***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lara, leuk die Bobuxslofjes, heb even gegoogled, alleen die zijn zelfs nog duurder dan inch blue! Ik geloof dat al gie "goede"slofjes zo duur zijn, heb nu slofjes van de hema, maar die vind ik helemaal niks! Daarnaast heb ik slofsokken, die zijn wel oké, maar die andere zijn wat steviger en blijven (hopelijk) wat beter zitten.
Ik heb ook die slofjes van de hema en vind die echt helemaal niks. Wat kosten die van ich blue dan? Ik heb die van Bobux gekregen toen Max werd geboren, ik hoop dus nu dat ik (hij) die andere slofjes krijg(t)
Het is maar goed dat ik geen meisje heb, anders had ik nu direct die slofjes met dat hele kleine roosje besteld...!
Ik zie ook altijd van die leuke meisjesdingen! Maarja, ik heb 2 jongens....

Ik heb nu een site gevonden waar ze 24,95 kosten.
grrrml....ben ik dus sinterklaaskadootjes aan het inpakken, gisteren nog nieuwe pakpapier gekocht, ben ik halverwege..... is mijn plakband op! En Ole ligt te slapen, dus ik kan nu geen nieuwe halen en eigenlijk wilde ik het af hebben voordat Kaj uit school kwam. Nu moet ik dus alles weer gaan verstoppen....grrrrml (ja waar een mens zich toch allemaal druk over kan maken!)
Oh ja(Fachat zit even op de praatstoel), laatst hadden we het ovet het kruipproof maken van het huis en had ik gezegd dat ik mijn cd's in de kasten zou laten staan..... nou ik heb ze toch wat plankjes hoger gezet. Ole vind het zo interessant, het is het eerste waar hij naar toe gaat, trekt ze uit de kast en gaat er op sabbelen. Er is al twee keer een stapeltje cd's op zijn hoofdje gevallen. Ook computerkabels zijn trouwens erg interessant...

Oh, Ole's oogjes zijn eigenlijk wel weer beter gelukkig, nog even 2 daagjes druppelen en dan is dat ook klaar! (Vindt Ole echt verschrikkelijk!!!)
Sinterklaasstress :-) Wij hebben onze portie al gehad.

Zit je weer droog muis?

Die slofjes zijn lief zeg!!! Hier nog niet acht nodig, maar dat komt natuurljk doordat Fleur zich nog niet verplaatst, laat staan gaat zitten of staan.... Ik zat net in de babyboeken te kijken, maar ik zag dat manloef en ik ook pas na 9 maanden begonnen te kruipen en ik liep toch toen ik een jaar was. Dus het blijft spannend! Zijn er nog meer kindjes die nog geen tanden hebben? Hier is echt nog helemaal niks te zien.
Dropneus, ik gebruik die slofjes ook vooral als we naar buiten gaan, dan worden zijn voetjes tenminste niet zo koud!
Ik heb wel va die simpele laarsjes gekocht met een bonten voering erin, maar eigenlijk heb ik altijd de wagenzak in de buggy zitten en dan is het dus niet nodig. Maar ik kan me voorstellen dat het voor zo in de buggy wel fijn is.
Net terug van de kinderarts. Zoals verwacht; ze gaan niet medisch zoeken want in 99% van de gevallen is er niets medisch aan de orde bij "huilbaby's".

Hij mag voor een paar dagen opgenomen worden. Voordeel voor ons; wij kunnen een paar nachten slapen, de "sleur" wordt doorbroken en Ruben wordt daar in een strak schema gedirigeerd door pedagogisch medewerkers. Dat moet ervoor zorgen dat hij over all beter gaat slapen en 's nachts niet meer tig keer wakker wordt. Tenminste, dat is de bedoeling. Dat schema moeten wij thuis dan ook aanhouden, voor het beste resultaat.

MAAR IK WIL NIET DAT HIJ ZOMAAR EEN PAAR DAGEN IN HET ZIEKENHUIS LIGT! Verdorie niet als er niet iets aan de hand is waarvoor hij medische hulp nodig heeft! Weet niet zo goed wat ik moet. Was hier wel bang voor, maar heb het voor me uitgeschoven om erover na te denken. Vanavond maar eens een goed gesprek over hebben met Ickeman.

En proberen schijt te hebben aan alle gedachten die door mijn hoofd spoken over wat iedereen van ons verwacht, over wat we "moeten" doen.
Arme lieve Icke! Moest je ook helemaal alleen naar de ka toe?

Ik denk dat het ontzettend moeilijk is om je niets aan te trekken van wat anderen zeggen en niet naar hun verwachtingspatroon te willen leven. Toch denk ik dat je dat wel moet proberen. Jij bent Rubens moeder en niemand anders kan hem dus aanvoelen. Je bent verstandig genoeg om een goede keuze te maken. Je wilt tenslotte ook het beste voor je kind.

Heeft hij Ruben trouwens helemaal niet nagekeken? Misschien hoeft hij niet helemaal een molen in, maar wat nu als hij die 1% is?

Is er anders een mogelijkheid om zo'n pedagoog thuis te kijrgen overdag om dat schema erin te gooien? Dan kan je dat eerst proberen voordat je tot opname moet overgaan. Om hoeveel dagen zou het gaan?

Ik ga je niet zeggen wat ik vind dat je zou moeten doen, want ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen. Ik merk dat ik over sommige dingen heel makkelijk denk, tot het over mijn eigen kind gaat. Niet helemaal eerlijk dus om hier dan vanalles neer te gooien.

Het enige dat ik je kan aanraden is goede en betrouwbare info verzamelen; hoeveel kinderen worden er opgenomen en hoeveel worden er daar ook daadwerkelijk beter van? Hoe lang zou die opname duren?

Ik las trouwens laatst een stuk over de huilpoli en daar werden kinderen niet echt opgenomen geloof ik.

Ik denk dat een opname overigens wel heel zinvol is als je er zelf aan onderdoor gaat, maargoed. Of dat het geval is kun jij alleen zelf inschatten. Mocht dat zo zijn dan is dat niets om je voor te schamen. Degenen die dat niet begrijpen denken dat gewoon niet na.

Sterkte lief meisje!
Icke. Kan me voorstellen dat het idd. een moeilijk idee is om je kindje zomaar een paar dagen in het ziekenhuis te laten. Zeker omdat er medisch waarschijnlijk niks aan de hand is.

Van de andere kant heb je al zoveel geprobeerd en zou het wel goed zijn als je een paar daagjes rust hebt met mogelijk als resultaat ook nog een Ruben die een ritne vindt. Op de lange termijn ben je dan een fitte en uitgeruste icke die weer een happy mum kan zijn. Meid... zoals je zal zegt, gewoon even rustig laten bezinken en vanavond met je man alles op een rijtje zetten.

Ik hier vandaag een heel ongelukkig Fleurtje, dus ga er weer vandoor.
Oh Icke, wat vervelend dat je eigenlijk voor niks naar de kinderarts bent gegaan.

In de laatste wij jonge ouders stond idd een artikel over die huilpoli (Arnhem). Als je hem niet hebt, kan ik het verhaal wel even inscannen en naar je sturen.

Daar wordt idd niet zomaar een kind opgenomen, het kan echter wel. Wel werd aangegeven dat er een uitgebreid gesprek plaatsvind met de ouders om te kijken of er een oorzaak gevonden kan worden. Wat ik begreep is dat vaak darmkrampen. Geen idee, maar misschien komt zoiets voornamelijk 's nachts omdat hij dan meer tijd krijgt alles te verwerken.

Ik zou proberen je niks aan te trekken van wat anderen zeggen / nemen. Iedereen wil het beste voor jullie, maar jij bent de moeder en jij moet je goed voelen bij een beslissing.

Op laten nemen lijkt me ook heeeeeel erg moeilijk. Tuurlijk kan jij dan zelf even bijkomen, maar om hem daarvoor alleen in het ziekenhuis achter te laten?

Misschien kunnen de dames met ervaringen met baby's in het ziekenhuis hun eigen gevoelens en ervaringen opschijven.

Wat ik wel weet is dat ik al helemaal gebroken ben van een aantal weken een of twee keer per nacht op te moeten. Ik kan me niet voorstellen hoe jij het in vredesnaam al die tijd al volhoudt.

Ik zou echt doordraaien en onbewust Finn de schuld geven. Ik neem het nu mijn man trouwens ook altijd kwalijk als hij gewoon doorslaapt. Ik ben gewoon niet zo goed zonder mijn slaap.

Heel veel succes met je beslissing.
Dropneusje, Is Fleurtje ziek of heeft ze even haar dag niet?

Ickeman moest helaas perse voor zijn werk weg, dus hij kon er niet bij zijn, Lara. Vond hij zelf ook heel erg!

De arts heeft wel even eea gechecked hoor. Maar ik heb zelf ook niet het gevoel dat er iets medisch aan de hand is.

Ruben is gewoon erg actief en tja, 's nachts dus ook:)

Overdag heb ik het soms nog steeds even moeilijk, als hij niet wil gaan slapen maar wel heel moe is, maar dat kan ik tegenwoordig weer wat beter handelen. Tussendoor is hij de vrolijkheid zelve en daar geniet ik inmiddels ook echt wel van.

Waar het om gaat is echt de nachten. Hij is nogsteeds regelmatig (3 van de 4 nachten) om het uur wakker, met uitschieters naar ieder halfuur of soms zefs nog vaker.

Ik weet best dat dat niet echt normaal is en dat we wel iets moeten doen om het te doorbreken, maar ik vind dit gewoon echt niet leuk!

De arts vertelde idd over de huilpoli in Arnhem; daar doen ze poliklinische behandelingen. Dat is hier niet. Daarnaast vond hij dat wij dan ook best van de rust mochten genieten om een paar nachten goed te slapen. Zit ook wel wat in natuurlijk.

Maar zeker in deze periode dat de verlatingsangst gaat spelen enzo wil ik helemaal niet dat hij zonder _ernstige_ reden een paar nachten zonder ons doorbrengt in het ziekenhuis......

Stiekem ben ik een beetje bang voor Ickeman en wat hij wil. Zijn ouders, nouja, zijn moeder vooral, heeft wat mij betreft iets te duidelijk laten merken niet te respecteren wat we verder met Ruben hebben geprobeerd op alternatief gebied. Tja, wij hadden ook geen verhalen over vorige levens en geesten zien verwacht. Maar als je dat verteld wordt over je eigen kind, wat doe je dan? Negeren en doorgaan alsof er niets aan de hand kan zijn? Niet om iemand tegen de borst te stoten hoor, maar zij geloven in een God, net zo goed iets wat "je niet ziet" en waarvan je dus daarom kunt zeggen "dat het niet bestaat".

Vrees dat Ickeman zich dat misschien iets teveel aan heeft getrokken en nu met dit verhaal zoiets heeft "dan maar zo proberen".

Maar goed, wij zijn samen "baas" dus als een van ons niet wil dan gaat het niet gebeuren. Zou het alleen heel naar vinden als dit een vervelende uitwerking gaat hebben op onze relatie:(

Ga maar even met mijn verstand op nul opruimen hier, voordat ik overga tot zwelgen in zelfmedelijden:)
Swissie,

Zou je het artikel willen mailen naar me? Of anders op de MSN willen plaatsen? Ben erg erg benieuwd naar.

Het scheelt denk ik een hoop dat ik niet hoef te presteren op mijn werk, die druk heb ik gelukkig even niet. Ik zou eerst een paar weken/maanden na mijn verlof thuis blijven bij Ruben voordat ik zoek zou gaan naar een nieuwe baan, maar nu wachten we daar dus nog even wat langer mee.

Maar Ickeman heeft echt al aangegeven tegen overspannenheid aan te zitten. En dat is niet leuk.

Dat maakt ook dat ik me misschien wel "gedwongen" voel om deze oplossing te proberen.

Als ik jullie berichtjes over onderbroken nachten lees, dan heb ik zeker ook met jullie te doen hoor! Kijk, wij zijn wel wat gewend inmiddels, maar ik kan me echt voorstellen hoe het moet zijn als je daar vanuit het niets op getrakteerd wordt. Het is en blijft natuurlijk slopend, maar misschien is het wel "erger" als je het maar af en toe hebt. Net als dat wij heeeeel moe zijn na een nachtje beter slapen dan gewoon. Beetje omgekeerde werled natuurlijk:)Vreemd maar waar.
Pfff Icke.. Wat een naar besluit. Toch.. maar nu ga ik je raad geven en ik weet niet of je er op zit te wachten... ik zou het wel doen. Even bot gezegd: 'nee' heb je, 'ja' kan je krijgen. Maar dan misschien wél in een echte heuse huilpoli en niet in een 'gewoon' ziekenhuis..

Of misschien is dit een betere reden: je moet gewoon álles proberen.

Dikke knuffel.
Artikel zit in mijn tas, zal het op kantoor ff scannen de naar je sturen
O, Icke wat een dillema. Voor alles is wat te zeggen. Ik zou doen wat je hart je in geeft. alleen als jullie je alle drie er goed bij voelen werkt het. Neem je tijd, je hoeft niet vandaag of morgen te beslissen.

Fachat wat een lieve slofjes. Wij hebben zootjes, ideaal. Ook slofjes van de Hema maar die ben ik contstant kwijt, blijven echt voor geen meter zitten.

Wat fijn dat Ole weer met twee oogjes de wereld in kan kijken.

Swissie beterschap voor finn. Fijn dat je vandaag al bij de ka terecht kan.

Xaloy, ben je nog op pad geweest in de stad? Succes met pakken.

Muis, heb je de dakdekker al langs gehad. Bij mijn weten vinden muisjes water helemaal niet leuk. Wat zijn de muisjes verwend door de Sint.

Dochter zet natuurlijk ook regelmatig haar schoen en die van Vincent moet er dan bij. Van de week lag ze helemaal in een deuk. Ze hadden allebei een cadeau (die van Vincent onder zijn schoen), zij had pepernoten en Vincent een zakje melkpoeder.

Gisteren pakjesavond gevierd. allebei gruwelijk verwend. Dochter heeft een kinderdrumstel gekregen, ahum heel fijn. Moest wel lachen wat vindt ze het leukst wat ze heeft gekregen. Een pot lijm en een pen. Een kinderhand is snel gevuld.
Icke, ik kan me voorstellen dat je Ruben niet een paar nachten in het ziekenhuis wil hebben. Volgens mij zou ik het ook niet kunnen en niet willen en dus niet doen (ook al zou ik verstandelijk best kunnen redeneren dat het misschien beter is om het wel te doen). Ik kan er verder niks over zeggen, het is jullie besluit en het is een moeilijk besluit. Als je het wel doet omdat je je gedwongen voelt is het ook niet goed. Veel sterkte!

(zegt de moeder die haar kinderen nog niet eens een keer uit logeren heeft gedaan omdat ik vind dat ze dat niet hoeven zolang ze daar zelf nog niet over kunnen beslissen)

Morris slaapt weer goed door! Volgens mij had ik vorige week een dip in de melkproductie omdat ik ongesteld moest worden. Nu heb ik dus weer te veel melk omdat hij toen zo vaak aan de borst hing 's nachts.

Ik heb het een beetje druk (gehad), vandaar dat ik hier een beetje afwezig ben. Maar hier is een dikke kus voor jullie allemaal!

Xaloy, succes met de verhuizing!!
Dikke kus terug Micha! Ik miste je al een beetje. Tja, zo gaat dat he, net een grote familie :-)
Och Icke toch! Wat een dilemma! Ik kan me indenken dat je het moeilijk vindt om Ruben op te laten nemen terwijl hij niet ziek is. Ook lijkt het me vreselijk dat je van je schoonmoeder totaal geen steun kan verwachten. Zoals je zelf al zegt: als je het niet ziet is het niet zo dat het dan ook gelijk niet bestaat! Heb je al informatie over de huilpoli in Arnhem? Meisje, ik heb het zo met je te doen! Maaaar....JIJ bent de moeder van Ruben en kent hem als geen ander. JIJ bent mijns inziens de enige die echt weet wat goed voor hem is! Probeer je alsjeblieft niets aan te trekken van wie dan ook (moet ik nodig zeggen...)!

Shit, moet er even vandoor.
Fleurtje is niet ziek hoor. Gewoon een beetje uit haar doen denk ik. Of last van de appel van vanochtend (volgens mij krijgt ze last van haar buikje van appel) Nu ligt ze te slapen en ik vermoed dat dit een lange slaap gaat worden.

We hebben daarstraks gebadderd, boterham gegeten (ook al geen succes de laatste tijd, ze wil alleen appelstroop), gespeeld, gezongen, gelezen en gedanst en toen was ze bekaf.

Ik ben zelf gelukkig alweer een stuk beter. Dus morgen weer aan het werk. Zie er nu alweer tegenop want ik heb natuurlijk een heleboel werk in te halen. Ik hoop dat ik nog iets kwijt kan bij een collega om te voorkomen dat december weer een dramatische maand wordt. het is gewoon weer gigadruk en ik had in november ook echt een topomzet, bizar hoor.... Gelukkig zien mijn collega's ook wel, dat het weer heel goed loopt nu ik weer eventjes aan het werk ben. De klanten zijn duidelijk blij dat ik weer terug ben :-) en dus ben ik ook blij:-0.

Haha, melkpoeder in de schoen... ja je moet ook wat he.... Fleur had op het kdv nijntje babykoekjes gekregen (vanaf 8 maanden) Die heb ik nu zelf ook gekocht en ze vindt ze heeeeeeel lekker en kan ze helemaal zelf opeten terwijl ze verder echt niks uit haar hand wil eten.
even een sollicitatiebrief schrijven want mijn ideale baan is beschikbaar bij ons in de stad. Ik wil die baan!!!!!!!! Ongeveer 28 uur en bij de overheid, klinkt me erg goed in de oren!!!!
Robbie slaapt.. en slaapt.. en slaapt.. en slaapt...

Hij werd om half zeven wakker vanmorgen, uiterst saggerijnig. Om half negen weer in bed, en toen sliep hij tot 13.30...! Snel de stad in, en vanaf 15 uur ligt hij alweer te maffen! Groeisprongetje...?
veel succes dropneus !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven