***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
grrr, even van me afschrijven hoor. Wacht maar meiden tot jullie jongens wat groter zijn geworden! Kon Kaj vanmiddag wel achter het behang plakken!

Hij was bij een vriendje spelen (bij zijn oma) en toen ik hem kwam ophalen werd hij helemaal hyper, met lego gooien, niet luisteren,niet willen helpen met opruimen, zomaar de trap op naar boven, rennen door het huis! En dan moet je hem dus terecht gaan wijzen met die oma erbij en dan nog steeds niet luisteren! Grrrr....

Kaj is wel vaker druk, maar vandaag was het echt heel erg! Gelukkig vertelde de oma van het vriendje dat hij de rest van de middag wel goed geluisterd had!

Tja soms denk ik weleens, zoals mijn vader vroeger zei: "kinderen zijn hinderen"
Robbie is weer wakker na 2 uur slapen. Hij lijkt eigenlijk verder prima in orde, hij zal wel gewoon moe zijn. Supermoe. Ofzo. Misschien heeftie wel een kater! :-)) Of.. Misschien istie wel zwanger :-)
punkie wat fijn zeg! Wat moet jij blij zijn dat dit nu waarschijnlijk de reden is en dat ze het hebben ontdekt. Tja arme Kleine Pop... Hopelijk blijft het nu goed gaan!

Lara, wat fijn van je portemonnee! Hopelijk had je nog niks geblokkeerd, want om dat ongedaan te maken is een heel gedoe!

Vraagje: geeft hier iemand al diksap?

Dropneus, ik duim voor je dat het wat wordt met je gesprek
Fachat, mijn vader zei vroeger altijd: ik zou willen dat ik je gebreid had in plaats van genaaid, dan kon ik je uithalen....

Punkie..das best goed nieuws! Ik hoop echt dat die reflux wegblijft, dat zal jullie een hoop slapeloze nachten schelen he.

Fachat..tel langzaam tot 100...of ga buiten even heel hard gillen, werkt ook goed. Persoonlijk heb ik nog een oud servies staan wat in zulke momenten altijs als doelwit wordt gebruikt, even lekker smijten! De rommel erna moet je er maar even niet bij denken.....

Xaloy.. pas maar op dat Robbie niet in winterslaap valt...hij slaapt wel steeds langer he, da's een voorteken hoor.. mijn hamster deed dat ook altijd en kwam dan vervolgens een maand lang niet meer buiten.
* ego-bericht*

Ik ben echt boos...! Net haalde ik Max op en bleek dat hij vandaag lang heeft gehuild en amper heeft geslapen. Volgens de crecheleidster kwam dat omdat hij en een wat moeilijke baby elkaar aan staken.

Ik zei dat het me was opgevallen dat het eerst ontzettend goed ging en Max nooit huilde (en wel sliep) toen dat jongetje er nog niet was en het tijdens de vakantie van dat jongetje ook hartstikke goed ging. Van het jochie is bekend dat hij maar moeilijk kon wennen. De leidster moest ook wel toegeven dat het door die vakantie minder goed ging omdat dat jongetje ziek is geweest ofzo. Ze zeiden eerst juist dat Max zo makkelijk is en hij amper huilt.

Ik vind het gewoon echt naar dat het normaal wel goed gaat en nu dus niet omdat dat kindje weer terug is. Ik wil natuurlijk dat hij het naar zijn zin heeft daar en dat jongetje zit ook nog eens op allebei de dagen van Max.

Mijn eerste reactie: ik haal hem direct van de creche af. Niet haalbaar natuurlijk. Andere dagen werken is ook lastig. Ik ga deze week maar eens met het creche-hoofd praten, want ik vind dit niet goed gaan zo.

Even op de bank mokken.
He jakkes Lara: kan me voorstellen dat je je niet happy voelt bij de situatie op de opvang. Ik hoop voor je dat ze er iets aan kunnen en willen doen!

Punkie: Ik duim voor kleine pop, dat het nu beter gaat zonder die medicijnen!
Frambooske toch, waren die verschijnselen toch nog maar eventjes uitgebleven he? Heb je trouwens je omgeveing al op de hoogte gebracht, vroeg ik me af?

Punkie, heerlijk weer een beetje rust. Nog veen spannend dus, maar zo te lezen zou het idd best van de medicijnen kunnen komen dus........Gek toch, eigenlijk.....

Dropneus, that's the spirit. Komt helemaal goed met jou hoor, vrouwke!!!!

Xaloy, hmmmm. Rode wangetjes van tandjes? In een sprongetje schreeuwen kindjes meer, huilen ze meer en slapen ze of meer of juist minder. Ja, kom ik weer aan..... Hopelijk is het niets en gewoon behoefte aan slaap van kleine grote Robbie! Hij heeft een druk weekend gehad.....misschien beetje aan het verwerken?

Lara, misschien Schumacher eens consulteren? Nee, gekheid, ik denk dat je heel goed bezig bent. Gewoon nog even volhouden. We zijn niet allemaal uitgerust met de elasticiteit van Framboos, helaas....Lekker uitrusten vanavond!

Zonnebloem, wat heerlijk voor jullie! En gezellig met Framboosje in het topic, wat wil je nog meer? Owwwww wat gunde ik jullie dit! Geweldig!

Mich, famke, hoe ist vandaag met je?

Ruben krijgt tandjes!! Werd zaterdag geconstateerd op de meeting. Mama had vrijdag nog niets gevoeld en opeens was er dan een heeeeeel scherp randje. Hij wordt groot......:(

Buitenmeisje, nogmaals dank voor je gastvrijheid zaterdag. Heb het erg naar mijn zin gehad. Wat vond buitenman van al die dames en babyjongetjes in zijn huis?

Spitsmuis, wij zijn afgelopen juni ook in LGP in Emmen geweest. Ruubje was nog te klein om beestjes te kijken, maar denk dat hij de dierentuin nu al wel interessant zou vinden..... Huisjes zijn best te doen. Wij hadden er eentje met sauna en zonnebank. Ach, het blijft een vakantiehuisje..... Park ansich is mooi, idd net als Lilien zegt mooi uitzicht op water en erg rustig. Drenthe is ook erg leuk in de herfst; struinen door de bossen en over de hei (als je ervan houdt)
Hè Lara, wat naar. Misschien idd wel een goed idee om even met het hoofd te gaan praten. Zahra huilt ook snel als er een ander kindje huilt, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Ze gaat ook maar 1 dag naar het kdv gelukkig, bij de gastouder gaat het voor mijn gevoel een stuk lekkerder. Vorige week kwam ik op het kdv om haar op te halen en toen hoorde ik haar op de gang al huilen. Toen ik binnenkwam zat ze helemaal alleen in haar wipstoel in de box, de leidster was even weg om iets te halen. Ik vond het ook zoooo zielig toen ik haar zo alleen zag zitten, was blij dat ik ze net kwam ophalen.

Punkie, wat fijn dat kleine pop misschien niet opgenomen hoeft te worden, wel een rotidee dat ze die medicijnen al zo lang geslikt heeft voordat ze erachter kwamen dat ze er ws niet tegen kan.

Dropneusje, grappig is dat als ze meezingen hè, Zahra doet dat ook heel vaak, dan zit ze echt zo mee te brabbelen (smelt!)

Ik zal hier ff een foto plaatsen van Zahra want ik kan niks op de groep zetten:

getver, heb gereageerd op pagina 47 en loop dus weer achter met mijn verhaal van hierboven.....Muts!

Lara, was het dezelfde leidster als in het begin met haar opmerkingen?

Is helemaal niet vreemd hoor. Ruben doet ook aan collectief huilen. Dat moeten ze daar toch gewend zijn? En al helemaal doorzien "wie er begint".

Misschien kan dat andere kindje op een andere groep geplaatst worden? Maar ja, hoe opper je dat daar op de creche?

Ik vond zaterdag Max overigens heel rustig, lijkt me niets voor hem om zomaar zoveel te huilen en niet te slapen. Denk echt dat hij heel gevoelig is voor het gedrag van het andere kindje. En vind het aan de leidsters om daar iets mee te doen. Sterkte!

Fachat, ik sta nu al angsten uit voor de periode die gaat komen en het bijbehorende gedrag dat jij beschrijft. Echt waar!

Lievelust, vond de billetjes van Daan echt heel zielig. Hoop dat de zalf helpt!!!

En heb me dood gelachen om je hamsteropmerking, haha.

Maar leef wel mee met Xaloy, kan me voorstellen dat ze zich zorgen maakt.
Layla: Zahra is echt al een grote meid zeg! Fleur is een klein Dropneusje, zelfs de muisjes zijn al groter!

Ik vond trouwens wel dat de muisjes aparte (mooi!!!) ogen hebben (op de foto's van de msn) Ik zal binnenkort ook weer eens wat plaatsen. Is wel goed om mezelf een beetje afleiding te bezorgen.

Vanavond ben ik gaan aquajoggen, maar dat was niet helemaal oke... Volgende week gaan we een ander zwembad proberen. Het vriendinnnetje waar ik mee ga heeft een heupafwijking en daar was deze les niet echt geschikt voor. maar het was wel even lekker bewegen in het water.

Vandaag heb ik trouwens het brood afgewisseld met fruitprut en dat ging al een stuk beter! gewoon smokkelen dus als ze niet meewerken!
Ik duim voor je Dropneus, dat dat detacheringsbureau iets leuks voor je heeft!

Robbie huilt ook als andere baby's gaan gillen. Da's inderdaad heel normaal! Vervelend Lara, dat dat zo loopt. Ik denk wel dat het redelijk makkelijk op te lossen is door de verschillende ruimtes te benutten in het KDV.. Ik hoop het voor je.

Wat een heerlijke foto Layla! Wat is ze al groot! Goh, wat gaat dat hard he!

Zo, vandaag ga ik verder opruimen. Ben op zoek naar een leuke dekenkist voor al die spulletjes van Robbie, Framboos, waar was die ene ook alweer? Was dat de Gamma ofzo? Zijn box ligt veel te vol, tijd voor ruimte!
Xaloy, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Ik heb hetzelfde probleem (voordat ik het ritme van Finn in de war schopte). Hij heeft de laatste twee drie weken echt verschrikkelijk veel geslapen, ik denk zo'n 16 - 18 uur per dag.

Maar als hij wakker was was het ook een en al activiteit. Hij gaat momenteel zo verschrikkelijk snel vooruit in zijn ontwikkeling. Ik voel hem bijna leren. Dan denk ik dat het logisch is dat hij daarna weer moet slapen om alles weer te kunnen verwerken.

Lara, da's echt vervelend zeg. Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou zeker bij de creche gaan praten. Zoiets is dus niet de bedoeling.

Ik hoop juist dat Finn veel op de creche leert, hij zou niet moeten leren om vervelend te zijn.

Layla, wat een lieve foto!

Icke, gaat het bij jullie al iets beter? Misschien nu zijn tandjes echt doorkomen? Kan je al een beetje langer slapen?
Haha, lieve foto van Zahra zeg!

Punkie, fijn dat je meisje niet lang hoeft te worden opgenomen!! Wel erg dat ze zo lang medicijnen slikte die niet goed voor haar waren...

Lara, Max is zo'n makkelijk en lief kindje, toen hij hier was vond hij het heerlijk om met Morris en Lars te spelen, en als hij moe werd ging hij gewoon slapen. Ik zou het totaal onterecht vinden als jullie andere dagen zouden moeten gaan nemen, kun je niet overleggen met de creche of dat kind naar een andere groep kan? Hij is duidelijk degene die moeilijkheden veroorzaakt. Hebben andere kinderen ook last van hem?

Meeeen, ik heb van 10 tot 6 aan een stuk geslapen, en ik kon mezelf maar met de grootste moeite het bed uit slepen vanmorgen, bleeeh. Straks maar even een briske herfstwandeling maken om een beetje op te frissen.
Xaloy, hoest nu met je schone slapertje? Maak je je nog zorgen?

O jee, moet gaan!
Nou, ik weet het echt niet meer...... Gisteren overdag heeft kleine pop amper geslapen en vannacht was het ook weer gewoon ieder uur..... Had bijna spijt dat we het ziekenhuis afgezegd hebben. Nu moet ik ze vandaag toch nog bellen om een afspraak te maken voor die PH-metrie...... Wordt er zoooooo moe van, wil gewoon weten wat er met haar aan de hand is!

Misschien is er wel niks, maar moeten we haar gewoon laten huilen????
Nee Punkie, daar is ze te klein voor! Kleine baby's simuleren niet, niet op die leeftijd! Wat klote zeg! Dikke knuffel en hoop dat je snel terecht kan!
He bah Punkie... is het echt huilen, of gillen? Heb je zelf het idee dat ze pijn heeft? En hoe reageert grote pop er eigenlijk op? Echt heel naar,...sterkte!!

Icke: jeetje, Ruubje ook al tandjes? Ik heb op aanraden van Micha elmex gekocht, want dat is de enige tandpasta die niet naar snoep smaakt. Je hebt een pakje met een tandenborsteltje en tandpasta in een.

Micha: waar zou die moeheid toch mee te maken hebben he? Zou alles er nu ineens uitkomen? Als je wilt wil ik best morgen of vrijdag na mijn werk een lange wandeling maken met de jongens zodat jij even een lekker middagslaapje kunt doen?

Xaloy: hoe is het nu met Robbie? Die kist van Framboos was bij Intertoys volgens mij. Dit is ook en goede link met hele leuke opbergkisten en bankjes. Ik heb er echt geen ruimte voor, jammer... Je kunt ze precies laten maken zoals jij wilt, met de kleuren die je wilt of bijvoorbeeld het geboortekaartje.

Gelukkig, ik ben echt blij met jullie reacties over dat kdv. Ik zit er namelijk echt mee in mijn maag, maar ik weet zo gauw ook geen oplossing. Er is namelijk maar 1 groep en 1 ruimte. Er zijn twee slaapkamers, maar de ene is voor oudere kindjes omdat er een trapje bijzit. Ze moeten dus ivm brandveiligheid zelf kunnen lopen.

Ik bel om half 1 even om te overleggen en ik ga eerst maar eens vragen hoe zij het zien en hoe zij vinden dat het gaat bij Max. De crecheleidster is meestal erg redelijk, dus dat scheelt. Als het niet op korte termijn verbetert denk ik wel dat ik op zoek ga naar een andere creche. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat Max een rotdag heeft op de dagen dat ik werk.

Ik heb zelf namelijk ook de indruk dat hij een makkelijk kind is -en ik weet heus wel dat ik bevooroordeeld ben-. Zaterdag was hij op een gegeven moment ook wat mopperig, maar hij gaat niet ineens heel hard huilen en inderdaad, bij Mich ging het ook prima met Lars en Morris.
Lara, laat het niet jouw probleem worden meid, de leidsters en de mama van het andere kindje weten donders goed dat het niet Max is die de aanzet geeft...toch?! Succes straks!

Mich, heel normaal dat je opeens heel erg moe bent als je weer "normaal" kunt slapen. Hoor het echt heel veel om me heen van mama's met kleine kindjes. Lekker wandelen!

Xaloy, al nieuws? En Doornroosje, moet ik een prinsesje sturen om hem wakker te kussen zo nu en dan?

Hier net als bij Punkie ieder uur (ok, behalve 3 uur) op de wekker voorbij zien komen. Geen idee waarom hij wakker wordt. we houden het maar gewoon op "het is weer zover". Ik was echt stront en strontchagerijnig vannacht......

Hij is wel verkouden, niezen en kuchen de hele tijd.

Het arme kereltje kreeg vanochtend de fles cardiflor (exceemcrempje) per ongeluk op zijn hoofdje toen ik het van de plank boven de commode probeerde te pakken. Tranen met tuiten, heel sneu. En zelfs een beetje bloed uit zijn neusje. Voel me zooooo schuldig! Vooral omdat ik hem vannacht nog "vervloekt" heb. Eenmaal getroost en terug op de commode plast ie zichzelf ook nog eens in zijn gezichtje. Weer tranen met tuiten. Nu ligt hij lekker te slapen, hopelijk langer dan een half uurtje , zoals gebruikelijk. Hij kan zijn slaap goed gebruiken!

Layla, wat is Zahra een grote meid geworden zeg. En wat een ogen!!!
Ach gussie, arme Ruben..! Hoe was het bij de eeh eeh hoe heettie ook weer.. de.. nou ja! Die vent die 'm zou gaan helpen!

*ik weet echt niet meer hoe dat heet maar hoop dat je weet wat ik bedoel..!*

Robbie slaapt alweer. Maar was wel ruim twee uur wakker net, inclusief hangen (we hebben een hangbaby) voor de Teletubbies. Kijken hoe het vandaag gaat.

Zal even bij Intertoys kijken, hoewel jouw link ook leuk is! En best betaalbaar!
Tnx Icke!

Wat een getob zeg. Jij zit natuurlijk ook te wachten op een keer een goede portie slaap... Kan me heel goed voorstellen dat je hem "vervloekt" hebt vannacht. Heb je nog een afspraak gemaakt met die fysio?

Wat zou het makkelijk zijn als kinderen gewoon deden wat goed voor hun zou zijn he? Hij zit vast een stuk lekkerder in zijn vel als hij gewoon slaapt (en jij dus ook)

Oei...oei... een potje op zijn hoofdje en dan ook nog eens plas in zijn gezicht... allemaal niet leuk.Bloedde het hard? Tsja, dat kan gebeuren helaas. Zondag was ik Max aan het verschonen en ik deed het klepje van het doekjesdoosje dicht en toen zat zijn vingertje ertussen. Gelukkig huilde (ehm...krijsde) hij maar kort, maar ik voelde me zo schuldig!!

Hoe gata het met zijn eczeem eigenlijk? En waar zit het?
Die kist bij Intertoys komt binnenkort in de aanbieding. Framboosje (alias de koopjesjager ) weet vast wel wanneer!

haha, een hangbaby!
Het was wel een prettig gesprek met het kdv. Ze vond zelf wel dat het best goed ging met Max, maar dat het bij hem erg valt of staat met hoe hij slaapt. Het probleem is ook een beetje dat je moeilijk ziet wanneer hij moe is, omdat hij actief blijft. Als hij in zijn oogjes wrijft is het eigenlijk al te laat.

Ze zorgen nu dat hij tussendoor maar 1,5 uur wakker is en hij bij het inslapen geen last heeft van dat andere kind. Ze gaan dus niet meer tegelijk naar bed, of dat andere jongetje wordt apart gelegd. Max schijnt namelijk niet echt met anderen mee te huilen, maar wel met dit jochie omdat hij nogal een volume heeft en daar van schrikt. Hij wordt ook niet wakker van gehuil van anderen.

Ik heb ook gezegd dat ik het idee heb dat de wisselwerking tussen die twee niet optimaal is en het echt beter ging toen dat andere jongetje op vakantie was.

Ik hou het de komende tijd maar gewoon weer in de gaten. Als hij gewoon kan inslapen moet het toch beter gaan lijkt me.
Vanmorgen weer naar het Cb geweest, Daan doet het goed; hij mag naar 4 flessen en er werd aangeraden om hem 's morgens een bord pap van 200cc opvolgmelk en 6 eetlepels rijstebloem te geve omdat ie zo actief is.

Hij is nu 68 cm en weegt 8230 gram!

Lara.. fijn dat ze wel naar je luisteren op het kdv, toch wel belangrijk dat Max het goed heeft daar.

Icke.. nog een snuitjesplasser! Je moest toch vandaag naar die Osteopaat (Xaloy!)?

Punkie.. kan je die afspraak bij het ziekenhuis niet alsnog door laten gaan voor haar? Misschien is het onnodig, maar dan weet dat tenminste zeker.

zo..ik ga zo naar de dietiste...ben benieuwd!
Wat fijn dat het zo goed gaat met Daan! Goh, dat haar geeft inderdaad nogal een vertekend beeld. Ik dacht echt dat hij een heel stuk groter was dan Max. Oei, oei, oei wat een kliederboel gaat dat worden met die pap! Wat geef je hem de rest van de dag dan?

Succes bij de dietiste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven