***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
"hahaha druk met vechten" Finn de boef van de april groep!

Hmm wat jij zegt is interresant....Actief zijn maakt moe! (is heel logisch eigenlijk) Dus als ik de tijden wil manipuleren moet ik hem moe gaan maken door hem veel te laten kruipen enzo.. Vanmorgen werkte het! Hej! weer iets geleerd vandaag!
Wat naar van de oogafwijking van Robbie! Hoe testen ze dat eigenlijk bij baby's? Gelukkig kan het vanzelf bijtrekken, dus daar hopen we dan maar op! Heeft het geen gevolgen voor zijn motorische ontwikkeling? Ik dacht dat als je met en oog een stuk minder ziet, je diepte mist ofzo? Gelukkig gaat hij zo goed vooruit (letterlijk toch?)!

Ik heb griep...lag het uit te zweten en slapen in bed, werd ik gebeld door de creche. Max blijft weer overgeven, huilen en niet slapen dus ik moet hem nu komen ophalen. Ik sleep mijn spierpijnlichaam dus maar de deur uit. Nooit over nagedacht dat moeders niet ziek kunnen zijn...
Oh Lara, beterschap. Ik weet precies hoe je je voelt! Gelukkig was ik vorige week maar een dag zelf ook ziek, maar je voelt je dan echt heel erg ziek en beroerd.

Ik heb de halve dag in bed gelegen en Finn bij mij op de slaapkamer in zijn bedje gelegd, de andere helft van de dag had ik op de bank gelegen en Finn in zijn box gezet. TV aan en samen kijken maar.

Beterschap meissie.

En beterschap Max natuurlijk!
Beterschap hoor Lara en Max !!
Lara, beterschap! (ook voor Max natuurlijk!)

Poez, wat een mooi mannetje is Kieran met die helderblauwe ogen! En al mama zeggen, ik ben jaloers! Zahra zegt alleen nog wawawawa en pfoeeee, ze zit wel de hele dag klanken te oefenen, is ook erg grappig hoor.

Ze ligt nu in de box tegen haar knuffelolifant te kletsen en te gillen.

Xaloy, wat naar dat hij zo'n slecht oog heeft maar misschien trekt het nog bij? Het is in ieder geval een minafwijking dat is toch beter dan plus? (dat heb ik me ooit laten vertellen)

Ze heeft vanmorgen nog maar 1 poepluier gehad, dus het gaat de goede kant op, ik heb haar vanmorgen rijstebloempap gegeven met verdunde melk en roosvicee stop, tussendoor een geprakte banaan en net een boterham met smeerleverworst (was goed volgens de arts want vet werkt ook stoppend zei ze) en een fles verdunde melk en dat ging er allemaal goed in, ik hoop dat het er niet te snel uitkomt.

Ik ben trouwens ook moe, vannacht is ze 2 x wakker geweest, ik verschoon dan wel meteen haar luier want wil niet het risico lopen dat het door gaat lekken, maar vannacht had ze alleen geplast. Hopelijk hebben we het ergste nu gehad. Ik ga straks als ze haar middagslaapje doet ook maar een tukkie doen.
Hmm ik haal haar net uit de box en zie dat ik weer te laat ben met verschonen, haar broek zat weer vol :(
Balen dat het nog niet beter gaat met Zahra, ik hoop dat ze binnenkort weer in orde is !!
Lara en Max, beterschap! Ziek zijn met een kleintje is helemaal niet leuk! Heb je niemand die op jullie kan passen vandaag?

Xaloy, oempf! Dat is een flinke afwijking! Hiep hiep voor de lasertechniek! (zou ik ook doen als Steijn en Hugo achttien zijn en slechte ogen hebben!)

Framboos, wij hebben ook zo'n waardeloos cb als je een tijd wil afspreken! Op de een of andere manier zien ze het altijd zo te plannen dat Steijn en Hugo eigenlijk hun dutje moeten doen...Heel erg irritant. Gelukkig zijn de mannetjes wel makkelijk en snel te paaien met wat eten, maar ik zie er elke keer weer huizenhoog tegenop.

Oh, Hugo maakt lawaai. Even kijken.
Jippie!!!!!! Het bachelorraport is goed gekeurd! Oh ben zo blij en opgelucht, ga nu bijlezen, kom later weer!
Gefeliciteerd Leen, wat goed van je!!

Muis: nee, we hebben een waardeloos oppasnetwerk. Echt vervelend...

Framboos: het cb is niet verplicht hoor. Ik vind wel dat het er vreemd aan toe gaat. Bij ons maak je aan de balie een afspraak en kun je dus zelf aangeven wanneer en hoe laat je wilt. Wat nu als je moet werken? Verwachten ze dan dat je vrij neemt? Vreemd hoor.
Ging goed bij het CB! Tommy is nu 75cm en 9355gram. Gemiddeld zei de dokter.

Ik vertelde dat ik de melk nog meer wilde afbouwen van 750 naar 600 en dan een boterham in de ochtend. Dit was prima...600 was ook het max. wat ie aan melk nodig heeft zei ze.

De volgende afspraak is voor een prik in april. Ik kreeg (de royale) keuze uit 16april (ehhh dacht het niet!) of 9april om 9:00 of om 9:20. Heb het laatste maar gekozen zodat hij daarna naar bed kan. Gelukkig heb ik dan verlof dus kan het wel deze keer....Nou ja, niet dat het uit had gemaakt!

Muis ik dacht wel dat jij ook wel zo'n iemand was die daar ook van balen kon! jij hecht volgens ook veel waarde aan het ritme van je mannetjes en jezelf!

Oja, wat ik mij afvroeg..ook even aan mich, hoe ga je als het regent met 2 niet lopende kinders naar de supermarkt!?

Ik ben net met de auto naar de AH geweest met Tommy en vond dat al een hele klus! Tommy uit de auto....op de arm...op zoek naar een kar+zitje...kar weer terug brengen..tommy weer op de arm...etc.

Hoe doen jullie dat met 2?????

Leen gefeliciteerd!!! Goed bezig meissie!

Layla Ik weet het...diaree bij een baby is echt een ramp! Pfff Tommy had destijds 10 waterpoep luiers p/d en ongeveer 5X was alles doorgelekt! Het duurde bij Tommy ook nog eens 2wk!!

Duim voor je dat Zahra er sneller van af is!

Vanavond even hobbelpaard halen hier in de buurt. Via MP gekocht voor een tientje...Tommy zat laatst in een winkel in zo'n ding en dat zag er zo relaxed uit! Kan ik hem mooi bij ons zetten

als wipstoelvervanger...

Buitenmeis, hoe bevalt Koen het paard? Ik zag op MP heel veel van die hobbelpaarden staan met stoffenzitje....Vind ie het wel leuk?

Witch al een definitief uitsluitsel gehad van je 2 banen?

Framboosje : mooi dat Tommy goed op de curve zit.

Ik word niet aangenomen voor baan 1, en baan 2 moesten ze nog een kandidaat voor zien, ik gok dat ik daar ook niet voor ben aangenomen.

Vandaag ben ik weer naar een uitzendbureel geweest, om me daar in te schrijven, denk dat ik nu alle uitzendkantoren heb gehad die er zijn.
Framboos: er zit toch meestal zo'n regenscherm over de kinderwagen? Als ik met Max boodschappen doe, dan gebruik ik dat scherm. Ik deed nooit de MC op de winkelkar namelijk. Maarja, het blijft behelpen... Komt de Albertbij jullie?

Witchke: wat balen zeg! Waarom denk je dat je baan 2 niet zult krijgen? Probeer positief te blijven!
Lara : ik denk dat baan 2 niet zal lukken, omdat ze een andere kandidaat wilden zien en omdat ze heel snel iemand nodig hadden. En ik heb nog altijd niets gehoord ... Maar ik blijf volharden een van de weken vind ik gewoon een leuke baan.
Precies, goed zo!
Heb net mailtje gekregen dat baan 2 dus niet doorgaat. Pech voor hen ... maar toch wel rot van die dame de baan mij toe te zeggen en dan op zoek te gaan naar een ander. In ieder geval blij dat ik daar niet moet werken. Wat een stelletje losers.
He verdorie Witchke, maar je hebt gelijk dat je niet bij een bedrijf wilt werken waar ze zo met mensen omgaan.

Geen idee meer of ik je dit nu een keer heb gevraagd, maar is het misschien een idee om een cursus te doen zodat je concreet voor bepaalde functies kunt solliciteren? Bijvoorbeeld boekhouden ofzo?

Hoewel je daar wel veel voor moet leren hoor, maar als je het leuk vindt en een leuke baan kunt vinden is het leren ook minder erg.

Ik ben iig blij dat ik een leuke baan heb. Heel veel succes.
Witch, jammer van de baan, maar ik vind het knap van je dat je er zo positief onder blijft! Dat was een paar maanden geleden toch wel anders, toch? Meid, je bent enorm goed bezig! Je kan trots zijn op jezelf en hoe je aan jezelf de afgelopen maanden hebt gewerkt. DE baan vind je, heus! Ik denk trouwens dat Swis een heel goede tip voor je heeft!

Framboosje, ik loop altijd als een verzopen kat achter de wagen als we boodschappen gaan doen en het regent. De mannetjes zitten heerlijk droog en vinden het leuk om naar de regen te luisteren, dus zij hebben nergens last van. (dat is bij moeders wel anders!) Ik doe boodschappen doen als volgt:

- Jongens in de wagen; ik sjok er achter

- Kap uitklappen en daar zet ik het mandje op.

- Alles wat ik nodig heb in mijn mandje leggen en op naar de kassa!

Ik doe wel elke dag boodschappen, maar ik weet niet of jij dat ook van plan bent?

Lara, hoe voel je je? Al wat beter? En Max, hoe is het met hem?

Ik ben moe. Heel moe! Ik begin toch echt te denken dat het best wel eens raak zou kunnen zijn, maar ik moet er nog even aan wennen. A. denkt in ieder geval dat ik zo zwanger als een konijn (het zijn niet mijn woorden...) ben! Vorige keer had hij het ook eerder door dan ik, dus het zou best wel eens kunnen dat hij het bij het rechte eind heeft. Ik heb wel dezelfde dingetjes als vorige keer, zoals een dikke buik (en hij was nog niet terug geveerd, boehoe!), pijnlijke borsten, obsceen grote borsten, broeken gaan nog wel dicht, maar zitten niet lekker, moe, sjacherijnig, trek mijn moeder slecht (en ik heb haar hard nodig! Bah!) en als klap op de vuurpijl ben ik mopperig.

Net was schoonmams hier en ik trok het eigenlijk niet. Sowieso ziet ze de jongens zelden, maar dit keer werd ik echt een beetje pissig toen ze heel stellig Hugo tegen Steijn zei. Ze lijken niet eens op elkaar, potdorie! Wat ik dus echt niet leuk vond, was dat ze zei dat het nog veel te vroeg voor me is om weer zwanger te zijn, daarbij kijkend naar mijn buik en borsten! Mens, *heel, heel erg lelijke taal*! Aan de andere kant was ik ook wel een beetje stom om ons namenboek op tafel te laten slingeren, dus ik mag het haar niet helemaal kwalijk nemen. (maar ik doe het wel! Hihihi!)

Volgende keer een vrolijker bericht!
Pfff...Spitsmuisje toch! Wanneer zou je ongesteld moeten worden (lees: kun je testen)? Ik had ook vrij snel een opgezette buik en grote borsten en dat is niet echt een ongesteldheidskwaaltje...

Raadde je schoonmoeder op basis van het boek, je buik en je borsten al een zwangerschap? Waarom houdt ze daar trouwens haar mond niet gewoon over?! Wie is zij om te bepalen wanneer jij weer zwanger wordt? Het moet echt niet gekker worden zeg...

Ik snap ook totaal niet dat ze Hugo en Steijn niet uitelkaar kan houden. Ik heb ze twee keer gezien, maar zag toch wel heel erg duidelijk het verschil. (hee, zal ik binnenkort eens met Max langskomen? Ben erg benieuwd of ze hem ook voor Hugo aanziet )

Witchke: die baan komt vast snel. Het is net wat Muis zegt; je bent nu positief bezig, dat werpt vast gauw zijn vruchten af!

Max ligt nu in bed en slaapt, maar het gaat nog helemaal niet goed. Hij heeft niet meer overgegeven, maar weigert te drinken. Hij raakt zelfs helemaal hysterisch als er een fles of beker in de buurt komt. Dat schiet natuurlijk niet op.

Zelf voel ik me ook hondsberoerd. Alles doet pijn en mijn hele hoofd zit verstopt. Ik hoop echt dat ik me morgen een heel stuk beter voel. Ben de tijd aan het aftellen tot mijn vriend thuis komt (19:30) zodat ik rustig kan slapen. Ik ben toch een stuk alerter op geluiden van Max als hij er niet is.

Morgen hadden we sowieso een afspraak bij de ha, want Max heeft een schimmelinfectie die maar niet over gaat (slechte genen van vaders zijde...). Het zalfje helpt even en na een week is het weer terug. Misschien heeft de ha ook wat tips om hem wat vocht binnen te laten krijgen. Als we die afspraak niet hadden staan was ik niet gegaan hoor, ik denk namelijk dat het gewoon een hardnekkig buikgriepje is en dat moet hij gewoon uitzieken, hoe zielig ook...
Spitsmuis, zoals jij beschrijft hoe je je voelt en hoe je eruit ziet is precies zoals ik me een paar weken geleden voelde en eruit zag, en ik was dus Hartstikke Zwanger, dus! Zwangerder dan ooit trouwens, want ik ben nog nooit zo ontzettend misselijk geweest. De hele dag en nacht.

Lara en Max, beterschap!

Framboos, ik doe boodschappen zoals Spitsmuis. Altijd lopend, en elke dag. Als het regent zitten de jongens droog en word ik nat. Met de wandelwagen dus, en een mandje aan m'n arm. En met nog meer kinderen straks? Dat zien we dan wel weer!

Witchke, balen van de baan! Houd vol!

Ladies, ik ga plat, ik kan niet meer!
Had niet gelezen dat het zo erg was, Lara en Max, heel veel beterschap en een hele dikke knuffel, niet leuk!
He, wat lees ik nu..Muis, zwanger?! Jeetje joh, wat spannend allemaal.

Lara, heel veel beterschap voor jullie allebei. Zwaar he, als je zelf al niet lekker bent om dan ook nog een zieke baby te hebben. Ik hoop echt dat jullie snel weer een beetje opknappen hoor.

Fachat..wat een gedoe met jullie boot! Ben je er al een beetje uit wat er aan gedaan kan worden?

Ik heb het echt retedruk nu ik weer fulltime werk. Wat is dat weer wennen zeg!

Mijn baan is wel echt helemaal leuk, heel internationaal.

Ik hang de halve dag aan de telefoon met allerlei vestigingen uit Europa aan de telefoon, mijn Engels is binnen 3 dagen echt weer helemaal opgefrist!

Met Daan gaat het goed, hij heeft aleen erg last van tandjes.

Hij is nu een paar dagen bij zijn opa en oma, omdat deze week de laatste afwikkelingen van het café zijn en ik dus alweer aan het werk ben. Morgen is de overdracht en dan is het helemaal afgerond, best een raar idee!
Poehee Muis, spannend allemaal! Vervelend van je slechte hummetje, maar ja, dat hoort erbij *dikke vette grijns*

Robbie krijgt ineens allemaal tanden! Ik moet binnenkort gaan (tanden-) poetsen maar weet nog niet hoe! Jullie moeten me helpen!

Waarom eigenlijk pas een lasercorrectuur als ze 18 zijn Muis? Veel eerder is veel handiger. Een vriendin van mij een kleintje met een bril. Elke dag is dat ding weer zoek, kapot of kwijt. Ellende!

Arme Max zo ziekelijk! En mama ook al! Oh wat een hell lijkt me dat! Ik doe erg mijn best niet ziek te worden, en Robbie heeft de boodschap nu ook wel begrepen denk ik. Ik zing elke avond een mantra voor hem; dattie nooit meer ziek mag worden, dat hij nu wel ziek genoeg is geweest voor de rest van zijn leven enzo.. en volgens mij helpt het. Hij snottert soms een beetje, hoest wat hier en daar, maar dat is het dan ook. *klopt af*.

Framboos je hebt inderdaad een raar CB. Ik had het allang opgegeven, ik hou sowieso niet zo van die controles. Ben ik te trots voor denk ik. Ga ook niet naar Mutterberatung hier, ik moet er niet aan denken! We zitten regelmatig bij verschillende doktoren enzo, dat vind ik al meer dan genoeg. Wegen doen we zelf, meten ook, en alle vragen die ik heb lossen diverse boeken voor ons op. Gaat prima.

Gefeliciteerd Leen, met je goedkeuring! En nu?
Muisje, dat klinkt toch wel echt alsof het raak is! Heb je al weer een test gedaan (dat zou me bij jou nl niets verbazen.. ? Wanneer 'mag' je nou eigenlijk testen?

En die schoonmoeder.... waar bemoeit ze zich mee?

Wie zijn er nu ook al weer nog meer allemaal 'bezig'? In ieder geval Muis en Layla, maar zijn er nog meer???

Tjee Lara, jij nu ook al ziek? Lastig hoor met zo'n kleintje erbij! Hopelijk hebben jullie een goede nacht vannacht en voelen jullie je morgen een stuk beter!

Spitsmuis, Micha, waarom doen jullie elke dag boodschappen?

Dit deed ik vroeger ook altijd, maar tegenwoordig maar 1, soms 2 keer per week. Dat scheelt me zoveel tijd, gedoe én (niet onbelangrijk) geld. Ik koop voor zes dagen en de zevende dag maken we de restjes op. Dus gewoon boodschappen doen als je alleen kan gaan..... Tis maar een idee.....

Witchke, jammer van die baan!!! Maar idd kop op en gewoon verder gaan! Je bent zo positief en goed bezig, je sleept er vast binnenkort eentje binnen!

Bij ons is het CB eigenlijk wel erg makkelijk, ze doen een voorstel, kan ik niet,krijg ik gewoon een ander voorstel en idd je bent niet verplicht om te gaan! Tip: Maak de volgende keer gewoon vast een afspraak voor de keer daarna, hun agenda is dan nog vrij leeg en dan heb jij het voor het zeggen!

Xaloy, wat vervelend die afwijking bij Robbie, maar het kan dus nog bijtrekken? Hoe testen ze dat dan idd bij een baby?

Helemaal top Leen! Ben je nu dan echt helemaal klaar? Wanneer start je eigenlijk bij je nieuwe baan?

Ik heb ook een hele leuke vacature gezien, maar twijfel nog een beetje of ik ga solliciteren, aan de ene kant ben ik wel toe aan iets anders... aan de andere kant zitten er misschien ook wel nieuwe uitdagingen aan te komen in mijn huidige baan en... heb ik nu heel goede secundaire arbeidsvoorwaarden, wat met 2 kinderen, ook niet onbelangrijk is! Maar goed, ik werk nu al 8 jaar bij deze stichting en op zich is het ook wel tijd voor iets nieuws.. ben er nog niet uit... de baan klinkt wel erg leuk...

Het ziet er niet goed uit voor ons schip, ik ben wat aan het corresponderen met het stadsdeel, maar het klinkt allemaal niet erg positief... we gaan nu proberen onze (oude) buren achter ons te krijgen...
Ole vindt tandenpoetsen erg fijn, het voelt lekker, zeker als hij nieuwe tandjes krijgt. Wij hebben een "gewone" kleine tandenborstel, doen er een heel klein beetje(peuter) tandpasta op en poetsen maar. Ole doet eigenlijk vanzelf zijn mondje wel open. Je hebt ook van die tandenborstels die je op je vinger kan schuiven zeg maar, schijnt ook wel makkelijk te zijn. Wij poetsen nu 1 keer per dag voor het slapen, maar eerlijk gezegd schiet het er ook weleens bij in hoor!

Tis trouwens wel belangrijk dat je peutertandpasta gebruikt, in de gewone tandpasta zit nl (teveel) fluoride en dat moet je uitspugen en dat kan een baby natuurlijk niet! Peutertandpasta mag je gewoon doorslikken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven