, je kunt beter vandaag een dagje genieten en morgen nog een keer alles doorlezen. Dan zie je vaak weer nieuwe dingen.

Leuk weekje Limburg. Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik daar nog nooit ben geweest. Wij willen dit jaar eindelijk weer eens naar een van de wadden-eilanden.

We zijn gisteren aan het eind van de middag nog even met de andere buren gaan spelen. Die stonden op het balkon, dus zijn even overgekomen. Meisje had zo'n stepje meegenomen (knalroze, schitterend). Finn vond dat geweldig (tot verdriet van buurmeisje). Ik wist niet dat hij dat al kon, maar hij vond het super. Hij heeft bij hun ook even een like-a-bike geprobeerd, en dat vond hij dus ook al zo gaaf, hij kan het bijna. Wat worden die kids toch ineens erg snel groot.

Zal idd eens aan andere buuf vragen of ze zin heeft af en toe iets af te spreken. Als is het maar een kopje koffie ofzo. Het moeilijke is dat contacten in CH veel moeilijker gaan dan in NL. Zelfs met vrienden spreek je normaal gesproken een week van tevoren af, koop je nieuwe kleren, ga je naar de kapper etc. Weinig spontane zaken. Beetje wennen!
Hebben jullie nog paaseitjes gezocht met de kinderen? Leuk hoor dat enthousiaste toetje als ze iets gevonden had! Helaas had Luuk vanochtend erg veel krampjes waardoor het hier niet echt gesmeerd liep, maar dat heeft de pret niet mogen drukken.

Esan: Goed zeg!!!! Knap dat je het voor elkaar krijgt met twee kids en een baan!
Esan, ik vind het echt knap van je! Ik ga zelf weer in september beginnen, want met Baby Mees erbij lukte het even niet!

Zo, wij hebben geen eitjes gezocht. Ik ben het vergeten (ik weet niet eens waar pasen voor staat...) en Hugo is ziek. Het mannetje werd pas om 10:00 wakker en wilde om 11:30 weer naar bed. Hij stortte echt in tijdens het eten!
Wat is het hier stil!

Ik ben vanmiddag met Steijn naar mijn oma geweerst, terwijl A. met Huug en Mees thuis bleef. Het was gezellig, maar Steijn miste zijn broertjes en Hugo schijnt Steijn ook erg te hebben gemist!
ja enorm rustig, iedereen is van de paasdagen aan het genieten.

Muis, zal wel vreemd zijn geweest om een keer met een kind weg te gaan, of niet?

Ik hoop dat wij een beetje een rustige nacht hebben. Hebben Finn uit voorzorg maar een 125 mg zetpik gegeven. Hij moet gewoon lekker in slaap vallen, en niet te neiging krijgen te hoesten.

Hoe gaat het met A?

Layla hoe is het met Yasemin?

En met Witchke? Mag je je bed alweer uit?
Oei, hopelijk heeft Finn (en hebben jullie) een betere nacht vannacht!

Esan, wat knap dat je zo goed gaat met je studie zeg! Ik kan het nu echt niet opbrengen. Wilde eigenlijk in januari beginnen met de research master maar dat zag ik echt niet zitten. Ik begin net als Muis weer in september.

Dropneus, wij zijn vandaag gaan wandelen bij de oostvaardersplassen en ik heb onderweg wat paaseitjes verstopt. Ze vonden het geweldig!

Morgen vieren we de Morris z'n verjaardag voor onze familie. In navolging van Swissie doen we het in twee delen en daar ben ik erg blij mee. Volgende week zondag doen we het voor vrienden en vriendjes.
Fachat, jij strooide hier laatst met geruchten over een baboushkajurkje! Ik kijk steeds op je site of ie er al op staat!
Wat een lekkere dag! Hier wel paaseitjes gezocht met de twee grote neven. Erg leuk. Alleen Noah wilde ze meteen opeten en dat vonden de neefjes niet zo leuk, ha ha. Verder doet kleine t wel wat beter lijkt t. Niet echt buikkrampen meer, doet alleen soms wel moeilijk met de fles, 1e 60 ml gaat goed, daarna gaat ie miemelen en met veel moeite gaat er soms 100 a 120 in. En dat is niet genoeg. Kreeg vandaag het brilliante idee dat ie de voeding weleens niet zo lekker zou kunnen vinden. T ruikt ook erg vie. Heb een beetje zitten googelen en vond dat iemand op advies van de kinderarts er wat natrena/canderel door deed. Ik naar een benzine pomp gefietst en daar wat zoetjes meegenomen. En hij lijkt t lekkerder te vinden. Nu maar afwachten of we ook een ritme kunnen krijgen.

Esan, gefeliciteerd, knap hoor, een studie erbij, moet er niet aan denken.

We kunnen trouwens per 1 okt in het nieuwe huis. Heb er zin in!
Goedenmorgen allemaal. Hier lijkt het weer een heerlijke dag te worden. Dat is goed, want we willen eigenlijk op de fiets vandaag. We willen vliegtuig spotten. Alvast voorbereiden voor de vakantie.

DN, fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Het lijkt me vreselijk moeilijk zo'n klein hummeltje die pijn heeft. Leuk op 1 Oktober. Moeten jullie veel kopen enzo? Leuk hoor, nieuw huis inrichten.

Micha, hele fijne dag vandaag. Het was echt goed om de verjaardag in 2 delen te doen. We hebben op zijn echte verjaardag geen eens meer kaarsjes gedaan, hij was de eerste keer zo van slag. Jammer, maar ok.

LL, hoe gaat het met jullie? Gaat het goed met meisje?

Muis, gaan jullie eigenlijk zelf aan de slag, of laat je het huis verbouwen? Heb je handige mensen in de familie?

Wij hebben trouwens een goede nacht gehad, Finn is vanacht niet wakker geworden. Werd net om 8 uur wakker. Bleef rustig in zijn bedje liggen en vroeg toen braaf om mama. Gisteren middag is hij zelf zijn bedje uitgegaan. Tot nu toe gaat dat nieuwe bedje dus prima. Fijn!
Esan, knap hoe jij dat doet, studeren en met 2 kids derbij !!

Swiss, ben al weer beter hoor. Straks ga ik strijken en tijdens de middag als X slaapt gaan we een omheining plaatsen.

Xander is trouwens geen gram meer bijgekomen met zijn dieet. Dus dat loopt goed.

Hebben dit jaar geen eitjes gegeven voor pasen, maar een tekenbord, zo eentje van fisher price, dat je met een knopje weer kan uitwissen.
Swissie: Finn heeft nu dus ook een groot bed? Wij vonden Fleur gisterochtend in diepe slaap op de vloer. Ze kan er wel zelf uit, maar niet weer erin. Ik denk dat ze er rond 7 uur 's ochtends uitgeklauterd is omdat ze mij hoorde met Luuk en toe het vervolgens weer stil was is ze tot de conclusie gekomen dat we nog sliepen en zelf ook weer gaan slapen. Gelukkig heeft ze nog altijd een dikke slaapzak aan en had ze haar knuffelm meegenomen (daar lag z emet haar hoofd op) Wel een heel schattig gezicht!

Luuk heeft gisteren ook veel last van krampjes gehad en vannacht en vanochtend is ie ook niet echt rustig. Ik was vergeten hoe hard ze kunnen gillen als hun buikje pijn doet, zielig hoor!!

Fijne dag allemaal!!
Ach, arme Luuk! Schattig dat fleur weer is gaan slapen.

Swiss, fijn dat t slapen in het grote bed goed gaat. Gaan wij denk ik doen als we gaan verhuizen. Moeten wel wat nieuwe dingen kopen, maar niet veel, ik wil wel veel

Oa nieuwe servieskast, zo'n whitewash met glazen deurtjes denk ik. Vooral verder kleinere zaken zoasl nieuwe lampen ed, lijkt me heel leuk om te verzinnen en leuke kinderkamers.
Drop, we hebben een bedje waar je een zijkant uit kunt halen. Gelukkig is het bed zelf erg laag, dus hij kan er zelf in en uitstappen.

Schattig dat Fleur op de grond lag met de beer, zo ligt Finn overdag ook vaak even. Zielig voor Luuk, ik hoop dat het snel weer beter gaat met hem.

Witchke, fijn dat je weer beter bent. Zo'n tekenbord is gaaf!

Is Xander al gewend aan zijn dieet? Wat eet hij nu zo op een dag thuis?
Onze andere grote kleine man is trouwens logeren bij opa en oma op de camping, hij vind t geweldig! Wilde niet aan de telefoon komen en hoorde m spelen en brabbelen op de achtergrond. Schattig. Toen ie gister bij opa en oma in de auto zat en ik afscheid nam zei hij mama liefie, smelt....

Tis ook een eigenwijs ook, we hebben ooit eens gezegd dat papa M heet en mama N en nu roept ie N en M. Leuk hoor, maar wil wel graag mama genoemd worden. Dus nu maar ff negeren, maar vind t stiekem wel grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven