***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
De ogentesten duurden erg lang. Maar het zicht meten ze met een soort omgekeerde verrekijker die 5 sec. op zijn neus moest gehouden worden. Dan zei dat ding 'PIEP' en dan rolde er een bonnetje uit met de waardes.

Te lezen op de meningitis site:

Meest bekende gevolgen van bacteriële meningitis

Hoofdpijn

Gehoorproblemen

Visus(zicht)problemen

Evenwichtsklachten

Concentratie (en/of leer-)problemen

Geheugen- en/of gedragsproblemen

Motorische klachten (grove en/of fijne motoriek)

Overgevoeligheid voor licht en/of geluid

Verminderde spierkracht

Spasticiteit

Geestelijke achterstand

Epilepsie

Tja. Er moest wel iets komen! Het leek me al zo'n godgeschenk dat Robbie helemaal ongeschonden uit zijn nogal lang durende zieket zou komen. Die epilepsie wordt trouwens 19 februari bekeken, omdat hij zulke toevallen had. Ze gaan een EEG doen waarin ze gaan kijken of de hersentjes nog abnormale activiteiten vertonen. Hij moet er om 13.15 zijn en moet dan erg moe zijn: het is namelijk een slaaponderzoek. Kan me amper voorstellen hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, maar het zal wel moeten. Om 9 uur opstaan en dan niet meer slapen. Hij zal wel gaan krijsen... Heb de rest van de dag maar vrij genomen, onderzoek zelf duurt al twee (!) uur! Wist ik al wel, in Groningen duurde de EEG's ook wezenloos lang. Maar toen lag Robbie onder de slaapmiddelen en de morfine. Toen was het dus makkelijk. Nu is het weer een beweeglijk vrolijk kind... Naja. We zien wel.
Xaloy dat wist ik niet dat gezichtsvermogen verlies ook bij de eventuele gevolgen van een meningitis hoorde....Mijn eerste gedachte was, wat zonde! Maar vriend zei, dat is wel het minst erge gevolg, en je kunt er iig wat aan kan doen.

Daar zit ook wel wat in natuurlijk, Maar goed, wij hebben makkelijk praten, als het je overkomt met je eigen kind is dat wel ff klote!

Wat het CB betreft begrijp ik je helemaal! Ik heb ook zoiets van het CB is vooral iets voor mensen die de verzorging misschien niet zo goed aankunnen. Die eventueel begeleiding nodig hebben, en waar controle op het kind van groot belang is. Voor mijzelf vind ik het fijn om er zo nu en dan terrecht te kunnen voor een weegmoment, of een gezondheidsvraagje bij de arts. Maar dan wel graag op een moment wanneer het MIJ uitkomt!

Pff dat wordt nog wat met de 2de! Kan ik straks elke week naar het CB!

(Ik vind het trouwens wel anders met een pasgeboren baby...Vind het dan wel belangrijk om een paar maand naar die controles te gaan)

Fachat ook al zo ambitieus!pfff voel mij tussen jullie wel een beetje simpel!;-) Ik ben dus totaal niet ambitieus op het moment!

Er is momenteel een soort van reorganisatie gaande op mijn werk...We moeten binnenkort allemaal op een gesprek. Ze gaan kijken of je eventueel potentie hebt om door te groeien naar een andere functie.

Als dit een paar jaar geleden was gebeurt had ik het met beide handen aangegrepen.

Maar ik denk dat ik op dit moment geen zinnig woord uitbreng

Mijn hart ligt even alleen bij het moederschap...Maar ja, wat wil ik ook als zwangere!

Lievelust, fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk! Mis je daan ook nu hij uit logeren is? en hoe voelt het om hem ineens minder te zien?
oja Xaloy Tommy vind tandenpoetsen ook lekker. Zodra ik het borsteltje richting zijn koppie steek gaat het mondje al gretig open! Terwijl ik 'poets' likt hij driftig met zijn tongetje om het borsteltje...Na het 'poetsen' spoel ik het borsteltje vaak nog even af, en mag hij er mee spelen. Hij gaat er dan altijd lekker op kauwen, wat natuurlijk ook prima is!

Ik gebruik Elmex peuter (op advies van Mich)
Hier nog geen tanden, maar ik laat Fleer wel eens met de tandenborstel spelen nu om alvast een beetje te wennen. Ze stopt hem zelf in haar mond en ik mag er ook mee over haar tandvlees poetsen. Ze vindt het helemaal mooi. Dus het zal wel goed gaan Xaloy!

Moet gaan werken nu. Doei!!!!
heeej rustig hier!

Ik had nog niet gereageerd op muis en mich met hun supermarkt verhaal!

hmmmm had mij er wel iets anders van voorgesteld... Ik dacht jullie komen met een supersonische auto oplossing!..Maar nee, de dames lopen als verzopen katjes achter de wagen!!

Maar toch bedankt. Nu weet ik iig waar ik aan toe ben, en maak ik mij geen illusies...

Hobbelpaard=succes! Mooie oplossing als vervaging van de wipstoel! (Ik heb zo'n simpel retro paardje gekocht voor een 10tje via MP)
Goedenmorgen. Joepie ik heb lekker uitgeslapen!

Finn was om 3.30 wakker met een verschrikkelijke luier (hij poepte gewoon verder op het aankleedkussen, eerste keer dat ik wou dat ik al een potje had) en met dorst.

Daarna zijn we weer gaan slapen. Wekker ging om 6 uur, maar manlief heeft alle kleren meegenomen, zodat ik direct door kon slapen. En toen pas weer wakker om 8.45! Joepie, heerlijk!

Heb net een bestelling voor hele leuke schoentjes de deur uit gedaan.

Xaloy, misschien ook iets voor jou www.shoo-shoos.ch

Vandaag is mijn thuiswerkdag, maar er loopt momenteel niet zoveel. Maandag wordt over mijn lot gediscussieert. Nou ja, indirect dan.

Er wordt door de directie besloten of we in een bepaald onderwerp gaan investeren. Is het antwoord ja, dan moet ik ineens rennen en vliegen (letterlijk want naar Amerika). Is het antwoord nee, is mijn werk van de laatse weken voor niks geweest en blijft het bij hetzelfde.

Dus dinsdag ben ik superhappy of vreselijk humeurig.

Straks lekker even naar buiten. Het is schitterend weer en vanmiddag is een tweedehands kinderwinkel open. Joepie, altijd leuk.

Muis, wanneer ga je testen? We willen feiten, hoewel het wel heel duidelijk klinkt!

Lara en Max, hopenlijk gaat het vandaag wat beter.

Lievelust, fijn dat je baan zo leuk is. Succes met de overdracht vandaag. Trek je wel een fles bubbels open vanavond?

Fachat, je kunt toch altijd kijken hoe die nieuwe functie is? Vragen over de secondaire av kan altijd. Nooit geschoten is altijd mis!
Xaloy: pfoe, dat zijn behoorlijk nare gevolgen die je aan menigitis kunt overhouden zeg! Is ook bekend hoe groot het risico is per gevolg?

Hoe lang wordt Robbie nog gecontroleerd? En als de EEG helemaal goed is, mag hij dan ook stoppen met de anti-epilepsiemedicatie? Wanneer is de uitslag?

Volgens mij kun je ogen pas op je 18e laseren omdat ze dan zijn uitgegroeid, maar dat weet ik niet zeker.

Fachat: niet geschoten is altijd mis! Kijk eerst maar eens naar die baan om te kijken wat het is. Misschien is het wel allemaal prima en anders is het pech gehad, toch?

Lievelust: wat fijn dat je werk zo goed bevalt! Mis je Daan erg? Hoe is het nu tussen jou en je vader? Succes met de overdracht!

Framboosje: tsja, je bent zwanger en dan ook nog eens voor de 2e keer in korte tijd. Ik snap wel dat je dan nu even niet zo ambitieus bent hoor. Komt vanzelf wel weer. Of niet en dan is het ook goed.

Swissie: ik duim voor je! Hoe lang zou je naar Amerika moeten?

Vannacht werd Max om 4:30 wakker me honger. Mijn vriend heeft hem een fles gegeven, maar toen hij in bed lag kwam alles er weer uit. Vanmorgen heeft hij wel een fles gehad en die blijft er vooralsnog in. Hij huilt wel erg veel.

Hoeveel vocht heeft hij minstens nodig per dag?

Ik voel me al ietsepietsje beter gelukkig. Mijn vriend heeft me ook laten uitslapen tot 9:00 (inderdaad heerlijk!).

Zometeen komen de klussers want we krijgen nieuwe deuren boven en beneden. De deur boven is kapotgetrapt door de brandweer een tijd terug en daar zit nog steeds een nooddeur in. Nu ze toch komen willen we meteen en brandveilige deur beneden.
Zometeen komen de klussers want we krijgen nieuwe deuren boven en beneden. De deur boven is kapotgetrapt door de brandweer een tijd terug en daar zit nog steeds een nooddeur in. Nu ze toch komen willen we meteen en brandveilige deur beneden.[/quote]

vertel!
Toen ik net zwanger was deed ik een cursus Italiaans en mijn vriend zat een biertje te drinken in de kroeg. Op een gegeven moment zag hij de brandweer met drie van die grote wagens uitrukken en niet veel later werd hij door de buren van de eerste verdieping gebeld. De brandweer stond namelijk op het punt de deur in te trappen.

Ze wilden niet wachten tot hij thuis was, dus toen wij eraan kwamen was de hele deur aan gort. Bleek dat de buren van de bg de allesbrander hadden aangezet en dat was zo gaan roken dat de hele straat blauw stond. Er waren meerdere meldingen binnengekomen dat ons huis in brand stond omdat de schoorsteen op ons dak staat. Handig he??

Volgens de buren van de bg konden zij er niks aan doen. In een allesbrander kun je alles branden en de Nuon is al zo duur...
quote:lara1978 schreef op 24 januari 2008 @ 11:10:

Toen ik net zwanger was deed ik een cursus Italiaans en mijn vriend zat een biertje te drinken in de kroeg. Op een gegeven moment zag hij de brandweer met drie van die grote wagens uitrukken en niet veel later werd hij door de buren van de eerste verdieping gebeld. De brandweer stond namelijk op het punt de deur in te trappen.

Ze wilden niet wachten tot hij thuis was, dus toen wij eraan kwamen was de hele deur aan gort. Bleek dat de buren van de bg de allesbrander hadden aangezet en dat was zo gaan roken dat de hele straat blauw stond. Er waren meerdere meldingen binnengekomen dat ons huis in brand stond omdat de schoorsteen op ons dak staat. Handig he??

Volgens de buren van de bg konden zij er niks aan doen. In een allesbrander kun je alles branden en de Nuon is al zo duur...

en Nuon is al zo duur?? wat een mensen!

Wat een verhaal zeg! Ik neem aan dat jullie de deur wel vergoed kregen toch?

Wel fijne sociale controle in de buurt!
Dat heeft nogal wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk heb ik een nieuwe deur afgedwongen ja. We hebben een beetje een moeilijke huisbaas namelijk.
Jeetje, de oppas belde net op dat Zahra 39.5 koorts heeft. Ze heeft een paracetamol gegeven maar zou ik de ha nou moeten bellen?
He bah Layla... Moeilijk. Misschien even twee uurtjes aankijken? Hoe reageert ze verder?
Ik droomde trouwens gisterennacht dat we een kindje kregen. Alleen niet ik, maar mijn vriend deed de bevalling omdat ik het de vorige keer al had gedaan (wat eerlijk!!).

Hij was dus letterlijk in 2 tellen klaar en daar was ik wat gefrustreerd over. Toen zei de arts "tsja, sommigen zijn er nu eenmaal beter in". Vervolgens wilde ik mensen bellen om te vertellen hoe hij heette (het was een jongen), maar ik vergat steeds zijn naam en kon alleen op Max' tweede naam komen en ik had er ook weinig mee en vroeg me af of ik de bevalling dan toch niet beter zelf had kunnen doen. Zo bizar! Ik moet er steeds aan denken.
He bah Layla, die arme Zahra toch! Ha bellen kan nooit kwaad lijkt me? Ik zal het wel even doen....Succes!

Xaloy; wat een nare gevolgen kan meningitis nog hebben zeg! Ik neem aan dat elk eventueel gevolg gemeld moet worden? Dus dat sommige gevolgen erg zeldzaam zijn? Spanennde tijden hoor voor jullie! Hoop dat de ctg goed gaat!

Toen ik au pair was moest ook 1 kindje een bril, hij was toen 2 jaar! Menneer zelf had er helemaal geen moeite mee en vond het eigenlijk wel stoer! Zijn broertje was jaloers en wilde ook een bril! Voor hem hebben we toen een bril van Harry Potter gekocht bij intertoys en daar heeft hij dagen mee gelopen!

Framboos ik had nog helemaal niet gereageerd op de naam maar vind hem prachtig! Heb hem nog niet eerder gehoord. En wat toevallig dat jij en mich dezelfde naam in gedachten hebben!

Fachat wat is het voor vacature? Informeren kan toch altijd?

Heb vanochtend de scan gehad en was niet leuk! Moest vanaf gisteren contrastvloeistof drinken en daar ben ik flink misselijk van! Ook kreeg ik tijdens de scan via een infuus nog contrastvloeistof en natuurlijk was het infuus aanleggen een drama! Er werd een arts bijgehaald omdat de verpleegsters het gewoon niet lukten! Ben weer bond en blauw en dan te bedenken dat ik het zelf wil! hahah naja voor het goede doel........
Lara wat een maffe droom! Wat zou het kunnen betekenen? Je bent vast bezig met het zwanger zijn, tweede kindje etc door al die broedse meiden hier!
Arme Leen! Hoe lang zal die misselijkheid aanhouden? En wat een gedoe weer met dat stomme infuus...

Ik denk dat ik inderdaad ben aangestoken door het broedse kippenhokje hier, en dat terwijl ik nog helemaal geen tweede kindje wil.
Hahah dat herken ik wel lara! Wil ook nog geen tweede kindje, maar als ik dan die verhalen hier lees.....begint het toch te kriebelen!

Zit te twijfelen of ik even naar bed ga, Luna ligt er net in dus het kan..........of wassen, strijken en en en? hmmm denk dat ik zo toch even plat ga!
Lekker plat gaan! Wassen en strijken kan best wachten. Het is belangrijker dat je je weer beter voelt meisje, sterkte!
Xaloy, mijn moeder heeft toen ze twee jaar was meningitis gehad en ze heeft er dus erg slechte ogen aan over gehouden. Nu is mijn moeders familie sowieso een brillig stel bij elkaar, maar mijn moeder is de kippigste. Min tien aan beide kanten, wat betekende dat ze als kind met een flinke jampot op haar hoofd heeft rond gelopen. (geloof me, het was echt geen porum als ik op de foto's af ga!) Daarnaast is haar evenwicht heel slecht, want ze is door de ziekte doof geworden aan haar linkeroor. Dit is het enige en ik heb niet de indruk dat mijn moeder er ooit moeite mee heeft gehad.

Lara, de Nuon is te duur? Jemig, wat een stel! Hee, het zou best lachen zijn om te kijken of schoonmams Max voor Hugo aan zou zien! Ik denk trouwens eerder Steijn, want Max is toch ook blond? Nou ja, Hugo is donker en toch dacht ze dat Steijn Hugo was.

Hoe is het nu met Max? Voelt ie zich weer wat beter? Hoe voel jij je?

Leen, slaap lekker!

Ik had net een kennis van het cb over de vloer en het eerste wat ze aan me vroeg was of ik zwanger was. Nu heeft ze me een keer of vijf gezien, maar nog nooit zwanger! Tja, ik zie er zwanger uit, schijnt. Gisteravond voelde ik me echt een vrouw die in blijde verwachting was, maar nu voel ik niets, nada, noppes. Ik snap er geen hout van! Het liefst zou ik er weer een test tegenaan smijten, maar ik denk dat die toch negatief is, aangezien ik volgende week donderdag mijn menstruatie verwacht. (lees: ik doe zodra ik wakker ben een test!)
owwww muis jij weet ons ook wel in spanning te houden zeg!! (en dan zeg je wat van mij!!)
lara ik ben overgens wel benieud hoe je vriend dat kindje gebaard heeft???of wordt het dan te banaal?(-;

Leen lekker geslapen?
Hehe nog een weekje slapen en dan weten we of er nog een baby in aantocht is. (of babies !! ) Muis je zal wel al supernerveus zijn eh. Hou de moed er in een weekje is zo voorbij. En nu ga ik eens pannenkoeken bakken, heb er zin in eentje. De rest smikkelen ik en vriend de rest van de week wel op !
[quote]framboos81 schreef op 24 januari 2008 @ 14:41:

lara ik ben overgens wel benieud hoe je vriend dat kindje gebaard heeft???of wordt het dan te banaal?(-;/quote]

Hmmm...niet over nagedacht. Het gebeurde gewoon!

Spitsmuisje: ja, Max is blond, maar zou je schoonmoeder dat echt zien?

Jeetje, je ziet er dus echt zwanger uit. Wat apart!

Net bij de ha geweest en Max heeft een schimmel waarschijnlijk in combinatie met een eczeempje bij zijn billen en oortje. We hebben een zalfje gekregen en dan hoop ik dat het eens wegblijft.

Hij vond wel dat Max er goed uitzag, maar hij moet wel elk half uur een paar slokjes (want meer wil hij niet) ORS drinken zodat hij niet uitdroogt. Als hij lamlendig wordt of zijn fontanelletje indeukt dan moeten we direct terugkomen, want dan moet hij naar het ziekenhuis. Maargoed, zo'n vaart zal het niet lopen.
Layla : de huisarts bellen zou ik zo zeggen, en daar langsgaan, beter dan ongerust te blijven zijn hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven