***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
haha leen, nee Kaj slaapt al 3 jaar niet meer 'smiddags, dus dat zit er niet in!
Oh...wist niet hoe oud hij was!
beetje blond he, was zo in de tabel af te lezen!
:-) Leen, dit is nou het éérste wat ik niet aan die K-stad wijt :-) Voor de rest gooi ik alles op een hoop wat deze stad betreft, maar deze verkoudheid is een Nederlands probleem :-)
Nutrilon 2 moet je idd opbouwen, hebben wij ook als raad van CB gekregen, en nu drinkt hij volledig nutrilon 2

oei X alarm
vraagje, wie gebruikt de buggy al in plaats van de rijswieg? En mag dat vanaf een aantal maanden of moet het kindj eerst goed en stevig kunnen zitten net als met meenemen op de fiets bijvoorbeeld?
Icke, ik heb een babyschommelstoel voor je te leen, zoiets:

Hier viel Robbie ten alle tijde van in slaap. Proberen? Kan 'm de 21ste aan mijn ouders meegeven, dan moet je 'm even in Tietjerk gaan halen, maar dan heb je 'm volgende week. Ruben kan er in tot hij 12 kilo is. Wel terug, want we hebben nog een nieuw neefje die er over een week of 8 ook plezier van kan hebben.

Wij gebruiken allang de buggy Leen, robbie is al 70 cm en allang uit de bak gegroeid (die was 64 cm). Op de fiets mogen ze pas echt als ze goed en stevig zitten, met een maand of 8/9!
Luna past nog wel in de bak maar ze gaat het steeds minder leuk vinden, heb het idee dat ze meer wil kunnen zien. Maar moet ze ook zelfstandig goed kunnen zitten om in de buggy te mogen?
Nee hoor, want Robbie kan ook niet zelfstandig zitten. GEwoon in de buggy zetten, veel leuker voor Luna!
Leen: even snel hoor. ik heb Bugaboo een tijdje terug een mail gestuurd en zij zeiden:

"De wieg is geschikt voor een baby van 0 jaar tot circa 6 maanden tot een gewicht van 9 kilo of een lengte van 76 cm. Vanaf 6 maanden kunnen kindjes over het algemeen over naar het zitje. Dit heeft alles te maken met het ruggetje van een baby. Gemiddeld genomen is het ruggetje na 6 maanden sterk genoeg om voor een kindje over te gaan naar het zitje."

Ik wacht zelf dus tot 6 maanden, hoewel ik het idee heb dat Max liever wil kijken. Maarja, dan heeft hij gewoon even pech...

Heerlijk in de duinen gewandeld en nu ben ik moe dus ik plof op de bank!
Zo, hier ben ik ook weer even. Met mijn man gaat het langzaamaan gelukkig beter. De ontstekingen worden minder en de antibiotica slaat aan. Morgen moet hij weer naar de arts en bloed laten prikken om te kijken of de waardes aan het zakken zijn. Hij heeft in besmet water gedoken (een prive-watertje bij iemand) en dat ws binnen gekregen door zijn mondstuk.

Heb even gauw bijgelezen. Icke, wat K** dat het niet lekker met je gaat. Sterkte!

Spitsmuis, minimuisje kan omrollen, hoeraaaaa!

Xaloy, ik ben ook een tijdje geleden overgestapt op Kruidvat en dat bevalt heel goed. Van nutrilon bleef Kaj honger houden en van Kruidvat niet. Het zit alleen in onhandige pakken, maar je kunt een bewaarbus op www.friso.nl kopen voor 2,95 (geloof ik) incl verzendkosten. Daar bewaar ik de voeding in.

Over die ijsblokzakjes, hoe krijgen jullie die prakjes er in hemelsnaam in??? Men, wat een geklieder. Ik ga van de week maar eens zo'n slagroomspuit halen.

Kaj zit ook al een tijd in de buggy. Het paste gewoon niet goed meer en hij vond er niks aan in zijn wieg. Dat was met 5 mnd, maar dan zette ik hem wel op de ligstand. Nu zit hij ook in de zitstand en giebelt wat af om die blaadjes aan de bomen.

In het fietszitje wordt aangeraden te wachten tot 9 maanden. Ik heb bij de anwb winkel een fietszitje gekocht met korting van bobike voor 25,00 (was 59,-). Dus als jullie er nog een zoeken...

Framboos, vervelend dat je je zo 'vaag voelt'. Misschien dat ijzer wat kan helpen. Ik heb het even gemist, maar weten mensen in je omgeving al van je zwangerschap?

Xaloy, succes in CH!

Lara, ga je toch niet naar Rome?

Even posten, wordt wel een erg lang bericht.
Jee Lilien, wat heftig zeg. Fijn dat het wat beter met 'm gaat nu.

Prutjes vries ik altijd in in van die harde plastic ijsblokjeshouders, zodat je twee rijen van 6 blokjes hebt (kom even niet op de naam van die dingen) en niet in zakjes, dat gaat veel makkelijker!

Lara, lekker in de duinen geweest vandaag, leuk! Wij waren naar het W'park en naar de kinderboerderij daar. Leuk maar heel erg druk, mede omdat ook het cinekidfestival daar werd gehouden.

Framboos, ik herken je gevoelens helemaal! Ik zal je snel even mailen.

Niet ziek worden Xaloy!

Hangen!
Lilien, klinkt naar zeg! Pfoe..vervuild water... Had hij meteen door dat het niet goed ging?

Micha: leuk, de kinderboerderij! Denk dat het echt overal druk was vandaag hoor, met dit weer. In de duinen vond ik het op sommige punten ook wel druk.

Xaloy: beterschap! Ik zeg: vitaminepillen want de -r zit in de maand.

Framboosje: ik moest even teruglezen, maar ik begrijp heel goed dat je je zo vaag voelt. Hoe blij je er ook mee kan zijn het is allemaal best heftig wat er gebeurt en je hebt ook tijd nodig om te verwerken. Het komt goed, echt waar!

Icke: hoe is het nu met je? Voel je je niet bezwaard dat je minder goed nieuws post. Daar zijn we toch ook voor? We leven enorm mee!

Is je man al terug?
Robje is nu ook ziek. Huilen, hoesten, en weer huilen. En niesen, huilen en dan weer niesen. Niet willen slapen. Hij ligt nu wel te slapen, met doorgesneden uitjes naast zijn bedje en zijn matrasje aan het hoofdeinde iets verhoogd. Arme jongen. Arme ik, want ik begin nu ook te snotteren naast de keelpijn.

*zucht*

En dat moet woensdag naar Zwitserland...

Anyway, ik ga nu even thee drinken op de bank. Later!
Ben helemaal moe, wat een drukte vandaag met dat mooie weer!

Xaloy..idd een Hollands probleem, hier ook snotneuzen/keelpijn en oorsuizen.

Leen.. Daan zit ook al een maand ongeveer in de buggybak, gaat hartstiklke goed. Ik heb de bak nog wel een beetje in lig-stand, maar verder werkt het allemaal goed hoor.

Lilien.. ik gebruik ook van die harde plastic ijsblokbakjes, kan je gewoon bij de Xenos of Blokker halen en heb je ook niet zo'n zooi als van die zakjes.

Fachat.. hoe gaat het met de oorpijn intussen? Hoop dat je vannacht wat kunt bijslapen!

Framboos.. dikke knuffel voor jou, geeft helemaal niet dat je je zo 'vaag' voelt hoor. Ik hoop dat Misha je een beetje goede raad kan geven.

Zo..nu even met de pootjes omhoog en dan lekker naar bed..

Oja, Icke.. ook dikke knuffel voor jullie, hoe gaat het daar?
Lilien, fijn dat je man aan de beterende hand is, ik hoop dat hij snel opknapt. En ik gebruik geen ijsblokjeszakjes hoor, maar zo'n ijsblokjes-lade en als het bevroren is maak ik ze los en doe het in een diepvrieszakje zodat ik van die deelblokjes heb.

Icke, voel je absoluut niet bezwaard dat je hier je gal komt spuien, daar zijn we voor hoor! Wat een lief aanbod van Xaloy om de schommel te lenen, wie weet vindt Ruben het wel geweldig en valt hij ook lekker in slaap. Wanneer mag je weer naar de osteopaat?

Xaloy, beterschap voor jou en Robbie! Ik hoop dat je snel opknapt zodat je fris en fruitig op reis kunt.

Zahra ligt ook nog steeds in de wagenbak van de Bugaboo en ze vindt het wel prima. Vanmiddag zijn we met zijn 3tjes naar de stad geweest en dan ligt ze best lang in die bak maar ze vindt het wel lekker. We doen de kap meestal alf naar beneden zodat ze wat meer kan zien en verder slaapt ze er ook best veel in (lui ding is het hè).

Over slapen gesproken, hoeveel slapen jullie babies overdag? Ik heb via Natusan.nl een test ingevuld en daar kwam uit dat Zahra teveel (?) zou slapen overdag? Ze slaapt dus 's nachts van 20.00 tot 7.00 uur , gisteren heeft ze daarna van 8.45 tot 10.15 uur geslapen en gistermiddag in de wandelwagen ook een uurtje of 1,5 bij elkaar. toen we thuiskwamen heb ik haar 's middags om 17.45 op bed gelegd en toen heeft ze ook tot 19.15 uur geslapen. Daarna eten en heb ik haar om 20.15 uur op bed gelegd en heeft ze als een blok geslapen tot vanmorgen 7.00 uur. Ik vind dat het wel meevalt, soms slaapt ze overdag bijna niet, maar dan haalt ze het de volgende dag wel weer in, dan slaapt ze juist weer extra veel. Hoe zit dat bij jullie kindjes?
Icke, wat balen dat het nog niet zo goed gaat. Lucht hier lekker je hart. Leef met je mee! Ga voor je duimen dat dit een super nacht wordt.

Xaloy en robbie beterschap. Lekker kiwi's eten en vroeg je mandje in.

Fachat, wat vervelend die oorpijn van Kaj. Je kunt zijn hoofdeinde wat omhoog doen. Dan hebben ze er minder last van.

Framboos, beetje vaag. Het is ook allemaal wel overweldigend. Er is nogal wat op je af gekomen de laatste weken.

Lievelust weer een beetje in beter vaarwater gekomen met je man? mannen, ze denken soms zo makkelijk.

Buitenmeisje, wij hebben ook de peuter cot besteld. Van de week gaan we een weekendje weg en gaan hem meteen gebruiken.

Zahra, te veel slapen?????? Lekker van genieten. Hier geen slaapkopje vandaag tot 15.00 nog niet geslapen. Uiteindelijk viel hij in de kinderwagen in slaap. En wat je zegt vaak halen ze te weinig slaap de volgende dag weer in.

Muis wat goed dat minimuis is gaan rollen.

Lilien wat fijn dat het al wat beter gaat met je man.

Dropneus heel veel succes met je drukke werkweek. Denk aan jezelf!

Eind van de week is er een buikgriepje langs gewaaid. Gelukkig is iedereen weer fit en kunnen we wat meer slapen om de gebroken nachten te compesseren.
Heb die test ook gedaan. Robbie slaapt een kleine 16 uur per dag, en dat is significant langer dan de meeste kindjes van die leeftijd? Dat valt toch wel mee dacht ik? Robbie slaapt élke dag:

Van 10.30 tot 11.30

Van 13.30 tot 15 uur

Van 17 tot 18.15

en van 20.15 tot 8.15

Hij heeft een klokje in zijn hoofd, ik zweer het je.

Zal es verder googelen.
Hm, in vergelijking met Daan slapen Zahra en Robbie wel wat langer hoor...maar zou dat nou echt zo erg zijn??

Daan slaapt meestal van

11.00 tot 12.00

14.00 tot 16.00

18.30 tot 7.00 met 1 onderbreking voor fles om 21.00/22.00
anoniem_29060 wijzigde dit bericht op 14-10-2007 21:17
Reden: wat vergeten
% gewijzigd
Tja, 16 uur per dag is wel veel. Maar hey, hij groeit harder dan de meeste baby's hier (hij groeit het hardste zelfs, gezien zijn geboortegewicht) en hij is heel gezond hoor. Hij vindt zijn bedje gewoon fijn, net als mama!
Is dat significant meer? Max slaapt ook altijd 16 a 17 uur (ongeveer 4,5 overdag en 's nachts 12,5), dacht dat dat normaal was... Ik geloof het wel hoor. Het zal wel een gemiddelde zijn en blijkbaar heeft Max het gewoon nodig. Waar staat die test dan? Ik kon het niet vinden op de site van Natusan.

Getver Esan, buikgriep....Had Vincent het ook? Het is ook hartstikke besmettelijk, of niet?
Zahra slaapt ook zo'n 15 a 16 uur per dag, ik dacht ook altijd dat dat juist goed was? Daar groeien ze toch van? Enne inderdaad, Zahra heeft ook een klokje in haar hoofd, ze wordt altijd rond dezelfde tijd moe. Ik breng haar gewoon bij de 1e tekenen van vermoeidheid naar bed, als ze niet moe is heeft het geen zin, want dan slaapt ze gewoon niet en gaat ze protesteren.
Lara, die test staat hier
Ik heb de test ook ingevuld en bij mij kwam eruit dat Daan precies in de baan van leeftijdgenoten zit, dus Xaloy..het valt echt wel mee met dat 'significant langer slapen' van Robbie, want die slaapt maar een 1 uur per dag meer, geen zorgen dus!
Nou, Max slaapt ook teveel volgens Natusan. Het zal allemaal wel. Hij heeft het gewoon nodig; hij groeit ook enorm. (en dan heb ik het nog niet eens over al die hersencellen! )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven