***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Oh LL wat triest voor je. Herriner me dat Xander op 1 maand ook in het ziekenhuis lag met het rotavirus. Je voelt je zo machteloos. Alvast heel veel sterkte voor jou en beterschap voor kleine meid.
Lievel;ust, jeetje wat een schrik! Goed dat je toch hebt doorgepaklt, ze is nu in goede handen en hopelijk snel weer beter! Sterkte vrouw! Trek je het allemaal nog wel een beetje, Daan erbij, solliciteren en nu Meisjeklein in het ziekenhuis?

Drop, je krijgt een meisje.

Muis, ik denk dat je binnenkort gaat bevallen. Ben niet van de voorspellingen qua data maar heb een voorgevoel. Jij de 13e en Layla de 22e.

Laar, haai haai zwaai zwaai!Fijn dat je zo'n vertrouwen hebt in miijn voorspellende vermogens:) Bij muis had ik het toch echt fout hoor! Maar bij Bm weer goed. Ach, we zullen zien morgen.
Zwaaaaai!! Ick, hou je het topic over de doula in de gaten? Misschien interessant voor je?
Zag het idd, Laar.

Ga eerst donderdag op sessie bij yogalerares om vorige keer te laten rusten en open te staan voor deze bevalling en dan dinsdag eerste afspraak gyn voor controle en om te overleggen wat en hoe qua bevalling. Ben vooral "bang" voor natuurlijke bevalling. Ik wil het heel graag proberen maar ben echt bang dat het niet gaat. Dat het toch eindigt in een ks. Bij stuit ga ik sowieso voor en ks en heb ik geen doula "nodig"maar bij een normale bevalling wil ik het toch echt overwegen. Voor een ks op zich ben ik niet bang overigens. Baal wel van de nasleep ervan, en wil perse geen narcose, maar dat hoeft vaak ook niet. eigenlijk komt het neer op wachten tot het moment supreme. Maar ja, een doula moet je in principe al regelen voor 26 weken:) Komende week maar een ei over leggen.

SPREEKT SWISSIE STRENG TOE:

LIEVE SWISS, DOE JE EEN BEETJE RUSTIG AAN?! NIET OVERHAASTEN MET LOPEN ENZO. EN LAAT JE WERK TOCH EVEN RUSTEN, DAT KOMT HEUS WEL WEER. NU IS HET SWISSIETIJD, JE HEBT HET MOEILIJK GENOEG HOOR!

DIKKE KNUFFEL.
Ah Ick, jij denkt dus dat ik overmorgen aan de beurt ben? Ik zou het niks niet erg vinden! Mijn darmflora is weer tot rust en tot de wandeling van vanochtend voelde ik me prima, maar nu heb ik twee benen die als lood voelen, pijn in mijn rug en ik heb het gevoel dat Ernie tussen mijn benen hangt. Van mij mag hij komen!

Swis, doe je een beetje rustig aan? Ik ken het wel: het niet stil willen (en kunnen) zitten, maar denk aan jezelf!

LL, hoe is het met Meisje?

BM, wat klink jij heerlijk relaxt en optimistisch!
Icke, ik snap je angst ergens wel hoor, zo na de vorige keer. Spreek het nog eens goed door met je yoga-juf. Misschien kan zij je wat tips geven om je zekerder te laten voelen?

Ik weet trouwens zeker dat je het kunt hoor! Het is alleen maar de vraag of de baby het kan (als in: goed ligt). Er valt namelijk niet heel veel te doen, want het gebeurt vanzelf.

Wat een pestweer. Ik moet er nog uit, want ik wil boerenkool maken en ik ben mijn stamper al een week kwijt (schuldige is Puk...) en het brood is ook op.
Dank jullie wel lieverds.

Ben net terug van kantoor en beloof bij deze dat ik de rest van de dag niks ga doen. Misschien een beetje slapen en verder alleen maar lezen en/of TV kijken. OK?

BM, ia Gijs echt te geel? Moet hij extra licht hebben, of valt hij binnen de normen? Leuk foto's, zien, zien!

Bij een geplande ks heb je trouwens volgens mij nooit een volledige narcose. Had jij de vorige keer erge last van je narcose? Had dat misschien ook te maken met niet "nuchter" zijn? Ik heb nu van deze narcose helemaal nul komma nul last heb gehad. Natuurlijk wil je liever bij zijn tijdens de geboorte van je kind, maar echt, als je zo'n nacrose krijgt als ik nu gehad hebt, zou dat ook niet het meest vervelend zijn.

Goed dat je goede gesprekken gaat voeren. Kan me heel goed voorstellen dat je je er goed op wilt voorbreiden en dat je bang bent voor de bevalling.

Ga nu de TV aanzetten en een broodje eten.
Goed zo Swis, luister naar ons!

Laar, hoe is het met humeurige Puk? Hugo werd gister ook met een pracht van een ochtendhumeur wakker, maar na een boterhammetje of drie was hij weer zijn gezellige zelfje. (overigens wilde hij die boterhammen alleen bij mij op schoot opeten...)

Even een vraagje: de jongens hebben allebei nu al een paar dagen slijmerige ontlasting. En het is veel! En het stinkt! En ze lekker tig keer per dag door! (voelen jullie mijn frustratie?) Weet iemand hoe ze aan die enorme hoeveelheden stinkende slijmontlasting komen? Het is echt best ranzig.
Het gaat weer wat beter, maar ene echte zonneschijn wordt hij niet meer vandaag ben ik bang. Jammer, want mijn vader komt vanmiddag (en jammer, want ik ben moe).

Ik heb geen idee Muis, sorry. Heeft Puk nooit gehad. Tanden?
muisje als kindjes buikgriep hebben gehad kunnen ze nog lang last blijven houden van diarree...Vraag maar aan Swiss, laar e nog wel een paar hier geloof ik..Ook tommy had ooit eens 10dagen diarree. En dat was inderdaad soms slijmerige rommel.

Goed zo Swiss! zet aan die TV!!! Kan je niet wat leuke dvd boxen online kopen? Gooise vrouwen ofzo??
Jeetje, wat een schrik Meisje in het ziekenhuis. Heel veel beterschap en snel weer met mama mee naar huis.

Swiss, dappere dodo! Goed dat je even je rust pakt nu.

Praat mij niet over de nachten. Het was weer helemaal prut. gisteren hadden wij er vlak voor het slapen nog even een boterhammetje in gefrommeld (stel dat hij zo spookt omdat hij honger heeft). Maar dat kunnen wij dus wegstrepen want om half elf begon hij al. Niets was goed. Uiteindelijk maar slokje paracetamol gegeven. Toen heeft hij van 1 tot half zes geslapen. Nieuw soap hier in huize esan "goede tijden, barre nachten".

Drop dat is lekker dat het nu niet meer tocht. Fleur wordt zo nog een echte marathonloopster.

Mich, klinkt gezellig daar in je nieuwe huis.

Laar, hier is het nog steeds nat, ben je al weg geweest? Hoe is Puk nu?

Icke, hopelijk kan de yogajuf je een stukje zelfvertrouwen geven. Je kunt het best meis! KS bijna standaard met ruggeprik tenzij het inderdaad een spoedgeval is of zoals bij mij de ruggeprik niet goed gezet wordt.

Muis, hier ook al zoveel shit. zou het in het weer zitten. Voor twaalven al drie luiers vol in diverse kleurschakeringen.

Xaloy, applaus voor Robbie!!!!! Succes met je sollicitatie.
Ach Esan, ik heb echt met je te doen als ik lees wat voor nachten jullie moeten maken! Waar zou het toch aan liggen dat hij zo onrustig is?

Haha, Steijn had inderdaad ook drie flinke luiers vol voor de boterham van vanmiddag! Hij en Hugo zijn zo poeperig en ik weet niet waar ze het vandaan halen!
Oh Esan, goede tijden, barre tijden? Vreselijk meid. Succes ermee.

Framboos, ik moet eerlijk bekennen dat ik Gooise vrouwen niet eens ken. Laatst in NL een keer een stukje gezien. Maar toen wou ik idd een dvd kopen (niet gevonden).

Maar ik download altijd series (Amerikaanse en Engelse), dus dat zit wel goed hoor. Heb nog een half seizoen ER staan, verder nog een paar probeersels (Ugly Betty etc). Ik vermaak me wel hoor.

Tijd voor een kopje thee.
Hai meiden, ben ik weer even.

Meisje ligt heel zielig in een geisoleerd kamertje. Het gaat nog niet echt beter met haar, ze heeft nog veel vast slijm in haar longen en is erg benauwd. Ze krijgt sondevoeding en ze heeft een vernevelaar om haar koppie.

Het is iet ernstg, maar zo ziet het er wel uit. Ik krijg elke keer een brok in mijn keel als ik dat kamertje binnen ga.

Ze moet nog even blijven, heel misschien morgen naar huis maar dat is afhankelijk van wanneer het slijm wat opgelost is.

Ik ben vanmorgen op tweede gesprek geweest en het ging goed, ondanks datik er met mijn gedachten totaal niet bij was. Ik wilde eigenlijk afzeggen, maar ik kan die kans niet laten schieten, dus ben toch maar gegaan.

Nu belde er net een uitzendbureau of ik vanmiddag nog op gesprek wilde bij een ander bedrijf, ook voor een HR functie...zo is er niets te vinden en zo moet je nog gaan kiezen!

Daan gaat vanavond voor 2 nachtjes naar opa en oma, geeft ons even een beetje rust, want hij mag niet mee naar het ziekenhuis ivm besmettingsgevaar vd andere kinderen dus we zijn aan het schipperen tussen thuis en het ziekenhuis.

BM, wat een schattige foto van jullie op je hyves! Daan was ook erg geel na zijn geboorte, met veel in het licht laten liggen is het toen we weggetrokken. Gelukkig schijnt vandaag de zon (hier althans!).

Swiss, pak je rust!

Muis, Daan had ook slijmerige ontlasting een tijdje terug. Was ten een vorm van buikgriep en hij was er met een paar dagen weer vanaf, maar vies was het wel! Goed in de gaten houden of ze geen verhoging krjgen en voldoende drinken.

Esan, wat lijkt me dat zwar al die gebroken nachten. Trek je het zelf nog wel een beetje?

Wat een lieve foto van hem en Feline trouwens op hyves!

Witch, had je nou deze week weer een test of was dat volgende week? En als je deze testen afgerond heb, wat is dan het vervolg traject? Wat is Xander een charmeurtje trouwens op die foto, erg schattig!
Wat een miserie, met meisje, kan geloven dat je altijd aangedaan bent als je haar zo ziet liggen. Had ik ook, toen X met een infuus in zijn hoofdje zat. Naar zicht. Ik hoop echt dat ze echt snel van die slangetjes verlost is.

Overmorgen heb ik nog een test. Normaal gezien zou ik begin april zou ik alle testen moeten afgerond hebben. En dan begin ik aan een stage van 6 weken. Duimen als ik zo ver geraak ... Ben er echt wat bang voor. Nu gaat het nog maar als ik Franse correspondentie zal krijgen brrrrrrr...
Gatsie, wat een schijtert op naar poepluier nummer 4.
Pffff zou het in de lucht hangen ofzo? Zahra heeft vandaag ook 3 poepluiers gehad, en 2 heel dicht op elkaar. toen ik ze verschoond had en gelijk haar pyamaatje aangedaan had heeft ze direct erna weer een luier volgepoept. Volgens mij had ze wat in te halen na vorige week.

Ze was overigens supergezellig en lief vandaag, vanmorgen boodschappen gedaan, bij Aldi & Jumbo, ik had kortingsbonnen gekregen voor o.a. Pampers (bij 3 pakken 10 euro korting) dus ik heb flink ingeslagen, ook met het oog op de komende tijd, met bevalling & kraamtijd is het wel lekker om wat op voorraad te hebben. In de auto was ze in slaap gevallen, dus toen we thuis kwamen om kwart voor 12 heb ik ze gelijk op bed gelegd en toen heeft ze tot 3 uur geslapen, dus ik heb ook lekker 2 uurtjes getukt. Ik had gelukkig gisteren al gekookt voor vandaag, pilav (kip met perzik en gekookte rijst, recept van fachat) dus dat was makkelijk. Ze heeft voor haar doen redelijk gegeten, weliswaar geen kip maar van de rest aardig wat weggehapt en vanaf 7 uur ligt ze in bed. Ik heb net nog wat weggestreken en een was gedraaid, dus nu ff tijd om te forummen.

Lievelust, heel veel sterkte met je meisje, ik hoop dat ze morgen naar huis mag. Succes met je sollicitaties, wat een luxe als je zou kunnen kiezen.

Swis, fijn dat je het rustig aan doet, ik kan me voorstellen dat je je gedachten even wil verzetten, maar misschien kun je dan beter wat werk vanuit huis doen, kun je lekker op de bank met je laptop.

Spitsmuis, ik hoop voor jou dat je bevalling niet te lang op zich laat wachten, lijkt me echt een naar gevoel als Ernie zo laag zit. Die kleine van ons is nog niet ingedaald (en dat zie ik ook niet meer gebeuren eerlijk gezegd) en ligt lekker tegen mijn maag aan te drukken, ook niet echt een prettig gevoel. Als ze deze week of begin volgende week komt vind ik het wel prima eigenlijk. Ik kreeg trouwens een brief van de Belastingdienst ivm de kinderopvangtoeslag 2007. Ik had al een definitieve opgave gedaan begin dit jaar en nu vragen ze om kopiën van alle facturen van de gastouder/gastouderburo en kinderdagverblijf, dus ik ben vanavond al alles aan het opzoeken. Grrrr moet het voor 1 december invullen, ook zoiets, dus voor mijn gevoel moet het echt deze week omdat ik voorzie dat ik er anders niet aan toe kom.
Layla: Lekker geregeld van de belastingdienst... Hoop dat je alles makkelijk gevonden krijgt.

Lievelust: Aaach, arm klein meisje. Lijkt me vreselijk om je ukkie zo te zien. Hoop dat ze snel opknapt!

Swissie: pas goed op jezelf he. Lekker bankhangen en tv kijken, heel verstandig!

Vandaag weer gewerkt, dat viel even tegen na een weekje vakantie. Fleur was naar de opvang en durft daar nog niet zo goed te lopen terwijl ze thuis dus niks anders meer doet. ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Ga nog even snel op zoek naar een cadeautje voor ons buurjongetje dat vrijdag twee wordt. We zijn uitgenodigd voor zijn verjaarddag en dat vinden we natuurlijk erg leuk (zijn de nieuwste bewoners van onze straat)
Och, och, wat klinkt dat toch zielig met arm Meisje! Fijn dat jullie in elk geval opvang voor Daan hebben gevonden. Dat scheelt voor jullie weer zorgen en voor hem is het denk ik ook wel gezellig om naar opa en oma te gaan.

Kun je niet bij haar blijven slapen in het zh?

Swiss, doe je lekker rustig aan? Ik ben trouwens een enorme fan van de Soprano's, Heroes, Grey's en Desperate Housewives. Hoe (waar) download je dan?

Framboos: hier gelukkig weinig ervaring met lange buikgriepjes (alleen bij vriend een keer). Puk heeft wel een keer een lange periode overgegeven, maar geen diarree gelukkig.

Maargoed, heerst het weer? Of misschien hebben ze allemaal Puks' vieze luiers gehad? Ik miste er al 1 vandaag (2 ipv 3...).

Was het bij jullie ook zo gezellig met St. Maarten? Hier hele groepen kinderen aan de deur, leuk hoor! Volgend jaar met Puk.
Lievelust, wat lijkt me dat naar om je meisje zo te zien! Ik hoop echt dat ze snel weer opknapt en jullie haar morgen mee naar huis mogen nemen! Kinderen horen niet in een ziekenhuis!

Jaa, st maarten was weer leuk! Veel kinderen aan de duer gehad en Kaj en Ole hebben ook gelopen. Ole vond het geweldig! Hij had op zijn kdv ook een lampion gemaakt. Hij neuriede mee met de liedjes, graaide in de snoeptrommels, zei dankewel en daaag!

Zo lief!

Layla, die brief van de belastingdienst kreeg ik ook! Moet ook alle facturen enzo kopieren en opsturen. Vond de termijn idd ook wel erg kort!

Tis idd een raar poepluierdag. Ole had er ook 4 vandaag! (normaal maar 1)

Heel goed Swissie dat je je rust neemt! Vind het eigenlijk ook dat je deze week gewoon helemaal thuis moet blijven en niet naar kantoor moet gaan!
Fachat,ik ben dus niet de enige. Ik ben de facturen van 2008 ook maar alvast bij elkaar aan het sprokkelen. Volgend jaar wordt het makkelijker, want dan heb ik alleen nog maar met het kinderdagverblijf te maken en die sturen een jaaroverzicht, is een stuk makkelijker.
Hoi,

Drukke dag achter de rug, dus net ff lekker op de bank gehangen.

Ach, wat naar dat meisje in het ziekenhuis is. Maar daar is ze nu wel het beste op haar plek. Hopelijk gaat t snel beter.

Nu lekker slapen....
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Arm Meisje! LL, ik kan me indenken dat het een heel naar gezicht is om je mini daar zo kwetsbaar in het ziekenhuis te zien liggen! Hopelijk mag ze snel naar huis.

Ah, we hebben meer stinkertjes dus!

Fach, Sint Maarten klinkt leuk! Helaas doen wij er hier helemaal niets aan...

Ik ben er achter gekomen dat knalzwanger een tentamen maken absoluut geen goed idee is. Ik zat er gisteravond alleen maar met een rommelende buik en kon me absoluut niet concentreren. Er is een klein kansje dat ik het gehaald heb, maar ik ga er maar niet van uit. Experiment is niet geslaagd! Die van donderdag laat ik maar voor wat het is, want het is zonde van de moeite en ik mag hem later ook nog maken. (de docent van vandaag is wat strenger)
Muisje: jij mag je nick wel gaan veranderen in nachtbrakertje!

Kom je nog wel eens aan slapen toe?

Hier ook geen Sint Maarten. Ik heb nog nooit van mijn leven kinderen aan de der gehad voor het een of ander (afgezien van sponsorlopen en kinderpostzegels) eigenlijk wel jammer dat er hier helemaal niks gedaan wordt.
Muis, ik wist al wel dat jij weer de gek was die om 4 uur had gepost. Hoe gaat het met je? Volgens Icke morgen werpen, dus doe vandaag maar rustig. Idd verstandig om die examens even te laten voor wat het is.

Hier alles weer eens zozo. Had idd weer eens een beetje teveel gedaan (baalde ervan dat ik geen automaat in mijn auto had). Maar goed, ik zal toch weer in de benen moeten komen. Misschien alleen een beetje rustiger aan.

Lara, Grey's en the practice (spin off van Gray's) zijn een van mijn favorieten. Ehm, hoe ik download, ik zeg man wat ik wil en die regelt het. Ik zoek regelmatig op imdb en tv.com naar series / films die me leuk vinden en die geef ik op een briefje af. Handig toch?

LL, hoe gaat het met Meisje?

Oeps, even een stel mails geageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven