*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
ik sleur even ons topic omhoog misschien dat de rest dan weer even wakker wordt (wie niet op vakantie is tenminste)

Ruma wat schattig zo in de achtbaan samen. ik kan niet wachten tot we met z'n 4-en een dagje park kunnen gaan doen. maar met de middagdut is dat helaas niet zo handig nog. Misschien volgend jaar......

Hier ook geen nieuws dus ik ga maar weer aan de arbeid!
Dag allemaal!

Gisteren terug gekomen van vakantie. Nu even, tussen alle wassen en opruimwerkzaamheden, forummen.

'Fijn' dat die galblaas eruit kan en mag. Zon koliekaanval lijtk me echt zo heftig namelijk. Brrr. Kan me wel voorstellen dat je opziet tegen de narcose. Zou ik ook hebben.

Ruma; lekker zo;n tijd vrij! Leuk; Toverland! En erg lief.. Stoer, maar stiekem ook nog zo klein.

Maargoed; de vakantie was heerlijk., Wel druk met Sofia. Ze loopt als een dolle. Geen handjes meer in de lucht ter coordinatie,maar gewoon keihard de hort op met een rotgang. Je loopt er de hele dag achteraan. Wel lachen hoor. We hadden een hele grote campingplek, maar ze liep elk keer linea recta naar het pas die naar de rivier leidde. Was wel een eindje lopen; dus daar was ze niet zomaar. En wij maar NEE zeggen. Ze doet gewoon net alsof ze je niet hoort. Sofia kan nu wel stampvoeten en doet dat ook elke keer als haar de weg wordt verspert. Gillen is ook aan de orde van de dag. En verder is ze dol op ballen. Tennisballen, strandballen, voetballen. Ze is verrukt over alle soorten ballen. In haar slaap hoor je haar nog 'bal' murmelen.

Lekker de hele dag buiten. In het water, in haar eoigen meegenomen zwembadje. En ze eet alles. Gamba's, sardientjes...alles ging naar binnen. Lachen hoor!

Nu weer even aan de gang. Later mee en lees ik even uitgereider hier.

Groetjes!
Hallo allemaal,

Jullie zullen wel denken, wie is dat nou weer/ook alweer? Tijdens de zwangerschap heb ik een tijdje meegeschreven op dit topic (heel even eigenlijk maar) en na de bevalling van Bastiaan heb ik eigenlijk niet meer gepost. Wel af en toe meegelezen op dit topic, leuk hoor! Met Bastiaan gaat het heel goed; alweer 15 maanden oud, ruim 11 kilo en 80 cm lang en sinds anderhalve week loopt hij. Ik heb niet zoveel tijd, maar ik blijf jullie volgen.

Liefs, Reminder
Ha, ik kan weer schrijven. Werd er de laatste paar dagen uitgeknald, maar goed nieuwe poging.

Noerie: fijn dat de vakantie zo lekker was. En ja, meisjes zijn gewoon ontzettend pittig!!! Dat merk ik iedere dag, alhoewel Anne ook knuffeliger is dan de jongens. Ze kruipt vaker op mijn schoot om even tegen me aan te liggen of even lekker kusjes te geven (van die echte speekseldingen ). En dan ook al die lekkere dingetjes eten, gamba's etc. Netjes, daar krijg ik mijn oudste twee nu nog niet aan....

Elma: zo'n pretpark is pas echt wat als ze minstens een jaar of 4 zijn (en dan vooral de kleinere pretparken), want ze mogen nog bijna nergens in, daarom gaan wij dus nu meestal met de oudste 2 en de andere 2 gaan dan naar oma.

Reminder: leuk toch nog eens wat van je te horen en goed van Bastiaan met het lopen. Verandert meteen de hele wereld voor die kleintjes.

Verder hier met jongste zoon (van 3) vandaag bij CB geweest. We hebben een verwijzing voor de kinderarts gekregen omdat hij nu toch een ruisje hoorde bij het hartje . Eerder had hij het nooit gehoord, keek ook nog het dossier na en op het einde luisterde hij nog een keer en hij vond het toch beter om een verwijskaart mee te geven. Kan ik morgen ophalen. Hij was in 1 jaar tijd slechts 2 kg zwaarder geworden en maar 5,5 cm gegroeid.... Het hoeft niets ernstigs te zijn, maar toch maak je je zorgen. Hopelijk kan ik ook snel naar de KA.

Fijne avond nog iedereen!
Ach Ruma, toch een schrik !! Hopen maar dat de KA niks hoort !!

We zijn er weer. Hele leuke vakantie gehad. Wisseld weer maar mocht de pret niet drukken !!

Zal snel wel even uitvoerig verslag doen.

Pepijn gaat super snel. Loopt als een speer, zwaait, gaat diertjes na doen, bijt als een jekko (gek word je er van !!) en lacht de hele dag. Heeft in de vakantie wel wat last van oortjes gehad maar met paracetamol was het goed te doen.

Vandaag eerste kdv dag gehad en nam afscheid zonder te huilen. Heeft toch wel een sprongetje gemaakt in de ruim drie weken !!
Noerie: goeie vakantie gehad zo te lezen! En wat een culinair wonder! gwen is geen avondprak eter, ze is meer van het brood. Fynn eet echt alles wat los en vast zit dat is echt zo makkelijk! Hmm ik heb ook altijd het idee dat ze hier selectief doof zijn vooral als het om het woord NEE gaat

Ruma: ow dat is wel even schrikken natuurlijk. Wanneer hoor je wanneer je afspraak is? Ik hoor wel vaker dat mensen worden doorgestuurd na een ruisje maar dat de KA het dan vervolgens niet kan vinden, dus dat geeft wel goeie hoop toch?

Reminder: het is ook gewoon druk met zo'n kleine druktemaker, maar schroom niet om af en toe te posten!

Flodder: ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad op vakantie met z'n allen. Hoe gaat het eigenlijk met Timo nu?

Ik ben nog met smart aan het wachten tot de vakantie aanbreekt. Nog 2.5 week werken en dan is het eindelijk zover! Gwen heeft inmiddels een tandenmarathon gehad. na haar 4 voortanden kwam er niks meer en nu heeft ze ineens 4 kiezen! Maar waar die andere gewone tanden nu blijven????
Ha meiden, ik kan morgenmiddag om kwart voor 2 al naar het ziekenhuis met Simon. Er was een afspraak uitgevallen en anders was het pas over 2 weken. Ik wil toch snel zekerheid. De assistente probeerde me ook al gerust te stellen, dat een ruisje wel vaker voorkomt, maar toch..... Nu vallen me ook dingetjes op die ik van te voren niet zo heb bekeken, nl. dat Simon vrij snel moe is na een kleine inspanning, wij dachten altijd dat hij een beetje lui was om altijd in de buggy te willen zitten , toen het warm was, was hij heel erg moe en ging zelfs vrijwillig weer zijn middagdutje doen, etc. Maar goed, ik probeer mezelf niet gek te maken en ik hoor het morgen wel. Het onderzoek zelf zou ongeveer een uur duren, dus daar moet ik alvast rekening mee houden. Hopelijk is het inderdaad loos alarm.
He, gadverdamme Ruma! Wel fijn dat je zo snel al terecht kunt. Ik snap dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Hoor je morgen dan meteen meer? Inderdaad proberen jezelf niet gek te maken. Ik denk aan jullie aan ik hoop dat je snel post hoe het is gegaan. Sterkte!
Ruma; ben je al weer thuis ??? Laat je wel wat van je horen als je de kans krijgt ??
Ik zit er ook de hele dag al mee in mijn hoofd. Ik hoop zo dat het allemaal goed zit Ruma. Ik denk aan jullie!
Zow, we zijn er weer. Ruim anderhalf uur bij de kinderarts geweest. Het hartruisje vond ze gelukkig niet zorgwekkend. was er 1 van categorie 1 (zei ze tegen de co-assistent, die by the way erg jammie was). Wat ze echter een serieuzer probleem vond, was dat Simon zo weinig was gegroeid en dus regelrecht 2 lijnen uit de groeicurves naar beneden was gezakt waardoor hij nu echt op de alleronderste lijn ligt. Ze vond hem verder wel een opgewekt en erg taalkundig vaardig mannetje. We moeten over 1 maand terug en dat worden de resultaten van de urinetest en bloed bekeken. Moest dus ook nog met hem naar de bloedprikdienst. Laten we het er maar op houden dat hij op dat moment het allerzieligste jongetje van het ziekenhuis was . Heeft echt de boel bij elkaar gegild toen ze de 5 buisjes bloed moesten afnemen.In totaal zijn we dus ruim 2,5 uur in het ziekenhuis geweest....

Verder is hij nu op dit moment erg overstuur door vanalles en nog wat, dus hij zit nu bij mij op schoot. Ik ga hem zometeen maar weer eens naar bed brengen. Fijne avond nog!
Wat een goed nieuws Ruma! Niks mis met zijn hartje dus! Wel goed dat ze zijn groeistop zo serieus nemen. Wat zul je opgelucht zijn!

Bedankt voor je update!
Goh joh, fijn dat het goed is met het hartje !!!!! En nu uitzoeken..........en misschien is het gewoon een klein mannetje.......Lekker knuffelen !!!!!
Gelukkig alles goed (al vindt hij bloedprikken waarschijnlijk niet zo goed ). Wel fijn dat ze hem even in de gaten houden, is toch wel een fijn gevoel!

Is ie nog een beetje lief gaan slapen of heeft ie over enge dingen gedroomd (naalden etc), en mama heeft vast van de lekkere co gedroomd
Nou, mama lag voor pampus gisteravond. De spanningen waren toch wel achteraf voelbaar, dus ik heb als een blok geslapen tot ongeveer half 10. Zal overigens tegenvallen als ik weer moet gaan werken want ik lig nu bijna elke dag in mijn nest tot half 10.... . Simon heeft overigens goed geslapen, was ook wel nodig na alle emoties. Het is gewoon een lekker ventje en een knuffelkont! Anne slaapt ook lekker veel en ik merk dat ik weer veel met haar bezig ben waardoor ze weer helemaal op mij gefocust is. Vanochtend weer met haar geshopt en dat arme kind zal er echt aan moeten geloven dat ze een meisje is, haha. Bij C&A hadden ze al de nieuwe herfst- en wintermode hangen en ik heb daar zo'n schattig winterjasje gezien (roze uiteraard) voor maar 20 Euro. Maar toch nog niet gekocht...

Morgen gaan de 3 jongens een hele week op vakantie naar mijn moeder en haar man. En als ontaarde moeder verheug ik me daar ook wel erg op. Even een beetje meer rust in de tent en maandag lekker met man naar de sauna, Anne gaat dan weer naar het kdv (is 3 weken thuis geweest).
haha nou ik wil wel een dagje ruilen hoor Ruma, hmmm half 10 eruit lijkt me zalig!

Wat lekker dat jullie komende week een rustig huis hebben, deze ontaarde mama kan zich dat helemaal voorstellen! En Anne vindt het vast ook leuk dat ze dan helemaal exclusieve aandacht heeft. En een dagje weg met je man om even helemaal te ontspannen kan natuurlijk helemaal geen kwaad!

Echt erg he dat ze in die winkels allemaal veel te leuke kleren hebben? Ik zag in de catalogus van de H&M een elmo trui die ik gewoon moet hebben (jammer dat ze hem niet groter hebben haha)
Joh en hier gaan ze maandag weer naar school !!
Ruma, gelukkig alles goed! Joh, je zult geschrokken zijn! Wat superfijn ook dat je zo snel terecht kon zeg, heb je tenminste niet heel lang in onzekerheid hoeven te zitten. En nu een hele week met man en maar 1 kindje, chill. Wel grappig dat dat dus mijn normale leven is en ik dat echt al beredruk vindt, ik moet er maar een tijdje een paar bijlenen geloof ik om te kunnen genieten van de rust als ze weer weg zijn:-).

Noerie, en Flodder, kunnen je het vakantiegevoel nog een beetje vast houden? Zo te lezen was het heerlijk, wat een lekker opdondertje wordt die Sofia zeg. Die heeft haar eigen willetje al wel klaar staan, zo ver is duidelijk. Zal dat toch een meisjesding zijn? Isa is ook zo eigenwijs als de pest en Pepijntje lijkt me zo'n lief mannetje.

Wij hebben ook de nodige oor-ellende gehad trouwens, Isa had na het vele zwemmen een oorontsteking opgelopen en dat heeft wel drie weken geduurd voor het helemaal weg was. Het zal vooral aan de buitenkant, achter de oorschelp was het helemaal open, alsof haar oor er los bij hing, zo zielig! Vond ik dan:-), ze had er na 1 dag koorts niet meer veel last van maar er liep continu prut uit en na elk slaapje zat daar allemaal haar in. Tis nog steeds niet helemaal over maar de ontsteking is weg.

Hier alles z'n gangetje. Isa super lief en groot. Sprong afgelopen weekend dapper tussen alle grotere buurtkindjes op het springkussen mee, klimt zelf bijna in en uit de kinderstoel, trap op (af mag niet) en rent als een dolle ervandoor om verstoppertje te gaan spelen zodra ik een supermarkt met haar inloop. Ze wordt al zo groot. Slaapt alleen nog steeds twee keer per dag zo'n 1,5 a 2 uur per keer, hoe is dat bij jullie? Ik probeer wel eens 1 slaapje maar dat trekt ze net niet.

En zelf ook prima. Na een heerlijke lange zomer van weinig werk is het nu ineens druk met drie opdrachten tegelijk en ik herken meteen weer de onrust die dat meebrengt. Maar mag totaal niet klagen want is maar een weekje flink doorbijten. Ik heb momenteel een wereld-leventje en hoop stiekem dat dat de juiste omgeving schept om weer zwanger te worden. Tis nu zo'n twee jaar geleden dat Isa gemaakt is, mooi moment toch?

Nu even aan de arbeid, Isa en manlief slapen dus dit is eigenlijk een werkmoment.
Nee, vakantiegevoel is weer helemaal weg! Jammer maar waar. We kwamen vrijdag thuis en zaterdag belde er gewoon 8 mensen op die wat af wilden spreken, of oma's die de kinderen meteen weer te logeren wilde hebben...Pffff...

Maargoed; thuis is stiekem ook wel weer lekker hoor.

Leuk Asje; dat jullie er weer voor gaan! Leuk hoor! Hier is het allemaal lastig. Erg toch ook hor. Sofia was niet gepland en dat is toch een stuk makkelijker moe tik zeggen. Hier net een nieuwe baan natuurlijk en schoonzus en zwager net kindje verloren... Einde van het jaar gaan wij er weer voor. Er mag absoluut een nummer 3 bij! Spannend!

Isa is ook al zo;n bezig bijtje zxo te lezen. Wel sneu van haar oortje. Hoe is het nu?

Ik denk inderdaad dat meisjes veel meer kattekoppen zijn. Afgelopen zaterdag een familiefeestje. Sofia is voor het eerst in haar leven eenkennig. Niet heel erg; maar ik ben het helemaal. Gillen als ik wegga; als ik er ben moet ze ook erg weinig van pappa hebben. En al mijn ooms en tantes die op het feestje maar een vinger naar haar uitstaken kregen een pets op hun neus...

Verder loopt ze te hannesen met slapen. Volgens mij komen de kiezen door.

Leuke trui inderdaad Elma; ik had 'em ook gezien. Ik heb meteen een winterjas voor de oudste besteld bij Wehkamp en dat leren jack voor Sofia. Staat zo grappig!

Ik ga dit jaar alles op tijd kopen. Ben meestal te laat. Is er geen keuze meer of bijna niet meer te krijgen. Ik heb ook al een ski-pak voor Sofia in huis. Wordt vast weer een strenge winter....

Nu weer aan het werk....
En weer eens wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCSEYCCC-D.jpg
Wat een popje!!
wat een leuke foto's Noerie, ik het het idee dat Sofia veel groter/langer is dan Gwen maar misschien lijkt dat maar zo. thuis is toch ook altijd wel weer lekker, maar ik denk dat uitrusten op vakantie er de komende jaren niet inzit helaas haha

Asje: jullie hebben het ook naar je zin gehad zo te lezen, jammer van de oorontsteking van Isa. We hebben hier wel een oren topic he?? Gwen slaapt nog maar 1 keer per dag meestal tussen half 1 en 3 smiddags. Als ze heel irritant is gaat ze er om 11 uur al wel eens in maar dan slaapt ze de rest van de dag niet meer met als gevolg dat ze rond etenstijd niet meer te genieten is.

Wat leuk dat er volgend jaar misschien weer 2 babies bijkomen! Leuk! Wij zijn er nu echt wel "klaar" mee, zou best nog een keer zwanger willen zijn maar nog een kleintje zou ik echt niet aankunnen. het is nu al zo druk.......
Elma: "druk" is een relatief begrip. Je verlegt je grenzen ontzettend snel, zie je wel aan mij. Enig kind en dan zelf 4 kinderen krijgen, haha. Maar jij hebt ze wel erg snel achter elkaar gekregen, dat zou voor mij dus niets zijn en dat is inderdaad erg druk omdat je volop in de verzorging van 2 heel kleine kinderen zit, dat heb ik dus nooit gehad. Natuurlijk moest ik ook oudste of de tweede verschonen, maar ze waren al een stukje zelfstandiger dan ze met 1 jaar zijn. En wie weet, je bent nog jong en kriebelt het over een paar jaar wel weer als Fynn en Gwen ouder en dus zelfstandiger zijn. En misschien ook niet. Je hoeft nu toch niet te zeggen of het wel of niet genoeg is geweest (gaat overigens ook niemand wat aan).

Asje: leuk dat jullie er weer voor gaan en ook wel spannend. Ik weet nog dat ik elke keer als we de beslissing hadden gemaakt om toch nog ervoor te gaan (behalve bij Anne, want die kwam vanzelf, nouja nog net niet van de ooievaar, ), waren we ook weer gespannen of het weer zou "lukken". In ieder geval veel plezier....

Hier slaapt Anne van 1 tot 3 's-middags en 's-avonds ligt ze rond kwart voor 8 in bed. Zal binnenkort wel weer wat vroeger worden als ze ook weer eerder moet opstaan.

Noerie: toch de knoop doorgehakt en jullie gaan er binnenkort ook weer voor? Geweldig, mocht het meteen lukken dan is Sofia ook al 2,5 jaar, dus dat is dan ook mooi. Leuke foto overigens, maar ze lijkt inderdaad wel erg groot. Anne is echt nog een klein dikkertje.

Anne is overigens hier ook de kattekop. Wee je gebeente je hebt iets wat van haar is. Ze "sprint" bijna door de kamer om het af te pakken. En krijssen kan ze......

Vandaag met Anne bij mijn nicht en haar tweeling geweest. Die zijn 7,5 maand ouder (jongen en meisje). Haar zoontje pakte steeds Annes knuffel af en daarvan was ze dus echt niet gediend. Ze deed er alles aan om hem terug te krijgen en het lukte haar meestal ook nog, maar ja wat wil je met 3 oudere broers word je vanzelf harder .

Fijne avond nog!
Ik zit te lachen om die kleine eigenzinnige Anne. Die leert inderdaad wel voor zichzelf op te komen met die drie grote broers. Maar dat zal jij ook wel zien Elma, bij Gwen en Finn? Ik vind het zo mooi hoe kindjes op elkaar reageren. Isa heeft hier op het pleintje bijna altijd wel speelkameraadjes, lekker is dat. En het leukste vind ze nog dat die kindjes allemaal ander speelgoed hebben, het scheelt mij een heleboel zooi aanschaffen:-)

Het is inderdaad wel spannend elke maand, gelukkig ben ik er diep van binnen van overtuigd dat nummer twee er gaat komen, maar toch steekt de twijfel natuurlijk wel eens de kop op. Maar ik stel me maar in op het feit dat het wel even kan duren (ik wordt in november 40 dus dan werken de statistieken niet mee).

Zou inderdaad fantastisch zijn als Noerie en ik binnenkort met goed nieuws kunnen komen!

Maar voor nu: slapen. Heb drie dagen non-stop gewerkt tot dit tijdstip en ben er wel even klaar mee. Tijd voor een schoon bed, de werkster is geweest en ons bed is verschoond, jippie!!!
Ik zit te lachen om die kleine eigenzinnige Anne. Die leert inderdaad wel voor zichzelf op te komen met die drie grote broers. Maar dat zal jij ook wel zien Elma, bij Gwen en Finn? Ik vind het zo mooi hoe kindjes op elkaar reageren. Isa heeft hier op het pleintje bijna altijd wel speelkameraadjes, lekker is dat. En het leukste vind ze nog dat die kindjes allemaal ander speelgoed hebben, het scheelt mij een heleboel zooi aanschaffen:-)

Het is inderdaad wel spannend elke maand, gelukkig ben ik er diep van binnen van overtuigd dat nummer twee er gaat komen, maar toch steekt de twijfel natuurlijk wel eens de kop op. Maar ik stel me maar in op het feit dat het wel even kan duren (ik wordt in november 40 dus dan werken de statistieken niet mee).

Zou inderdaad fantastisch zijn als Noerie en ik binnenkort met goed nieuws kunnen komen!

Maar voor nu: slapen. Heb drie dagen non-stop gewerkt tot dit tijdstip en ben er wel even klaar mee. Tijd voor een schoon bed, de werkster is geweest en ons bed is verschoond, jippie!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven