April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Hij krijgt om de 5 a 6 uur paracetamol en hij slaapt sinds 2 nachten weer goed door. 's Ochtends gaat het ook goed, maar 's middags lijkt hij er meer last van te hebben. Hopelijk vandaag niet zo erg, want hij is wel naar het kdv toe en ik hoop dat hij daar de hele dag kan blijven...
Muis, wat goed!!!!!!!!!!! Wow, super!!!!!!!!!!!

Wanneer gaat er geteklend worden? Hadden jullie gisteren al een voorzichtig glaasje bubbels? Super zeg, ben helemaal blij voor je.

Lara, wat zielig dat Puk nog zo'n pijn heeft, heel veel beterschap.

Xaloy, handig zo'n kereltje. Bestaan er ook broodjes met groente erin verwerkt?

Drop, haha leuk die spenen-truc. Het lijkt me wel moeilijk als ze straks ziet dat Luuk wel een speen heeft.

Hier alles ok, niet super, maar ok.

Gisteren grote neef te overnachten, was enorm gezellig. Finn moest heel hard huilen toen hij vanmorgen weer weg ging. Daarna moest Finn heel hard huilen toen ik hem bij de creche achterliet. Zijn pootje is nog steeds niet over. Ik denk dat ik morgen nog even naar het ziekenhuis ga, als het dan nog niet beter is.

Vanavond weer een avond alleen en morgen komen mijn ouders. Gezellig! Ik ga weer aan het werk.
We eten toevallig vanavond frietjes.

Dat KAN hij toch niet weigeren?!
Luuk heeft een babyspeentje en speentjes zijn voor baby's! Dat heb ik haar ook al verteld en dat herhaalde ze ook, dus ik neem aan dat dat geen problemen gaat geven.

zit weer helemaal onder de babyspuug, heerlijk....
Hoi liefjes, ik was een paar dagen op vakantie, weekendje kust ivm verjaardagsfeest van moeder van S. Wat een geluk hebben we met het weer gehad zeg, vandaag is het echt niks! Nu moet ik er weer vandoor, maar vanavond kom ik even buurten.

Laar, heeft Puk die blaasjes op z'n tong of aan de binnenkant van wang/lip?
Allebei. Vier op zijn tong en een paar aan de binnenkant van zijn onderlip.

Wel lief dat Finn zo onder de indruk was van zijn neef. Hoe lang zeiden ze eigenlijk dat die enkel kan duren?
Slim Xaloy, knap kind die dat kan weigeren!

Heerlijk Drop, dat Fleur begrijpt dat Luuk het wel kan hebben, omdat het voor baby's is. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat Finn rond zijn 1e verjaardag de speen heeft weggegooid. Hij heeft alleen een beer die altijd mee moet, maar beer mag gelukkig tegenwoordig ook steeds vaker "slapen".

Heerlijk Micha, aan de Nederlandse kust, geweldig.

Lara, de dokter zei dat we het zo'n 4 daagjes aan moesten kijken. Ze willen eigenlijk zo weinig mogelijk röntchen foto's maken bij kleine kinderen. Eerlijk gezegd ben ik het daar wel mee eens. En een goede verstuiking duurt bij een volwassene ook wel een tijdje, dus ik denk dat het bij een kind ook wel even duurt. Ik kijk het morgen wel even aan. Als hij nog moeilijk loopt kan ik altijd even langsgaan (voor mijn eigen gemoedsrust).
Muis, gefeliciteerd, na 1 week al zo'n goed bod, hopelijk gaat alles door, maar laten we daar maar vanuit gaan. Wauw, hier ook een mini wave!

Xaloy, irritant is dat he, zo'n eten weigeraar. Hier gaat dat op zich nog wel, maar vooral nieuwe dingen zijn een ramp, wij ten hier dus wekelijks pasta, helaas zonder groentes erin, boontjes en broccoli.

Lara, wat zielig voor Puk, hopelijk voelt hij zich sne beter!

Layla, hopelijk zijn de kiezen snel door, zo zielig vind ik dat, doorkomende tandjes en kiezen.

Swiss, arme Finn! Hopelijk morgen wat beter en anders toch maar ff laten checken.

Icke, wat balen dat Liselot ook weer lastig slaapt. Wel fijn dat Ruben t goed doet. Leuk is dat kletsen, he! Hier komen er af en toe hele zin nen uit!

LL, wat vervelend dat de medicijnen omhoog moesten. Weten jullie nog niks meer? Duurt wel lang hoor, wat een onzekerheid! Wel fijn dat bijvoeding goed gaat.

Noah valt dus niet in slaap in de auto, zelfs niet in 1 1/2 uur naar DEn Haag. Ook niet als hij zijn slaapje heeft overgeslapen en wordt daar dus ook niet gezelliger van. Probeer dus eigenlijk altijd na zijn slaap te gaan, maar dan hou je weinig tijd over.

Kleine T doet t wisselend, in elk geval lacht hij veel meer en huilt minder. Slaapjes overdag gaan ook goed, 's nchts is ie nog wel wat onrustig, 1 tot 2 x eruit, dus dat is pittig. De hoeveelheid drinken is eigenlijk gewoon te weinig. Drinkt max flessen van 120 leeg, bij uitzondering eens 150, in totaal dus 600 en zou 750 mogen drinken. Raar! Vandaag gewogen op cb en was wel redelijk aangekomen, weegt nu 5025 bij 59 cm.

Fysio gaat goed, voorkeurshouding lijkt al minder, afplatting is redelijk minimaal en achterstand valt ook mee gelukkig. Vrijdag naar de ka.

Zo meteen de intake op de creche en volgende week wennen, vind er niks aan
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Draakje: gaat hard nu... volgende week alweer wennen op de creche. Kan me voorstellen dat je er niks aan vindt. Hier hetzelfde gevoel. Over 4 weken zou Luuk ook al gaan beginnen, maar ik heb er nog helemaal geen zin in.

Luuk is ook steeds minder rustig overdag. Nu gaat het even redelijk, maar hij is daarnet in bad geweest en heeft daarna gedronken. Ik hoop echt dat hij nu even lekker blijft slapen. Anders moet het heeeeeeel snel weer beter weer worden, buiten in de wagen slaapt hij altijd, maar dat is met dat pleuresweer geen optie.
Wat is het hier rustig zeg, waar is iedereen?

Jeetje, DN, gaat T nu al naar de creche? Hij is toch pas 2 maanden? Wanneer gaan jullie eigenlijk verhuizen?

Heeft iedereen een goede nacht gehad? Wij waren weer eens met z'n 2en, maar gelukkig ging alles helemaal prima. Finn werd wel al om 6.30 wakker, maar ok. Hij zit nu lekker de spelen met een auto. Hij loopt nog steeds niet normaal, maar het gaat volgens mij wel ok. Vanmiddag komen mijn ouders gezellig.

Vandaag lijkt het schitterend weer te worden, ik heb een super-uitzicht. Hopenlijk hebben we dat morgen ook.

Ik ga maar eens een koffie zetten, tot later.
Ik ben er ook! Robbie werd ook veuls te vroeg wakker, het zit in de lucht denk ik. Ik heb vanmorgen heerlijk een stuk omgelopen, kantoor staat aan het meer en ik ben een paar bushaltes eerder uitgestapt. Ik hou van mooie dagen in mei! Nee, nog beter, ik hou van Luzern in mooie dagen in mei!

Robbie heeft gister trouwens 4 frietjes zonder protest gegeten (hij doopt ze al keurig in de mayo, net als mama, heel schattig). Daarna ging het weer mis. Papa was wel slim; hij had Robbie van tevoren als snackjes stukjes wortel gevoerd. Dus uiteindelijk heeft hij wel wat gegeten. Het Sukkeltje. :-)
haha xaloy, slimme paps!

hier ook een vroege vogel. fleur is ook steeds net na 6 uur wakker. dan gaat papa onder de douche.

slapen zonder speen gaat goed. inslapen iets lastiger. fleur was wel helemaal blij met de auto die ze van de spenenfee heeft gekregen..... onze meid houdt van auto's en ander stoer speelgoed, zal dus wel heeeeeeel blij zijn met haar broertje en bijkomend stoer speelgoed.

ook hier tijd voor koffie
Swiss, T is al 11 weken en gaat volgende week wennen, de week erna moet ik alweer werken. Wat ben ik toch jaloers als ik jullie (xaloy en swiss) als ik jullie hoor over jullie stekje en landje.

Wij gaan trouwens eind sept verhuizen.

Gister was echt eenc drama dag, alleen maar huilen en niet willen drinken. Ben zelfs nog met hem naar huisartspost geweest, maar konden niks vinden. Nacht viel daarenegen niet tegen voor zo'n dramadag. Om 1 uur en 6 uur.

Goedemorgen dus iedereen :-)
Xaloy, ideaal zulke wortelsnacks.

Zoals je weet ben ik erg lui, dus ik koop regelmatig van die kant en klaar gesneden wortels van de coop. Heerlijk. Niet alleen Finn vind het heerlijk, ook papa en mama snacken graag van die lekkere worteltjes.

Drop, hoe lang heeft ze nodig om in te slapen zo zonder speen? Finn krijgt nog steeds een melkje voor het slapen, daarmee valt hij heerlijk in slaap.

Haha, leuk, zo'n stoere meid.

Jeetje DN, volgende week al werken. Ik had echt het idee dat T net geboren is. Wow, maar alweer 11 weken. Vreselijk zo'n drama dag gisteren. Sterkte voor vandaag meis. Ik hoop dat hij vandaag gewoon een engeltje is.

Ik moet vandaag maar eens de kleren van Finn uitzoeken. Wordt een beetje gek van het gebrek aan ruimte, dus dan moet je wat natuurlijk.
Goedemorgen!
Ja, papa heeft de smaak te pakken en gaat vanavond weer wortels meenemen: we hebben een BBQ vanavond bij vrienden (wat een perfecte dag hebben ze daarvoor uitgekozen! we werden een aantal weken geleden al uitgenodigd, knappe planning he?). Nou is robbie normaal gesproken ook gek op BBQ-worstjes, en aangezien hij niet in de kinderstoel hoeft vanavond verwacht ik vanavond es geen problemen!
Wat gaat dat snel DN. Spannend altijd, dat wennen.

Las ik ergens dat Noah een Pucky loopfiets heeft? En bevalt dat goed? Mijn moeder wil hem misschien voor Pucks verjaardag kopen.

Haha die Robbie met zijn wortelsnackjes. Zou het probleem echt in die kinderstoel zitten?

Swiss, veel plezier met je ouders!

Puk ligt er in en ik duik er ook even in. Was vanmorgen tussen 6:30 en 7:15 ineens (als enige in huis!!!) wakker. Stom.
Hihi, slimme Compli!

Drop, Hugo heeft nog een speen en ik ben bang dat het een drama wordt als ik hem zonder speentje moet laten slapen! Maar bij Fleur gaat het dus goed? Misschien dat we het hier binnenkort ook even gaan proberen!

Vanochtend een speeldate gehad en nu zijn we allemaal moe. Mees wordt (hopelijk) over een uur wakker, dus ik ga even op de bank liggen.
Lara: ik weet niet hoelang puk is, maar de fiets is nu nog te groot voor Noah, maar goed, hij groeit er vanzelf wel een keer op. Noah is ook een pukkie. Maar heeft er nu dus nog geen plezier van. Daarentegen zijn 5 jarige neefje wel, die nog niet kan fietsen

Hier ook nog een speen, alleen in bed en alleen bij inslapen, ik vind t prima zolang hij maar niet het bed uitkomt. Nog geen zin in slaapdrama's, die heb ik al genoeg met Thomas :-)
Ik denk rond de 90 cm. Hoe lang is Noah dan? En duurt het nog lang voor het past denk je?
met 2 jaar was hij 84.6, dus dat scheelt nogal. Hij is vanaf 2 1/2 jaar, maar natuurlijk ook afhankelijk van de lengte. Kijk anders ff op een site. http://www.puky.nl/homepage/produkte/la ... /index.htm
Lara, ik vind het een super kado hoor. Finn heeft hem van een buurmeisje geprobeert. Hij past nog niet helemaal, maar het lukt hem toch wel.

Nu is Finn inmiddels zo'n 94 cm (als het niet groter is), dus da's nog iets meer. Maar hij is in een maand geloof ik zo'n 3 cm gegroeid, dus als Puk dat ook doet, past hij over een maand op de fiets.

Finn is moeilijk tot de macht tien. De ene seconde een schat van een kind en enorm moeilijk, de volgende seconde huilen, brullen en zeuren. Gooi hem zo nog even zijn mandje in, anders is er straks geen land mee te bezeilen.
Wat een lange bengels zeg!

Ik moet dinsdag met beide kinderen naar het consultatiebureau, maar ik denk dat Fleur met moeite de 84 cm. gaat halen. Van Luuk heb ik geen idee.

Luuk begint steeds meer te spugen. Geen idee wat er aan de hand is. Ik vraag me af of hij niet gewoon teveel drinkt, hij lijkt onverzadigbaar en moet vaak een uur na een voeding alweer drinken om dan een uurtje of twee niks te willen. Ik krijg er geen ritme/logica in. Ben vandaag maar begonnen met wat te kolven zodat ik een voorraadje heb en zo eens wat kan proberen met flesjes en hoeveelheden straks (plus een voorraadje voor als hij naar de opvang gaat zodat ik ietsje langer door kan met de borstvoeding)

Draakje: kan me voorstellen dat je geenzin hebt in drama's ,et die speen. Ik wilde er ook nog niet aan beginnen eigenlijk. Maar van de andere kant heb ik nu nog verlof en kan ik zowieso niet doorslapen. (Luuk drinkt meestal om 22-2.30- 6.30) In de nacht zit gelukkig wel regelmaat, maar er zit geen vooruitgang in qua lengtes van de slaaptijden. Hoe erg is het nu 's nachts met Thomas? Fijn om te lezen dat ie wel beter in zijn babyvelletje zit nu!
He bah, is het echt spugen of mondjes teruggeven?

Swiss, is Finn de afgelopen tijd juist veel gegroeid? Want toen jullie hier waren scheelde het niet zoveel toch? Ik heb niet echt een idee. Ik vond 90 cm wel logisch klinken .

Wanneer moeten we weer eens naar het cb eigenlijk?

Ik ben moe en duik mijn bed in. Slaap lekker allemaal!
Hoi meisjes!

Wat een lange kinderen hebben jullie allemaal zeg!

Ik denk dat Ole ook rond de 85 cm zit (moet het CB eens bellen wanneer we weer eens langs moeten komen!). Ole heeft ook een loopfiets gekregen voor zijn verjaardag (vergelijkbaar met Puky), hij is daar ook nog te klein voor. De Puky was (dacht ik) geschikt v.a. 90 cm. Ole heeft deze, denk idd dat hij, als hij 5 cm langer is misschien al bij kan:

Dropneus, lijkt idd of hij teveel drinkt, klinkt logisch in ieder geval, spuugt hij meteen na de voeding?

Xaloy... en ... hoe is de bbq gegaan?? Heeft hij de worstjes gegeten?

Draakje, het haantje is zo goed als af en hij is leuk!!! (al zeg ik het zelf!)

Ole zit hier ook zwaar in de peuterpubertijd, als hij zijn zin niet krijgt (vooral bij het niet krijgen van het soort drinken dat hij wilt, bv melk ipv limonade), laat hij zich op de grond vallen en gaat heen en weer rollen en schreeuwen, echt een driftbui! Nee, nie lekker, nee, mama nee, nie lekker!! En boos dat hij dan is! Of als hij niet naar buiten mag (want regen of id), boos dat hij dan wordt! Over het algemeen negeer ik het gewoon en op een gegeven moment legt hij zich er gewoon bij neer.

Wel grappig om te zien dat hij echt een heel ander temperament heeft dan Kaj, Kaj heeft dat dus echt nooit gehad, hij heeft de hele peuterpubertijd zo'n beetje overgeslagen! Ole niet dus!

Witchke, hoe is het onderzoek bij de neuroloog geweest?

Muis, gefeliciteerd!!! Wat snel zeg, na 1 week te koop te hebben gestaan! En dat in deze tijd! Leuk!!

Leuk Micha, lekker uitwaaien op het strand! De vader van V. heeft nog altijd een huisje in Noordwijk, vlakbij het strand, moeten wij in de zomer ook maar weer eens naar toe

Hoe is het nu met de blaasjes in Puks mond? Ik kan me herinneren dat Kaj dat ook ooit gehad heeft en hij had er vooral met eten erg veel last van.

Goed, het is alweer veel en veel te laat, ik ga slapen! Trusten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven