***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Heb net het hele huis grondig gestofzuigd (-zogen?), want Ole had 6 vlooienbeten in zijn gezichtje, arme Ole! Ik voel me zo schuldig dat ik niet veel vaker heb schoongemaakt! Ik heb dan trouwens ook de neiging om mijn kat de deur uit te doen! Iemand nog andere tips (behalve alles stofzuigen en uitkloppen) tegen vlooien (-beten)?

Framboos, heb gisteren tot 2 keer toe het foto-spel proberen te spelen, maar tot 2 keer toe crashde mijn computer toen ik het topic wilde openen! (heel opvallend, want nergens ander doet ie dat!)

Weten jullie of je ook ergens kleine pakken opvolgmelk kan halen? Ik heb hier nog een onaangebroken pak 1 staan, die ik nu bijna kan weggeven! Ik vind het zo zonde zo'n groot pak, het is voor nood!
Fachat Dat foto spel heeft natuurlijk veel foto's en kost veel ja hoe zeg je dat vermogen?

Die Nutrilon poeder bussen zijn inderdaad altijd en alleen maar in een grote maat. Je hebt wel kant en klare nutrilon rond de 1,25 bij de supermarkt. Dat is een halve liter melk. of je koopt van die kleine pakjes kant en klaar van nutrilon van 200cc.

gestofzuigd!
Fachat, Gewoon lekker opmaken dat pak. Je kindje zal er echt niet minder groot en gezond door worden en als je twijfelt meng je de laatste helft toch gewoon met de nummer twee. Wij hebben hier ook nog zeker een week na 6 maanden de nummer 1 gegeven en zo'n groot pak is in een dikke week leeg, dus het loopt niet zo'n vaart!!!
Ooh wacht, jij geeft zeker nog volledieg bortsvoeding, dan neem ik mijn opmerking terug... Sorry!!!
Heb net de Opperdepop aangeschaft.Leuk boek! Alleen de eerste 60 pagina's (die vanaf 6 maanden), hadden samen ook wel op 2 pagina's gepast (steeds een hele pagina: wortelhapje, bloemkoolhapje, etc.). Verder staan er wel erg leuke (en lekkere) dingen in!
Weten jullie of ze met baby-rijst soms rijstebloem bedoelen?

(haal ik niet uit Opperdepop hoor, kom het op andere plekken vaak tegen)
Hm, dat wist ik helemaal van Nutrilon 2.. ik ben dus gewoon ineens overgestapt van 1 op 2. niet dat Daan er een reactie op geeft, maar toch..

Framboosje.. ijzer is inderdaad wel heel belangrijk hoor. Ik heb ook ijzertabletten gekregen tijdens mijn zwangerschap, spitsmuisje zei het ook al, die werkten erg goed.

O, even telefoon..
Volgens mij kan je gewoon witte rijst geven. Geen andere, want allemaal te moeilijk verteerbaar. Maar witte rijst mogen ze nu al hebben.
Lilien, wat een narigheid met je man, beterschap! Hoe gaat het nu met hem?

Framboos, wat een goeie tip om langzaam af te bouwen als je overstapt naar Nutrilon 2, ik ga het ook eens navragen bij het cb eind van de maand. Enne, wat extra ijzer kan helemaal geen kwaad idd, je bent immers nog niet eens uitgezwangerd van je 1e zwangerschap.

Fachat, wat een leuke foto's van Kaj en Ole op de groep! Vooral die van Ole waar hij zo hard moet lachen, echt schattig! En wat rot dat Ole is gebeten door vlooien, ik had net voor de vakantie ook een paar vlooien gesignaleerd in de logeerkamer (de katten slapen daar vaak) dus ik heb gelijk het hele huis van onder tot boven gestofzuigd en antivlooienspray gespoten (omgevingsspray) Het nadeel is wel dat het echt ongezond is en dat je de hele boel goed moet ventileren. De katten ook goed behandelen met antivlooienmiddel, ik had ze ingesprayd met Frontline en in hun nek een ampul Stronghold. Ik moet het afkloppen, maar ik heb na de vakantie godzijdank geen vlo meer gezien. Ik had op dat moment ook echt de neiging om alle katten de deur uit te doen.

Xaloy, spannend die sollicitaties, ik hoop dat je snel ergens wordt aangenomen zodat jullie terug kunnen naar Zwitserland.

Spitsmuisje, applaus voor Steijntje! Wat goed dat hij zichzelf om kan rollen! Zahra heeft er de laatste dagen niet zoveel zin meer in, maar ik blijf wel oefenen hihihi. Vandaag ben ik lekker met haar naar de stad geweest, moest nog naar H&M een broek ruilen en ook nog ff bij de kinder H&M geweest. Ik heb echt schattige schoentjes gekocht voor Zahra! Bordeauxrood satijn met geborduurde bloemetjes, beetje chineesachtig. En ook lieve sokjes met een broderierandje. Voor de rest heb ik me ingehouden, vind ik zoooo knap van mezelf! Maar ze heeft al heel veel leuke nieuwe kleertjes in 74 dus voorlopig koop ik niks meer voor d'r.

Vanmiddag heeft ze haar eerste echte groentehapje gehad, mèn wat kan zij vies kijken zeg! Ik heb een paar foto's gemaakt maar ik kreeg het er niet zo goed op. Ik had broccoli prutje gemaakt van de week en in ijsblokjeslaatje ingevroren en een paar blokjes ontdooid, maar als ze 1 eetlepel binnen heeft gekregen is het veel. Ze weet eigenlijk niet zo goed wat ze ermee moet als ik wat in haar mond stop. Ze slikt het niet echt door, zit meer te kokhalzen dat er wat naar binnen gaat, ging dat bij jullie ook zo in het begin? Ik ga het niet forceren hoor, geef een paar hapjes om te proeven en dat is het voorlopig. Morgen maar weer opnieuw proberen. Die ijsblokjeslaatjes zijn wel handig, ik had om het groenteprutje los te maken, het laatje in een plastic zakje gedaan en de achterkant onder de hete kraan te houden, toen kon ik die blokjes er zo uittikken en gelijk teruggedaan in de diepvries, dan heb ik gelijk deelblokjes. Dat is makkelijk te doseren. Als ze wat meer gaat eten gebruik ik die bakjes van Avent van de moedermelk, want die heb ik straks toch niet meer nodig.

Zo meiden, ik ga even eten maken, want ze ligt nu even lekker te slapen, dan kunnen we zo eten.

Fijne avond!
Nou, telefoontje werd gesprek van een uur..

Spitsmuisje..nog een applausje voor Steijn! Fijn dat je oppas wel wat foto's heeft kunnen maken.

* Grrrr...ben boos op vriend. Meneer doet af en toe echt of Daan niet bestaat, zo kwaad kan ik daar om worden. Ik kan het homderd keer met hem bespreken, maar blijkbaar heeft dat allemaal geen zin..ik ben echt in staat om nu onze spullen te pakken en vannacht ergens anders te gaan slapen, dat ie het maar lekker bekijkt met zn zooitje.

Zo, ik heb gezegd...*

Layla.. ik gebruik ook ijsblokbakjes, vind ik erg makkelijk. Ik geef daan nu 4 blokjes fruit en 4 blokjes groente met 2 blokjes aardappel. Hij vindt het gelukkig allemaal even lekker, ik hoop dat dat zo blijft!

Volgens mij mag witte rijst ook gewoon hoor, vanaf 6 maanden staat hier op het papier van het CB.

Icke.. hoe is het gegaan vandaag, heb al iets van resultaat gemerkt?
Fachat..leuk idee dat kooktopic, ik ben al even op zoek geweest naar leuke receptjes!
Ut gaat niet zo goed hier.... Gisteren werd het me allemaal maar weer eens teveel......Zal jullie verder de details besparen......

Getver, het voelt ook helemaal niet goed om hier steeds "negatief" te posten en er niet aan toe te komen mee te lezen en te reageren. Het is wel fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen en jullie lieve woorden sterken me absoluut!

Weet dat ik me niet hoef te excuseren, maar toch....

Dikke kus voor jullie allemaal!
...Icke, je moet je echt niet schuldig voelen hoor, wij vinden dat helemaal niet erg. We zijn er juist om naar je verhalen te luisteren, of die nou positief of negatief zijn!
muis : wat leuk dat steijn al kan rollen !!

Icke : je mag van ons hier volop posten ook al is het negatief hoor, zo kan je je hart eens luchten

dropneus : ik zoek op mijn gemakje naar een gepaste job, maar er komt niet veel uit de bus, ooit zal het wel eens lukken denk ik dan maar

Ik heb vandaag pampers baby dry 5 gekocht voor de nacht, ga die nu eens proberen , hopelijk geen lekkage
Hehe muis : idd Xander is vandaag 7 maanden geworden, wat gaat de tijd snel he. Brabbelen de minimuisjes ook al veel? Xander doet het de laatste tijd enorm veel. En ook wil hij zich constant optrekken aan mijn handen om te gaan zitten, en wordt ie soms boos, omdat het niet lang genoeg is dat hij mag zitten van mij.
Even snel hoor, drukke dag gehad!

Vandaag naar Artis geweest, eindelijk! Meteen een familiejaarkaart aangeschaft en twee Artis de Partis-poppen gekregen, geweldig want die wilde ik gaan kopen voor de jongens!

Toen onaangekondigd door naar de oma van vriend, die vond het geweldig dat we er als verrassing waren, helemaal gelukkig.

En nu heerlijk Lara's overheerlijke Chardonnay opengetrokken, dus ga snel weer verder bijkomen op de bank.

Lievelust, het duurde hier tot Morris geboren was (en toen was Lars al ruim een jaar) voor vriend (mijns inziens) echt besefte dat er iets veranderd was aan ons oude relaxte ongedwongen leventje. Veel succes dus, ben je wel duidelijk tegen hem als je iets dwars zit? Mannen voelen subtiliteiten vaak niet aan...

En driewerf hoera voor Steijn natuurlijk! Rollen is de trend in oktober 2007!

O ja, Framboos, voel je je erg vaag? Ik voelde me in het begin van de tweede zwangerschap heel vaag en raar, tot ik 14 weken was. Misschien hoort het bij snel weer zwanger zijn. Ik zal je binnenkort even mailen als je het goed vindt, om niet iedereen ermee te vervelen.

O en Icke, een dikke dikke knuffel, en verder kan ik helaas niks voor je doen...

Fachat, babyrijst is inderdaad rijstebloem, in het engels wordt rijstebloem namelijk baby rice genoemd en dat wordt soms verkeerd vertaald.

Dag lieve digidinnetjes (het woord is zo erg dat het weer leuk is toch?), fijne avond!
Icke, blijven posten hoor, het om goed om een plek te hebben waar je je hart kunt luchten!

Lievelust........mannen......

Leuke recepten heb je gepost, vooral die baby-milkshake, krijg er spontaan zelf zin in!

Layla,ik vind die anti-vlooienspray een beetje eng met Kaj en Ole, misschien kan vriendlief het even doen als wij komende week de deur uit zijn, maar ik ben dan toch bang dat het overal in gaat zitten, Ole sabbelt toch overal op. Denk dat ik dat toch beter niet kan doen!

Michasha, leuk he die artis de partis poppen, het is een tijd lang Kaj's favoriete knuffel geweest (dat terwijl hij nooit zo van knuffels houdt!) Ons abonnement is net afgelopen,maar ik denk dat we binnenkort wel weer een nieuwe aan gaan schaffen, in een paar keer heb je hem eruit. Toen we nog in A'dam woonden en Kaj nog niet naar school ging, gingen we soms wel elke week naar Artis (soms ook alleen voor de fantastische speeltuinen of alleen naar de voorstelling in het Planetarium! Kaj's favoriet is het aquarium, maar hij heeft de laatste keer ontdekt dat apen ook erg leuk zijn (hij was samen met een kindje aap aan het spelen, was zo leuk om te zien!)
Ben beetje moe en druk van het alleen voor 2 kiddo's zorgen Maandag zieknehuis. Heb nog niks bij gelezen, alleen over de Nutrilon, donderdag op Cb zeiden ze dat ik nu ECHT nutrilon 2 moest gaan geven omdat bay's van 6 mnd een grotereijzer behoefte hebben en de 2 komt daaraan tegemoet. Had dus net een pak 1 gekocht omdat ik pas net fles bij ben gaan geven, maar dat moest ik echt niet eerst op maken zei de arts, meteen overstappen op 2 want ze is 6 mnd...... Ander ff Nutricia bellen??? (die schijnen trouwens 24 uur bereikbaar te zijn, wil dat nou altijd alleens uit proberen....als ik nou vannacht om een uur of 2 bel, probeer jij het ook een keer vannacht Icke?!
Hey, Xaloy, ik zag je linkje naar een vacature een paar pagina's terug....dat doe ik! Is echt mijn job-description, alleen bij een ander bedrijf hahaha! Maar ik wist niet dat wij vak-collegaatjes waren! Leuk hoor, kunnen we misschien nog weleens wat kennis uitwisselen. Ben je ook bekend met het arbeidsrecht in Zwisterland?
Zahra, de groentes zijn hier ook geen succes...Soms denk ik ook wel eens dat ik het niet smeuig genoeg maak. Dan gooi ik er maar wat Nutrilon doorheen. Misschien kan je daar eens op letten?

Knap dat je je zo beheerst hebt bij de Hennes! Als ik een meisje had, en ik liep in die roze Hennes baby oase weet ik niet of ik dat wel zou kunnen

Lievelust Ik hoop niet dat jij je plan gaat uitvoeren..Maar snap je wel hoor! Als hij je niet begrijpt, moet hij maar voelen.

Maar ja, je mannetje moet er eigenlijk niet het dupe van worden....

Die wil ook dat jij lekker bij hem blijft!

Hoop dat jullie er uitkomen.

Icke....meisjemeisjemeisje toch....:hug:

Ik heb je nog een mailtje gestuurd met mijn tel.nr...mocht je de behoefte hebben het eens van je af te praten.

(hoef hier geen reactie op hoor, maar dan weet je het gewoon even in je achterhoofd)

Gekke Mich! Wat zijn nou weer Partis poppen???

ben echt heel benieuwd hoe die er uit zien!

Leuk hoor naar de dierentuin gaan met je kleintjes

En wat zal dat ook een snoezige foto's opleveren!!

Zou het heel fijn vinden als je mij eens mailt. Jij bent op dit moment mijn voorbeelt! Ik heb het ook vaak over jou tegen mijn vriend. Mijn mail adres staat wel op de msn....kijk maar ff een X.

Ik voel mij inderdaad vaag...De gedachten 'vorig jaar om deze tijd'

maken mij verward. Ook ben ik savonds erg onrustig, en lichtelijk nerveus...Dan spookt alles door mijn hoofd wat mij weer te wachten staat...Lichamelijk ben ik gewoon moe, en heb ik weer een voor mijn doen ongewone eetlust.

Punkie Doe je Nutricia vannacht de groeten van mij???

Ik blijf er gewoon bij dat je Nutrilon 2 denk ik beter kan opbouwen. Ik geef 4flessen p/d van 200cc. Daar ga ik volgende week 1fles nr 2 aan toevoegen. Daarnaast geef ik een peer, of een ander fruithapje+een groente hapje p/d. Daar zitten ook weer andere voedingstoffen in dus ik denk dat hij zo best gevarieerd eet.

Witch luier nr 5! wauw! nou als dat niet helpt, zo'n mega luier!

Nou ik ga de laatste voeding doen, en dan slapen! Tot snel...
Zahra; ook hier was het erg wennen met de groenten in het begin. Mijn ervaring is om haar gewoon te laten eten hoeveel ze wil en dan komt het vanzelf. Zo wilde Luna in het begin geen boontjes en brocoli (ze begon echt te krijsen als ik haar dat gaf) heb het toen een paar dagen niet gegeven en sinddien gaat het prima!

Icke; blijf vooral van je afschrijven, kan zo fijn zijn als je ergens een plekje hebt om je hart te kunnen luchtten! ik zal voor je duimen vannacht!

Lievelust; hoop dat de rust terug is inmiddels?

Xaloy; al nieuws op werkgebied? hoe eerder je hier weg kan, hoe beter, toch? hihi

Kan ook niet wachten tot ik kan beginnen met soliciteren, heb het nu wel gehad met studeren!
Goedemorgen allemaal, ha voor het eerst als eerste!

Heb een zware nacht achter de rug! Kaj had oorpijn en werd om ongeveer 23 uur voor het eerst keihard huilend wakker. Steeds bij hem gezeten en getroost, viel hij weer in slaap en werd hij na een uur weer wakker. Dit elk uur tot ongeveer half 5. Toen viel hij in slaap tot 7.30 uur. Nu ligt hij op de slaapbank voor de televisie. De oorpijn is gelukkig minder, maar hij heeft er nog steeds last van! Oh en dan werd Ole tussendoor ook nog 3 keer wakker!

We zouden eigenlijk vandaag naar Cinekid, maar dat slaan we nu maar over!
3 keer?! oh arme Fachat!

Ik ga woensdagavond weer naar CH Leen, dus hoop ik vrijdag weer wat nieuws te hebben..!

Arme Framboos. Het is ook niet niks. Hopelijk krijg je het snel allemaal op een rijtje!

Ik voel me slecht. Watten in mijn hoofd en keelpijn. Robbie zit ook al erg te hoesten de hele tijd. Ben net in het park gaan wandelen met de hond, Robbie had voor het eerst zijn mutsje en handschoentjes aan! Erg schattig.
Leen, ookal zo'n poppie die Luna!
goedemorgen allemaal!

Fachat; arme jij! Slaapt Kai nog 's middags? Dan kun jij oook misschien nog een uurtje slaap meepikken?

Xaloy; toch die ...stad he?! hoor veel mensen klagen en ben zelf ook een paar dagen niet lekker geweest, het heerst in het oosten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven