***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Goedemorgen

Draakje welkom thuis, wat een schatje Noah dat hij zo lief is voor zijn babybroertje. doe je lekker rustig aan!

Buitenmeisje, wat een verschil in gewicht als je Koen zo vergelijkt met Gijs. Heeft Gijs nu ook zijn eerste prikjes gehad?

Swiss, lekker hoor dat jullie er nog even tussenuit kunnen om te skieen. nog een minimeet met de muizenfamilie, dat is gezellig. Zit je een beetje op schema met je studie? (ik loop een beetje achter, nieuwe module is al begonnen en ik moet de vorige nog afronden).

Fachat, gezellig met Kaj naar de film. Ik vind dat wel het leuke van de vakantie. Je hebt ook eens wat meer tijd om met de oudste alleen wat leuks te doen. Vanmiddag toch even shoppen en naar de kapper met Feline.
Framboos, sterkte met de zieke kindjes. Ik hoop dat het virus snel vertrekt.
Esan, dubbele oorontsteking!! Ach ach dat arme mannetje!

Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van het slechte slapen?

Omdat zijn oortjes misschien gevoelig zijn? hij heeft toch vaker wat met z'n oortjes?

BM, goed dat je van je hart geen moordkuil hebt gemaakt, en naar het MT bent gegaan! En ben je inmiddels nu wel helemaal weer fit?

Oja fachat wat schattig dat jij elke vakantie met kaj naar de bios gaat! Volgens mij heel goed om quality time met je oudste te hebben. Zou ik ook wel eens willen..

En wat betreft appelsap, volgens mij zit daar veel suiker in, en is dit idd niet zo goed.

Diksap zal wel beter zijn..Bij mij drinken ze hier al de hele week roosvicee stop.

voor alle zieke kindjes

(framboos het gaat nog steeds goed )
net liv van top tot teen verschoond 15min geleden, nu weer helemaal doorgelekt!! Dit al sinds zondag!waterdun! Duurt nu wel erg lang hoor!!

*framboos gaat weer aan de vieze klus*
Esan wat lief!! Kunnen we hier goed gebruiken!!!

En fijn dat het slapen nog steeds goed gaat!!
Dikke knuffel voor iedereen!

Framboos, ik hoop dat we hierdoor allemaal immuun zijn, maar ik weet het niet zo zeker hoor.

Examen wordt niks! Heb / neem echt veel te weinig tijd.

Morgen ga ik voor een weekendje met mijn vriendinnen naar Frankrijk, gezellig, maar niet echt leer-productief.

Volgende week zaterdag komen schoonouders, zondag gaan man en ik skieen en gaan schoonouders met Finn naar "ons" appartement. Wij eten daar 's avonds en gaan of zondagavond of maandag-ochtend terug naar Zürich om te werken.

Oh nee, maandag 2 maart en woensdag 4 maart ga ik studeren! Joepie. Dan gaan we die donderdag - zaterdag skieen, en zondag gaan schoonouders weer weg.

Dan een weekje werken en de week van 16 maart ga ik een hele week studeren tot 20 Maart examen.

Ik ga maar gewoon heel veel oefeningen doen en hopen dat ik het haal. Een beetje te veel aan mijn kop momenteel.
Zal zo eens googelen op rotavirus! Dacht zelf ook aan noro-virus en dat kan wel 6 (!) dagen aanhouden! Vannacht 3 diarreeluiers en ook 3 keer overgegeven. Ole is ook een klein beetje koortsig. Hij is wel vrolijk en zit nu met Kaj op de bank Tarzan te kijken (aap, aaap, aap!!!!). Hij wil alleen niet eten. Gelukkig drinkt hij wel veel! Water of sterk verdunde roosvicee.

Denk trouwens dat Ole het van mij heeft, ik was zelf afgelopen ziek met buikgriep, dus...

He de plaatjeplak cursus heeft goed gewerkt Esan!!

Vind het idd heel leuk om elke vakantie iets alleen met Kaj te doen, dat komt er toch hee weinig van en Kaj moet zich toch meestal aanpassen aan dingen die voor Ole ook leuk/geschikt zijn.

Draakje, wat fijn dat je weer thuis bent en dat Noah ook zo enthousiast is! Doe rustig aan, maar ik hoor ook graag je verhaal en zie graag een foto van kleine Thomas!
Tja rota-virus klinkt ook erg verklaarbaar ja!

Beetje rare vraag Framboos, maar stinkt de poep ook heel erg? Volgens V. stinkt Ole's diarree nu erger/anders als "normaal (als hij diarree heeft)"
Ik lees trouwens net dat we vandaag vanaf 10 uur weer uit de lucht gaan, maar we zijn er nog... ben benieuwd....
Draakje... bedankt voor je kaartje! Erg origineel! Moest echt ff 2 keer kijken voor ik hem doorhad! Heel leuk, moest er erg om lachen! Mooi mannetje ook!
Beterschap voor alle ziekertjes!

DN, fijn dat alles goed gaat!

Esan, Vincent heeft toch vaker last van zijn oortjes? Ik was ook een orenkind volgens de overlevering en mijn moeder zegt dat ik altijd heel slecht sliep als ik oorpijn had. Ik kan me er wel iets bij indenken, eigenlijk.

Ik geloof dat Steijn en Hugo ook ziek zijn. We waren vanochtend gezellig bij een vriendinnetje aan het spelen en ineens werden ze allebei heel erg hangerig. (Hugo ging op de grond in slaaphouding liggen!) We zijn maar naar huis gegaan (een minuut lopen) en Huugje zei dat hij naar bed wilde. Huh? Dit zegt hij nooit! Ze wilden allebei geen brood eten (gebeurt nooit) en voelden warm aan, dus ze lagen al om half twaalf op bed! Het was ook meteen stil, dus ik denk dat ze zich echt niet lekker voelen. Arme mannetjes! Gelukkig heb ik nog geen overgeef/diarree-acties meegemaakt, maar wat niet is kan nog komen. Eigenlijk zou het beste vriendje van Steijn komen spelen vanmiddag, maar die heb ik maar afgebeld. Balen, want zijn moeder is erg leuk en ik had zin om haar te zien!
Och, wat zielig zeg, al die zieke kinderen! Sterkte en beterschap allemaal!

Haha Swiss, het is echt een race achter jezelf aan met die studie he? Is er nog een kleine kans dat je het met de hakken over de sloot redt?

Layla: goed dat je je leidinggevende hebt opgebeld. Lucht het wat op?

Ik denk dat Swiss inderdaad gelijk heeft, de komende tijd moet je denk ik blij zijn als je uberhaupt werk hebt. Ik ben best een beetje geschrokken van die berichten deze week in de krant. Tien procent werkloosheid is niet niks.... dat is gewoon een echte crisis en niet meer alleen kredietcrisis. Hopelijk blijft het ons allemaal wat bespaard.

Vanmorgen een proeflesje peutergym gedaan. Echt leuk voor zo'n actief jochie als Puk. Hij mocht overal opklimmen en aan hangen, koprollen maken etc. Ik was vooral erg onder de indruk van hoe hij over de evenwichtsbakl liep. Stoere vent.

Maargoed, ik denk dat we het niet gaan doen, want we gaan als het goed is in maart ook al naar muziek en dan wordt het wat veel vind ik.

Er waren trouwens veel Amerikaanse moeders. Grappig om het verschil met de Nederlandse aanpak. Die Amerikanen pakken alles wel vre-se-lijk pedagogisch verantwoord op (niet dat je het verschil tussen de kinderen ziet).

oh, Puk is klaar met spelen.
Leuk Lara, peutergym, dat lijkt me ook wel wat.

Beterschap voor je mannetjes Muis, ik hoop dat ze niet echt ziek worden.

Muis, ken jij hotel Belverdere in Grindelwald? Dat komt wel goed uit te bus, heeft ook nog een zwembad en ik kan een leuke aanbieding vinden.

Het ligt ergens in het centrum. Is alles een beetje makkelijk aan te lopen? En de kids worden opgehaald door de creche, of niet? Dat hotel van jullie kan ik alleen nog vinden voor ¤ 1'600 excl ontbijt (wel een kamer van 55m2). Dit hotel is bijna de helft incl ontbijt.

Waarschijnlijk zijn we een beetje te laat en te vroeg, als je begrijpt wat ik bedoel.

Lara, ik ga het examen wel doen hoor, who knows!
Origineel kaartje DN! En wat een mooi jochie is Thomas!
Origineel kaartje DN! En wat een mooi jochie is Thomas!
Laar wat klinkt peutergym ontzettend schattig!!!

Lijkt mij ook zo leuk, maar met 2 kleine kids vind ik de stap als

(niet ubermoeder) toch wat groot. Heb tenslotte nooit oppas voor Liv.

Fachat, ja nou inderdaad de diarree ruikt enorm penetrant!

Soms wat zuur, maar meestal ENORM vies en sterk van geur.

Ook is het geel en klonterig. Ook dit staat in de omschrijving van het Rotavirus,

Livia heeft het nu al sinds zondag, en tommy sinds dinsdag.

En het wordt bij beiden nog steeds niet dikker

Tommy eet nu ook al dagen niet echt meer, dus je kan zijn ribben tellen! Ontzettend naar om te zien! Echt bijna zo'n 3dewereld kindje (hij was al te dun tenslotte)

Maar wanneer was jij ziek dan??? En ook zo lang?? Heb je volgens mij hier niets van gezegd!

Muisje toch, hoest nu dan met de 2? hebben ze lekker geslapen inmiddels?

Kan ook maar zo zijn dat ze immuum zijn voor hetr virus, en alleen een vleugje ervan meepakken. De 2de X schijnt minder heftig te zijn.
Rotavirus

Dit hebben onze kindjes misschien..
oja fachat, tommy en livia zijn ook heel vrolijk en redelijk actrief.

Dus puur alleen diarree....

Daarom denk ik ook o.a dat ze niet het noro virus hebben, omdat ze niet slap zijn en andere pijn lijken te hebben.

Hoop alleen niet dat ze tijdelijke darmbeschadiging krijgen...Dit heb ik namelijk wel gehad 7maanden lang nadat ik in mei buikgriep/rota heb gehad. Ik heb 7maanden lang een voedselintolerantie gehad. En dan voornamelijk melk producten.
Wauwie wat een verassing de kaart van DN! Leuk zeg!echt humor!

En idd wat al een mooi mannetje!
Beterschap voor alle zieke kindjes !!

Rotavirus dat heeft Xander ook gehad toen hij 4 weken oud was. Hij is hier door in het ziekenhuis beland. Jouw omschrijving van de diarree klinkt er naar dat het ook wel zoiets kan zijn. Ik zou een onderzoek van de poep laten doen. Om dit uit te sluiten, want het kan kindjes aardig uitdrogen ...

Trouwens Xander is ook ziek, hij heeft de waterpokken. Heel zijn buikje en rug staan vol. Hij mag normaal gezien dinsdag weer naar de creche . En woensdag zou er dan een carnavalfeest zijn. Ik hoop dat hij echt dan beter is, anders heb ik zijn olifantenpak voor niks gekocht.
[quote]Witchke55 schreef op 19 februari 2009 @ 14:33:

Beterschap voor alle zieke kindjes !!

Rotavirus dat heeft Xander ook gehad toen hij 4 weken oud was. Hij is hier door in het ziekenhuis beland. Jouw omschrijving van de diarree klinkt er naar dat het ook wel zoiets kan zijn. Ik zou een onderzoek van de poep laten doen. Om dit uit te sluiten, want het kan kindjes aardig uitdrogen ...

Trouwens Xander is ook ziek, hij heeft de waterpokken. Heel zijn buikje en rug staan vol. Hij mag normaal gezien dinsdag weer naar de creche . En woensdag zou er dan een carnavalfeest zijn. Ik hoop dat hij echt dan beter is, anders heb ik zijn olifantenpak voor niks gekocht.[/quote]

witch dat klinkt cool!! Maak je tzt even een foto voor ons?

Wat zielig de pokken!! Geen idee hoe lang dat duurt? Puk van laar had het volgens mij maar een paar dagen toch laar?

woensdag duurt nog even, dus dat komt vast goed.

Liv drinkt wel gewoon, dus uitdrogen zal toch niet zo'n vaart lopen?

Had xander ook gele klonter poep?
Ach, die Xander! De waterpokken! Heeft hij er last van? Huug heeft het ook gehad in augustus en hij had nergens last van, afgezien van het feit dat hij op een krentenbolletje leek!

Nou, Steijn en Huug zijn goed ziek. Ik ging net Mees de fles geven en we zaten net lekker gezellig samen op de bank. Ineens hoorde ik een gil gevolgd door een hard huilend "Mammaaaaa, mammaaa, MAMMMMAAAA!" van Steijntje. Ik kon twee dingen doen:

Optie 1: Mees laten drinken en hopen dat hij snel zou zijn. Nadat Mees klaar was, zou ik naar boven kunnen gaan.

Optie 2: Mees laten barsten en hem in een wippertje zijn fles geven, zodat de fles gesteund zou worden door een handdoek. Dit vond ik gevaarlijk.

Uiteindelijk, na tien seconden in conclaaf te zijn gegaan met mezelf, heb ik voor optie 1 gekozen. Goddank dronk Mees zijn fles snel leeg en kon ik daarna met hem naar boven. Ik deed de deur van het kamertje van Steijn en Hugo open en ik sloeg bijna tegen de vlakte! Wat een meur! Hugo zat met een bang gezichtje naar me te kijken en "bah, bah, bed" te zeggen en Steijn was compleet hysterisch. Huugje had zijn bedje helemaal ondergekotst en bij Steijn leek het mee te vallen. Leek, ja. Ik plukte hem uit zijn mandje en binnen een seconde zaten zowel hij als ik helemaal onder de kots! Stinken dat we deden!

Hugo's haar zat onder, net als zijn bed en gezichtje. (het zat zelfs in zijn oren!) Steijn had alleen zijn armpje onder gespuugd, maar dat kwam omdat ik de grootste golf had opgevangen!

Uiteindelijk heb ik twee bibberende jongetjes onder de douche gezet en de bedjes verschoond. Meesje sloeg alles gade vanuit zijn wippertje dat ik op de overloop had geparkeerd, arm ventje!

Nadat mijn boefjes schoon geschrobd en aangekleed waren, wilden ze weer naar bed. ("Tijn moe. Tijn bed." "Goego slaap") Daar liggen ze nu nog steeds!

Ik hoop niet dat Meesje ook de sjaak wordt...
Oh Swis! Belvedere leek ons ook leuk! Wij hadden alleen al goede ervaringen met Bodmi en ik ben nogal een gewoontedier, vandaar dat we daar weer bivakkeren!

In Grindelwald rijden om de haverklap bussen, dus je komt overal makkelijk. Ik vind het in ieder geval een superplek en ga nooit meer in Frankrijk de pistes op! Dat hebben we jaren gedaan, naar volle tevredenheid, maar ik vind Grindelwald toch net een stukkie leuker! (en kindvriendelijker, en de winkels zijn leuker, en het is mooier, en het eten is viezer!)
Mijn god muis dat meen je niet!!!

Ik denk dat we nu officieel van een April 2007 buikgriep epidemi kunnen spreken!

Pfff muis, 2 zieke kids hebben is Zwaar!! Maar inderdaad er moet geen 3de bijkomen! Was je handen, stop al het speelgoed van de jongens weg van mees of maak schoon. En hou ze zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt!

Wel toevallig trouwens dat het virus precies tegerlijkertijd uitbreekt bij je jongens! Een echte 2ling!

Bij Tommy en Liv zat er dg. tussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven