April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Swis, weet je al meer?

Stel je eens voor dat je een baby van nog geen vijf maanden oud bent. Je zit lekker baby te wezen in je babywereld met je babyzorgen. Alles leuk, alles lekker, alles baby! Totdat...je er achter komt dat je twee broertjes van twee jaar oud hebt die niets leuker vinden dan je kusjes geven, je speentjes geven, je handje uit je mondje trekken en dit alles onder het begeleidende gegil "Baby Meeeeees! Meeeees! Steijn/Hugo kusje geven aan Meeeeees!" Zou je je rot schrikken? Ik wel! Meesje lijkt er niet heel veel last van te hebben, maar ik heb af en toe echt met hem te doen als Steijn en Huug hun liefde tonen aan hem!
Joehoe!! Wij leven nog hoor!

Gefelciteerd voor de verjaardagsgenootjes van mijn lieve mannetje en een zoen voor hun mama's.

Word altijd een beetje emotioneel op dit soort dagen"('vorig jaar/ twee jaar gelden om deze tijd", bla bla bla)

Heb al een poosje niet bijgelezen, weet dus ook niet hoe het met jullie allemaal gaat. Hopelijk allemaal goed en aan het genieten van de aankomende zomer.

Wij hebben een gezellige maar drukke dacg ahcter de rug, dus ik ga zometeen lekker mijn bedje in. Op naar de volgende voeding:)

Dag lieverds!
Ruben, Robbie & Morris, gefeliciteerd met jullie verjaardag! En ook een dikke kus voor alle ouders en broertje/zusjes!

Hier ff een brakke nacht gehad, Zahra had hoge koorts dus die was flink aan het spoken, bij ons in bed gelegen maar ook niet willen slapen, gelukkig heeft man haar om 5 uur mee naar beneden genomen zodat ik nog ff kon slapen. Na een half uurtje heeft hij ze op bed gelegd en toen heeft ze tot kwart over 9 liggen ronken. Yasemin kwam keurig om 7 uur voor haar voeding maar viel daarna gelijk in slaap dus die heb ik terug in bed gelegd en toen heb ik zelf ook lekker nog tot kwart voor 9 in bed gelegen. Verder niet zoveel gedaan, ff naar mijn ouders geweest & naar de Makro geweest want de luiers waren op.

Swiss, wat spannend! Heb je je zus al gesproken?

Spitsmuis, ik vind het wel errug schattig hoor, dat Steijn en Hugo zo lief voor hun broertje zijn. Ik geloof nooit dat Mees het erg vindt. Ik merk dat Yasemin de aandacht van haar zusje ook heel leuk vindt. Ze volgt haar altijd als ze bij haar in de buurt is en zit heel vaak te giechelen om haar.

DN & Dropneus, jammer dat ik woensdag met Yasemin naar het Erasmus MC moet, anders was ik ook graag gekomen.
Gefeliciteerd Robbie, Moris en Ruben!

Hier ook druk dus weinig tijd om te reageren!
Weer de eerste?

Gefeliciteerd Tommy!
Ruben Robbie en Morris nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Hopelijk hebben jullie een heel leuke dag gehad.

Tommy: Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Maar er een heel leuke dag van.

Hier een beetje druk. Vannacht heeft een vriendinnetje een zoontje gekregen en ik heb opgepast op haar andere zoon toen ze naar het ziekenhuis gingen en oma er nog niet was. Tussen vertrek naar ziekenhuis en geboorte zat 20 minuten (en ziekenhuis is 15 minuten rijden). Was dus een stortbevalling.

Net ff gezwommen en nu snel aan de boterham.

Tot later meisjes
Jeetje wat heftig BM! Heeft ze het bed in het zh wel gehaald??

En hoe heb je dat gedaan? Zoontje laten brengen of daarheen gegaan?
Ben t ff zat, nu is onze poes weer ziek, kom net bij dierenrts vndan, denkt aan een vergiftiging. Opgenomen en aan het infuus. Ik hoop zo dat t meevalt. Eind middag weten we meer. Net puckbaby aangeschaft, ben benieuwd of het T wat rust geeft.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Tommy! Gefeliciteerd met je tweede verjaardag jongen!

BM, wow! Wat een bevalling!

DN, wij hebben Mees de eerste negen weken ingebakerd en het hielp heel goed tegen de krampjes en dergelijke! Overigens hadden wij de Swaddle Me en daarna de Puckababy, maar die hebben we maar een week gebruikt.

Hopelijk valt het mee met de poes en komt ze snel weer thuis!

Pfff, ik vraag me serieus af hoe ik het met drie kinderen deed voordat Steijn en Huug naar de peuterspeelzaal gingen! Okee, ze zitten daar pas een paar weken, maar de ochtenden dat we allemaal thuis zijn is het echt aanpoten geblazen!

Nu ligt het spul allemaal in bed en vanmiddag gaan Steijn, Hugo en ik naar de kapper. Ik hoef niet, maar vooral Huugje moet nodig geknipt worden! Hij is nu net zo'n Haagse Harrie met zijn mat! (ik vind het wel schattig staan, maar het begint een tikje armoedig te zitten!)
Laar: Ik ben daar naar toe gegaan (tis ongeveer een buurmeisje). Ej was toch thuis.

Ze heeft dus net het ziekenhuis gehaald en man was ook nog net bij de bevalling. Hij moest de auto nog parkeren. Eerste perswee was al achter de rug. Nog 2 en de baby was er.
Gefeliciteerd Tommy!

Pfoe... moet echt even wennen aan twee kinderen in huis. Luuk is 's ochtends altijd erg wakker en wil dan om de twee uur drinken. Tussendoor veel krampjes en huilen en dat is dan niet zo geweldig met een jengelende Fleur erbij. Het wordt vast snel beter, maar voor nu vind ik het wel pittig hoor! Ik heb vandaag de speen uit de kast getrokken. hoop dat dat wat verlichting gaat brengen. Nu even snel met Fleur spelen, Luuk ligt in bed, dus even tijd met zijn tweetjes.
Sterkte Drop, vergeet niet dat de eerste weken met Fleur ook best pittig waren. Oh nee, Fleur was zo makkelijk he?

Tommel van harte! De een na de ander jarig! Leuk hoor!

Jee BM, wat een verhaal.

Mijn vriendin is eergister ook bevallen, een zoon, Yannick. Ga vanavond even langs.
Niet te geloven BM, wat een bevalling. Poe.

Dropje: het lijkt me ook reuze pittig met twee kinderen hoor! (dat vind ik zelfs al met eentje bij tijd en wijle...)

DN: he bah, het zit niet mee zeg... Sterkte!!

Puk heeft nu al twee dagen overgegeven. Eergisteren een enorme golf door de hele kamer en vannacht om 3 uur weer. Bah. Snap ook niet waar het vandaan komt, want hij eet ook amper.

En nu ben ik moe en Puk is nogal bewerkelijk vandaag.
Hieperdepiep hoera voor Tommy!

Sterkte Laar. Jij gaat zeker niet meer ver weg vanmiddag? Wij denk ik ook niet hoor, we zijn de hele ochtend al in het park geweest en zijn net terug.

DN en Drop, jullie ook veel sterkte!
Puk, beterschap! (en Laar, sterkte...)

Drop, het komt goed! Echt waar! Ik vond de eerste weken met Mees erbij pittig en dan druk ik me nog zacht uit. Nu gaat het dikke prima, maar het is soms wel druk.

Tijd om MeesjeMees te voederen!
haha, de twee guppen liggen al dik een uur in bed, rust!!! Fijn dat er momenten zijn om bij te tanken.

Ik herinner me wel dat ik de eerste weken alleen met Fleur ook pittig vond overdag en dat het vanzelf steeds makkelijker werd. Je krijgt meer ritme en voelt steeds beter aan wat je kind wil. Dus ben er ook van overtuigd dat het steeds beter zal gaan. Fijn om die bevestiging hier ook te krijgen.

beterschap voor Puk!!!

Layla: Thanx voor de tip over he babynestje. ik heb er een gevonden op MP voor 5 euro en die willen ze wel opsturen. ga eens kijken of dat een optie is in combinatie met de buggy. En dan ga ik ook nog een andere babyschaal voor in de fietskar kopen zodat ik die over een paar maandjes kan gaan gebruiken om weer wat verder van huis te komen. Zag er een in Almere en ik gok dat een collega van mij die daar woont 'm wel even voor me op wil gaan halen. Dan ben ik weer helemaal mobiel. Vanochtend ben ik overigens naar de supermarkt geweest met Luuk in de wagen en Fleur aan de hand en dat ging ook prima. Kleine stukjes (500 meter enkele reis) loopt ze netjes aan de hand mee.
Tommy, gefeliciteerd met je verjaardag! Framboos, framboosman & Liv gefeliciteerd met jullie zoon & broertje.

Hier nog een zieke Zahra,het zijn echt kiezen die doorkomen, vannacht was het weer hommeles. Ze zegt ook echt dat ze pijn in haar mond heeft, het arme schaap.
:-) Drop, Robbie wil ook altijd enkele reis lopen, zodra het 'terug op de schreden' gaat, gaat hij dwars liggen. Altijd maar vooruit!

Maar wel meer dan 500 meter, het liefst. Robbie wil graag veel en lang en vooral niet terug 'wonnele' (wandelen dus he!).

Andere, nieuwe woordjes: Bal ('baw'), Auto ('too'), Vis (doettie helemaal goed) Poes. En vast nog wel een paar die ik nog niet herkend heb :-) Zijn favoriet: 'nei!!' (combinatie van 'nee' en 'nein' :-)

Sterkte met de zieke Puk en Zahra! Laar, het is vast maag-darm griep. Robbie heeft het ook 3 keer gehad de afgelopen 5 maanden!
Gaat lekker met het babbelen van Robbie!

Maag-darmgriepjes zijn stom. Temeer omdat ik er nu ook al twee dagen niet helemaal lekker van ben.

Duurde het bij Robbie lang?
Gaat lekker met het babbelen van Robbie!

Maag-darmgriepjes zijn stom. Temeer omdat ik er nu ook al twee dagen niet helemaal lekker van ben.

Duurde het bij Robbie lang?
Tommy gefeliciteerd met je verjaardag, geniet maar lekker je dag samen met je mama papa en zusje

beterschap puk en Zahra !

Hebben jullie kids dat ook dat ze lastig zijn s avonds. Xander doet de laatste twee avonden niets anders meer dan huilen.

Ik denk dat hij moe is, dus stoppen we hem meestal na een huilsessie van een half uur in bed.

Verder wat mij stoort is dat hij veel nog aan de fles wil drinken.

We bieden hem dan tijdens een uur zeker een beker aan, maar dan wordt hij hysterisch. Een zonder te drinken naar bed (dus na het eten geen melk) vind ik ook maar zielig. Trouwens dan huilt hij nog verder in zijn bed.

Peuterpubertijd of iets anders loos? Wat denken jullie meiden?
DN : wat naar van je kat zeg, hopelijk knapt die snel weer op.

Hey Xaloy, dat loopt lekker met het praten van Robbie. Hier is er duidelijk ook vooruitgang. Als hij klaar is met eten, zegt hij "gedaan". Zegt ie ook als hij bijvoorbeeld het spelen met een speeltje beu is.

Verder zegt hij nog "boke" tegen boterham. (is dialectwoord voor boterham). En heeft hij het erg op de poes begrepen.

Als hij wil dat je iets doet, pakt hij je hand vast en begint er aan te trekken, tot dat je recht staat. En wijst dan naar het ding of naar de kat.

Volgende week donderdag gaan we naar de logopedist, die zal dan tips geven om de taal te bevorderen, en eventueel ook een test afnemen. Die tips moeten we dan 3 maanden volgen, en dan komt er een evaluatie en wordt er beslist over een eventuele behandeling.

Nadeel is dat het 40 euro per uur kost en dat het ziektefonds niets terugbetaalt tot 2.5 jaar.
Witchke: Moet Xander echt melk drinken na het eten? Fleur drinkt al vanaf haar eerste geen flessen meer en heeft na het eten ook nooit meer melk gedronken. Het is dan toch meer een vast patroon dan een echte must. Misschien kun je een alternatief verzinnen om het te ontwennen... Hier is het gewoon avondeten met een toetje en daarna komt er helemaal niks meer. Fleur heeft wel altijd een beker water in haar bed voor als ze dorst heeft..

OOOh Luuk alarm, ga er vandoor...
Zahra drinkt ook altijd nog een fles melk voor het naar bed gaan. Het is een slechte eter dus dan heeft ze in ieder geval iets binnen. Ze krijgt alleen 's morgens en 's middags melk dus zeker niet te veel.

Lara, beterschap voor Puk!

Xaloy, wat leuk dat het praten zo goed gaat bij Robbie. Het valt mij op dat Zahra sinds ze ziek is geweest ook ineens veel meer woorden kent en ze ook sneller kan onthouden.
Witchke, ik denk dat het gewenning is van die fles en dat je je poot stijf moet houden. Hij hoeft tenslotte geen melk meer na het eten te hebben.

Wij hebben hetzelfde probleem hoor. Nu wil hij ineens standaard een fles als hij naar bed gaat, maar die krijgt hij dus niet. We leggen hem dat elke keer uit en als hij dat niet wil begrijpen, dan kan betekenen dat hij een tijd huilt, maarja. Het wordt elke avond een stuk korter. Het is een keer 2x 20 minuten geweest en nu is het in een paar tellen klaar.

Het is hier mis gegaan in zijn Holle-Bolle-Gijs periode. Verder krijgt hij namelijk noit een fles.

Fijn dat het met zijn taal beter gaat!

Even omkleden, want ik heb een eetafspraak. Bij een Ethiopisch restaurant vlakbij jou oude huis Micha (dus ver!! balen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven