***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
layla een meisje!!! leuk 2 meiden!! Had ik ook wel willen hebben een zus met zoweinig leeftijd verschil...gefeliciteerd!

Muisje je bent met je winkelduizeling de 3de in het rijtje hier!

Eerst had ik het rond de 20ste wk in de Hennes, en Mich had het een tijdje geleden ook...Ook in de hennes volgens mij?

Zowel mich als ik hadden een iets te lage bloeddruk..Advies van VK direckt iets uitrekken zodra je een duizeling voelt aankomen, en evt. een dropje nemen...polsen onder de kraan....

Rond de 20weken schijnt je bloeddruk op het laagst te zijn...Juist in winkels is het vaak druk en warm en heb je er last van.

Zou dit het kunnen zijn?

Zou wel gunstig zijn toch? een lage bloeddruk ivm HELLP verleden...

Fachat, had jij ook de crocks!? ze zijn ook super stoer!

voetballetjes er inderdaad ff afpulken, en evt. mailtje sturen naar Van Haren met kassabon gegevens....
witch tommy wil niet in het zwembadje...Wel graag in het grote bad!?

Ik zag het ook laatst een X bij Derek de babyfluisteraar op tv.

Soms heeft het te maken met een traumaatje...Wat muis ook zegt.
Tijdje niet geweest, maar hier wordt gezellig doorgekletst. Tis druk en ik heb niet heel veel energie.

Gisteren naar het cb geweest. Koen is nu 79 cm en weegt 11495 gram. Zijn prikjes gehad, maar daar heeft hij gelukkig nog geen last van. Wel kon ze één balletje niet vinden en vond ze zijn longetjes een beetje piepen. Ik moest dus maar ff naar de ha voor een controle. Vandaag voelde ik het balletje wel dus gelukkig is dat geen probleem. En over de piepende longetjes maak ik me ook niet heel erg zorgen. Hij is gewoon wat verkouden de laatste tijd, maar hij heeft er gelukkig geen last van.

Layla: Gefeliciteerd met je meisje. En volgens mij had je best wel geweten wat je met een jongetje moet hoor. Volgens mij gaat het precies hetzelfde als met een meisje.

Muis: Jij ook gefeliciteerd met je baan. En ik heb ook zo'n hekel aan mensen die vinden dat je onder je niveau werkt. Je moet er gewoon plezier in hebben. Ik zeg ook wel eens dat ik net zo lief in de bakkerswinkel ofzo sta (heb ik vroeger gedaan). Gewoon je werk na werktijd je werk laten is ook wel heel fijn. Nu zit mijn werk toch nog vaak in mijn hoofd en wil/moet ik thuis nog e.e.a. doen.

Fachat: Wat een verhaal van dat meisje. Hopelijk voor haar komt alles een klein beetje op zijn pootjes terecht. pff. En je kunt je er zo weinig bij voorstellen dat het je overkomt. Hoop dat onze kindjes niet zulke dingen gaan 'beleven'.

Ik ga ff een jongetje in bed leggen.
Layla, gefeliciteerd met je meisje! Leuk dat je daar ook een voorkeur bij had.

Witchke: ik heb geen idee hoe dat zou kunnen met dat bad. Is hij kopje onder geweest ofzo? Puk is dol op badderen (in zijn badje, het zwembad, het opblaasbad - eigenlijk alles waar water in zit).

Ik heb mijn buggy! Het is een koelstra Limbo en hij ziet er nog top uit. *schaam* ik snap alleen niet hoe ik hem in de andere drie standen krijg. Iemand een idee? Ik kan ook nergens een gebruiksaanwijzing vinden.

Muis, jij hebt vast de Simba Twin, maar ik denk dat het hetzelfde principe is. Weet jij het?
Laar, ik heb de MacLaren buggy. Ik weet niet welk model het is, maar hij is rood, wit, blauw!

*Eeeegoooo*

Hugo heeft vandaag de Dag van de Mijlpalen gemaakt! Vanmiddag heeft hij zijn eerste Duplo-toren gemaakt (hij is nu een echte Duplodoki!) en...drums please...

Hij heeft gelopen! Niet een paar pasjes, maar hij heeft over heel de overloop gewandeld! De truc: de jongens hebben een loopeend en daar zat hij mee te spelen. Ik heb Hugo op zijn voetjes gezet, de eend in zijn knuistjes gedrukt en hem een zetje gegeven. Hop, daar ging hij! Alsof het niets was! Hij was zo trots (vast niet zo trots als ik was) en keek zo lief, dat ik helemaal verliefd op mijn knulletje werd! Het lieve was dat ik in mijn handen zat te klappen terwijl hij liep en dat Steijn meedeed met klappen! Ben ik trots? Nou en of!

Even pizza uit de oven halen.
Hoera voor Hugo! Wat klinkt dat trouwens gezellig, een loopeend Is dat een karretje? En liep hij daar dan achter of los (zonder afbreuk te doen aan het verhaal!!).

Wat enorm schattig dat Steijn meeklapte zeg.

Hoe doe je de MacLaren dan in verschillende standen? (ja, het zit me hoog).

Puk heeft ook een nieuw kunstje. Niet spectaculair, maar wel heel schattig: hij kan een idiaan na doen (met zijn handje tegen zijn mondje slaan terwijl hij aaaaah zegt). Ik heb hier dus de hele dag een indiaantje rondkruipen...
Ik heb in mijn grote babybijbel gelezen dat als baby's/dreumessen ineens bang voor iets zijn je ze NIET moet dwingen. Dat verergert het alleen maar. Gewoon wassen op het aankleedkussen (ook niet leuk, maar in ieder geval niet meer angst!) en na een weekje of 2 weer es proberen. Rustig opbouwen. Kijken of dat helpt? Robbie gaat nog steeds enorm graag in welk water dan ook.. dus ervaring heb ik er niet mee.

Ik ben moe en moet nog veel doen. Bah!

Leuk Layla, een zusje!
Klinkt logisch wat Xaloy zegt.

Ik ben eruit met die buggy. Het was heel makkelijk...
Die Puk! Ik zie hem al voor me!

Tja, de buggy...Ik vind het dus een onding. Er zitten volgens de gebruiksaanwijzing drie standen op, maar ik heb echt keine blasse Ahnung hoe ik van stand kan wisselen. Dit is dus een van de redenen dat ik het ding nooit gebruik. De andere reden is dat de jochies bijna de wagen uitstuiteren als we over de straat rijden en ik vind dat echt vreselijk!

Die loopeend is zo'n houten eend waar een stok aan vastzit. Hugo heeft zich daaraan met een handje vastgehouden en vervolgens heb ik die eend afgepakt terwijl hij liep. (ik ben een slechte moeder!) Hij liep gewoon door, dus ik denk niet dat hij veel steun aan de eend heeft gehad.

Steijntje en De Huug hadden nog een paar geinige dingen vandaag. We aten kipkerrie en Hugo weigert het doorgaans te eten. Nu ben ik, gemeen als ik ben, van mening dat kinderen niet altijd iets kunnen eten dat ze lekker vinden, dus ik heb het gewoon klaargemaakt en voor zijn neusje gezet. Hugo kijkt me aan, kijkt naar het bord, kijkt nog een keer naar me en zegt: "Bah". Ik moest echt heel erg mijn best doen om niet heel hard te lachen!

(dit is een beetje ranzig)

Ik was de tripp trapp van Steijn aan het schoonmaken terwijl Steijntje nog in de tripp trapp zat. (hij had zelf zijn kip kerrie gegeten, dus alles zat onder. Overigens had hij wel alles opgegeten. Holle Bolle Steijntje!) Ik zat dus gehurkt en liet een wind. (kan de beste overkomen) Steijn moest lachen (!!!) en zei: "Bah!" Hij had groot gelijk!
Ik lach me helemaal rot om die capriolen van jullie kleintjes, Puk die een indiaan nadoet Hugo die ineens losloopt en 'bah'zegt tegen de kipkerrie, Steijntje die 'bah'zegt als je een wind laat Echt grappig hoor! Dan heb ik maar een saai meisje in huis maar ze is wel heel lief . Ze heeft nu geleerd om heel zachtjes te aaien en dan ook steeds 'aai' te zeggen. Dus nu aait me heel lief over mijn gezicht en zegt dan 'aai' ipv te slaan, het grappige is dat ze ook zichzelf aait
Layla, wat snoezig! Een aaiende Zahra! Kan ze Steijn en Hugo niet leren hoe zij moeten aaien? Arme Sjors wordt mishandeld door die twee...Ze trekken aan zijn snorharen, pakken hem bij zijn nek (!!!), hij wordt aan zijn staart opgetild en dit zijn nog maar enkele incidentjes. Ik probeer ze echt zachtjes te leren aaien, maar het is nog niet helemaal doorgesiepeld, geloof ik.
Ik probeerde het ook steeds, maar ze heeft het van de oppas geleerd dus ik weet niet wat haar techniek is. Gewoon vaak genoeg doen denk ik.
Gewoon steeds zijn armpje pakken en dan zachtjes aaien en "aai, aai" zeggen werkte prima hier. Misschien moet je het ook heel zachtjes zeggen? Kinderen reageren altijd sterk op fluisteren.

En nu ga ik bankhangen.
Lara, je hebt gelijk, ik merkte ook dat ze het leuk vond om dingen te voelen , dan pakte ik haar armpje en liet haar bijv. de poes of mijn gezicht aaien en dan aait ze wel heel zachtjes.
Muis, gefeliciteerd met een lopende Hugo! Leuk je verhalen altijd. Zie die twee kleintjes van je zo voor me. Bah, lachen en klappen.

Haha en Indiaan Puk, grappig dat soort dingen, heeft Finn ook een tijdje gedaan.

Finn heeft een voeten- en schoenfetish; hij wil elke voet in een schoen doen. Erg lachwekkend. Heb trouwens een grappige foto op msn gezet van Finn bij het zwembad.

Ben moe, ga lekker slapen.

Oh ja, Layla, leuk weer een meisje en heerlijk dat alles goed gaat. Ga zo door!
Die foto van Finn heb ik gezien Swissie, was inderdaad errug grappig!
Schattige Finn!
Layla; gefeliciteerd met je meisje!!! Wat leuk 2 meiden.

Muis ik stem voor een collum in de kinderen/ouders van nu of wat dan ook. Ik vind ook dat je zo leuk schrijft, ik zit hier regelmatig met een grote lach op mijn gezicht als ik je verhalen lees.

Heb vanavond de eerste bijeenkomst gehad van de oudercommissie van het kdv van Luna, was erg leuk, gezellig en interessant. Maar het duurde tot 23.00 uur dus ga nu snel mijn bedje opzoeken!
*Ben weer eens wakker. Het ging net zo goed!*

Lara, ik ben al maanden bezig met handjes pakken, handje op de poes zetten begeleid met de tekst "aai poes, aai poes". Ze pikken het nog niet echt op, geloof ik. Het gekke is dat ze wel een stuk zachtzinniger met Kika omgaan dan met Sjors, terwijl Kiek echt wel wat kan hebben. Misschien is de reden dat Sjors nog een speels enthousiast dingetje is. Kiekje is iets duffer (en oduer).

Swis, ik moest zo lachen om Finn met zijn schoenenfetisj!
Mogge Muis, ook ik ben van den Vroege vandaag. Kon niet meer slapen. Zucht. Eerst maar es koffie!
Ook goedemorgen vanachter mijn bureau!

Muis: Wat een mijlpalen.

Hier gister ook een mijlpaal. Koen ging midden in de kamer gewoon staan 2x. Daarna plofte hij weer veilig op zijn dikke billetjes. Maar het eerste begin is er.

Ik ga ff wat werk doen.
ahahaha lig weer in een deuk om die kleine. Hij loopt door de kamer met een schoen van zijn vader. En lacht heel aanstekelijk.

Haha, nu heeft hij ook nog een stropdas gevonen, die moet om zijn nek. Erg grappig, baby met een rompertje en een korte broek, een stropdas (kleurt eigenlijk heel goed bij zijn broek) en een paar schuiten eronder. Jammer dat het te snel ging voor een foto.

Brr, muis en Xaloy, jullie zijn te vroeg wakker. Muis heb je nog een beetje kunnen slapen? Xaloy, kan je eerder naar huis als je vroeg begint?

Morgen 2 feestjes en nog geen kado. Ik had manlief al mailtje gestuurd dat hij kaas, klompen en bloembollen mee moest nemen. Heeft hij niet gedaan! Nu zijn mijn enige ideeen theaterbon (voor iemand die met pensioen gaat) en een orchidee (voor een vriendin die jarig is).

Iemand nog andere ideeen????
Jeetje, wat een vroege vogeltjes zijn jullie Xaloy en Muis (met Muis als ongekroonde winnaar...). Echt beroerd!

Lief dat Koen zomaar zelf ging staan! Keek hij erg verbaasd?

Hmmm...cadeautjes... Moeilijk! Een theaterbon is voor beiden leuk, of voor de vriendin kaarten uitzoeken voor een mooie voorstelling. Ik kom anders ook niet verder dan boeken, middagje high tea-en of iets dergelijks.

*en nu ga ik zeuren* eens in de zoveel tijd is er een oppasavond op de creche (van 18:00-00:00 uur voor eur 25,--). Dit was nu alweer 9 maanden geleden, dus ik had gevraagd of dat weer eens kon.

Nu was die avond voor vanavond gepland en na overleg met mijn vriend heb ik ons ingeschreven.

Vervolgens zei hij de hele week dat hij "misschien naar het etentje van vrienden ging, maar waarschijnlijk niet". Ik heb een paar keer gezegd dat ik het echt wilde weten, omdat ik anders die oppasavond afzeg en nu komt hij gisterenavond ermee dat hij naar die vrienden gaat.

Mijn vrienden spreken altijd alles weken vantevoren af, dus niemand heeft tijd. Kortom: ik heb nu geen plannen voor vanavond en ik weiger "kennissen" te bellen, alleen om van huis weg te zijn.

Voor het oppasavondje moet een minimum aantal kinderen zijn en dat minimum is met Puk net bereikt. Nu ben ik dus boos.

Ik heb mijn vriend gezegd dat hij maar afzegd met een onzinexcuus en als ze maar een beetje moeilijk doen hij die 25 euro zelf betaalt. God zeg, kunnen we eens samen weg zonder alle organisatorische rompslomp van oppassen regelen, gaat het zo...
He bah Laar, wat vervelend! Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat J. je zo lang in het ongewisse laat, terwijl je eindelijk eens zo makkelijk met z'n tweetjes weg kan! A. is ook altijd van de "waarschijnlijk gaat het niet door" en ik kan me daar echt over opwinden. Jammer dat ik zo ver weg woon, anders hadden we vanavond wat kunnen doen!

Die Finn! Volgens mij is Finn DE charmeur van april 2007! Jammer dat je geen foto hebt kunnen nemen, want ik had het graag eens gezien!

Buitenmeis, wat goed van Koen!

Hugo heeft het denk ik even gehad met lopen. Het eerste wat hij deed toen hij vanochtend opstond was lopen, maar hij is echt heel hard gevallen in de keuken! Hij struikelde over zijn eigen tenen, maar kwam met zijn linkerknietje op de openstaande klep van de vaatwasser terecht en dat deed pijn. Heel veel pijn, aangezien Huugje echt ontroostbaar was en een minuut of tien keihard dikke tranen in mijn nek heeft gehuild. Net zat er al een grote blauwe plek op zijn knie, dus ik ben benieuwd hoe zijn beentje er vanavond uit ziet. Doorgaans is Huug best een bikkel en maalt hij niet om een valpartij meer of minder (in tegenstelling tot Steijn), maar vanochtend weigerde hij het om nog maar een stap te zetten. Nou ja, misschien is hij er vanmiddag al overheen, misschien niet.
He Lara wat balen zeg! Vind ook dat hij dat etentje maar gewoon af moet zeggen. HEt is zo lekker om met af en toe met z,n tweeen weg te kunnen. IS het anders een idee dat jij met hem mee gaat en na het etentje samen een kopje koffie doen op het terras ofzo?

Hoop dat je een oplossing vindt. Vind het wel een erg leuk idee van de creche (en ik zit nu in de oudersomissie van de creche van Luna dus sla dit idee even goed op!)

Muis; ben je nu niet erg moe? Probeer je later vandaag nog een tukkie te doen?

Swsiis; wat jammer dat je geen foto hebt kunnen maken van Finne met stropdas en schuiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven