April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Ik voel die kleine ook al en dat voor een 1e met 17 weken....

Eesrt was het een soort van gekietel aan de binnekant en sinds een paar dagen en een paar schopjes. Hahaha heerlijk.
Ohw nou wilde een foto van mijn buik erop zetten maar ik geloof dat ie het niet doet hmmm
Jammer, ben wel benieuwd naar je buik.

Inderdaad snel. Ik ben vandaag preceis 18 weken en ik had het nog niet verwacht. Zeker omdat ik nog niet echt een buik heb. Maar natuurlijk zit het kindje er wel gewoon :-). Echt wel heel leuk!
hier ook wel de kleine al gevoeld maar nog geen echte schopjes. Maar ja dat zal nog wel even duren voordat die door mijn isolatielaagje heen zijn

Verder alles ok, dit weekendje een weekend weg naar Groningen (nog nooit geweest dus ben benieuwd) voor een housewarming. Kleine man gaat lekker een weekend naar opa en oma dus heerlijk uitslapen

Verder is hij vandaag voor het laatst op zijn oude creche vanaf volgende week gaat ie naar de creche bij ons in het dorp. Bij z'n geboorte was er nog geen plek dus toen maar een plekje vlakbij m'n man z'n werk gezocht voor tijdelijk. Nu is het straks nog maar 5 min brengen en halen ipv 3 kwartier (of anderhalf uur zoals gisteren als het een chaos is rond rotterdam)
Lekker hoor elmanita een weekendje weg en de creche om de hoek. Jouw weekend kan al niet meer stuk!

Noerie ik zal is kijken of het alsnog lukt met de foto via een andere manier.

Ok ik heb een dilemma en aangezien sommige van jullie al een kleintje hebben hoop ik dat jullie me kunnen helpen:

Mijn ouders stelde voor om volgend jaar September op vakantie te gaan naar Spanje voor 2 weken in een bungalow. (dan is ons ukkie 5 maanden) En ik weet nou niet of dit zon goed idee is om met onze uk naar spanje te rijden.

Zelf heb ik een dubbel gevoel aan de ene kant denk ik waarom niet we gaan met een busje dus kan alles meenemen wat ik mee moet nemen. Maar aan de andere kant is hij of zijn niet te jong en wat als er wat gebeurt????

Hebben jullie hier ervaring mee of zouden jullie het doen???
Moet je nu al beslissen of je mee wilt? Het ligt denk ik erg aan hoe je kindje is. Die van ons bijvoorbeeld slaapt dus sinds hij 5 weken oud is nergens anders meer behalve in een bed (eigen of campingbedje) dus we konden hem nergens mee naartoe nemen overdag aangezien hij dan super sacho werd omdat hij niet "kon" slapen. Andere kindjes kunnen wel gewoon lekker in de buggy/wagen slapen dus dan is het niet zo'n probleem. Eigenlijk is hij nu pas sinds 2 weken (hij was toen 6.5 maand) overdag vaak wakker. Hij slaapt nu nog maar 3 keer een uurtje maar hiervoor sliep hij echt nog 3 keer 3 uur en was hij maar een uurtje wakker rond flesjestijd.

En als je ukkie ziek wordt kan je altijd daar naar een dokter toch? En dan neem je gewoon je halve huisapotheek alvast mee dan ben je in ieder geval voorbereid

En een bungalow is natuurlijk altijd wel handig is net als thuis (nou ja bijna dan...)
Hoi Pamster, ik zou dat ook nu nog niet beslissen hoor. Ik was na de geboorte van de eerste behoorlijk overbezorgd en wilde echt alleen maar in NL op vakantie. Moest er niet aan denken om in het buitenland naar een arts te gaan. Hormonen die tegen die tijd nog behoorlijk kunnen razen hoor. Dus even afwachten hoe jij als mama uitpakt, maar ook hoe het kindje uitpakt, zoals Elma al zegt. Als je een kindje hebt dat heel snel van slag is zit je er misschien helemaal niet op te wachten, zo'n lange reis.

Elmanita, geniet van je kinderloze weekend! Ben ik ook wel weer eens aan toe...
@Elmanita: Lekker zeg! Nu maar hopen dat het uitslapen ook een beetje wil lukken :-)

@Pamster: Lijkt mij inderdaad precies zoals Beer zegt. Je kunt hier gewoonweg nog geen ja op zeggen. En dat zou ik dan ook niet doen. Of is dat weer heel lastig met boeken enzo?

En hoe denken jullie erover om met 28 weken 3 weken op vakantie te gaan naar Thailand o.i.d? Zouden jullie dat doen?
haha wat een discussie wat betreft die vakantie, ik zou het dus gewoon wel doen maar volgens mij moet je gewoon je eigen gevoel volgen....en niet de mening van wie dan ook. Ik bedoel, ik ben ook in mijn eentje 5 mnd naar Tibet gegaan en daarvan zeggen ook sommige mensen... o, dat zou ik nooit doen/durfen/willen etc. Dus, Pam luister naar je eigen gevoel.

Thailand idem dito, ik ken ook iemand die toen nog is gaan skien!!! Nergens last van.... Ik weet niet of je gaat backpacken...misschien is dat wat zwaar, maar een beetje reizen en in de zon hangen??? Tja, why not.
Wie gaat er naar de jongegezinnen beurs dit wknd? Dan zie ik jullie daar ok

Heb trouwens cool nieuws, ik voel me sinds maandag weer een stuk beter! Yeah. Heb weer energie en ook zin om van alles te doen. Godzijdank want ik dacht dat het noooooooooooit meer over zou gaan. En ik heb zowaar vandaag een zwangerschapsbroek aan. Die tas van mijn schoonzus stond toch maar in de gang en ik dacht, ach...waarom proberen we het niet even. Nou, dat zit best lekker. Goeie zet. Begin ook een klein beetje aan te komen, weegschaal gaat weer omhoog zag ik.

Gister belde een vriendin en zoals ik al vermoedde, vertelde ze me idd dat ze eindelijk (na 6 jaar proberen, ICSI en IVF) zwanger is en wel bij de laatste poging EN van een tweeling. Zo leuk! Ben helemaal enthousiast. Wat zal zij straks blij zijn..(het moet nu nog een beetje bezinken).

Liefs
Bedankt voor jullie adviezen! Ik hoef ook niet nu te beslissen maar mijn ouders vroegen of ons dat wat leek. Maar ze willen wel begin volgend jaar gaan boeken. En dan ben ik dus nog lekker zwanger.

Aan de andere kant ga ik met mijn ouders en mijn moeder heeft wel ervaring met kindjes, dus mocht ik het ff niet meer weten heb ik altijd mijn mams nog. Dat geeft me wel een geruster gevoel dan dat ik met mijn vriendlief 2 weken naar het buitenland ga. Ik moet er gewoon nog even over nadenken.

@ Noerie mag je dan nog vliegen en terug vliegen met 28 en 31 weken??? Maar als je lekker een strandvakantie ervan gaat maken zou ik het wel doen. (Wel uitkijken voor een zwangerschapsmasker met de zon) Ik heb ook 1 vlek in mijn gezicht van de nederlandse zon.

@India Ja ik ga wel naar de beurs weet alleen niet of ik morgen of zondag ga!

@Elmanita Fijne weekend in groningen waanzinnig leuke stad en provincie! Geniet er lekker van.

Wij gaan morgen de kinderwagen halen die ik besteld had via babypark. Jippie onze eerste grote aanschaf voor ons ukkie.

We hebben ook een jongensnaam en als mensen er naar vragen heten ze Jan of Bep hihihihihihi

IK MIS ME BROODJE MET RAUWE ZALM EN ROOMKAAS!!!!! Zo dat moest ik ff kwijt daar heb ik zon trekkkk in. Hebben jullie dat met iets wat we op dit moment even moeten laten staan??

Zo weer een heel verhaal.

Ik ga weer ff lekker wakker,

XPam
ahhh filet americain en biefstuk!!!!!!!!!!!!!

Gerookte zalm eet ik trouwens wel hoor, als je het vers haalt bij de visboer mocht het van onze vk wel gewoon. je moet het alleen niet uit zo'n voorverpakt ding in de super eten zegt ze (en dan nog dat eet ik ook, jammer dan). 3 jaar geleden mocht je het nog wel gewoon eten dus ik vind het best is bij de kleine man ook goed gegaan......

Dalijk lekker een weekend weg, ik ga nu even de kleine man wassen en uit z'n pyama hijsen dan kan ie dalijk lekker schoon en fris mee met opa en oma!
He meiden,

Hier weer een controle bij de gyn. gehad, ze hadden moeite met het vinden van het hartje. Eventjes gehoord op het eind, dus wel gerustgesteld naar huis.

Het apparaat werkte al de hele ochtend niet naar behoren, zei de gyn.

Verder alles prima, bloeddruk nog prima (bij de eerste had ik nu al bedrust) en verder, suiker enz. was ook allemaal prima.

Nu 1 kilo aangekomen.

O ja ik mis.. Filet. Zeker weten, die van onze slager. MMmm oo wat heb ik daar zin in!

x
Hej allemaal,

Hier ben ik weer! Ik merk nu dat ik me weer helemaal goed voel: ik kan eindelijk weer koffie drinken.... Intussen is de badkamer in de afrondende fase: ze moeten de spotjes, het plafond en de wastafel met kastjes nog hangen en dan verwachten ze dinsdag helemaal klaar te zijn!!! Eindelijk. We hebben wel al kunnen douchen en dan merk je pas welke luxe het is om een functionerende badkamer te hebben. Vooruitlopend op de grote schoonmaak die vanaf a.s. woensdag gaat beginnen (mijn moeder helpt gelukkig mee), ben ik vandaag alvast begonnen met het uitmesten en schoonmaken van de keukenkastjes en de grote voorraadkast....men, wat een troep verzamel je in de loop der tijd .

Verder gaat alles zo zijn gangetje. A.s. woensdag weer naar de verlos en hopelijk horen ze het hartje meteen (lijkt me een nachtmerrie Mette, maar gelukkig wel nog even gehoord!) . Ik heb nu wel vaker dat ik blijf denken: zou het wel allemaal goedzitten in mijn buik? Omdat de placenta aan de voorwand ligt. zal ik pas rond de 20/21 weken leven gaan voelen (bij de eerste en de derde lag de placenta ook aan de voorwand).

Groetjes, Ruma
Nou zeker fijn dat je toch nog wat hoorde Mette! Had je bij de eerste nu al bedrust? Waarom als ik vragen mag, (hoge bloeddruk?). Wel spannend dan voor je. Hou oud is jouw eerste nu?

Ruma, snap je wel hoor. Je hebt toch al wel een echo gezien of niet? Ik had bij de eerste ook de placenta voor liggen, dan duurt het inderdaad een stuk langer voor je wat voelt. Fijn dat je badkamer af is!

Hier de zenuwen voor 2e uitslag vruchtwaterpunctie eind van de middag. Toch weer eng.
Goeiemorgen allemaal,

heerlijk weekend gehad en kleine man was lief geweest bij opa en oma dus helemaal mooi!

Beer alvast succes meid voor vanmiddag. En je hoort ook wat het wordt toch? ben benieuwd!

Ruma: gelukkig voel je je weer een beetje beter, hier nog steeds geen koffie hoor haha. En bij mijn zoontje lag de placenta ook voor en toen volede ik ook pas echt wat na 20 weken. Nu af en toe een plopje maar niet erg hard en ook zeker niet iedere dag!

Mette: gelukkig toch nog het hartje gehoord, kan me voorstellen dat dat wel even vervelend was dat ze het niet konden vinden!

Verder hier alles wel ok, weer gezeik op het werk dat is het enige vervelende. heb nu een gesprek met mijn baas gevraagd morgen want als het zo doorgaat ben ik echt weg daar dan maar geen dr titel.........
Wat rot voor je Elmanita, dat ze zo moeilijk doen op je werk, wat is precies het probleem? Lijkt me heel naar. Ben je nu aan het promoveren? Welke uni? (nou ja, dat moet je misschien maar eens in een nog te maken prive-forum (msn/hyves) vertellen)

Bij mij op het werk zouden ze eigenlijk eens wat moeilijker moeten gaan doen. Ik zit weer te internetten....en heb zwaar concentratieproblemen. Nou ja, ik maak het wel weer goed.
Elmanita succes op je werk, en succes morgen met je gesprek!

Beer ook jij succes vandaag met de uitslag spannend hoor! Logisch dat je concentratieproblemen heb als je de rest van de dag nog in spanning moet zitten.

Zal voor jullie duimen dames.!

Hier alles rustig voel de beeb lekker kriebelen maar ook nog niet elke dag.

Aankomend weekend gaan we beginnen met kamertje leeghalen en verhuizen naar de andere slaapkamer.

Vanmiddag ff een broek bijhalen kom er net 1 te kort.

knuffel voor jullie!
@BEER weet je al iets??????????????????????

Heb je een beetje de dag door weten te komen??
Heee dames, alles is goed! En het is...een JONGEN!

Super, ben echt heel erg blij. Vooral dat alles goed is natuurlijk, ik had het niet meer op eind van de dag. Vind het ook echt heel leuk dat ik nog een jongen krijg (ik heb een jongen en daarna 2 meiden dus het is toch wel heel speciaal nog een jongen erbij). Zoon was ook heel blij, man trouwens ook!

Maar vooral, geen afwijkingen in de chromosomen, heel fijn!

Kan ik eindelijk los met kleertjes kopen!
SUPER!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Gelukkig is alles goed! En gefeliciteerd met je Zoon je bent de 1e die het weet hihihihihhi

Veel plezier met shoppen!
@ Beer: Wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd! Alles goed en een jongen! Fijn!

@ Elmanita: Wat verveledn dat gedoe op je werk! Daar heb je nooit zin in maar nu al helemaal niet. Ik heb het ook. Ik stop dan ook aan het einde van mijn contract. Beetje onzeker voor na de komst van de baby maar wel erg fijn verder. En ik ga al 8 weken voor de uitgerekedne datum met 'verlof'...

Verder hier alles goed. ik voel de baby wel elke dag een paar keer heel zachtjes schoppen. Wel net hard genoeg zodat vriendlief het ook kan voelen. Gezellig vind ik het!

Verder heb ik van de week heel veel spulletjes gekregen van bekenden. Echt super. Scheelt een hoop geld. En het is allemaal prima spul! Gaat dus snel ineens. Tot nu toe nog niks zelf gekocht:-).
Beer gefeliciteerd!! Ik ga zo eens kijken of ik jouw vakje blauw kan maken!

Hier balen want mijn baas heeft maar bedacht dat ze er vandaag toch maar niet is?? Grrr dus nu nog een dag wachten wat een gedoe!

Noerie: ik heb dat dus ook, als we er nu niet uit gaan komen kom ik na mijn verlof m'n ontslagbrief inleveren en neem ik al m'n dagen op en dan zoek ik wel wat anders. plezier in je werk is ook nodig toch?
en na wat geklooi heb ik in ieder geval iets blauw!
Gefeliciteerd Beer, met de goede uitslag! En leuk hoor, een jongen erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven